Gå til innhold

Apple vil unngå Samsung-avhengighet


Anbefalte innlegg

Det har vært meldinger om at samsung ikke har kunnet dekke etterspørselen etter blant annet amoled. Men hvis apple kjøper hos andre, så må jo de som kjøper derifra i dag, se seg om etter andre leverandører, f.eks Samsung.

Dette kommer kun til å gå ut over Apple. Samsung kommer muligens til å kbøre hardere på i rettsakene mot apple, nå som de ikke har et kumdeforhold å pleie.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs om resten av markedet var mettet fra før, og at kapasiteten som eventuelt blir frigjort ikke har noe å si.

Eller har det vært noen meldinger om at de ikke har kunnet dekke bestillinger fra andre kunder?

Det er generelt større etterspørsel enn produksjon på det meste av denne typen utstyr.

 

Et unntak var rundt 2008 når det ble produsert mer DDR2 minne enn det var marked for, og man fikk minne såpass billig, at den naturlige prisutviklingen ikke kom dit før starten av 2010.

Lenke til kommentar

Apple kjøper ikke AMOLED, så skjermavdelingen er nok upåvirket uansett, og hvis Samsung bruker den ledige kapasiteten i de avdelingene det er snakk om til å pumpe ut deler på markedet vil det gå ut over prisen.

 

Men noe må de jo gjøre hvis kapasiteten overstiger etterspørselen. Permitering er jo en mulighet :)

Lenke til kommentar

Det kan jo tenkes at samsung er en foretrukken leverandør, som har kunder i kø for sine produkter. Og videre kan det jo tenkes at samsung har satt foten ned for apple, pga alle idiotiske søksmål fra apple.

Uansett, så tror jeg det er apple som er taperen i dette spillet. Samsung er alt for stor og mektige til å la seg pirke på nesen av en mygg i markedet...

Lenke til kommentar

@PL610

 

hva er det med deg for noe? i alle dine komentarer raker du ned på Samsung :/ Samsung lager ting bedre, og hva så om et adapter er likt? slutt å vær så barnslige og voks opp, prøv og finn noen andre løsninger på adaptere som ikke blir likt med andre. Apple har saksøkt for mye i det siste, og begge partene er dumme mener jeg. men trur apple vil tape litt her, og kanskje begge også, hvem vet.

 

den ene kommentaren "kanskje permitere?" er helt skutt ut av rompa, du kan i det minste bruke litt vætt i huet?. Samsung har forsatt en av de beste tvene på markede, og en av de beste tlf på markedet også, etter erfaring, tester og brukertilbakemeldinger.

 

Apple har for all del gode produkter, men du får ikke like mye for pengene, og det er det de taper på. og ikke minst, vær gang det kommer noe nytt "this changes everything" .. litt lei den nå.

 

alle kopierer fra hverandre, driter i det. Apple har til og med kopiert android i ios 5:P så ikke prøv på noe teit og hele tida rakke ned på et så stort selskap som er over Apple etter min mening (produkt og pris messig).

Lenke til kommentar

Grunnen til at firmaer patenterer sine produkter er for å beskytte de mot å bli kopiert, det er det hele denne saken koker ned til.

Noe annet er det hvis firmaer kjøper opp patenter kun for å kunne saksøke andre, da er de selv patentroll.

 

Er det riktig for et firma å kopiere et annet firmas arbeid, og burde ikke slik kopiereing slås ned på?

Lenke til kommentar

Joda, men å lage en adapter som passer perfekt inn i en dyp jordet kontakt er ikke akkuratt en unik ide. Kontaktene er jo tross alt en fast størrelse, så adaptere vil måtte forholde seg til denne størrelsen - på millimeteren om den skal stå stødig, så gitt premissene for en slik adapter, så vil jeg si at samsung har gjort en grei jobb med å individualisere produktet.

 

EDIT: det er jo ingen som påstår at de som lager skjøteledninger kopierer hverandres design bare fordi kontakten passer perfekt inn i støpselet i veggen heller.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

@ PL610

 

ikke på den måten du gjør her nei.

 

alle vet at samsung, htc er vell de som er rett under apple sine tlfner, samsung er ledene under apple. Grunnen til det er at folk ikke vet mye om android, alle mulighetene, alt det gratis full versjon appsa du kan få visst du vet åssen da selvfølgelig, flashing av roms for åss litt nerdete, widgets, og MYE mer.

 

og apple kommer alltid etter disse alt for lenge med sine produkter med enten de samme hardware eller dårligere, og kaller chippene deres a4-a5 osv... som jeg syntes er helt teit :) fordi de ikke er så ulike de andre.

 

Samsung har nokk tatt litt av apple ja, men de har et bedre produkt etter min mening. Apple er for dyrt på markede, vertfall på data stadiet, og skjermen deres er helt på jordet priset.

 

det jeg liker med apple er at du har aluminium på deres produkter, som kan få deres produkter ril å føles gode og trygge i handflaten, baggen osv. men det er ikke verdt fler 1000kr mer enn andre firmas produkter som har bedre innmat.

 

jeg tipper iphone 4s/5 koster 6000kr ny for 16GB som er 2000kr mer en samsung galaxy sII og som har mulighet for microSD op til 32gb osv.

