Gå til innhold

Hvordan provosere muslimer?


Sam Crow

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange gode forslag her. Vi har en klassegruppe på facebook og på chatten der begynte jeg å utrykke mine meninger om Israel og jøder. Dette førte til at en av muslimene i klassen min (som er fra Somalia) kom bort til meg og sa at han dette var personlig. Han sa også at han skulle banke meg, men da kom en av vennene mine bort til meg og dyttet han bort. Somalieren tok så tak i skjorten og kastet vennen min opp mot veggen. Vennen min prøvde hele tiden og ta det rolig men somalieren bare fortsatte. Han sa så at han skal banke vennen min etter skolen. Det store flertallet av muslimene i klassen støttet hans handlinger.

 

De påsto òg at å diskutere ting er er feminint, mens å sloss er mer maskulint. "Vi er ikke kvinner som diskuterer, men menn som sloss" var det de ordrett sa. Hvordan skal jeg forklare dem at vold ikke løser ting og at å ha en ordentlig diskusjon om Israel-Palestinakonflikten burde være mulig uten vold?

Lenke til kommentar

Poengter alle feilene som står i Koraen.

kilde

Som denne?

(2:1) "Alif. Lam. Mim."

Many surahs start with three Arabic letters. No one knows why. But I have a theory. The mysterious letters (Alif. Lam. Mim.) are the Quranic equivalent of WTF.

 

Fyren vet ikke hva Alif, Lam, Mim står for engang, også skal han tolke Koranen for meg?

 

Du burde vel heller spørre hvordan provoserer jeg han/hun i klassen min eller no sånt. Fordi han somalern du forteller om representer vel ikke alle muslimer. Og alle muslimer reagerer ikke likt?

 

Pluss han somalern tok tak i skjorta og kasta vennen din mot veggen, er han supermann eller? Ja, hva skjedde etter skolen ble dere banka? Ble testen din godkjent? Er du ferdig eller skal du provosere han somalern mer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter at jeg tok opp temaet i klassechatten vi har, begynte alle muslimene å skrive "jøder skal dø", "Israel skal brenne" osv. Når alle muslimene hater jøder, eller hvertfall sier at de gjør det, er det jo ikke rart at jeg reagerer. Alle muslimer tenker ikke likt, men det er et stort flertall som har tilnærmet samme oppfatning om hvordan de oppfører seg mot folk de er uenige i - de truer deg!

 

Angående hva som skjedde med vennen så kjempet han ikke imot rett og slett fordi han ikke vil provosere frem en voldelig situasjon. Det var heller ikke bare han somalieren som stod der, det var også to andre som sto like bak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan skal jeg forklare dem at vold ikke løser ting og at å ha en ordentlig diskusjon om Israel-Palestinakonflikten burde være mulig uten vold?

Enkelt!

Det er bare å vise til Israels og USAs pasifistiske tradisjoner og hvordan disse to landene går foran med et godt eksempel på hvordan man kan oppnå fred ved å "vende det annet kinn til".

 

Hvis man kunne oppnå noe ved voldsbruk, tror du ikke da at disse to landene ville hatt slagkraftige militære styrker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter at jeg tok opp temaet i klassechatten vi har, begynte alle muslimene å skrive "jøder skal dø", "Israel skal brenne" osv. Når alle muslimene hater jøder, eller hvertfall sier at de gjør det, er det jo ikke rart at jeg reagerer. Alle muslimer tenker ikke likt, men det er et stort flertall som har tilnærmet samme oppfatning om hvordan de oppfører seg mot folk de er uenige i - de truer deg!

 

Angående hva som skjedde med vennen så kjempet han ikke imot rett og slett fordi han ikke vil provosere frem en voldelig situasjon. Det var heller ikke bare han somalieren som stod der, det var også to andre som sto like bak.

 

Stort flertall?? Altså 4stk av hvor mange mulismer er det på skolen din..Uansett så er det veldig vanskelig å tro alt du sier/skriver her fordi du kan sitte å finne på historier og du kan bruke dette til å fremme din egne meninger.

Endret av PrettyBoy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...