Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Blir jenter/kvinner stadig mer kravstore og bortskjemte?


Hvor enig/uenig er du i dette?  

200 stemmer

  1. 1. Blir jenter/kvinner stadig mer kravstore og bortskjemte?

    • Jeg mener NEI! Tvert imot er MENN blitt kravstore latsabber.
      7
    • Jeg mener NEI. Dette er kjønnsdiskriminerende.
      3
    • Jeg mener NEI.
      14
    • Jeg mener NJA. Det står på begge parter.
      39
    • Jeg mener JA.
      49
    • Jeg mener JA! De sutrer og syter for den minste ting. Og forventer at alt de peker på skal ordnes på sekundet.
      70
    • Bryr meg ikke/vet ikke.
      18


Anbefalte innlegg

Forresten:

 

1) Hvordan er kvinner mer kravstore nå enn før? På utseendet, penger, tid, likestilling?

 

2) Har dere som har stemt ja kjæreste? Jeg tviler egentlig på at dere har det. Utsagnet vitner nemlig om en generaliserende og uviten holdning til jenter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Steng tråden. Å tro at en slik generalisering forekommer er bare idioti. Mennesker utvikler seg ut i fra hvilket miljø de kommer fra. Hvis jenter er vandt med pysegutter som gir dem alt de ønsker så selvfølgelig utvikler de seg til å forvente mer. Hvis gutta derimot hadde skjerpet seg og oppført seg mer som MENN så hadde det vært annerledes. Det er et veldig, VELDIG relativt spørsmål du stiller og alternativene avspeiler ikke realiteten i den minste grad.

Dette er noe av det bedre jeg har lest på lenge.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tja.. syns enkelte menn er skikkelig kravstore selv. Vet selv om en som er godt over ekstremt feit, vil tro han er godt over 200 kg.. han forventer å få ei modellkjerring. Good fucking luck! You're sure as hell gonna need it.

 

Edit: Han har også en ufyselig personlighet! En skikkelig ''vinner'' må jeg si! Det er ikke kun kvinner som er blitt altfor kravstore, så siden vi skal generalisere og sånt så får dere menn feie for deres egen dør før dere går på oss kvinner!

Ja! Akkurat det der har jeg stusset veldig over; jeg kjenner mange menn som er middels til mindre pene som allikevel er nådeløse når de bedømmer kvinners utseende. Det er ikke fritt for at jeg viser frem bilder/filmer av kvinner jeg liker ( :dribble:) og 9/10 ganger skal de fortelle meg at det ene eller andre er feil med henne, selv om de ikke er i nærheten av å være i samme liga.

 

Jeg har spekulert i at det er en slags forsvarsmekanisme; avvis dem før de kan avvise deg.

 

Denne myten er jo lett å avlive med statistikk:

http://blog.okcupid....-online-dating/

Kvinner rater 80% av mennene på datingsider som mindre enn gjennomsnittlig attraktive!!! mens menns rating av kvinner på de samme sidene er nermest en perfekt normalfordelingskurve.

= Kvinners forventninger er MYE mer urealistiske enn menns. Menns vurdering av attraktiviteten til kvinner ar jo faktisk så og si helt "perfekt" siden det det gir en perfekt normalfordelingslurve.

Male-Attractiveness-Ratings.png

Female-Messaging-Curve.png

Stiplet linje på begge grafene er attraktivitets ratingen.

Endret av flesvik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja! Akkurat det der har jeg stusset veldig over; jeg kjenner mange menn som er middels til mindre pene som allikevel er nådeløse når de bedømmer kvinners utseende. Det er ikke fritt for at jeg viser frem bilder/filmer av kvinner jeg liker ( :dribble:) og 9/10 ganger skal de fortelle meg at det ene eller andre er feil med henne, selv om de ikke er i nærheten av å være i samme liga.

 

Jeg har spekulert i at det er en slags forsvarsmekanisme; avvis dem før de kan avvise deg.

Tror vi prater om to forskjellige "ting" her! Det er forskjell på bedømme en jente/kvinnes utseende og det å "plukke" ut noen, som har akseptabelt utseende som kjæreste/sexpartner. Hvis jeg bedømmer jenter/kvinner, så gjør jeg det ut fra hva jeg synes er penest. Og det er ikke nødvendigvis, det jeg selv går for som en mulig partner. De fineste er som regel ennå mere botskjemte, enn mer vanlige damer, så dem er ikke så interessante.

 

Så slutt med "lureriet" ditt! Du forsøker å få et svar fra guttene, om hva de foretrekker. Men stiller ikke de rette spørsmålene og på "kvinnevis" så tolker du. Da får du feil svar!

