Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Ser at en god del har bestilt fra clove, fikk veldig lyst til å gjøre det selv. Men hvilke problemer får man ved å kjøpe den fra england, noen som gidder å ramse de opp ? :) Og, bør jeg bruke DHL eller FedEx? Har vel egentlig gode erfaringer med begge ;)

 

-Frosken

 

Tja, du får moms og gebyrer ved kjøp. Samt hvis noe går galt med telefonen får du et helvette med å sende den frem og tilbake til England.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at en god del har bestilt fra clove, fikk veldig lyst til å gjøre det selv. Men hvilke problemer får man ved å kjøpe den fra england, noen som gidder å ramse de opp ? :) Og, bør jeg bruke DHL eller FedEx? Har vel egentlig gode erfaringer med begge ;)

 

-Frosken

 

Tja, du får moms og gebyrer ved kjøp. Samt hvis noe går galt med telefonen får du et helvette med å sende den frem og tilbake til England.

 

Med momsen blir det vel ikke noe særlig dyrere enn å kjøpe den i Norge, det er ihvertfall greit nok. Men hva slags gebyrer snakker du om?

Lenke til kommentar

Faen, jeg er svak... Bestilte nettopp SGS2 fra Telenor og slåss med meg selv for å avgjøre om jeg skal avbestille.

 

Fanbois, convince me!

 

Ser ikke vits i å kjøpe SGS2 nå, greit om det var da den kom ut eller for 3-4 måneder siden, men nå er det like før det kommer flaggskip fra mange andre produsenter som knuser SGS2 på specs. (Quad core skal vel komme i 2012).

 

Men hvis den var på et sykt tilbud så var det kanskje verdt det.

Lenke til kommentar

Nå husker ikke jeg hvem som fikk sin tlf fra Clove, men du som gjorde det. Tok det bare 1 dag fra de sendte den fra England? Min skal, ihvertfall ifølge nettstedet, sendes med fly i kveld. Spørsmålet er om jeg da vil ha den i morgen? Er med UPS.

 

Så den artikkelen om batteriet var dårlig. Jeg skal sjekke det ut når jeg får den og gi dere en tilbakemelding på det.

Hvis det er noe annet dere lurer på, så kan jeg kanskje svare på det i morgen :)

 

Det kan jo han (Stagga89) som kjøpte den fra Clove også svare på, da ;) heheh

 

Ok, nei da skal jeg ikke gjøre det. Beklager så meget ;)

 

Haha, nei, du må komme med tilbakemelding når du har sagt du skal ;) Ville bare presisere at Stagga89 kunne komme med det idag/i imorgen. Du må ha noen dager på å komme frem til en konklusjon på batteritiden ;)

Lenke til kommentar

Faen, jeg er svak... Bestilte nettopp SGS2 fra Telenor og slåss med meg selv for å avgjøre om jeg skal avbestille.

 

Fanbois, convince me!

 

Ser ikke vits i å kjøpe SGS2 nå, greit om det var da den kom ut eller for 3-4 måneder siden, men nå er det like før det kommer flaggskip fra mange andre produsenter som knuser SGS2 på specs. (Quad core skal vel komme i 2012).

 

Men hvis den var på et sykt tilbud så var det kanskje verdt det.

 

Ser du vits i å kjøpe Galaxy Nexus da? Den er jo litt svakere enn SGSII :)

Lenke til kommentar

Ser at en god del har bestilt fra clove, fikk veldig lyst til å gjøre det selv. Men hvilke problemer får man ved å kjøpe den fra england, noen som gidder å ramse de opp ? :) Og, bør jeg bruke DHL eller FedEx? Har vel egentlig gode erfaringer med begge ;)

 

-Frosken

 

Jeg bestilte fra clove.

 

MINUS

-Forbrukerrettigheter dårligere

-engelsk strøm adapter

-lengre transport ved retur etc.

-selv om du kan velge norsk språk på system så er det ikke nordiske ordlister på standard tastaturet. Software er altså blitt modifisert for å "stemme" med Norden.

-legg på 4-500 kr på prisen i norge alt inkludert. 5200 m/ mva og toll.

-de flotte manualene står ikke på norsk ;)

 

PLUSS

-får den kjapt om du ikke orker vente lenger :) gudene vet når den faktisk releases her til lands.

-om du ikke rooter så får du updates når de i england får det, og slipper å vente på fornorsking av systemet.

-nevnte jeg at en slipper å vente til muligens uke 51? Hehe.

 

Velg dhl. FedEx har ikke kontor i norge og må bruke et annet selskap her i landet. Regn med en ekstra dag med fedex.

Lenke til kommentar

Hvilken nettbutikk bør jeg forhåndsbestille fra?

 

Skal du ha med eller uten binding? Hvis du skal ha NetCom abonnement så er nettbutikken på netcom.no et bra alternativ, skal du ha en unlocked så er dustinhome.no bra, de får den også den 6 desember.

 

Ser ikke sånn ut...tror dere denne telefonen blir levert før jul??

Lenke til kommentar

Ja, jeg har en iPhone. Det er derfor jeg ikke har kjøpt en SGS2 tidligere; jeg klarer meg inntil SGN kommer. Men så blir jeg så FRUSTRERT ;)

 

Nå tror ikke jeg at jeg har fulgt med på alt du har sagt; hva er du frustrert over? :dontgetit:

 

Vet ikke om jeg skal beholde min i4 frem til SGSIII kommer eller hva jeg skal :(

Endret av Beyercüst
Lenke til kommentar

Er selv veldig opptatt av DPI da jeg bruker telefonen mye på nettet, men jeg har også inntrykk av at skjermteknologigen og, for å bruke et feigt uttrykk, en del andre faktorer spiller inn også. Var selv redd for at SGS2 skulle ha for lav DPI, men der ble fordommene gjort til skamme. Greit, i full utzooming på en nettside kunne en se at oppløsningen kunne vært litt bedre, men teksten var fullt leselig.

 

285 på Note tror jeg holde i lange baner. 1280x800 kunne sikkert lett vært strukket en tomme til uten at det hadde vært et problem. Husk at både Note og Nexus har samme skjermoppløsning som tabletsene vi bruker i dag, og selv ved kort betraktningsavstand ser ihvertfall ikke jeg på skjermene til tabletsa som kornete eller lavoppløste.

 

Men, men. Alt kommer vel ann på bruksområde. For mitt vedkommende, der nettsurfing utgjør en veldig stor del av bruken var SGS2 helt fin. Side om side med iPhone 4 var det ikke en magisk forskjell i skarphet heller, selv om DPI'en på iPhone 4 er latterlig mye høyere.

 

:)

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...