Gå til innhold

Oktoberfest 2011 - RandiA - 45mm f/2.8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange lag og flotte linjer i dagens.

Takker, bykatt...i London du da...

Ikke i London, langt derifra overført betydning. Plassert på landsbygda. Er ikke sikker på hvor jeg er en gang. Men idyllisk og fin vær. Har sannsynligvis satt ny rekord i effektiv pakking, og fikk med GH2 + 25mm med et nødskrik. Kan ikke klage.

Lenke til kommentar

Ikke i London, langt derifra overført betydning. Plassert på landsbygda. Er ikke sikker på hvor jeg er en gang. Men idyllisk og fin vær. Har sannsynligvis satt ny rekord i effektiv pakking, og fikk med GH2 + 25mm med et nødskrik. Kan ikke klage.

Det er oftest på landsbygda en finner de gode pubene med det gode ølet; håper din var en av de.

 

@RandiA: Liker dagens med en kombinasjon av strenge linjer og speilingen av trærne. Kanksje litt mer kontrast hadde gjort seg?

Lenke til kommentar

Back to normalcy... laugh.gif (men ikke helt motivert for foto i dag)

 

Bilde 11 – 11.oktober: A Shropshire Lad, Austin-rose

post-92574-0-68810200-1318367434_thumb.jpg

Exif: 1/50 – f/5 - ISO 100

Exposure Compensation: 0

Lens: Leica 45mm f/2.8 Macro

Camera Model: DMC-GF1

 

Det er fullmåne i morgen, men objektivet egnet seg ikke til å ta måne-bilde med:

 

post-92574-0-23067600-1318367456_thumb.jpg

 

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Veg-tistelen har jeg fotografert i mange stadier, men ikke dette. Hadde noen visne frøstander liggende på et bord i glasshuset…oppdaget plutselig i dag at de hadde transformert seg og begynte å sveve utover.

 

Bilde 14 – 14.oktober: Cirsium vulgare frøstand som åpner seg

post-92574-0-93500700-1318623202_thumb.jpg

Exif: 1/160 – f/5.0 - ISO 200

Exposure Compensation: 0

Lens: Leica 45mm f/2.8 Macro

Camera Model: DMC-GF1

 

post-92574-0-21653600-1318623221_thumb.jpg

 

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Bilde 8 - 8.oktober

Kanskje denne varianten er å foretrekke?

Det synes jeg absolutt. Nå er blomster fint mot svart bakgrunn, men dette tilførte en god del ekstra. Ikke minst skiller det seg ut fra de andre blomsterbildene. Et av dine bedre vil jeg driste meg til å si.

 

9. Oktober: Fint med "de tre gratier" diagonalt over bildet. Kunne blitt enda bedre med mer isolasjon fra bakgrunnen, men det var kanskje ikke så lett å få til her.

 

10. Oktober: Så mange refleksjoner at man nesten lurer på hva som er virkelig og hva som er speiling. Men jeg er enig med Tom, det ville gjort seg meg en omgang med curves-verktøyet. Jeg ville lagt på enda mer kontrast enn i versjon to også, men det er meg da...

 

11. Oktober: Meget pent, med fin og myk bakgrunn i kontrastfarge.

 

12. Oktober: Siden det er litt forstyrrende bakgrunn her, ville jeg gått for close-up versjonen. Rett og slett slående grafisk. Men jeg ville redusert litt på billedstørrelsen, 800x800 max.

 

13. Oktober: Fin variasjon med dråper på et blad. Fokus sitter, og bladnervene kommer godt frem.

 

14. Oktober: Et salig virvar, men særdeles fotogent.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...