Gå til innhold

Nå vil Samsung stoppe iPhone 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynner nesten å mistenke at Apple og Samsung samarbeider om å vise hvor teit patentlovgivningen er per i dag.

 

Tja, hadde det ikke vært for den aggressive holdningen til Apple, så hadde jeg også blitt litt misstenksom. Men du stenger ikke ute en produsent fra et marked, for å demonstrere ett poeng. Du gjør det ene og alene for at du er grisk og føler deg truet. Men som andre har påpekt. Apple er en mygg når det kommer til patenter innen mobiltelefoni, så de kommer garantert til å tape denne krigen. Og bra er det.

Samsung er en mygg når det kommer til innovasjon innen OS, software og design, så det jevner seg nok ut... ;P

 

Samsung har jo Bada. Har du helt oversett det fakta? Softwarepatenter er teite, det er de fleste enige om :p Design? Samsung hadde jo ipad-designet lenge før apple hadde det. Har du fortrengt fotorammen allerede?

I dette selskapet så er Apple en mygg. Lik det eller ikke...

Jeg kjenner til Bada, og vi snakker fortsatt om mygg... ;)

 

Mer "argumentasjon" i din gate: "Windows er verdens beste operativsystem, det er de fleste enige om". Forbeholder meg retten til å være uenig, jeg... ;)

 

Spar meg for flere uintelligente løgner om fotorammer, please, det er bevist såpass mange ganger at den er totalt irrelevant at det burde selv du ha fått med deg!

 

OK, herved kaller vi konflikten mellom Apple og Samsung for myggenes kamp, i stedet for kjempenes kamp... :p

Lenke til kommentar

Vi er så søte og så små... :!:

 

 

Google-grilling i kongressen

 

Søkemotorselskapet Google må onsdag svare på beskyldninger om konkurransehindrende adferd.

Ja wow, skikkelig grilling å måtte svare på noen spørsmål liksom :!: .

Ja, slik tenkte sikkert Bill Gates for 13 år siden også, da han bli invitert til et tilsvarende "grillparty" under lignende forhold... ;)

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Jeg kjenner til Bada, og vi snakker fortsatt om mygg... ;)

 

Mer "argumentasjon" i din gate: "Windows er verdens beste operativsystem, det er de fleste enige om". Forbeholder meg retten til å være uenig, jeg... ;)

 

Spar meg for flere uintelligente løgner om fotorammer, please, det er bevist såpass mange ganger at den er totalt irrelevant at det burde selv du ha fått med deg!

 

OK, herved kaller vi konflikten mellom Apple og Samsung for myggenes kamp, i stedet for kjempenes kamp... :p

 

Haha! Alle med to øyne som fungerer sånn ca mikroskopisk klarer å se at fotorammen til samsung er uhyggelig lik ipadda. Det nytter ikke at du prøver å nekte for det. Du kan stikke fingrene i ørene og rope av full hals(noe jeg misstenker at du gjør hele tidden) men fotorammen er og blir uhyggelig lik.

 

Har jeg noen gang argumentert med at windows er det beste operativsystemet?

 

Du var vel en av de som kalte Android for en mygg for noen måneder siden. Se hvor android er nå. Størst, størst og atter størst! Og det er ikke uten grunn. Android er overlegent alternative iOs på alle mulige måter :p

Endret av Runar waits for alice
Fjernet unødvendig sitering av hele samtalen.
Lenke til kommentar

Du var vel en av de som kalte Android for en mygg for noen måneder siden. Se hvor android er nå. Størst, størst og atter størst! Og det er ikke uten grunn. Android er overlegent alternative iOs på alle mulige måter :p

Det skulle vel bare mangle at Android er større en iOS, da førstnevnte blir brukt på langt flere modeller enn Apples fire. ;)

Lenke til kommentar

Du var vel en av de som kalte Android for en mygg for noen måneder siden. Se hvor android er nå. Størst, størst og atter størst! Og det er ikke uten grunn. Android er overlegent alternative iOs på alle mulige måter :p

Det skulle vel bare mangle at Android er større en iOS, da førstnevnte blir brukt på langt flere modeller enn Apples fire. ;)

 

Det kan så være, men hvis ios var så fantastisk, så hadde vel alle som i dag velger en high end Android heller valgt en iphone? Men slik er det ikke. HTC og Samsung alene, selger vel flere toppmodeller med android enn apple klarer å selge av iphone. Iallefall i Norge, skal vi tro diverse salgslister. Ikke det at jeg tror Netcom og Telenor sitter på fasiten, bare så det er sagt. Hadde vi tatt med komplett og de andre store kjedene, hadde vi nok sett at forholdet var enda bedre for Android...

