Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matematikk R1 eksamen høst 2011


Anbefalte innlegg

Ser den. Hva må du ha i snitt for å komme inn der du skal? Selv må jeg vel ha rundt 5,9 for å komme inn på ind.øk

Jeg tenker også medisin, trenger minst 5,4 i snitt i tillegg til 4 realfagspoeng. Angrer på at jeg ikke tok S-matte og biologi, istedenfor å ta vanskelige fag som det er umulig å få 6 i som R2 og FY2

 

Trenger du 5,9 i tillegg til realfagspoeng for å komme inn på indøk på NTNU? Klarer du det da?

 

 

Har forhåndssensurrapporten kommet btw?

 

 

Nei, man trenger 59 poeng for å komme inn, altså det er inkludert tilleggspoeng. Tror faktisk det i år lå litt i underkant av 59, men likevel veldig vanskelig.

Det her er vel fy fy og litt off-topic, men den egentlige grunnen til at jeg tok opp denne eksamen var jo for å få bra nok snitt til ind.øk. Men hadde det ikke vært for de jævla jentepoengene(de får 2 poeng på enkelte studier ved ntnu, altså 5,6 istedenfor 5,4 for eks), så hadde sikkert snittet vært lavere på ind.øk(var 58,9 i 2011) og da hadde jeg kanskje kommet inn uten å slite ræva av meg. Forstår meg ikke på de poengene, blir urettferdig uansett. Noen som er enige?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det her er vel fy fy og litt off-topic, men den egentlige grunnen til at jeg tok opp denne eksamen var jo for å få bra nok snitt til ind.øk. Men hadde det ikke vært for de jævla jentepoengene(de får 2 poeng på enkelte studier ved ntnu, altså 5,6 istedenfor 5,4 for eks), så hadde sikkert snittet vært lavere på ind.øk(var 58,9 i 2011) og da hadde jeg kanskje kommet inn uten å slite ræva av meg. Forstår meg ikke på de poengene, blir urettferdig uansett. Noen som er enige?

 

Jepp. Kjønnspoeng er diskriminerende som fy og burde vært forbudt. Skjønner ikke hvordan det ikke kan bryte med likestillingsloven. Men feministene i regjeringen er selvsagt bare for likestilling når det gir fordeler til kvinner.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ser den. Hva må du ha i snitt for å komme inn der du skal? Selv må jeg vel ha rundt 5,9 for å komme inn på ind.øk

Jeg tenker også medisin, trenger minst 5,4 i snitt i tillegg til 4 realfagspoeng. Angrer på at jeg ikke tok S-matte og biologi, istedenfor å ta vanskelige fag som det er umulig å få 6 i som R2 og FY2

 

Trenger du 5,9 i tillegg til realfagspoeng for å komme inn på indøk på NTNU? Klarer du det da?

 

 

Har forhåndssensurrapporten kommet btw?

 

 

Nei, man trenger 59 poeng for å komme inn, altså det er inkludert tilleggspoeng. Tror faktisk det i år lå litt i underkant av 59, men likevel veldig vanskelig.

Det her er vel fy fy og litt off-topic, men den egentlige grunnen til at jeg tok opp denne eksamen var jo for å få bra nok snitt til ind.øk. Men hadde det ikke vært for de jævla jentepoengene(de får 2 poeng på enkelte studier ved ntnu, altså 5,6 istedenfor 5,4 for eks), så hadde sikkert snittet vært lavere på ind.øk(var 58,9 i 2011) og da hadde jeg kanskje kommet inn uten å slite ræva av meg. Forstår meg ikke på de poengene, blir urettferdig uansett. Noen som er enige?

 

Jeg er 100% enig. Hadde ikke gjort noe med et regjeringsskifte snart om du spør meg. Du er nok ikke alene om å jobbe mye, men gode utdanninger/jobber kommer ikke av seg selv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen andre som skal ta R1 eksamen om våren?

 

Sykt bra at den kommer dagen etter fysikk eksamen da. Og hvis jeg ikke klarer 1T heller så kommer den dagen etter kjemi eksamen. Og så har man annullert 1T eksamen om draue 3 uker i tillegg. Yay

Endret av Rossoneri
Lenke til kommentar

Fikk 6 :D

 

Hadde ikke forventet dette i det hele tatt egentlig. Etter eksamenen husker jeg at jeg var skikkelig deppet.

 

Og det var ikke sirkeloppgaven jeg feilet på men det var andre ting, så kanskje de generelt har vært snille.

 

Herreguud! Så sykt flink du er ( sandyret også) Vil du inn på medisin? Jeg går i vg2, og fikk 6 i naturfag i fjord, men har aldri vært noe mattegeni :( Har P-matte og får 5. Har tenkt til å ta opp realfag etter vgs og lurer på hvor vanskelig R1- eksamen er. Har du alltid vært flink i matte? Jobbet du mye? Hadde du undervisning ved en privatistskole?

 

Du må ikke svare ;)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...