Gå til innhold

Oktoberfest 2011 - k.n.b - Nikkor 20mm f2.8 AIS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På tide å komme til hektene etter en tid utenbys og i utlendighet. Jeg har tatt bilder i denne perioden, så det er bare et spørsmål om å komme a jour.

 

Siden sist:

Trondster: Takker, jeg forsøkte å la det være godt med rom oppover. Hyggelig at det falt i smak.

Ad 4. okt., he, he, slik kan det gå. Takk for kommentar på de siste også.

 

ventle: Du er kanskje inne på noe der. Overflatespenningen i vannet spiller hjernen et lite puss. Takker.

 

azathosk: Takk for det, en dominerende måne den kvelden.

 

egilh: Hyggelig at du liker det, og gir argumenter for hvorfor.

 

KSunhill: Fine ord fra en høstens mester.

 

DiskoKetchup: Mange takk.

 

 

 

8. Oktober

Stammesamfunn

 

post-166172-0-89809200-1318632783_thumb.jpg

 

 

Nådde bare nesten opp:

 

post-166172-0-79249400-1318632983_thumb.jpg

 

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

10. Oktober

Utsikt fra hotellrommet

 

post-166172-0-61204000-1318636453_thumb.jpg

 

Kan ikke klage på utsikten fra øverste etasje. Hotellrommet i Stockholm hadde panaoramavindu fra gulvnivå og opp.

 

 

Knallhardt dilemma denne dagen:

 

post-166172-0-63441500-1318636603_thumb.jpg

 

Dette synet møtte meg ved ankomst flyplassen om morgenen, mens det valgte er om kvelden samme dag.

 

Lenke til kommentar

RandiA: Jo takk, bare ikke treet føler seg støtt...

 

Jan R. Halvorsen og Bykatt: Sjelden jeg er i så tvil som her, kommer det flere kommentarer av denne sorten ender det vel med at jeg ombestemmer meg...? Jeg er enig i at flyplass-bildet har noen kvaliteter som ikke hotellrom-bildet har, samtidig ble jeg litt skuffet da jeg fikk blåst det opp. Det var (selvsagt) enda mye flottere i vikeligheten, spesielt skyene. Flybussen ankom i akkurat rette tidspunkt, og etter noen få minutters fotofrenzy var både skuespillet over og jeg måtte styrte inn til innsjekking. Var ganske overbevist om at dette måtte bli dagens bilde.

 

Så ble jeg nesten irritert da disse tåkeskyene kom drivende over takene utenfor hotellrommet, dvs. litt oppgitt over at jeg allerede hadde "brukt opp" dagens kvote. *Sukk*, det er hardt å være fotograf...

 

 

11. Oktober

Stadshuset

 

post-166172-0-59557300-1318670444_thumb.jpg

 

Det skjeve Stadshuset i Stockholm. Svenskene kan da ikke la Pisa ha enerett på skeive bygninger? Nå hjelper det litt med 20mm tiltet rett opp på kloss hold også, skal jeg innrømme. Ikke akkurat et objektiv for arkitektur, men jeg klarte ikke å la være...

 

 

Fargeversjon:

 

post-166172-0-53733700-1318670847_thumb.jpg

 

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Takker. Jeg synes s/h egner seg på slike litt grafiske bilder som også har en del lys/skygge-elementer. Det er lett å gjøre et fargebilde om til s/h, men jeg synes det er vanskelig å lage den ekstra "punch'en" i s/h-bildene. Kunne ha lyst på et av disse redigeringsprogrammene som sikter seg spesielt inn mot s/h. Men da må man stort sett ha en nyere versjon av PhotoShop også, noe jeg ikke har (har en steinalderversjon).

 

Når jeg nevnte 20mm (uten tilt) og arkitektur, tenkte jeg naturlig nok på de fallende linjene og fortegningen i hjørnene som nødvendigvis oppstår fordi man må tett på. Men ønsker man nettopp dette som et slags dekorativt element så er det jo greit selvfølgelig. Man kan jo manipulere en del på proporsjoner, her gikk jeg jo litt for det monumentale. Som ren dokumentasjon er det gjerne mindre egnet. Men det var en smule kokettering i den kommentaren her selvfølgelig.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Jann.: Takk, det var vel egentlig den som tippet vektskålen over fra flyplassbildet i spoileren til dette.

 

RandiA: Takk for det. Jeg "limte" meg ganske tett inntil Stadshuset.

 

tomsi42: Takker. Hadde faktisk ikke tenkt på dette i s/h, men jeg ser at det kan fungere. Da begynner det å bli litt for og litt i mot valget, noe som tyder på at det var grunnlag for tvil om ikke annet.

 

Rmatt: Takk for det, jeg likte også lyset der.

 

 

12. Oktober

Måneskinnsnatt i Stockholm

 

post-166172-0-73118800-1318759426_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...