Lenke til kommentar

Når det er sagt så synes jeg det virker som om dere menn vill at kvinner skal kreve ting av seg. Dere setter ikke pris på jenter som dere ikke må investere tid (og kanskje penger) i. Tenk om en passe attraktiv jente bare hadde kastet seg over dere og gitt dere alt dere ønsket og ba om og så ønsket å være kjæreste med dere? Hadde det vært turn on? Mange av dere vil nok si ja, men i virkeligheten trekkes folk mot det som det er vanskelig å få, og blir skeptiske når ting kommer for lett. (Blir ikke dere skeptiske når folk kommer og tilbyr dere ting gratis?) Det er nok derfor lite kravstore jenter med økonomi til å kjøpe det hun vil selv, og har nok venner og aktiviteter i livet sitt til ikke å legge beslag på for mye av tiden til gutten, er single! Jeg må lære meg å kreve mer! :p

 

Når det gjelder om jenter er mer kravstore enn før (i forhold til ting og penger) så tror jeg at det er motsatt. Jenter var mer kravstore før i tiden når det ikke var vanlig at jenter tjente egne penger/ tjene like mye som mannen. Når det gjelder status og utseende så tror jeg at kravene til både kvinner og menn har økt!

Mange myter "ute å går" ser jeg! Hvorfor skal menn "plundre", for å få ei dame? Er hun ikke interessert, så gå til neste! Og bruke mer penger på ei dame, enn hun gjør på oss? Nei, det er det som skaper gobunn for bortskjemte damer. Ligg unna slik dritt, det gjør jeg.

 

Jeg blir ikke skeptisk når vanlige damer, er interessert. Er det ikke gjensidig, kan det være. De andre som "må kjøpes", er på linje med prostituerte.

Endret av geco5
Lenke til kommentar

Det skal nevnes at forumet historisk hadde en så stor overvekt av menn (eller snarere gutter) at det ikke var noe stort problem. Det var 80% gutter mellom 14 og 24 år, 10% gutter over 25, og 10% jenter (alle aldre.) Dog med forbehold om at ikke alle brukere hadde oppgitt kjønn.

 

Hvordan det er i akkurat denne kategorien i dag kan jeg ikke svare for. Et uhøytidelig søk på kjønn i medlemslisten tilsier 15% jenter på forumet totalt. Så det er ikke sikkert at resultatet hadde vært så anderledes.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Eit betre alternativ hadde kanskje vore å kjørt same spørjeundersøking på kvinneguiden.no, for deretter å samanlikne resultata.

 

Nokon som føler seg kallet?

Det ville ikke, vært et BEDRE alternetiv! Men med "motsatt fortegn" i spørsmålet, kunne kvinner uttalt seg om de mente menn var bortskjemt. Og det er jo greit, men ei annen historie!

 

Å spørre damer, om de mener de selv er bortskjemet, er da tullete! Derfor må en skille på kjønn, i en slik undersøkelse.

Lenke til kommentar

Mange myter "ute å går" ser jeg! Hvorfor skal menn "plundre", for å få ei dame? Er hun ikke interessert, så gå til neste! Og bruke mer penger på ei dame, enn hun gjør på oss? Nei, det er det som skaper gobunn for bortskjemte damer. Ligg unna slik dritt, det gjør jeg.

 

Jeg blir ikke skeptisk når vanlige damer, er interessert. Er det ikke gjensidig, kan det være. De andre som "må kjøpes", er på linje med prostituerte.

 

Mener du at å måtte investere tid i ei jente for å få henne interessert er det samme som prostituerte? Når det gjelder ting og sånn så er det mange kvinner som ser på gaver som et tegn på at hun blir verdsatt og derfor kan stole på mannen sin, det handler ikke om hvor dyrt/ nyttig det er, men at hun blir behandlet spesielt i motsetning til andre jenter.

Lenke til kommentar

Om kvinner stiller flere krav enn før. Ja, det gjør de. Om de er kravstore er enn annen sak. Nå kjenner jeg ikke til det norske datemiljøet lenger, men i New Zealand og spesielt ikke i Kina (dette inkludere kinesere) så er ikke de spesielt kravstore. Jeg kjenner også attraktive jenter som har problemer i Norge, men det er kristne jenter.

 

Min teori for hvorfor jenter stiller flere krav i alderen 15 - 25 år er fordi veldig få gifter seg i den alderen eller ser etter noe seriøst. Genetisk sett så fikk kvinner barn med de sterke, pene, populære mennene og fikk en mer normal mann til å hjelpe dem å ta vare på barnet. Det er slik kvinner er dannet genetisk for å sørge for at de bestene genene går videre. Dette har vært tilfellet inntill svært nylig.

