Gå til innhold

Apple vil unngå Samsung-avhengighet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle skjønte jo at dette ville skje utfra siste års utvikling og dårlige takter mot en viktig samarbeidspartner. Men jeg tror nå det er til det beste for økt konkuranse. Ellers finnes det jo godt med mulige samarbeidspartnere for Apple på alle områdene Samsung har vært involvert.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle skjønte jo at dette ville skje utfra siste års utvikling og dårlige takter mot en viktig samarbeidspartner. Men jeg tror nå det er til det beste for økt konkuranse. Ellers finnes det jo godt med mulige samarbeidspartnere for Apple på alle områdene Samsung har vært involvert.

 

Jeg skjønte det ikke. Jeg føler det er litt teit å la juridiske problemer ødelegge et forhold som om det var en annen barnehage vi snakket om.

Lenke til kommentar
Jeg skjønte det ikke. Jeg føler det er litt teit å la juridiske problemer ødelegge et forhold som om det var en annen barnehage vi snakket om.

Man skjønte at det ville få konsekvenser siden det stadig beveget seg i feil retning.

 

Ellers er det jo mulig at den profesjonelle forretningsverden, hvor handlinger har konsekvenser, fortoner seg som en barnehage for deg.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle skjønte jo at dette ville skje utfra siste års utvikling og dårlige takter mot en viktig samarbeidspartner. Men jeg tror nå det er til det beste for økt konkuranse. Ellers finnes det jo godt med mulige samarbeidspartnere for Apple på alle områdene Samsung har vært involvert.

 

Jeg skjønte det ikke. Jeg føler det er litt teit å la juridiske problemer ødelegge et forhold som om det var en annen barnehage vi snakket om.

 

Store firmaer har en tendens til å oppføre seg overraskende barnehage-aktig.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Apple bør være litt forsiktige her, Samsung har vel drøyt 3 ganger omsetningen til Apple og kontrollerer rimelig mye av produksjonen/markedet i østen.

Utvikler dette seg til en skikkelig "slosskamp" kan Apple finne det vanskelig å få til noe som helst uten at produktene deres stiger vesentlig i pris.

Lenke til kommentar

Jepp, Håper Samsung syns det er verdt milliardene de taper når/hvis Apple kutter de helt ut.

Men de har vel penger nok, tenker jeg :whistle:

 

Tja, vil vel tro at andre kanskje vil kjøpe komponenter hos Samsung, hvis Apple skulle forsvinne. Det er jo ikke slik at markedet flyter over av komponenter til avanserte mobiltelefoner. Jeg vil tro dette vil bety minimalt for samsung. Vi vet jo at HTC ville ha Amoled i Desire HD, men Samsung hadde ikke kapasitet til å produsere dem, så de måtte nøye seg med slcd.

Mer spent på hva det vil bety for Apple og deres kunder. Japan er jo ikke akkurat noe lavkostland, for å si det litt forsiktig ;)

 

Eller så liker de ikke at andre kopierer produktene deres for å slippe å designe noe på egen hånd ;)

 

Ifølge nederlandsk rett, er dette renspikka svada, fra a til å :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, det kan nå diskuteres hvor lurt dette er. Hvis de velger å bryte ut på denne måte, så antar jeg at det kommer til å flagre rimelig mange patentsøksmål både den ene og andre veien.

 

Har ikke TSMC strengt talt mer enn nok å gjøre? F.eks få til skikkelig 28nm masseproduksjon.

Hvis Apple vil vekk fra Samsung, hvorfor ser de ikke til Qualcomm i stedet for TSMC som strengt talt virker som er i ferd med å ta seg vann over hodet?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...