Gå til innhold

Den store Playstationkaféen


CypheroN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

 

 

da er jeg på min andre PS4, jævla bråk fra den også, så enten er alle sånn og folk som synes det er en stille konsoll er døve, eller så er denne også defekt.

 

Tror folk kanskje ikke helt har samme sammenligningsgrunnlag som enkelte. Altså at det avhenger veldig av hva man har hatt av konsoller før, og hvor vidt disse var roligere eller ei.

 

Jeg simpelten tror ikke på at det finnes en eneste lydløs, eller tilnærmet PS4 enhet. Men igjen så er det en lite bragd i seg selv med så mye presset inn under panseret.

 

 

Kan dere måle viftestøyen med en "DB meter" eventuelt DB meter app. Kan være interessant å se om det er stor forskjell eller om man bare har forskjellig prefferanse for hva høy lyd er.

 

Helt inntill min PS4 så har jeg målt fra 38db opp til 45db avhengig av spill. Akkurat nå er det veldig varmt i stua og TLoU i maskina og jeg får 44db inntill min PS4 og 38db der jeg sitter (2 meter fra maskinen).

 

 

får veldig likt deg, men 50db ved maskinen bak. 43-45db der jeg sitter. alt for høyt synes jeg. ihvertfall når Xbox one er lydløs.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Du har litt mer "støy demping" pga tven står sånn. Min henger på veggen og ps4 står på glassplate under, slik at lyden går direkte til meg, og det hjelper også på at veggen slår lyden utover... Men så det er sagt så er det ikke noe problem når det er mye lyd i spillet men er det stille er det skuffende mye støy fra en ny konsoll.

Lenke til kommentar

 

 

da er jeg på min andre PS4, jævla bråk fra den også, så enten er alle sånn og folk som synes det er en stille konsoll er døve, eller så er denne også defekt.

 

Tror folk kanskje ikke helt har samme sammenligningsgrunnlag som enkelte. Altså at det avhenger veldig av hva man har hatt av konsoller før, og hvor vidt disse var roligere eller ei.

 

Jeg simpelten tror ikke på at det finnes en eneste lydløs, eller tilnærmet PS4 enhet. Men igjen så er det en lite bragd i seg selv med så mye presset inn under panseret.

Kan dere måle viftestøyen med en "DB meter" eventuelt DB meter app. Kan være interessant å se om det er stor forskjell eller om man bare har forskjellig prefferanse for hva høy lyd er.

 

Helt inntill min PS4 så har jeg målt fra 38db opp til 45db avhengig av spill. Akkurat nå er det veldig varmt i stua og TLoU i maskina og jeg får 44db inntill min PS4 og 38db der jeg sitter (2 meter fra maskinen).

Kan prøve med min iPhone når anledningen byr seg. Hvor legger du måleapparatet i forhold til din konsoll ? Ved innsug/luft ut? Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

 

 

da er jeg på min andre PS4, jævla bråk fra den også, så enten er alle sånn og folk som synes det er en stille konsoll er døve, eller så er denne også defekt.

 

Tror folk kanskje ikke helt har samme sammenligningsgrunnlag som enkelte. Altså at det avhenger veldig av hva man har hatt av konsoller før, og hvor vidt disse var roligere eller ei.

 

Jeg simpelten tror ikke på at det finnes en eneste lydløs, eller tilnærmet PS4 enhet. Men igjen så er det en lite bragd i seg selv med så mye presset inn under panseret.

 

 

Kan dere måle viftestøyen med en "DB meter" eventuelt DB meter app. Kan være interessant å se om det er stor forskjell eller om man bare har forskjellig prefferanse for hva høy lyd er.

 

Helt inntill min PS4 så har jeg målt fra 38db opp til 45db avhengig av spill. Akkurat nå er det veldig varmt i stua og TLoU i maskina og jeg får 44db inntill min PS4 og 38db der jeg sitter (2 meter fra maskinen).

 

 

får veldig likt deg, men 50db ved maskinen bak. 43-45db der jeg sitter. alt for høyt synes jeg. ihvertfall når Xbox one er lydløs.