 

Når kvinner ikke trenger å tenke på hvem som skal ta vare på barnet, og de ser ikke etter noe seriøst så vil noen få populære menn få alle kvinnene. Gjett hva som vil skje med resten av mennene som ikke er gode nok? Når kvinner blir eldre og deres biologiske klokke begynner å tikke, så er det ofte vanskelig å redusere kravene. Ergo, mange kvinner ender opp som single, irritierte og noe desperate etter de blir 30 år. Mange forhold kollapser på grunn av urealistiske forventninger.

 

I New Zealand så er folk mer tradisjonelle. Folk gifter seg ca 4 år før nordmenn og det forventes at man danner en familie. Det er også mange som mener sex før ekteskapet er en synd. Ergo siden flere ser etter en livspartner og man ser ned på jenter som sover rundt, så er kravene lavere. I Kina så har jeg lært at hvis man får en unge utenfor ekteskapet så har den ungen ingen rettigheter. Ergo, om du har lyst på barn en gang, noe som de fleste kvinner har, så må du finne deg en mann. Problemet er at mange menn har lyst på en jomfru og om du ikke er jomfru så vil du få en dårligere ektemann. Det fører til at få jenter har løs sex og de ser etter en ektemann. Dermed er kravene for menn i Kina lavere på tross av at det er flere menn enn kvinner.

 

Jeg tror årsaken til at det er vanskligere for menn i Norge er fordi norske menn har sluttet å bry seg om hennes tidligere seksuelle historie og færre kvinner ser etter en ektemann før de blir 30 år. Dermed driver jenter med løs sex hvor noen få menn får nesten alle jentene.

Lenke til kommentar

Mener du at å måtte investere tid i ei jente for å få henne interessert er det samme som prostituerte? Når det gjelder ting og sånn så er det mange kvinner som ser på gaver som et tegn på at hun blir verdsatt og derfor kan stole på mannen sin, det handler ikke om hvor dyrt/ nyttig det er, men at hun blir behandlet spesielt i motsetning til andre jenter.

Investere tid, for å få ei dame/jente interessert? Ja, hvis det betyr å kaste bort mye tid, på div. kommunikasjon, før en får respons! Er dama interessert, så får hun gi positive tilbakemeldinger. Det å plundre i dager, uker og måneder, er tull. Gir en person "tydelige forsøk" på, at en er interessert i ei dame, (en gang eller to), uten at hun responderer, er hun enten ikke interessert, eller så må hun "nødes". Slike er jeg ikke interessert i, de har for høyt selvbilde (tror de er noe spessielt).

 

Nå det kommer til gaver, så har jeg nevnt å "kjøpe damene". Og det gjør du ikke med billige ting. Jeg kan gi gaver til ei jeg er i sammen med, men aldri før jeg er i sammen med henne. Og hvis hun forventer at jeg skal bruke "mye" penger på henne, mens vi er i sammen (å beholde henne), da får hun gå til andre dumme mannfolk. Og det er det jeg beskriver i foregående setning, som jeg betrakter som prostituerte! Damer som krever og forventer å få gaver, reiser, o.l. Du blander også i sammen "bruk av tid" og "krav" om økonomiske verdier.

 

Men det er jo ikke bare disse to "tingene", som gjør norske/skandinaviske kvinner/jenter bortskjemte! Jeg har da nevnt flere områder. Og om en ikke har sett "signalene" før, så dukker de gjerne opp når en skal stifte felles bo. Bl.a. så skal de ha viljen sin, i alt som har betydning for dem selv, til tross for at dette påvirker begge. Og da er det ikke uvanlig, at de blir sure, tverre, sexnekt (vondt i hode, ekstra lang mensperiode, o.l.) Slike kvinner passer best i sammen med dumme "dotter", eller som enslige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå minner du meg om en veldig bitter mann som er blitt avvist altfor mange ganger.

"Minner om.....", tja, kanskje du ikke har livserfaring, til å bedømme meg og det jeg skriver. Jeg har sannsynlig hatt flere damer, enn du noensinne vil få menn. I så tilfelle, må du opp i et firesiferet anntall! Så jeg har hatt mine sjanser, selv om de aller fleste, ikke var ment å være seriøse. Og det skal også sies, at jeg har ingen formening om jeg kunne blitt samboer med flertallet av løslige forhold. Men en plukker opp holdninger, selv i løslige forhold. Så jeg kjenner "lusa på ganga", når jeg opplever eller hører om de!

