Gå til innhold

Apple vil unngå Samsung-avhengighet


Anbefalte innlegg

Grunnen til at firmaer patenterer sine produkter er for å beskytte de mot å bli kopiert, det er det hele denne saken koker ned til.

Noe annet er det hvis firmaer kjøper opp patenter kun for å kunne saksøke andre, da er de selv patentroll.

 

Er det riktig for et firma å kopiere et annet firmas arbeid, og burde ikke slik kopiereing slås ned på?

 

 

Selvsagt bør slik kopiering slåes ned på.

 

Men slik jeg ser det, har ikke Samsung kopiert Apple og Apple har fått lov å ta patenter på for generelle ting.

 

Ta trade dress patentet deres. det er altfor generelt. Det burde stå helt spesifikke mål, feks skjermstørrelse, tykkelse, plassering av kamera, plassering logoer, materialvalg osv. Men det gjør det ikke. Skjønner godt at Apple har levert inn ett sånt patent, men jeg skjønner ikke at det er blitt godtatt. Jeg kan ikke skjønne at de vil vinne heller, når rettssaken i Tyskland engang starter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg byttet nylig ut min iPhone 4 til fordel for denne plastklossen du nevner. Merkelig nok føltes iPhone4 mere ut som en klosse i sin helhet ;) Skjermen er jo totalt overlegen iPhone sin når det kommer til farger og intrykk, tross den lavere oppløsningen. Og den byr på en helt annen surfe opplevelse, noe som betyr mye for min del. Og jøss, min fungerer faktisk stabilt den. Litt av en mirakel telefon gitt.

 

Men jeg savner iTunes integreringen, det må jeg virkelig si :ohmy:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg byttet nylig ut min iPhone 4 til fordel for denne plastklossen du nevner. Merkelig nok føltes iPhone4 mere ut som en klosse i sin helhet ;) Skjermen er jo totalt overlegen iPhone sin når det kommer til farger og intrykk, tross den lavere oppløsningen. Og den byr på en helt annen surfe opplevelse, noe som betyr mye for min del. Og jøss, min fungerer faktisk stabilt den. Litt av en mirakel telefon gitt.

 

Det er her folk går i vranglås, du kan liksom ikke innrømme at du har tatt en elendig beslutning, så derfor må du rasjonalisere deg fram til at du ikke har svidd av fem tusen på et produkt som på tegnebenken var et kompromiss mellom flest mhz og billigste materialer.

 

Min samsung galaxy S 1 hilser forresten. Han er en backup, han lugger merkbart og han får hyppige anfall, men den forrige eieren sier at dette er et enormt steg fram fra slik den var pre-patch, da den knapt fungerte overhodet.

"Dette skjer ikke på vår telefon" er det journalistene sier da, uansett hvor gjennomprøvd problemene er.

 

Denne mobilen fikk terningkast 6 hos amobil i 2010. Er ikke litt av problemet med å diskutere smarttelefoner på en nettside at selve nettsiden skriver anmeldelser som gamespot gjør, dvs slik annonsørene vil de skal skrives? For det er ikke mulig å objektivt holde denne greia i en hånd, holde en HTC desire i den andre, og tenke "samsungen her er virkelig bedre"

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Detaljert diskusjon rundt de pågående søksmålene, hvem som kopierte hvem og lignende offtopic tas i mer egnede tråder. Nye innlegg vil fra nå av slettes uten varsel.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding.

To like strømadaptere er ikke relevant for emnet. I tillegg har en håndfull innlegg blitt slettet for usakligheter, personangrep og lignende.

Lenke til kommentar

Det er her folk går i vranglås, du kan liksom ikke innrømme at du har tatt en elendig beslutning, så derfor må du rasjonalisere deg fram til at du ikke har svidd av fem tusen på et produkt som på tegnebenken var et kompromiss mellom flest mhz og billigste materialer.

 

Min samsung galaxy S 1 hilser forresten. Han er en backup, han lugger merkbart og han får hyppige anfall. Denne mobilen fikk terningkast 6 i 2010. Er ikke litt av problemet med å diskutere smarttelefoner på en nettside at selve nettsiden skriver anmeldelser som gamespot gjør, dvs slik annonsørene vil de skal skrives?

 

Jeg kan selvfølgelig snakke kun for meg selv, og det er helt greit om du og andre har en slik mentalitet. Jeg har ingen behov for å tilfredstille deg på noen måte, ved å innrømme noe som helst, da jeg er meget fornøyd med min S2 sålangt. Fikk dessuten en fin pris for iPhonen så det ble ikke det store utlegget for min del ;) Så vet du det.

Jeg var storfornøyd med min iPhone 4 jeg altså, men det ble litt for smått og kjedelig i lengden. Etter 8-9 mnd. og jeg var klar for å bytte den ut i en Android enhet igjen, og en S2 virket som det logiske valget. Jeg har ingen erfaring med den første Galaxy telefonen, så den kan jeg ikke kommentere på noe vis.

