Gå til innhold

Nå vil Samsung stoppe iPhone 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den vil jo være verdiløs i den forstand at de ikke vil få stoppet iPhone 5. Apple blir jo selvfølgelig nødt til å betale samme pris som alle andre.

 

Jeg må innrømme jeg ikke er helt sikker på dette, om en bedrift ikke vil betale lisenser på slike FRAN-patenter, eller har vist seg å nekte å betale før, kan man stoppe salget? Jeg klarer sjeldent å henge med i den bisarre patent-logikken som gjelder.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg må si det er litt delig å få noe tilbake mot Apple, som til nå har oppført seg som drittungen i sandkassen. Jeg håper også at dette resulterer i at begge parter dropper søksmålene sine og begynner å oppføre seg. Og gjerne også at det blir gjort endringer i patentregelverket, slik at disse tåpelige søksmålene ikke blir mulig å gjøre.

 

Nå er det betydelig mer voksent å saksøke for brudd på lisenser enn Apples, 'Galaxy Tab er kopi av iPad, siden den er firkantet med runde hjørner. Og når den slås på har den en fargeskjerm med firkantede ikoner på.'

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har vel med at Google ikke har gitt ut en implementasjon i markedet, bare kildekoden. Det blir som med x264-prosjektet som ikke bryter H264-patentene siden de bare gir ut kildekoden.

 

Ellers hevder Samsung at det er flere komponenter, og således at noen av disse mangler lisenser hvis jeg tolker riktig

Lenke til kommentar

Det ser ut som det er prisen de er uenige om. Samsung vil visstnok ha 2.4% av chipens kostnad i royalties per patent, mens Apple mener det er urimelig og viser til at Rambus fikk problemer med Europakommisjonen når de krevde for høye royalties i JDEC-standardene for RAM.

 

Basically, så hevder Apple at Samsung er verre enn Rambus, mens Samsung påstår at de ikke kan sammenlignes.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...