 

Hmmmm, da har dere i så fall helt andre maskiner enn meg, eller så er både ørene og db-målerne deres helt sykt sensitive. :huh:

 

Helt inntil viftene ligger min gode gamle PS3 Phat fremdeles bare på rundt 25 db, opptil 30 når den kjører hardt/lenge, og en 2-3 meter unna (der jeg sitter) er den på ca 7 db.

 

Min PS4 er enda mer stille. Helt inntil ligger den for det meste mellom 14 og 22, og her jeg sitter er det bare 4-5. Har vinduet åpent og hører faktisk bølgeskvulpet fra 70 meter unna like tydelig som vifta hvis jeg skrur av tv-lyden.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

da er jeg på min andre PS4, jævla bråk fra den også, så enten er alle sånn og folk som synes det er en stille konsoll er døve, eller så er denne også defekt.

 

Tror folk kanskje ikke helt har samme sammenligningsgrunnlag som enkelte. Altså at det avhenger veldig av hva man har hatt av konsoller før, og hvor vidt disse var roligere eller ei.

 

Jeg simpelten tror ikke på at det finnes en eneste lydløs, eller tilnærmet PS4 enhet. Men igjen så er det en lite bragd i seg selv med så mye presset inn under panseret.

Kan dere måle viftestøyen med en "DB meter" eventuelt DB meter app. Kan være interessant å se om det er stor forskjell eller om man bare har forskjellig prefferanse for hva høy lyd er.

 

Helt inntill min PS4 så har jeg målt fra 38db opp til 45db avhengig av spill. Akkurat nå er det veldig varmt i stua og TLoU i maskina og jeg får 44db inntill min PS4 og 38db der jeg sitter (2 meter fra maskinen).

får veldig likt deg, men 50db ved maskinen bak. 43-45db der jeg sitter. alt for høyt synes jeg. ihvertfall når Xbox one er lydløs.

Hmmmm, da har dere i så fall helt andre maskiner enn meg, eller så er både ørene og db-målerne deres helt sykt sensitive. :huh:

 

Helt inntil viftene ligger min gode gamle PS3 Phat fremdeles bare på rundt 25 db, opptil 30 når den kjører hardt/lenge, og en 2-3 meter unna (der jeg sitter) er den på ca 7 db.

 

Min PS4 er enda mer stille. Helt inntil ligger den for det meste mellom 14 og 22, og her jeg sitter er det bare 4-5. Har vinduet åpent og hører faktisk bølgeskvulpet fra 70 meter unna like tydelig som vifta hvis jeg skrur av tv-lyden.

Er Ikke ekspert på dette, men dine resultater virker nesten usannsynlig lave?

 

 

To get a feel on decibels, a chart of various sounds and their loudness. And realize that for every 10 decibel increase you're increasing the volume of the sound by 10 times. 20 decibels, 100 times. It's a logarithmic unit.

 

rustling leaves: 20 dB

whispers: 30 dB

quiet home: 40 dB

quiet street: 50 dB

conversation: 60-70 dB

telephone dial tone: 80 dB

car in traffic: 85 dB

possible hearing damage over a long time: 90-95 dB

average Walkman settings: 94 dB

diesel truck: 100 dB

power saw: 110 dB

normal amplified music: 120 dB

point of pain and hearing damage: 125 dB

jet engine at 100 ft.: 135 dB

loudest rock music: 150 dB

loudest possible noise: 194 dB

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Kan dere måle viftestøyen med en "DB meter" eventuelt DB meter app. Kan være interessant å se om det er stor forskjell eller om man bare har forskjellig prefferanse for hva høy lyd er.

 

Helt inntill min PS4 så har jeg målt fra 38db opp til 45db avhengig av spill. Akkurat nå er det veldig varmt i stua og TLoU i maskina og jeg får 44db inntill min PS4 og 38db der jeg sitter (2 meter fra maskinen).

 

 

får veldig likt deg, men 50db ved maskinen bak. 43-45db der jeg sitter. alt for høyt synes jeg. ihvertfall når Xbox one er lydløs.

