Gå til innhold

Oktoberfest 2011 - k.n.b - Nikkor 20mm f2.8 AIS


Anbefalte innlegg

Bruker: k.n.b

Objektiv: Nikkor 20mm f/2.8 AIS (på Nikon D700)

Deltakernivå: Pingle (som vanlig)

 

Siden jeg ser ut til å trives best med korte og mellomlange teleobjektiver, så vil det bli utfordring nok å kjøre vidvinkel en hel måned. Jeg tar den da like godt helt ut, og benytter den minste brennvidden jeg har tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener å å ha sett at du har laget magi med 20mm-en før, så jeg er ikke bekymret for denne festen. Interessant start, som kan studeres en god stund. Rimelig kort nærgrense på objektivet?

 

edit:

Som den observante betrakter allerede har sett, så har jeg snudd objektivet og plutselig fått et makroobjektiv,

Jeg er ikke i den gruppen ...

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Jeg starter like godt en smule abstrakt. Som den observante betrakter allerede har sett, så har jeg snudd objektivet og plutselig fått et makroobjektiv,

 

Artig sammentreff. Jeg reverserte nemlig min 50mm og kalte bildet "Blue". Deretter er den første bildetråden jeg går inn på din, og du har jo gjort nesten akkurat det samme! Skulle tro vi hadde planlagt det. :wee:

Lenke til kommentar

2. Oktober

Rekkverk

 

post-166172-0-69196700-1317583696_thumb.jpg

 

Dessverre ikke kritisk skarpt, men det burde i all fall være noe høstlig over det...

 

 

Takk for kommentarer til forrige bilde.

Det er vel å avsløre det åpenbare at jeg nå forteller at dette var et utsnitt av e-logoen til Electrocompaniet. Håndholdt i dunkel belysning med ustødige hender, er den recipe for disaster som har dannet flettemønsteret ut av definerte enkeltpiksler fra et LCD-display.

Endret av k.n.b
  • Liker 2
Lenke til kommentar

LordArild: Jo takk, det er kanskje skarpt nok der det er skarpt, men jeg kunne ønsket det litt bedre på bladet med insektet.

 

DiskoKetchup: He, he. Jo, det kan faktisk se ut som bladene er i ferd med å krype under rekkverket hvis man legger godviljen til.

 

Rmatt: Takk for det.

Lenke til kommentar

Festlig å lese hva det vakre blå var, kul umulig å gjette! :D

 

Og dagens er flott. I tillegg til alt det andre som er påpekt vil jeg trekke fram strukturen i jernet, og den meget vellykket komponerte bakgrunnen. Ser det i bildetråden fra treffet i dag også, hvor godt du klarer å bruke et så vidt objektiv og fremdeles ha gode bakgrunner.

Lenke til kommentar

KSunhill: Takk for det, tyngdekraften var ganske svak i dag.

 

egilh: Takker, været var av det våte slaget ja.

 

RandiA: Takker så mye.

 

Jan R. Halvorsen: Det er lov å driste. Det er vanskelig å bli kvitt bakgrunnen med en 20mm, spesielt inne i en skog, og her er det mer enn nok greiner. Ellers også litt nervøs bokeh. Jeg er altså enig med deg. Prøvde derfor å få forgrunnen så dominerende som mulig, men det kan jo diskuteres hvor godt det lyktes.

 

kaian: Jo, takker så mye. Men det føltes problematisk med 20-millimeteren i forhold til fjorårets 180mm når det gjelder bakgrunner. Alt blir liksom med på godt og vondt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...