Gå til innhold

Oktoberfest 2011 - k.n.b - Nikkor 20mm f2.8 AIS


Anbefalte innlegg

Epp: Ja det skulle vel bare mangle at du liker dystre s/h-bilder. ;) Takker.

 

RandiA: Takk for det.

 

 

16. Oktober

Høstjakta

 

post-166172-0-09986800-1318892124_thumb.jpg

 

Jeg er ikke sikker på hvor mange flyvende insekter som er igjen på denne tiden av året, men ikke så mange. Denne krabaten er også av beskjeden størrelse, maks halvannen millimeter. Det skuddet den sitter under er ca. en halv cm. tykk. Det blir brukbar forstørrelse med en 20mm påmontert 20mm mellomring. Faktisk litt over 1:1 ved nærgrensen. Arbeidsavstanden er da beskjeden. Solblenderen, som bygger 17mm, måtte i hvert fall av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Epp: Nei, kanskje ikke så dystert i forhold til enn viss tråd. :whistle: Norge er selvfølgelig best, det er i hvert fall lov til å like det best. Vinduet var ikke helt rent nei, men det ser man ikke så mye til når man trøkker objektivet inntil og fokuserer på uendelig. For øvrig var det en ekstatisk bra solnedgang gjennom det meste av flyturen, bare det at piloten saboterte den fotomessig ved kjøre på skrå rett inn i den. Skulle vel se på den selv. :mad:

 

RandiA, Jann: Fint at dere liker det. Høstsola måtte bare benyttes.

 

 

17. Oktober

Nuages Gris

 

post-166172-0-56031400-1318973534_thumb.jpg

 

Det er jo så populært med låttitler på bildene, så da har jeg benyttet meg av et av de senere mer eksperimentelle klaververkene til Franz Liszt. Hvis det kan kalles ei låt da.

 

Det ble lite med tid denne dagen, så da benyttet jeg meg like godt av de ganske raffe skyene som for forbi i det det jeg gikk fra jobben. Men det er dessverre særs vanskelig å overføre raffheten til et bilde.

Lenke til kommentar

RandiA: Takker Randi, og kos deg med Liszt. Det hender jeg gjør det selv.

 

tomsi42: Jeg tror denne må ha vært litt sen i avtrekket med å skaffe seg vinteropphold ja. Takk for kommentarer.

 

Jan R. Halvorsen: Takk for det. Det ble 30 sekunder med et 5-stops gråfilter.

 

 

18. Oktober

Rampe

 

post-166172-0-32902000-1318975526_thumb.jpg

 

Kan vel trygt sies å være innenfor blåtimen. Kom med bilen opp fra parkeringshuset lenger ned i dypet her, og måtte bare kjøre til side.

 

Edit: Trykkfeil.

 

Nok en sky

 

post-166172-0-14881200-1318975663_thumb.jpg

 

Jeg ble såpass fascinert av enda en drivende sky at den nesten ble valgt som dagens bilde.

 

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

RandiA: Jo takk. :blush:

 

Evenseth: Takker og bukker.

 

tomsi42: Takk for det Tom.

 

 

19. Oktober

Storøya, Fornebu

 

post-166172-0-57320500-1319065039_thumb.jpg

 

Det måtte bli en solnedgang i dag, en smule kitsjpreget sådan.

Satt på jobben, og så det begynte å rødme i skyene utenfor kontorvinduet. Vill panikk, og stressing for å komme seg ut. Småbannet for meg selv fordi jeg som vanlig hadde somlet for mye, og kveldsrødmen hadde så og si forsvunnet. Det vil si mot øst.

 

Dermed ble det hanemarsj med stativ mot vest, inn i solnedgangen. Inntil vannkanten stoppet den ustoppelige fremmarsjen. Stativ opp, kamera på, fjernutløser på plass. Klikk. Klikketiklikk.

 

Etter noen innledende runder, var det et visst innslag av småbåttrafikk ute i fjorden. Etter et par-tre kunstpauser begynte bølgene etter disse å slå mot land. Klikk. Dobbeltklikk. Hadde noen speilblanke overflater på lang lukkertid, men valgte å gå for bølgene. Helomvending, rett hjem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

RandiA: Takker, solens gang er tilpasset arbeidstiden ser det ut til...

 

Jann.: Mange takk. Hvis jeg kan fremkalle gåsehud hos noen ved hjelp av et bilde, da kan jeg vel si meg fornøyd. :)

 

Jan. R. Halvorsen: Takk for det. Jeg hadde bilder med lenger eksponering, og helt flatt vann. Men jeg kom til samme konklusjon som deg.

 

 

22. Oktober

Bardun

 

post-166172-0-69209000-1319298351_thumb.jpg

 

Det har blitt et par dager uten bilder av ymse grunner, håper ikke det rakner i innspurten...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...