Gå til innhold

Tour de France 2012


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Mark Renshaw var den eneste jeg fikk med meg.

 

Jeg fryder meg over litt svakhet hos de store kanonene. For det viser det vel bare at vi begynner å få en renere sport, men viktigst er spenningen det skaper ;)

 

Etter hva jeg har hørt, så er sykkelsporten alt annet enn ren.

Og det at man jo tross alt aldri har tatt di Gregorio i en faktisk prøve viser vel bare at det er mange som kan dope seg utenom å bli tatt.

 

Legg vekt på renere så kan vi vel være enige? Jeg sier ikke at det er perfekt slik det er i dag, men i det minste så ser vi tegn til forbedring.

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@untouch4ble: 5 navn er bedre enn ingenting, takk! Skal si det begynner å tynnes ut i rekkene nå.

 

Og ja er enig med deg DJ. Både holdningene og anti-doping byråene har nok bedra seg vesentlig de siste årene - selv om det alltid finnes et par skitne skjeer i brødskuffa.

 

Edit: Stonemeister, jepp, og det fikk tourmanageren kjenne :p

Endret av janovi
Lenke til kommentar

Mark Renshaw var den eneste jeg fikk med meg.

 

Jeg fryder meg over litt svakhet hos de store kanonene. For det viser det vel bare at vi begynner å få en renere sport, men viktigst er spenningen det skaper ;)

 

Etter hva jeg har hørt, så er sykkelsporten alt annet enn ren.

Og det at man jo tross alt aldri har tatt di Gregorio i en faktisk prøve viser vel bare at det er mange som kan dope seg utenom å bli tatt.

 

Legg vekt på renere så kan vi vel være enige? Jeg sier ikke at det er perfekt slik det er i dag, men i det minste så ser vi tegn til forbedring.

 

:)

 

Tja, for alt jeg veit kan det ha vært værre før ja, men det er systematisk doping fra ungdomsnivå fortsatt. Dessverre.

Lenke til kommentar

Dette er de jeg har fått med meg som trakk seg av ulike grunner. Petacchi og Krivtsov var de eneste som kom utenfor tidslimiten, trolig grunnet Petacchis kræsj på etappen.

Mark Renshaw, Bauke Mollema, Robert Gesink, Lieuwe Westra, Rob Ruigh,

Gustav Larsson, Fabian Cancellara, Alessandro Petacchi, Jurij Krivtsov

Endret av slipten
Lenke til kommentar

Skuffet over vår nordmann. Begynner å bli såpass gammel at man kan fortsette å snakke om ungt talent.

 

Har bare 4 spurtpoeng mer enn Wiggins som appåtil leder hele driten. Det er også nesten 150 poeng opp til lederen av den grønne trøya.

 

Meget skuffende og dårlig. Touren i fjor var mye bedre for ham.

Lenke til kommentar

Hvis det er Edvald du snakker om så skjønner jeg ingenting. Spurtpoeng? Han er jo overhodet ikke der for å kjempe for noen poeng. Han er der for å assistere Cavendish og enda viktigere Wiggins. Han fikk sine sjanser på 1. og 3. etappe, og var veldig nære der. Du kan ikke sammenligne rollen hans i fjor med den han har i årets tour. Du har tydeligvis heller ikke fått med deg den enorme jobben han har gjort for Wiggins så langt.

 

Fra mitt ståsted har han så langt utført jobben han kom for å gjøre med bravur.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

25 år er fortsatt ungt i sykkelsporten. Se bare på Voigt som fortsatt holder gang i en alder av 40+. Dessuten er ikke Edvald der for å sanke spurtpoeng. Han er der for å hjelpe Sky med å vinne sammenlagt og den jobben han har gjort til nå står det respekt av. Han er en viktig brikke på et av verdens beste lag.. Eg er imponert av gutten.

Lenke til kommentar

Edvald har vært en av de mest imponerende rytterne så langt i årets Tour, selv om han ikke har vært først over streken noen ganger. Føringene han har tatt for å kontrollere brudd så langt har vært helt råe, og han gjør sin rolle bedre enn noen andre kunne gjort den.

 

 

Skal det rettes kritikk mot noen må det være sportsdirektørene til Sky. Synes taktikken deres så langt har vært kjedelig og uforståelig om hverandre.

Lenke til kommentar

Leser at Goss ble trukket 30 poeng for å ha kuttet inn i Sagans bane i spurten i dag.

 

I så fall går han i minus med 13 poeng på dagens etappe. Forsåvidt enig i avgjørelsen også, for Sagan var bokstavelig talt millimetere unna å velte i toppfart. Faktisk utrolig at han klarte å vippe sykkelen unna, spør du meg.

Lenke til kommentar
Skal det rettes kritikk mot noen må det være sportsdirektørene til Sky. Synes taktikken deres så langt har vært kjedelig og uforståelig om hverandre.

 

Nå er det ikke direktørenes jobb å gjøre det spennende heller. Spenningen kommer jo av jevne dueller, mens ledelsen nok ønsker en suveren seier. Dersom noen skal kritiseres så er det heller de andre lagene. Evans prøvde, men ellers er de for defensive. De blir mer opptatt av å forsvare sine posisjoner innenfor topp 10 enn å angripe den/de beste virker det som. Liker bedre en sånn "gull eller ingenting"-mentalitet, men er jo høyst forståelig at de gjør som de gjør. Med bl.a. Froome, Knees og Edddy har Sky en kjørestyrke som de andre måtte ha fått til et samarbeid på tvers av lagene for å matche.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...