Gå til innhold

Kjøp av Gaming PC(BF3, OC?, ca 8k ) Bilde av gammel Hardware


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om BF3 krever mest av skjermkortet, så vil du med en så svak prosessor ikke komme særlig langt. Med det oppsettet du har der, så vil nok både prosessor og skjermkort få ytet alt de klarer, og er godt balanserte.

 

Det eneste du oppnår ved å kjøpe et GTX 560Ti er at skjermkortet ikke sliter like mye. Prosessoren vil uansett holde deg kraftig igjen. Hadde du kjøpt f. eks en Q9450 når du kjøpte maskinen, så kunne det ha vært håp, men med en forholdsvis treg dual-core prosessor så vil den ikke ha nok kraft til å mate et GTX 560Ti i nærheten engang.

 

Du har da tre alternativer:

 

1. Overklokke kan gi en del bedre resultater (men dette krever bere kjølesystemet og mer erfaring)

 

2. Kjøp en brukt Q9450 eller lignende (passer til hovedkortet OG du slipper å kjøpe noe ekstra) Dette vil i det minste doble kapasiteten til prosessoren.

 

(kombiner gjerne alternativ 1 og 2)

 

3. Kjøp nytt hovedkort, RAM og en Intel 2500K for eksempel. Dette vil dog koste rundt 3000kr + nytt skjermkort som da blir totalt noe rundt 4500-5000kr.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Øverste hadde bedre skjermkort, men hakket dårligere CPU-kjøler og minne. GTX 570 + 2500K drar BF3 på Ultra uten AA helt greit.

 

Dog, så har skjermkort en mye større effekt enn disse to, og jeg tror ikke du har behov for noen monsterkjøler, og da synes jeg det øverste oppsettet gir mye for pengene. :)

 

Minnehastighet har ikke så mye å si for praktisk ytelse uansett.

 

Legg merke til at strømforsyningen din er på grensen av hva jeg anbefaler, men burde gå akkurat.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...