 

men i mitt øye har apple gått alt for mye i saksøking, og samsung og apple er litt barnehage efekt akkurat nå. begge vil nokk tape på det.

Lenke til kommentar

Joda, men å lage en adapter som passer perfekt inn i en dyp jordet kontakt er ikke akkuratt en unik ide. Kontaktene er jo tross alt en fast størrelse, så adaptere vil måtte forholde seg til denne størrelsen - på millimeteren om den skal stå stødig, så gitt premissene for en slik adapter, så vil jeg si at samsung har gjort en grei jobb med å individualisere produktet.

 

EDIT: det er jo ingen som påstår at de som lager skjøteledninger kopierer hverandres design bare fordi kontakten passer perfekt inn i støpselet i veggen heller.

Delen av adapteren som skal inn i veggen må følge en standard, det er det samme for alle som er godkjente, og følgelig uvesentlig, men resten av adapteren er på millimeteren lik, bare en annen farge.

Lenke til kommentar

Joda, men å lage en adapter som passer perfekt inn i en dyp jordet kontakt er ikke akkuratt en unik ide. Kontaktene er jo tross alt en fast størrelse, så adaptere vil måtte forholde seg til denne størrelsen - på millimeteren om den skal stå stødig, så gitt premissene for en slik adapter, så vil jeg si at samsung har gjort en grei jobb med å individualisere produktet.

 

EDIT: det er jo ingen som påstår at de som lager skjøteledninger kopierer hverandres design bare fordi kontakten passer perfekt inn i støpselet i veggen heller.

Delen av adapteren som skal inn i veggen må følge en standard, det er det samme for alle som er godkjente, og følgelig uvesentlig, men resten av adapteren er på millimeteren lik, bare en annen farge.

Det er fordi den er laget for å passe inn i et dypt støpsel.

 

Igjen, du ser ikke at kabelprodusenter saksøker hverandre fordi de har laget kontakter som passer i dype støpsel heller.

 

De er jo bare på mm like der de må være på mm like for å passe i et dypt støpsel. Rundt hjørnene er det jo faktisk en stor forskjell.

Lenke til kommentar

Hvor har du det fra at disse to adapterne skal passe inn i et dypt støpsel, og har de virkelig dype, firkantete støpsler i USA?

Jeg kan ikke huske å ha sett noen slike.

De har ikke dype støpsler i usa, men de har det mange steder i europa, og det er disse de er laget for å passe ned i. De lager nok ikke to forskjellige designer for forskjellige regioner om ikke de må.

 

Hvorfra jeg har det at de skal passe? Jeg har brukt en slik fra apple, og den passer perfekt ned i et dypt europeisk støpsel. På den måten er det bare en cm eller to som stikker ut av støpselet. Støpslene vi har er nesten firkantede når du tar bort plassen som går med til jordingsfjærene.

Lenke til kommentar

Samsung kunne sikkert klart å lage noe som var bittelitt mer forskjellig, og likevel beholt funksjonen hvis de ville.

Annen farge og litt annen avrunding på hjørnene slår meg som litt lettvint. Ikke lurt i disse patentkrigstider :)

 

@Mikkis2k

Du viser til en standard kontakt som ikke er avhengig av adapterens form.

 

Men nå begynner vi forresten å begi oss litt vel på siden av topic vil jeg tro?

Lenke til kommentar

Samsung kunne sikkert klart å lage noe som var bittelitt mer forskjellig, og likevel beholt funksjonen hvis de ville.

Annen farge og litt annen avrunding på hjørnene slår meg som litt lettvint. Ikke lurt i disse patentkrigstider :)

 

@Mikkis2k

Du viser til en standard kontakt som ikke er avhengig av adapterens form.

 

Men nå begynner vi forresten å begi oss litt vel på siden av topic vil jeg tro?

Den skal være nøyaktig bred nok til å sitte tight i et dybt støpsel.

 

Nøyaktig hvor annerledes forventer du at den skal være? Jeg ser ikke helt hva mer samsung kunne gjort her, farge og form på hjørnene er stort sett eneste alternativer for å sikre kompabilitet med alle støpsel.

Eller syns du de skulle ha laget den litt større enn apple sin bare for å være annerledes?

Lenke til kommentar

Jeg er sikker på at designavdelingen deres kunne klart å finne en løsning hvis de ville.

Men det er selvsagt lettere å etterligne eksisterende produkter.

 

Denne adapteren har jeg ikke sett i noen illustrasjoner fra patentsaken, mulig jeg har oversett den, eller så er den ikke med som eget punkt.

Lenke til kommentar

Jeg er sikker på at designavdelingen deres kunne klart å finne en løsning hvis de ville.

Men det er selvsagt lettere å etterligne eksisterende produkter.

 

Denne adapteren har jeg ikke sett i noen illustrasjoner fra patentsaken, mulig jeg har oversett den, eller så er den ikke med som eget punkt.

 

I denne saken må man vel tilpasse kontakten som støpslet skal sitte i? Og så vidt jeg vet, så har ikke Apple patent på el-nettet. Dessuten. Saken din er sakset fra ett eller annet macfoum, og vi vet jo at der ser de spøkelser på høylys dag :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...