Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Blir jenter/kvinner stadig mer kravstore og bortskjemte?


Hvor enig/uenig er du i dette?  

200 stemmer

  1. 1. Blir jenter/kvinner stadig mer kravstore og bortskjemte?

    • Jeg mener NEI! Tvert imot er MENN blitt kravstore latsabber.
      7
    • Jeg mener NEI. Dette er kjønnsdiskriminerende.
      3
    • Jeg mener NEI.
      14
    • Jeg mener NJA. Det står på begge parter.
      39
    • Jeg mener JA.
      49
    • Jeg mener JA! De sutrer og syter for den minste ting. Og forventer at alt de peker på skal ordnes på sekundet.
      70
    • Bryr meg ikke/vet ikke.
      18


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At jeg fortiden er singel, går nok på andre "ting" enn det du antyder. Bl.a. feite damer (i aktuell alder) og bortskjemte damer! Da er det bedre å fortsette å være aleine, eller gå til import av noen som ikke er så borskjemete og kravstore. :)

 

Det er altså kun feite bortskjemte damer som vil ha deg? Og du synes at det er bedre å være singel enn å nedverdige seg til å date disse? Jeg tror det er du som er for kravstor jeg. Hvis feite bortskjemte damer er det eneste du kan få så tror jeg at det er deg det er noe galt med, ikke damene ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du er virkelig seriøs i diskusjonen! Kanskje du selv skulle holde deg til tråden.

Var ikke du seriøs da, siden det ikke er seriøst å kommentere din påstand? Nå har jeg full forståelse for folk som slår i bordet med sin angivelige erfaring og tilhørende anekdoter, når man kommer i vår alder så er det selvsagt fristende. Men vil du ikke ha kommentarer på slikt, så ikke post det.

 

Og ja, jeg burde holde meg til tråden.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

On topic: Etter min mening er svaret ja og nei. Ja, de blir mer kravstore, nei, de blir ikke mer bortskjemte. Det førstnevnte skyldes at de var for lite kravstore før. De har ikke "tatt mer av" enn de rimelig fortjener. (At lovgiverne tidvis synes de bør få enda mer er en annen diskusjon.)

 

Selvsagt stiller damer krav, og kan ikke vi menn oppfylle kravene så synd for oss. Da får vi ikke den dama. Det kan selvsagt hende at en dame stiller urimelige krav, i så fall er det synd på henne. Da får ikke hun oss.

 

Jeg er motstander av kjønnskvotering (og annen kvotering.) Men jeg treffer heller ikke mange damer som krever det. De var det faktisk flere av i min ungdom. (Og da var det vel kanskje mer på sin plass også, siden forskjellene var større.)

 

Bortskjemte? Nei, ikke de damene jeg har kjent. (Ok det var en viss ung dame som valgte en annen fremfor meg fordi han hadde sjekkhefte på farens firmakonto, men hun var i grunnen unntaket.) Jeg har aldri spandert noe stort mer på en dame enn hun har på meg. (Ok den samme unge damen og en flaske sjampis untatt.)

 

Og bare unntaksvis har jeg støtt på damer som har forventet det. Det enten det var på rockeklubber eller diskoteker, eller i mer dagligdagse settinger. Fruen jobbet nattevakter så jeg skulle få studert ferdig, jeg jobbet mens hun studerte. Alt i alt er jeg mer bortskjemt enn henne.

 

Når vi snakker om bortskjemte jenter: Når jeg gikk på gymnaset var det en jente som fikk en Mercedes kabriolet i presang til 18-årsdagen av sine foreldre. Men det dreide seg om klasse, ikke kjønn.

 

Nå har ikke trådstarter lagt noen premisser for hvilke områder denne kravstorheten og bortskjemtheten skulle manifestere seg, så det kan hende jeg bommer på problemstillingen.

 

Ellers er jeg nokså enig med Camlon. Og jeg ser ikke noe galt i det. (At jenter stiller krav, altså, ikke at jeg er enig med Camlon. :wee: )

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har ikke trådstarter lagt noen premisser for hvilke områder denne kravstorheten og bortskjemtheten skulle manifestere seg, så det kan hende jeg bommer på problemstillingen.

Jeg kan ikke snakke for ts og jeg har ikke hatt store problemer i det siste fordi jeg har en god utdannelse og forbedret mine sosiale evner. Da er det forsatt ganske greit på tross av de noe høye kravene.

 

Men jeg tror det handler om jenter som ignorerer gutter fordi de er ikke de kjekkeste i klassen. Mange gutter har ikke peiling på tiltrekking, og er kanskje ikke så interesante. De vil ofte slite til de blir 30.

 

Ellers er jeg nokså enig med Camlon. Og jeg ser ikke noe galt i det. (At jenter stiller krav, altså, ikke at jeg er enig med Camlon. :wee:

 

Geir :)

Jeg mener det er noe problematisk. Det er fordi jeg mener barn bør vokse opp med mamma og pappa, (eller mamma og mamma eller pappa og pappa. ) Det er altfor mange barn som vokser opp med bare mor, og det er altfor mange ensome eldre.

 

Problemet er hva slags konsekvenser det forer til. jeg vil bruke HB skalaen, men det betyr istedenfor god mann. Ja, jeg vet det er subjektivt, men det er noen felles kvaliteter som nesten alle kvinner/menn liker. Det som skjer er at f.eks 50% av jentene sover rundt med menn som er langt over dem i sosial status. De mennene som finner seg dame for langvarig forhold, finner seg ofte en dame som er litt under dem i status. F.eks. 7 - 10 menn finner seg 6 - 9 damer.

