Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Digg med stock ja, men småkjipt å måtte være avhengig av at Samsung skal sende ut oppdateringer. Så jeg flashet til yakju. Veldig greit & enkelt. Gleder meg til å få 4.02 ota! :D

 

Etter noen dager med telefonen må jeg si jeg er mektig imponert. Flott, stor skjerm som alle blir meget imponert av. Telefonen er rask & ICS er sexy. Synes dog batteriet tømmes litt vel fort, men håper det bedrer seg litt etter litt bruk. :)

 

Viste den til en kollega som har en iPhone 4S på vei. Etter å ha sjekka ut telefonen i et par minutter sa han at han angra på kjøpet og ville avbestille iPhonen... Om den da ikke hadde vært sendt allerede. :p

Lenke til kommentar

Digg med stock ja, men småkjipt å måtte være avhengig av at Samsung skal sende ut oppdateringer. Så jeg flashet til yakju. Veldig greit & enkelt. Gleder meg til å få 4.02 ota! :D

 

Etter noen dager med telefonen må jeg si jeg er mektig imponert. Flott, stor skjerm som alle blir meget imponert av. Telefonen er rask & ICS er sexy. Synes dog batteriet tømmes litt vel fort, men håper det bedrer seg litt etter litt bruk. :)

 

Viste den til en kollega som har en iPhone 4S på vei. Etter å ha sjekka ut telefonen i et par minutter sa han at han angra på kjøpet og ville avbestille iPhonen... Om den da ikke hadde vært sendt allerede. :p

 

Søstern til kjæresten min sa også at hun skulle kjøpe seg 4s, så trakk jeg opp nexusen min... da ble hun litt i tvil. "kanskje jeg skal ta den istedet, hva koster den blahblah"

 

Så viste jeg ansiktsgjenkjenningen, fortalte om android beam etc. Tror hun er solgt :p

Lenke til kommentar

Helvette. Avbestilte fra tele2 siden siba skulle få inn igår. Men neida, fortsatt ingen telefon på lager hos de.

 

 

hvorfor installere telefonen alle apps på hjemme skjermene?

Hele poenget med Android i mine øyne er jo at en skal legge inn custom rom og få nyeste oppdateringer før alle andre. Det skal være litt Geeky :)

Dette er tredje telefonen jeg rooter og legger inn custom rom på :)

 

Fikk endelig dekselet på plass. Måtte bøye ut den tappen litt i det ene hjørnet. Det var liksom ikke noe mellomrom slik at den kunne få hukket seg fadt.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Hele poenget med Android i mine øyne er jo at en skal legge inn custom rom og få nyeste oppdateringer før alle andre. Det skal være litt Geeky :)

Dette er tredje telefonen jeg rooter og legger inn custom rom på :)

 

Uenig. Fint å ha muligheten til det, men syns overhodet ikke det er hele poenget.

Jeg gjorde det på den gamle desiren kun fordi jeg følte jeg måtte. Fikk jo ikke noe oppdatering fra htc, også ville jeg kvitte meg med sense.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sliter med å motta mms på min telefon.. klare fint å sende.. noen som vet hva det kan være? Har forøvrig netcom abb, så får bare textmeldinger at jeg må logge på netcom sin mmsfremviser..

Har fått bekreftet av bildene jeg sender blir mottat.

Finner ikke noe innstillinger for dette inne på telefonen... outsmarted by smartphone...

Lenke til kommentar

Flashet fra yakjuw direkte til yakju 4.0.2, funker fint :)

 

Changelog:

 

Device features

* Optimized Mobile Hotspot when used with VPN.

* Optimized 3G/4G data sessions for faster response times.

* Fixed an incorrect notification that “data was disconnected due to roaming”.

* Wi-Fi now automatically reconnects when returning to a known Access Point.

* Improvements to special visual effects feature when using front-facing camcorder.

* Visual improvements to the lock screen.

 

Email & messaging

* Fixed an issue where some email attachments would not open correctly.

 

Apps & Widgets

* DivX support has been removed, and will be supported in a future upgrade.

* Improved audio volume in Google navigation turn-by-turn directions.

 

 

Ellers irriterer det meg at ICS-launcheren MÅ ha den jævla google search-baren øverst. Liker program-draweren på den, men nå er det Adv Launcher EX istedet. Meningsløst å ha 4x4 ikoner på skjermen når den er så stor og høyoppløst.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Flashet fra yakjuw direkte til yakju 4.0.2, funker fint :)

 

Changelog:

 

Device features

* Optimized Mobile Hotspot when used with VPN.

* Optimized 3G/4G data sessions for faster response times.

* Fixed an incorrect notification that “data was disconnected due to roaming”.

* Wi-Fi now automatically reconnects when returning to a known Access Point.

* Improvements to special visual effects feature when using front-facing camcorder.

* Visual improvements to the lock screen.

 

Email & messaging

* Fixed an issue where some email attachments would not open correctly.

 

Apps & Widgets

* DivX support has been removed, and will be supported in a future upgrade.

* Improved audio volume in Google navigation turn-by-turn directions.

