Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Har lest tråden men spør likevel: Vil vi med jakjuxw få oppdateringer samtidig som de med jakju, bare at Samsung er de som sender ut updatene?

Må jo være noe mer, siden alle løper rundt som gale kyllinger når de finner ut at de har jakjuxw?

Det gjenstår og se. jeg vet at i går natt kom det ut en oppdatering til jakju som factory img. altså du må flashe den via pcen. Vi får se når den kommer som ota og når dere med jakjuxw får den :) blir android 4.0.2 etter update

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flash er det adobe som står for, og de kom med en oppdatering i natt, så nå fungerer flash på ICS :)

 

Ja, men tlf må vel være kompatibel også? Var vel det det var snakkk om i begynnelsen, at galaxy nexus ikke støttet flash. Jaja, samme det :)

Trøbbelet var at Adobe Flash ikke var kompatibel med ICS. Nå er den det, så da fungerer det på alle telefoner med ICS - for øyeblikket bare Galaxy Nexus, og de forskjellige portene fra XDA :)

Lenke til kommentar

Da har jeg sjekka min build.prop, og der står det yakjuwx. Helt utrolig.

 

Nå er det litt tidlig å si hvilke konsekvenser det har, så jeg venter, men om Samsung bruker lang tid på å pushe ut oppdateringer (1 - 2 uker ++)

så blir jeg gretten.

 

Kjøpte jo GN for å slippe oppdateringstullet til Samsung, og det er jo en del av selling pointet-for GN, at GOOGLE skal stå for updates.

 

Hrmff...

Lenke til kommentar

hvordan ligger batteritiden hos dere? Jeg mistenker at det er modacos rom som gjør at min er latterlig lav. Nå kom jeg akkurat fra jobb, etter å ha tatt den ut fra laderen litt over seks i morrest. Allerede brukt 55% batteri, med normal bruk for min del, hvor min gamle nexus one med miui-rom lå på under 30% brukt.

Lenke til kommentar

Det er nevnt før men bruk en fil behandler som f.eks es file explorer så ligger filen i /system

 

 

Last ned feks OI File Manager -> Trykk på huset -> system - nederst. Åpne i feks Document Viewer (den blå) -> trykk OK på den lille skjermen som popper opp -> Sjekk nest nederste linja

 

Takker. Var xw her også ja. Hadde blitt overrasket om annet :p

Hvis det kun er når man får oppdateringer som er forskjellen gjør det meg ikke noe.

Lenke til kommentar

hvordan ligger batteritiden hos dere? Jeg mistenker at det er modacos rom som gjør at min er latterlig lav. Nå kom jeg akkurat fra jobb, etter å ha tatt den ut fra laderen litt over seks i morrest. Allerede brukt 55% batteri, med normal bruk for min del, hvor min gamle nexus one med miui-rom lå på under 30% brukt.

 

Hadde 79% klokka 02.00 igår da jeg la meg, mobildata og alt var av, kun vekkerklokka som var på.

Da jeg stod opp klokken 07.50 tror jeg at jeg hadde et sted mellom 73-75% igjen, hadde også ca 65% igjen klokka 13.30 og da hadde jeg brukt den til litt spilling og lastet ned apps osv :)

 

Så her er batteritiden overraskende bra, men den aller første gangen jeg brukt mobilen fløy batterilevetiden til 10% på 2 timer.

Lenke til kommentar

TollPost greide å rote bort pakka slik at det vil ta rundt 2 uker før jeg får telefonen...

 

Skulle vært straffbart.

 

Trenger den før jul, Komplett sa jeg kunne bestille en til og se hvem som kom først. Eller er det andre nettbutikker som har den inne/får den inn før Komplett nå (ubekrefetet 19 des)?

Lenke til kommentar

Anger litt på at jeg ikke roota telefonen med en gang jeg fikk den, merker jeg nå.

 

Finnes det over hodet ingen måter å roote den på uten å måtte wipe alt?

Hvis ikke; hva er den beste metoden for å få tilbake de gamle appsa så fort som mulig? (slik at jeg slipper å trykke "installer" 214 ganger før alle appsene jeg vil ha er installert igjen)

 

edit: vil jeg kunne få OTA oppdateringer hvis jeg rooter, eller må jeg wipe og flashe nytt rom hver gang hvis jeg vil ha de nyeste updatene fra google?

Endret av baguett
Lenke til kommentar

Hvis du har låst bootloader får du ikke rootet uten å wipe..

Hvis du har åpen bootloader får du rootet uten å wipe.

 

OTA skal funke like herlig med root, men vær oppmerksom på at builden jakju nok får oppdateringer før de andre..

Altså ville jeg like gjerne lagt inn Google/Samsung sin originale jakju ved rooting.. Så er det gjort liksom.

Lenke til kommentar

Anger litt på at jeg ikke roota telefonen med en gang jeg fikk den, merker jeg nå.

 

Finnes det over hodet ingen måter å roote den på uten å måtte wipe alt?

Hvis ikke; hva er den beste metoden for å få tilbake de gamle appsa så fort som mulig? (slik at jeg slipper å trykke "installer" 214 ganger før alle appsene jeg vil ha er installert igjen)

 

edit: vil jeg kunne få OTA oppdateringer hvis jeg rooter, eller må jeg wipe og flashe nytt rom hver gang hvis jeg vil ha de nyeste updatene fra google?

Mybackup pro er veldig fint. Den lar deg beholde data, settings og programmer :)

 

 

Edit.

 

 

Prøver roote telefonen nå. Har hentet ned Superboot, men når jeg skal kjøre "install-superboot-windows" får jeg bare waiting for device. Er inni bootloaderen. Må windows ha noen drivere for å kunne kjøre dette?

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Ok takker, lasta ned MyBackup nå og skal prøve å roote, unlocke samt skifte til jakju, kan bli et spennende eksperiment :p

 

 

edit:

Prøver roote telefonen nå. Har hentet ned Superboot, men når jeg skal kjøre "install-superboot-windows" får jeg bare waiting for device. Er inni bootloaderen. Må windows ha noen drivere for å kunne kjøre dette?

 

ifølge denne siden må du ha Samsung USB drivere..

Endret av baguett
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...