Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

I en henvendelse til cdon.no fikk jeg opplyst at telefoner som produseres fra og med denne uken ikke vil ha feilen, men at de som er produsert og levert i første bach har problemet. Dette kan jo også stemme med at Dustin har utsatt levering til 22.12 slik Snobjorn skriver.

Med "ikke ha den feilen": mener de at de er software oppdaterte, eller at dette er en hw feil som er rettet, altså annen hardware? Jeg holder en knapp på sw.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med plasterlapp? Google har insistert på at dette ikke er en hardware-feil.

Det holder å lese førsteposten. Konklusjonen sålangt er at det er en hardwarerelatert feil som patches med software. Har kun sett en som har testet den uoffisielle patchen, og han sier at den virker. Den løser dog ikke problemet i bootloader som er dokumentert. Jeg vet ikke hvor kritisk det er. Selv teller jeg fortsatt på knappene om jeg skal heve bestillingen eller ikke.

Lenke til kommentar

Hva mener du med plasterlapp? Google har insistert på at dette ikke er en hardware-feil.

Det holder å lese førsteposten. Konklusjonen sålangt er at det er en hardwarerelatert feil som patches med software. Har kun sett en som har testet den uoffisielle patchen, og han sier at den virker. Den løser dog ikke problemet i bootloader som er dokumentert. Jeg vet ikke hvor kritisk det er. Selv teller jeg fortsatt på knappene om jeg skal heve bestillingen eller ikke.

Paul fra Modaco tror det holder med en bootloader update, og funker software patchen i selve operativsystemet så er det neppe en hw-feil.

Og hvor ofte bruker man bootloaderen??

Lenke til kommentar

Hva mener du med plasterlapp? Google har insistert på at dette ikke er en hardware-feil.

Det holder å lese førsteposten. Konklusjonen sålangt er at det er en hardwarerelatert feil som patches med software. Har kun sett en som har testet den uoffisielle patchen, og han sier at den virker. Den løser dog ikke problemet i bootloader som er dokumentert. Jeg vet ikke hvor kritisk det er. Selv teller jeg fortsatt på knappene om jeg skal heve bestillingen eller ikke.

Paul fra Modaco tror det holder med en bootloader update, og funker software patchen i selve operativsystemet så er det neppe en hw-feil.

Og hvor ofte bruker man bootloaderen??

Nei, det tenker jeg også, men jeg avventer at det kommer en offisiell patch til brukerne i UK (eller andre steder) og at jeg hører en bekreftelse på at den funker ok for dem.

Lenke til kommentar

Hei folkens.

Er det noen her som kan svare meg på hvordan telefonen fungerer mot exchange Mail. På min s2 må jeg benytte meg av en pin eller kode hvis jeg legger inn exchange. Det irriterer meg sykt mye. Kan man sette inn en tidsbegrensning i android 4. Eller er det det samme der?

 

Et annet spørsmål til dere som har fått telefon. Kommer kontaktene opp når man begynner å skrive inn navn eller nummer?

 

Tusen takk så langt.

 

Dette går på exchange policy og ikke på telefonen. Hvis du har hatt en annen telefon som har fungert uten dette kravet har den etter all sansynlighet ikke implementert exchange serverens krav ordenlig. Så den har sagt til server at den støtter en masse sikkerhetsfunksjoner og så ikke implementert dem.

 

Du får alternative klienter (og patcha mail apk'er hvis du rooter telefonen) hvor de skrur av denne funksjonaliteten. Og istedet sier til server at alt er ok, selv om det ikke er det. Men dette er ting enhver selvrespekterende IT avdeling vil blokkere konto'en din for på ubestemt tid hvis de finner ut av ;)

Lenke til kommentar

Hei folkens.

Er det noen her som kan svare meg på hvordan telefonen fungerer mot exchange Mail. På min s2 må jeg benytte meg av en pin eller kode hvis jeg legger inn exchange. Det irriterer meg sykt mye. Kan man sette inn en tidsbegrensning i android 4. Eller er det det samme der?