 

Men en ting skal jeg innrømme for deg min gode mann, jeg er kanskje litt for glad i nye dingser og slikt. Og sitter pengene litt løst en mnd. kan det fort bli noen innkjøp andre kanskje ser på som unødvendige, men så lenge jeg finner glede og behov for det syns jeg det er helt greit.

Lenke til kommentar

Gleden ved å få et nytt leketøy kjenner jeg igjen. Men nå har jeg en desire hd som jeg er så til de grader fornøyd med, at jeg faktisk vurderer å skippe den årlige utbyttingen. Har sett på sensation xe, men ryktene sier at vi får samme ui på desire hd, og jeg trenger ikke dobbelkjerne cpu som går på speed. Men en kompis av meg skal ha den nye iphone, så hvis den er merkbart bedre enn min desire hd, ja da må jeg oppgradere :-)

Lenke til kommentar

Det er her folk går i vranglås, du kan liksom ikke innrømme at du har tatt en elendig beslutning, så derfor må du rasjonalisere deg fram til at du ikke har svidd av fem tusen på et produkt som på tegnebenken var et kompromiss mellom flest mhz og billigste materialer.

 

Min samsung galaxy S 1 hilser forresten. Han er en backup, han lugger merkbart og han får hyppige anfall, men den forrige eieren sier at dette er et enormt steg fram fra slik den var pre-patch, da den knapt fungerte overhodet.

"Dette skjer ikke på vår telefon" er det journalistene sier da, uansett hvor gjennomprøvd problemene er.

 

Denne mobilen fikk terningkast 6 hos amobil i 2010. Er ikke litt av problemet med å diskutere smarttelefoner på en nettside at selve nettsiden skriver anmeldelser som gamespot gjør, dvs slik annonsørene vil de skal skrives? For det er ikke mulig å objektivt holde denne greia i en hånd, holde en HTC desire i den andre, og tenke "samsungen her er virkelig bedre"

 

Hvorfor nevner du ikke det som virkelig er problemet med S1? Feks at en må koble den til pcen for å oppdatere den? At det programmet, såvidt jeg vet, kun finnes til Windows. Det er ett virkelig minus.

 

Dine mytehistorier om hvor dårlig S1 er, fester jeg like mye tillit til som dine påstander om korrupsjon hos Amobil.

Lenke til kommentar

Newton: Løgnene dine blir ikke mer sann av at du gjentar dem i det uendelige. Linkene jeg ba deg poste kom aldri, for de finnes vel ikke? Ikke sant? Du har mistet aller siste fnugg av troverdighet du måtte ha hatt...

Fint om du kan utdype hva du mener med "løgnene dine". Hva har jeg skrevet som er løgn?

Hvilke linker snakker du om, hvor og når har du bedt meg poste dem??

Haha, nå spiller han jaggu uvitende også...

Det du skrev i de to innleggene der, newnick, er usedvanlig bedritent, selv til deg å være - og det sier en del.

 

Tror du at du bare kan dra slike påstander ut av ræva, uten å begrunne dem? Du beskylder meg for å komme med løgner, men viser med all mulig tydelighet at du selv har moralsk ryggrad som en amøbe, når du nekter å besvare et høflig spørsmål der jeg ber deg om å forklare og utdype hva du mener med påstanden din.

Når du kaller noen for en løgner, bør du kunne begrunne og dokumentere det på en svært god måte og ut over all rimelig tvil, siden det er en ganske alvorlig beskyldning. Når du ikke kan begrunne og dokumentere det, da har du ikke gjort annet enn å komme med et personangrep som etter alle solemerker må være klart i strid med forumets regler - og alt som heter vanlig folkeskikk.

 

Videre kommer du med noe bullshit om "linkene jeg ba deg poste", uten å kunne gjøre rede for hvor du skal ha bedt meg om noe slikt. Ikke i denne tråden i hvert fall, jeg har tvunget meg selv til å lese igjennom dine foregående innlegg i tråden, uten å finne noe spørsmål rettet til meg om linker. Hvordan i innerste svarteste gloheite helvete skal noen kunne vite hvor du angivelig skal ha bedt meg om å poste disse linkene som du vrøvler om, blant flere titalls tråder som jeg har deltatt i bare de siste få ukene? Har disse linkene som du påstår at du ba meg poste i det hele tatt noen som helst relevans til tråden her, eller er det bare nok et skittent og uredelig forsøk fra deg på å diskreditere en meningsmotstander i forumet her med å dikte opp påstander?

 

Jeg ga deg en sjanse til å forklare deg, og det gjorde jeg på en etter omstendighetene ekstremt saklig, behersket og korrekt måte. Du hadde ikke vett eller evne til å gjøre det. Det eneste du har oppnådd er dermed å diskreditere deg selv, og selv framstå som en løgner og drittsekk av episke proporsjoner.

 

Måtte dine harddisker for evig alltid krasje!

 

 

(Til dere andre: beklager språkbruken, men jeg følte dessverre at det var nødvendig og berettiget i dette tilfellet.)

Endret av Newton
  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...