 

Det skal også sies at mine få seriøse forhold, har ikke blitt oppløst av grunnene jeg har diskutert. Men jeg har på "min veg", med mange useriøse forhold (med bl.a. skilte, oppløste forhold og enslige), selv hørt damene har klage på gjerrighet, fra menn som ikke "ga de" det damene ønsket. Jeg har også selv sett/hørt deres mentalitet og hvoran de er. Jeg har opplevd dette i familie. Og jeg har flere venner, hvor dette har vært et problem. I tilegg opplever jeg bekjente, hvor dette kan være et problem. Har jeg hatt et ønske om seriøsitet med ei dame og hun har hatt slike holdninger, så har jeg vært rask til å avskrive noe langvarig forhold med slike individer.

 

Så jeg mener dette med mange kravstore og bortskjemte damer er reelt, selv om det ikke gjelder alle. Så er det jammen mange av dem, som er mer eller mindere borskjemte! Men for all del, dette gjelder ikke alle damer! En ser det også igjen i lange "kravlister", på kontaktportaler.

 

Jeg føler meg, i alle fall ikke bitter. Selv om jeg også har blitt avvist, som de fleste andre. Og jeg har vel avvist like mange damer, så det går nok opp i opp, :) Men jeg har vel noen flere ti-år med livserfaring, enn du har. Så jeg har kanskje et annet grunnlag, for å hevde dette. At ikke du selv mener, du er bortskjemt og ikke krever å "bli kjøpt", forhindrer ikke at mange andre damer er slik.

Endret av geco5
Lenke til kommentar

Jeg vil minne om at det finnes nok av kravstore damer i andre land, inkludert asia. Slike damer, hvis de ikke er veldig attraktive, ender som oftest opp single.

 

Det finnes også kravstore menn som ikke forstår verdien sin på datemarkedet. Er du en overvektig, noe kjedelig mann, så vil du ikke få deg en attraktiv pen dame.

Lenke til kommentar
Investere tid, for å få ei dame/jente interessert? Ja, hvis det betyr å kaste bort mye tid, på div. kommunikasjon, før en får respons! Er dama interessert, så får hun gi positive tilbakemeldinger. Det å plundre i dager, uker og måneder, er tull. Gir en person "tydelige forsøk" på, at en er interessert i ei dame, (en gang eller to), uten at hun responderer, er hun enten ikke interessert, eller så må hun "nødes". Slike er jeg ikke interessert i, de har for høyt selvbilde (tror de er noe spessielt).  

 

Da kan jeg forstå det om du er singel! De fleste jenter trenger mye tid til å bli kjent med og bygge opp tillit til en person før hun finner ut om hun vil bli sammen med ham. Du kan ikke forvente at hun bare skal se deg og vite at deg vil hun bli sammen med. Hvis du mener at å bli kjent med en jente er bortkastet tid så har du virkelig et kvinnesyn fra steinalderen. Vi får håpe at foreldrene dine velger ut et søskenbarn som du kan gifte deg med, så slipper du å kaste bort tida på å kapre en jente selv.

Endret av Ra92
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da kan jeg forstå det om du er singel! De fleste jenter trenger mye tid til å bli kjent med og bygge opp tillit til en person før hun finner ut om hun vil bli sammen med ham. Du kan ikke forvente at hun bare skal se deg og vite at deg vil hun bli sammen med. Hvis du mener at å bli kjent med en jente er bortkastet tid så har du virkelig et kvinnesyn fra steinalderen. Vi får håpe at foreldrene dine velger ut et søskenbarn som du kan gifte deg med, så slipper du å kaste bort tida på å kapre en jente selv.

At det går ann å være så naiv! Hverken en mann (heller ikke jeg) eller kvinne, velger samlivspartner, etter et par møter/samtaler! Det er vel ikke det jeg mener, med det jeg har skrevet. (Ser du ikke det jeg har skrevet i avsluttningen av setning nr. 2, i det du selv har koppiert)

 

Jeg sikter her til det "å oppnå kontakt", få nye møter, gjøre "ting" sammen for å bli bedre kjent og dermed gradvis se om et slikt forhold er noe å bygge vidrere på. Og det kan ta lang tid, spessielt hvis vi tenker på et samboerskap. Men det er noe annet, enn det jeg siktet til. Jeg siktet kun til det å oppnå kontakt.

 

At jeg fortiden er singel, går nok på andre "ting" enn det du antyder. Bl.a. feite damer (i aktuell alder) og bortskjemte damer! Da er det bedre å fortsette å være aleine, eller gå til import av noen som ikke er så borskjemete og kravstore. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...