 

Et annet spørsmål til dere som har fått telefon. Kommer kontaktene opp når man begynner å skrive inn navn eller nummer?

 

Tusen takk så langt.

 

Dette går på exchange policy og ikke på telefonen. Hvis du har hatt en annen telefon som har fungert uten dette kravet har den etter all sansynlighet ikke implementert exchange serverens krav ordenlig. Så den har sagt til server at den støtter en masse sikkerhetsfunksjoner og så ikke implementert dem.

 

Du får alternative klienter (og patcha mail apk'er hvis du rooter telefonen) hvor de skrur av denne funksjonaliteten. Og istedet sier til server at alt er ok, selv om det ikke er det. Men dette er ting enhver selvrespekterende IT avdeling vil blokkere konto'en din for på ubestemt tid hvis de finner ut av ;)

 

 

Ok. Tusen takk for tilbakemeldingen. Men det som er litt dumt på android er at det ikke går å sette en tidsbegrensning på låsingen slik man kan gjøre på iPhone og Nokia!

Lenke til kommentar

Du kan jo fint velge hvor lang tid telefonen skal bruke på og skru av skjermen/låse seg

 

Ja du kan sette opp hvor lang tid det skal ta før skjermen skal skru seg av. Men da er jo skjermen på! På iPhone og Nokia kan jeg sette opp hvor lang tid det skal ta før telefonen låser seg selv om skjermen har skrudd seg av eller gått i dvale.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte fra clove på fredag og de fikk nye telefoner i dag som skal være uten volum bug. Da er sikkert de som kommer til norske butikker fikset også... Hvis ikke de da først må "fornorske" dem etter å ha oppdatert med fiksen da :)

 

Her er mailen fra clove :

 

"We are pleased to inform you that the Galaxy Nexus is now back in stock and we will be shipping outstanding orders tomorrow. We are aware that this new stock has had the update applied to it to fix the volume bug error that has been reported in earlier shipments. "

 

F

Lenke til kommentar

Ser at min operatør, Djuice, ikke selger Nexus Prime. Det betyr at det ikke blir telefon på meg :(

Hvorfor ikke bare bytte operatør hvis du har veldig lyst på telefonen? Det er jo null stress.. Dette er ikke usa ;)

 

Fordi Djuice er det beste for meg. Ringer ikke så mye og sender gratis SMS til mange av de jeg sender meldinger til.

Lenke til kommentar

Ser at min operatør, Djuice, ikke selger Nexus Prime. Det betyr at det ikke blir telefon på meg :(

Hvorfor ikke bare bytte operatør hvis du har veldig lyst på telefonen? Det er jo null stress.. Dette er ikke usa ;)

 

Eller bare kjøpe den uten noe abbonement og bruke det du har nå..

 

Har ikke 5-6k å legge ut for øyeblikket

Lenke til kommentar

Ser at min operatør, Djuice, ikke selger Nexus Prime. Det betyr at det ikke blir telefon på meg :(

Hvorfor ikke bare bytte operatør hvis du har veldig lyst på telefonen? Det er jo null stress.. Dette er ikke usa ;)

 

Eller bare kjøpe den uten noe abbonement og bruke det du har nå..

 

Har ikke 5-6k å legge ut for øyeblikket

 

Det er dyrt å være fattig. I de aller, aller fleste tilfeller lønner det seg å kjøpe telefonen kontant, og velge abonnement selv.

 

Dette er sikkert veldig kjedelig å høre, men hadde jeg vært deg hadde jeg ventet til jeg hadde pengene. Dessuten koster ikke telefonen mer enn drøyt 4k.

Lenke til kommentar

Du kan jo fint velge hvor lang tid telefonen skal bruke på og skru av skjermen/låse seg

 

Ja du kan sette opp hvor lang tid det skal ta før skjermen skal skru seg av. Men da er jo skjermen på! På iPhone og Nokia kan jeg sette opp hvor lang tid det skal ta før telefonen låser seg selv om skjermen har skrudd seg av eller gått i dvale.

dette kan du også stille på nexusen, du kan velge mellom 5,15 og 30 sek og 1,2,5,10 og 30 minutter :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...