 

 

Ellers irriterer det meg at ICS-launcheren MÅ ha den jævla google search-baren øverst. Liker program-draweren på den, men nå er det Adv Launcher EX istedet. Meningsløst å ha 4x4 ikoner på skjermen når den er så stor og høyoppløst.

Er ikke verre enn å gå inn på alle programmer->google search->disable så blir den borte, men du får ikke lagt noe annet der desverre og søkefunksjonen blir slått av..

Lenke til kommentar

Digg med stock ja, men småkjipt å måtte være avhengig av at Samsung skal sende ut oppdateringer. Så jeg flashet til yakju. Veldig greit & enkelt. Gleder meg til å få 4.02 ota! :D

Er du sikker på det? Har du fått oppdateringen?

 

Nei, regner med den kommer ila. noen dager. Andre som flashet fra yakjuxw til yakju har fått oppdateringen ota uten problemer.

Lenke til kommentar

Digg med stock ja, men småkjipt å måtte være avhengig av at Samsung skal sende ut oppdateringer. Så jeg flashet til yakju. Veldig greit & enkelt. Gleder meg til å få 4.02 ota! :D

Er du sikker på det? Har du fått oppdateringen?

 

Nei, regner med den kommer ila. noen dager. Andre som flashet fra yakjuxw til yakju har fått oppdateringen ota uten problemer.

Andre i Norge eller i andre land? Såvidt jeg kan se er det noen i UK som har fått, enkelte i Irland, ingen/få i Tyskland osv. Så om det faktisk har noe å si om man har yakju eller ikke, gjenstår å se.

Lenke til kommentar

 

Andre i Norge eller i andre land? Såvidt jeg kan se er det noen i UK som har fått, enkelte i Irland, ingen/få i Tyskland osv. Så om det faktisk har noe å si om man har yakju eller ikke, gjenstår å se.

 

Jeg har "yakju" og har ikke fått 4.0.2

Var samme med min N1. Fikk ikke alltid oppdateringene samtidig med de som fikk dem først. Tror det er bare å slappe av og vente til oppdateringene kommer. De som ikke har tid får benytte XDA-forum :-)

Lenke til kommentar

Flashet fra yakjuw direkte til yakju 4.0.2, funker fint :)

 

Changelog:

 

Device features

* Optimized Mobile Hotspot when used with VPN.

* Optimized 3G/4G data sessions for faster response times.

* Fixed an incorrect notification that “data was disconnected due to roaming”.

* Wi-Fi now automatically reconnects when returning to a known Access Point.

* Improvements to special visual effects feature when using front-facing camcorder.

* Visual improvements to the lock screen.

 

Email & messaging

* Fixed an issue where some email attachments would not open correctly.

 

Apps & Widgets

* DivX support has been removed, and will be supported in a future upgrade.

* Improved audio volume in Google navigation turn-by-turn directions.

 

 

Ellers irriterer det meg at ICS-launcheren MÅ ha den jævla google search-baren øverst. Liker program-draweren på den, men nå er det Adv Launcher EX istedet. Meningsløst å ha 4x4 ikoner på skjermen når den er så stor og høyoppløst.

Er ikke verre enn å gå inn på alle programmer->google search->disable så blir den borte, men du får ikke lagt noe annet der desverre og søkefunksjonen blir slått av..

 

Jeg vet, men uten å få plassen tilbake er det rimelig meningsløst. Gikk for rooting og Nova Launcheren istedet. So far, quite good :)

Lenke til kommentar

Gidder ikke flashe til yakju, jeg har betalt 5k for en telefon nettopp for å få oppdateringer raskt, får jeg ikke det så får jammen meg samsung/google se til å fixe det, skal ikke være nødvendig for meg som kunde å gjennomgå masse avanserte prosedyrer.

 

 

Noen som vet om en app som gjør at jeg kan se batteriprosent enten på lockscreen eller på statuslinja? Hadde mulighet til dette da jeg hadde oxygen rom'et på min forrige telefon.

 

 

Sliter med å motta mms på min telefon.. klare fint å sende.. noen som vet hva det kan være?

Hadde det problemet på HTC Desire, det jeg gjorde for å fikse det var vel å skru på dataroaming blant annet, prøv det ;) (men husk å skru av etterpå)

 

Synes det er litt problematisk å overføre filer til minnekortet. Bilder får jeg ikke over. I tillegg krangler den litt på andre ting også. Noen andre som har opplevd det?

Jepp, alt funker fint her utenom bilder. Har også prøvd 4-5 forskjellige "fixer", men ingen fungerte.

Endret av baguett
Lenke til kommentar

Bakdekselet har vært null trøbbel å få på, bare å se nøye på hvordan den fungerer. Hadde hørt fra før av at folk sa det var trøblete, men ikke i mine hender.

Har også kopiert bilder til og fra telefoner, uten problemer. Trodde MTP skulle være en plagsom ting, men hittil har det vært helt supert faktisk. Unntatt på den ene Linux-maskina mi, der skjedde det ingenting - men hadde heller ikke tid til å prøve så mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...