Gå til innhold

[Løst] Nytt skjermkort mellom 2-2,5k. Hva er best for meg?


SuperSjantis

Anbefalte innlegg

Hallais, jeg leverte inn mitt 6950 og skal gå for et nytt(garanti). Jeg har tenkt å bruke mellom 2000,- og 2500,- kroner, og det finnes en del kort i den prisklassen. Jeg har null planer om å spille på høyere oppløsning enn 1920*1200, og kommer ikke til å anskaffe flere skjermer for flerskjermoppsett.

 

Vil da 2GB på skjermkortet bli helt unødvendig? Jeg vet at det ikke kreves så mye minne om man kun har én skjerm, men jeg vil helst slippe å oppgradere på minst et år :yes:

 

Jeg kommer garantert til å overklokke skjermkortet, og det vil stå i et godt luftkjølt Fractal Design R3 sammen med Asus Maximus HK og en i5-2500k @ 4,4 ghz.

Derfor vil jeg ha et kort med muligheter for overklokking uten at viftene går helt bananas.

 

Om det er ATI/AMD eller nVidia-kort har ingenting å si, så lenge jeg får et godt skjermkort jeg kan leke litt med :)

 

Jeg kommer til å spille spill som BF3, MW3 og Skyrim som jeg mener vil kreve sitt på maks :hmm:

 

Det kortet jeg leverer inn er et MSI Twin Frozr III 6950. Bør jeg gå for det igjen, eller finnes det andre kort som vil yte bedre for meg i den prisklassen?

Endret av Reap
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilket skjermkort jeg skal gå for... :(

 

Jeg vet at MSI sitt 6950 Twin Frozr III er bra og kan overklokke godt, men det ligger samtidig bare et par hundre unna f.eks Powercolor's 6970 :ermm:

 

Jeg kommer til å spille BF3 for det meste, og Skyrim når det kommer ut, og vil jeg gjerne ha mest bang for the buck. Og jeg vil ha et 2GB-kort så 570 er utelukket...

 

EDIT: Jeg HATER at jeg er sånn... Ser på altfor mange reviews og finner aldri ut av hva jeg skal ha. Når jeg endelig har kjøpt det finner jeg noe som "kanskje" kunne ha vært bedre til samme pris, og da blir jeg missfornøyd. Blir helt deppa av dette :nei:

Endret av Reap
Lenke til kommentar

Hvorfor har du satt 2 GB minne som et krav?

Jeg hadde gått for et GTX570 med en god kjøler, da jeg syntes nVidia-kort har en tendens til å se bedre ut enn ATI i spill, med mer eye-candy. Dessuten er de flinkere på drivere etter min erfaring.

 

 

Jeg mener å ha lest i en engelsk tråd at BF3-alpha til tider tok så mye som 1,4GB i 1920*1200 :O

 

Jeg personlig sitter å venter til torsdag med å bestille hardware, ettersom komplett.no kjører timesalg.. kan være noe morsomt som kommer opp der. Håper på det iallefall.. Går nok selv for et kort som er billigst i rimelighetens grenser.

 

What? Hva er det jeg ikke har fått med meg nå ? :ohmy:

Lenke til kommentar

Komplett.no skal ha timessalg på torsdag. HW er kl 18

 

Alpha er en testversjon av BF3 og er uendelig langt unna det ferdige produktet hva gjelder bruk av systemressurser. Så ville sett bort ifra all informasjon om hvordan Alpha og betaen kjører på forskjellige systemer.

Endret av Dassen
Lenke til kommentar

Okay, takk for svar :)

 

Hvilket 570 burde jeg da gå for ? Jeg ser du(arni) linker til MSI's versjon, men det er litt mer enn hva jeg vil bruke. Jeg vil heller ha et litt over middels kort til maks 2,5k.

 

Driver å ser på ASUS sitt 570 som komplett har som demovare til 2.295,- men vil gjerne ha muligheten for å gå for SLI til neste år, og da blir vel det kortet litt stort?

Endret av Reap
Lenke til kommentar

Jeg ser at ASUS sitt 6970 har fått meget god omtale på Hardwareheaven, og jeg ble også imponert av hva kortet takler i forhold til temperaturer og støy.

 

Vil det være dumt å gå for det kortet når Asus sitt 6950 er 400 kroner billigere?

 

Jeg ser at 6950-kortet fra Asus får også meget god omtale på Geeks3D, så jeg blir litt usikker på om det egentlig er verdt å gå for Asus sitt 6970 :hmm:

Endret av Reap
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...