Lenke til kommentar

Det kan så være, men hvis ios var så fantastisk, så hadde vel alle som i dag velger en high end Android heller valgt en iphone? Men slik er det ikke. HTC og Samsung alene, selger vel flere toppmodeller med android enn apple klarer å selge av iphone. Iallefall i Norge, skal vi tro diverse salgslister. Ikke det at jeg tror Netcom og Telenor sitter på fasiten, bare så det er sagt. Hadde vi tatt med komplett og de andre store kjedene, hadde vi nok sett at forholdet var enda bedre for Android...

Apple har én modell, som i tillegg er den mestselgende telefonen i USA. Hvor mange (topp)modeller har Samsung og HTC?

 

Men nok om det. Vi er begge enige om at Android er størst, men da det ikke er relatert til emnet foreslår jeg vi avslutter her.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner til Bada, og vi snakker fortsatt om mygg... ;)

 

Mer "argumentasjon" i din gate: "Windows er verdens beste operativsystem, det er de fleste enige om". Forbeholder meg retten til å være uenig, jeg... ;)

 

Spar meg for flere uintelligente løgner om fotorammer, please, det er bevist såpass mange ganger at den er totalt irrelevant at det burde selv du ha fått med deg!

 

OK, herved kaller vi konflikten mellom Apple og Samsung for myggenes kamp, i stedet for kjempenes kamp... :p

 

Haha! Alle med to øyne som fungerer sånn ca mikroskopisk klarer å se at fotorammen til samsung er uhyggelig lik ipadda. Det nytter ikke at du prøver å nekte for det. Du kan stikke fingrene i ørene og rope av full hals(noe jeg misstenker at du gjør hele tidden) men fotorammen er og blir uhyggelig lik.

 

Har jeg noen gang argumentert med at windows er det beste operativsystemet?

 

Du var vel en av de som kalte Android for en mygg for noen måneder siden. Se hvor android er nå. Størst, størst og atter størst! Og det er ikke uten grunn. Android er overlegent alternative iOs på alle mulige måter :p

Fotorammen er ferdigdiskutert i andre tråder for min del, og moderator vil ikke være spesielt begeistret for nok en reprise på den. Den diskusjonen stopper her.

 

"Windows etc." var en illustrasjon på argumentasjonsteknikken din...slenge ut en påstand, og henge på noe vås om at "de fleste er enige" for liksom å validere påstanden.

 

Du får nesten sitere meg på det du mener jeg har sagt, hvis du mener det er veldig relevant. Ellers kan du la være å referere til angivelige tidligere uttalelser. Det blir bare slitsomt med slike metadiskusjoner.

 

Igjen, argumentasjonsteknikken din...Windows er også størst, uten at det av den grunn er ensbetydende med "overlegent".

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor du drar windows inn i denne debatten? Er det enda et forsøk på å vri saken over på "alle de andre"?

Men du får holde på, jeg noterer meg at veldig lite er sagt om emnet i tråden.

Jeg synes, fremdeles, det er helt på sin plass at samsung nå bruker sine patenter på å stoppe apple. Andre i tråden mener det er moralsk riktig å støtte apple da de gikk til søksmål mot samsung, men mener det blir dobbelmoral når samsung nå forsvarer seg og får støtte for dette??? Er det noen vits i å diskutere dette videre?

Lenke til kommentar

Andre i tråden mener det er moralsk riktig å støtte apple da de gikk til søksmål mot samsung, men mener det blir dobbelmoral når samsung nå forsvarer seg og får støtte for dette??? Er det noen vits i å diskutere dette videre?

Hvis det er meg du sikter til her, kan si at jeg ikke støtter Apple om å få stoppet noe som helst, for det tjener iallefall ikke oss forbrukere at produkter ikke kommer ut på markedet.

 

Det jeg nevnte med dobbeltmoral var at hvis man har hatet Apple for at de har stoppet produkter man liker, men likevel håper at andre produkter blir stoppet, så lenge det ikke er det selskapet man holder mest kjært.