 

Hmmmm, da har dere i så fall helt andre maskiner enn meg, eller så er både ørene og db-målerne deres helt sykt sensitive. :huh:

 

Helt inntil viftene ligger min gode gamle PS3 Phat fremdeles bare på rundt 25 db, opptil 30 når den kjører hardt/lenge, og en 2-3 meter unna (der jeg sitter) er den på ca 7 db.

 

Min PS4 er enda mer stille. Helt inntil ligger den for det meste mellom 14 og 22, og her jeg sitter er det bare 4-5. Har vinduet åpent og hører faktisk bølgeskvulpet fra 70 meter unna like tydelig som vifta hvis jeg skrur av tv-lyden.

 

 

Ok, ved bruk av en app som heter dB Volume målte jeg følgende i farten, etter noen timer BF4 og litt Outlast:whistleblower:

 

Bak konsoll: 49db

Sitteposisjon ved hodehøye : 25db

 

Sitter ca 2.5 meter fra konsollen.

 

Rider har da enten en mirakelmaskin eller det må være feilmåling ?

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Problemet er at appen ikke er kalibrert og for å få den til å vise ganske riktig, så kan du justere appen etter en DB-meter. Jeg gjorde det for en god stund siden og da viste appen over 7db mer enn den som var reelt.

Når det var total stillhet for ørene mine så viste appen 26db, men nå er jo ikke en telefon noen høypresis måleinstrument heller. Selv med DB-meteret, så har jeg ikke sett at den har bikket under 25db.

Selv verdenrommet er ikke støyfritt :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Hvordan får du det så lavt 2.5m unna? Det er samme avstand hos meg. Har du noe som blokkerer mellom deg og direkte inn bak på ps4?

 

Har ihvertfall kommet fram til at mine ps4 ikke var defekt likevell, den skal bråke noe jævlig

Lenke til kommentar

Hvordan får du det så lavt 2.5m unna? Det er samme avstand hos meg. Har du noe som blokkerer mellom deg og direkte inn bak på ps4?

 

Har ihvertfall kommet fram til at mine ps4 ikke var defekt likevell, den skal bråke noe jævlig

 

Om den var ment til meg, sånn står det pr i dag. Jeg stod ved i eller bak sofaen når bildet ble tatt :) PS4 står greit luftig i klar bane til sitteplass.

 

6c87981140aa708f532cd26f101f0dd3.jpg

Endret av Mala
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Er Ikke ekspert på dette, men dine resultater virker nesten usannsynlig lave?

 

 

To get a feel on decibels, a chart of various sounds and their loudness. And realize that for every 10 decibel increase you're increasing the volume of the sound by 10 times. 20 decibels, 100 times. It's a logarithmic unit.

 

rustling leaves: 20 dB

whispers: 30 dB

quiet home: 40 dB

quiet street: 50 dB

conversation: 60-70 dB

telephone dial tone: 80 dB

car in traffic: 85 dB

possible hearing damage over a long time: 90-95 dB

average Walkman settings: 94 dB

diesel truck: 100 dB

power saw: 110 dB

normal amplified music: 120 dB

point of pain and hearing damage: 125 dB

jet engine at 100 ft.: 135 dB

loudest rock music: 150 dB

loudest possible noise: 194 dB

 

Hmmmm, må ha vært feil med apparater ja. Fikk låne en bedre og den viser rundt 25 på rommet når absolutt alt er slått av. Selv i naboens musikkrom som er polstret så gikk den bare ned til 18.

 

Rett foran vifta på ps3 etter 6 timer spilling viser den 48db. Der jeg sitter 3m unna viser den 30db. Rett bak PS4 vifte etter 3 timer spilling viser den 42, her jeg sitter viser den 26. Altså ca samme db som når alt var avslått.

 

Edit: Konklusjonen er uansett at det ligger på et slikt nivå at å plages av den lyden må være innbilning.

 

 

 

Ok, ved bruk av en app som heter dB Volume målte jeg følgende i farten, etter noen timer BF4 og litt Outlast:whistleblower:

 

Bak konsoll: 49db

Sitteposisjon ved hodehøye : 25db

 

Sitter ca 2.5 meter fra konsollen.

 

Rider har da enten en mirakelmaskin eller det må være feilmåling ?

 

Hva viser måleren din når det er helt stille i rommet da?

