Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kallenavn på partner?


Anbefalte innlegg

Merk at emnet er plassert i samliv og relasjoner, jeg er ikke ute etter dirty-talk-detaljer.

 

Etter å ha lest en del blant annet her på samliv har jeg sett x-antall forskjellige kallenavn på partnere. Noen rarere enn andre, mens man selvsagt også har de vanlige "typen" og "dama". Spørsmålet mitt er egentlig hvordan folk omtaler partneren sin når de snakker om ham/henne med utenforstående og hvilke (om noen) kallenavn dere har på partner til partner?`

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke det at jeg skal preike for meg selv akkurat nå, men det rare med det når man snakker i det store sammenheng med folk, så i 30-40 års-alderen blir det som oftest frua, mens 50-60 blir det mer kjerringa og utover 70 åra er det som oftest kona.

 

Dette er ikke noe jeg hører et par ganger i året, men nærmest daglig når og hvis jeg prater med aktuelle aldersgrupper.

Lenke til kommentar

Vi er ca 30.

Husvaranen, konemor, "hun der hjemme" eller sjefen til andre.

 

Konemor eller kjerring til henne.

 

Det skal sies at alle disse (bortsett fra konemor kanskje) brukes med en viss porsjon humor, det er ikke "kjælenavn".

 

Jeg prøvde meg en gang med "fisepus" og "fleskepus". Det høres jo veldig nusselig ut, men falt ikke i god jord, så de tør jeg ikke bruke lengre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...