 

Og det er over et år siden siste iPhone kom ut, selv om den fremdeles selger som hakka møkk,

så skulle det bare mangle at Android går forbi ?

Endret av laserlars
Lenke til kommentar

alle disse søksmålene ødelegger jo for selskapene.. de biter seg selv i ræva.

det er forbrukerne som får lide og dermed går forbrukerne vekk fra selskapene som holder på med saksøking for alle penga. det ødelegger stabiliteten i selskapet og får kundene til å se etter andre alternativer siden den slags oppførsel er uprofesjonell.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor du drar windows inn i denne debatten? Er det enda et forsøk på å vri saken over på "alle de andre"?

Men du får holde på, jeg noterer meg at veldig lite er sagt om emnet i tråden.

Jeg synes, fremdeles, det er helt på sin plass at samsung nå bruker sine patenter på å stoppe apple. Andre i tråden mener det er moralsk riktig å støtte apple da de gikk til søksmål mot samsung, men mener det blir dobbelmoral når samsung nå forsvarer seg og får støtte for dette??? Er det noen vits i å diskutere dette videre?

Windows er nøyaktig like relevant som fotorammer, dvs. totalt irrelevant for debatten. Jeg har på ingen måte forsøkt å gjøre dette til en diskusjon om Windows - så ta et illustrerende eksempel for hva det er, det var det mest nærliggende jeg kom på i farten. Kunne like gjerne brukt Grandiosa eller noe annet som eksempel, men ville sikkert tråkket noen på tærne da også... ;)

 

Det er helt på sin plass at Samsung svarer på søksmål med det de måtte ha å fare med, og det var også ganske så forutsigbart at de ville gjøre det. Det er mer eller mindre standard prosedyre i slike saker, kan man vel si ut fra erfaring.

 

Har dessuten hele tiden lagt vekt på å se dette som et juridisk oppgjør, og ikke noe som i særlig grad handler om moral. Så den diskusjonen kan vi gjerne la ligge.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor du drar windows inn i denne debatten? Er det enda et forsøk på å vri saken over på "alle de andre"?

 

Det gjorde han heller ikke, han brukte det som et eksempel på en forferdelig dårlig argumentasjonsteknikk, altså "X er best, det er alle enige om". Let it go.

 

Android er overlegent alternative iOs på alle mulige måter

 

Tja. Du har flere bedre mobilOS enn android, så det er ganske irrelevant det og.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor du drar windows inn i denne debatten? Er det enda et forsøk på å vri saken over på "alle de andre"?

 

Det gjorde han heller ikke, han brukte det som et eksempel på en forferdelig dårlig argumentasjonsteknikk, altså "X er best, det er alle enige om". Let it go.

 

Android er overlegent alternative iOs på alle mulige måter

 

Tja. Du har flere bedre mobilOS enn android, så det er ganske irrelevant det og.

 

Hvilke da? fortell, fortell....

 

Hvis jeg skrev "det er alle enige i" så skal du gjerne få arrestere meg. Men det var vel ikke det jeg skrev?

Android er det os som er foretrukket av forbrukerne nå, og det må jo bare bety en ting. De har truffet noe de andre har bommet på. Eller er det slik at vi blir bombardert av Android-reklame, hvor enn vi går? Neppe. Jeg kan ikke huske å ha sette en eneste androidreklame noen gang. Har sett en drøss av reklame for telefoner, av og til blir det nevnt at de inneholder Android, men det er noe produsentene bruker for å selge sin telefon. Ikke omvendt.

 

Det kan så være, men hvis ios var så fantastisk, så hadde vel alle som i dag velger en high end Android heller valgt en iphone? Men slik er det ikke. HTC og Samsung alene, selger vel flere toppmodeller med android enn apple klarer å selge av iphone. Iallefall i Norge, skal vi tro diverse salgslister. Ikke det at jeg tror Netcom og Telenor sitter på fasiten, bare så det er sagt. Hadde vi tatt med komplett og de andre store kjedene, hadde vi nok sett at forholdet var enda bedre for Android...

Apple har én modell, som i tillegg er den mestselgende telefonen i USA. Hvor mange (topp)modeller har Samsung og HTC?

 

Men nok om det. Vi er begge enige om at Android er størst, men da det ikke er relatert til emnet foreslår jeg vi avslutter her.

 

Aha.... dumme meg. Jeg trodde vi var kommet til nr 4 i rekken. Så feil kan man altså ta...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...