 

Nar de resterende 50%-ene blir 30 sa begynner de a lete etter et langvarig forhold, men da er mange av de gode mennene tatt og en del menn har gitt opp eller blitt frustrerte. De som er igjen er stort sett de som ikke klarte a fa seg dame, og de som har pult hundrevis av damer og vil forsette a gjore det.

 

De ma venne seg fra a date menn med veldig hoy status, gode sjekkeevner og godt utsende og istedenfor date en mann som er under dem i status. Dette er noe mange kvinner ikke klarer a venne seg til og de ender opp single, eller frustrerte forhold. Dette oker skilsmisseraten og reduserer antall barnefodsler. I norge er fodselsraten ok, men det er den ikke i resten av europa.

 

Jeg tror forhold hadde vart langt mindre frustrerende for kvinner og menn om folk flest sov rundt nar man er 15 - 22 og sa ser man etter et langvarig forhold.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er altså kun feite bortskjemte damer som vil ha deg?

 

Hvis feite bortskjemte damer er det eneste du kan få så tror jeg at det er deg det er noe galt med, ikke damene ;)

Tror du får lese det jeg skriver. Jeg har ikke skrevet, at det er KUN feite damer som er interessert. Jeg skrev: "Bl.a. feite damer (i aktuell alder) og bortskjemte damer". Det er to grunner og den viktigste kommer alltid først. Du ser tydeligvis ikke "i aktuell alder". Få norske kvinner over 30 er SLANKE og det er de jeg søker. Og være blir det, når damene passerer 45 - 50 år! De aller fleste er feite, noen er kraftige bygd og noen få normal byggning, men likevel lubbne. Så det er ikke mange jeg vil kalle for slanke og atraktive. Og er de ikke det, så hva skal jeg med dem, hvis jeg ikke orker å "ta" på dem? Og noen av de få, som er slanke, er ufordragelig botskjemte.

 

Så damer i aktuell alder, som er slanke er det få av. Og så kommer "småting" som kjemi, holdninger, felles interesser, m.m. :) Da blir det ikke mye å velge i. At jeg har hatt mange slanke damer tidligere, har ikke noe med dette å gjøre. Men jeg har hatt nok av muligheter, selv om jeg da ikke var interessert i noe fast og lengere forhold med de fleste av dem!

 

Men jeg har ikke kommentert, kun for egen del. Det meste jeg har kommentert er generelle betraktninger, som ikke går spessielt på meg som person. Så ja, jeg mener norske kvinner er bortskjemte! Og da sikter jeg selvfølgelig ikke til lovbestemte, eller vanlig likestillte rettigheter. Det skulle bare mangle. Det er ikke det, jeg kaller for bortskjemthet!

Endret av geco5
Lenke til kommentar

Kvinnfolk er bortskjemde og arrogante. Det fekk eg stadfesta etter å ha fylgd KG-tråden Jenter har det utruleg lett.

 

... og hvis vi skal dømme etter den tråden der så er (noen) menn viljeløse sytpeiser uten en dråpe selvinnsikt. Det stemmer selvsagt ikke, men som trådstarteren der demonstrerer er det mye lettere å rettferdiggjøre og forsvare verdensbildet sitt hvis man bare generaliserer litt og gjør personlige erfaringer til universelle sannheter som gjelder for en hel gruppe individer.

 

Jeg fikk ærlig talt vondt av å lese det der ...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

... og hvis vi skal dømme etter den tråden der så er (noen) menn viljeløse sytpeiser uten en dråpe selvinnsikt. Det stemmer selvsagt ikke, men som trådstarteren der demonstrerer er det mye lettere å rettferdiggjøre og forsvare verdensbildet sitt hvis man bare generaliserer litt og gjør personlige erfaringer til universelle sannheter som gjelder for en hel gruppe individer.

 

Jeg fikk ærlig talt vondt av å lese det der ...

Vondt? Som at det som kjem fram der ikkje stemmer med verdsbiletet ditt?

Lenke til kommentar

Raven_Heart mener at TS har et forvrengt verdensbilde. http://en.wikipedia....tive_distortion

 

Mildest talt. Hadde ikke tråden blitt stengt pga idioti skulle han fått et par mer eller mindre velformulerte setninger i kjent stil.

 

Vondt? Som at det som kjem fram der ikkje stemmer med verdsbiletet ditt?

 

Det var vondt fordi han, som logaritmemannen ganske riktig påpekte, virker å ha et ganske forskrudd verdensbilde. Han tar f eks ett aspekt av tiltrekning og gjør det nærmest til det eneste som teller, han viser til "undersøkelser" der premissene i bunn og grunn er satt opp for å gi et bestemt resultat, og alt som ikke støtter hypotesen hans blir blankt avvist med "white knight" og "incel", omtrent som om alle som ikke deler hans erfaringer er løgnhalser og førti år gamle jomfruer som bare sitter foran pcen og knasker cheez doodlez. Jeg tviler på at selv bilde av en "stygg" mann som knullet ei heit dame ville avstedkommet noe annet enn beskyldninger om at hun var kjøpt og betalt, for å si det sånn.

 

Derfor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...