Gå til innhold

Den store Playstationkaféen


CypheroN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et par ting jeg har merket meg etter å ha spilt San Andreas er hvor bortskjemt vi er blitt med GPS som viser deg akkurat hvor du skal kjøre for å komme frem og hvor ofte spillet lagrer under oppdragene. Kjørte meg fullstendig vill på et oppdrag og trodde jeg skulle komme meg ned til den gule prikken (jeg var havnet oppå en bro og så etter en vei ned), men havnet bare lenger og lenger vekk. Måtte til slutt snu og kjøre helt tilbake. Når jeg endelig hadde klart nevnte oppdrag og skulle kjøre fyren som var med på oppdraget hjem kom det en svær bil i en enorm fart og kjørte rett inn i meg slik at bilen min tok fyr og eksploderte. Jeg kom meg ut, men han fyren jeg hadde meg med ble drept. Må derfor gjøre hele oppdraget på nytt. Jaja, går greit, men du verden så mye lettere dagens spill er.

Lenke til kommentar

Min datter har fått 3ds til jul, og alt som gjelder er Mario. Jeg forsøker å like det, jeg burde like det, ettersom jeg digget ghosts' n goblins og dess like på 80-tallet, men jeg fatter og begriper bare ikke hva det er som gjør at eldgamle mekanikker i "ny" innpakning selger i bøtter og spann på ny og på ny. Jeg mener 2d-sideskrolling, det er da begrenset hvor morro det kan være i 2012? Jak and Daxter er jo i en helt annen liga.

Lenke til kommentar

Ett lite tips til dere som har ett Sony Pulse Elite headset.

Jeg var inne på den amerikanske Playstation Store istad. Og der fant eg en app som het Pulse Elite Manager.

Den lar deg fjerne / legge til nye preset modes på headsettet. :)

Jeg fjerna de jeg ikke brukte. Og beholdt Game, Music og Movie.

 

Merkelig denne ikke ligger ute på alle regioner. :hrm:

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt dette med at 2D skal være gammeldags. 3D er da heller ingen ungfole; Wolfenstein kom ut for en mannsalder siden, og Super Mario 64 er 16 år gammelt nå.

 

Ah, ser at innpakningen min ble litt for "grundig".... Uttrykte meg svært klønete - det jeg egentlig mente, var ikke at 2D som sådan ikke kan funke, noe det gjør i aller høyeste grad på stadig nye, innovative måter. Det jeg egentlig var ute etter (siden dette er et ps-forum) var faktisk å disse Nintendo. Hadde disse tidlige game-and-watch håndkonsollene på 80-tallet, og har aldri sett meg tilbake. Poenget mitt er at det på mange områder ikke har skjedd noen verdens ting med spillene til Nintendo. Vi er på n'te iterasjon av samme spillene med Mario, og så godt som alle er i 2d. Noe som selvsagt er helt greit for de som faktisk spiller alle disse spillene til døde, det må de jo få lov til, og de selger jo i bøtter og spann, så det er vel ingen grunn til å endre formelen. Men, som sagt, har prøvd å spille Mario opp til flere ganger, og det fenger meg midt i et visst sted. Antar man må være i en viss "sårbar" alder for å bli hektet på enkelte spill, som blir med en (bokstavelig talt) livet ut.

Lenke til kommentar

Klart, Nintendo kan jo kritiseres for det de har gjort med New-serien. Fikk NSMB2 til jul, og det er jo tilnærmet likt det første i serien, som kom for seks år siden. De fire spillene i den serien er langt likere enn de fire første Super Mario-spillene var, for eksempel. På den annen side, er moderne serier som CoD så mye bedre? Hva med FIFA?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...