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Det er jo ikke innbilning når jeg har 42-43db der jeg sitter og 50db bak. Det er høyt. Din ser ut til å bråke mindre enn andre.

Men så det er sagt har jeg veldig følsomme og trente ører da jeg bruker de i jobben min, så mulig jeg er veldig var for støy enn andre

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

 

Hvordan får du det så lavt 2.5m unna? Det er samme avstand hos meg. Har du noe som blokkerer mellom deg og direkte inn bak på ps4?

 

Har ihvertfall kommet fram til at mine ps4 ikke var defekt likevell, den skal bråke noe jævlig

 

Om den var ment til meg, sånn står det pr i dag. Jeg stod ved i eller bak sofaen når bildet ble tatt :) PS4 står greit luftig i klar bane til sitteplass.

 

6c87981140aa708f532cd26f101f0dd3.jpg

 

 

Nydelig oppsett! Men jeg ville kjøpt stativet til PS4-en og satt den opp stående. Den ser så latterlig mye bedre ut stående. (Etter min mening er den stygg når den ligger nede)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva viser måleren din når det er helt stille i rommet da?

 

 

 

 

Nå viser den 27-28 dB, men det er mer trafikk og støy ute på denne tiden da.

 

Prøvde for morro skyld en annen app, og den viser 36-37dB..med andre ord jeg stoler ikke en dritt på disse målingene for fem flate ører.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg har jobbet en del med akustikk i mitt tvrom, og det blir litt søkt at folk sammenligner målinger 2-3 meter fra konsollen.
Et umøblert skandinavisk rom med harde flater er akustikkens verste fiende.
Straks du møblerer begynner støy å bli "spist" opp.
Derfor vil rommet, størrelse, utforming og møblering har mye å si for målingene.
Jeg har selv en plasmatv som støyet mye i forrige leilighet pga rommet og møblering.
Støyer mye mindre der jeg har den nå, men det blant annet fordi gardiner, tepper og møbler er av en annen absorpsjon.

 

Så må dere ta målingene fra PS4 når den er stresset.
Jeg legger sjelden merke til støy fra min PS4, men når inFamous Second Son har gått noen minutter, så er det merkbart hvor mye mere konsollen støyer.

Feilkilder:
Rommet deres

Møbleringen deres

Plasseringen deres av PS4

Kald, varm, stresset PS4.

Usikkerhet i måleapparatet.
Metoden det blir målt på. (Bare det å snu på måleapparater gir variasjoner, og alle holder det ikke likt)

Subjektiv oppfatning av hva som er støy.

Lenke til kommentar

Jeg har jobbet en del med akustikk i mitt tvrom, og det blir litt søkt at folk sammenligner målinger 2-3 meter fra konsollen.

Et umøblert skandinavisk rom med harde flater er akustikkens verste fiende.

Straks du møblerer begynner støy å bli "spist" opp.

Derfor vil rommet, størrelse, utforming og møblering har mye å si for målingene.

Jeg har selv en plasmatv som støyet mye i forrige leilighet pga rommet og møblering.

Støyer mye mindre der jeg har den nå, men det blant annet fordi gardiner, tepper og møbler er av en annen absorpsjon.

 

Så må dere ta målingene fra PS4 når den er stresset.

Jeg legger sjelden merke til støy fra min PS4, men når inFamous Second Son har gått noen minutter, så er det merkbart hvor mye mere konsollen støyer.

Feilkilder:

Rommet deres

Møbleringen deres

Plasseringen deres av PS4

Kald, varm, stresset PS4.

Usikkerhet i måleapparatet.

Metoden det blir målt på. (Bare det å snu på måleapparater gir variasjoner, og alle holder det ikke likt)

Subjektiv oppfatning av hva som er støy.

 

Du har nok rett i det. Blir for vanskelig å sammenligne målinger når det er så mye som spiller inn samt usikkerhet rundt hvor pålitelig disse appene er.

 

Eneste jeg kan si er at jeg er førnøyd med støynivået fra min PS4 da jeg må slå av TV lyden før jeg hører en svak summing fra der jeg sitter.

Endret av Happyherb_InnleggNO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...