Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, men forbrukerkjøpsloven er jo ikke en fysisk forskjell på telefonen, bare et resultat av hvor du kjøper den.

 

Ja det er sant. Men det er jo en "tjeneste" man går glipp av ved å kjøpe den i utlandet.

Så eneste forskjell fysisk er vel strømkabel og kanskje full integrering av norsk (som min personlige mening, ikke betyr noenting)

Lenke til kommentar

Vel, siden det norske språket uansett kan legges til i ettertid, og strømkabelen uansett er mindre nyttig enn en USB-kabel, så tror jeg vi kan være enig i at det utelukkende er forbrukerkjøpsloven som er forskjellen.

 

Tror nok det heller er som tidligere nevnt i tråden, at det er fremstilling av egen dokumentasjon og forpakning som tar tid. Men noe rett har du siden dette delvis er for å tilfredsstille krav som stilles til varer solgt i Norge.

Lenke til kommentar

Neida, grunnen til at vi i Norge ikke får telefonen først er at vi er et mindre marked. Alle telefonene som lages til Nordeuropa kommer som regel fra nøyaktig samme produksjonslinje.

 

Det er synd vi stiller med den "ulempen", men det som er merkelig for meg er hvor lang tid det tok før SGS II ble lansert i USA..

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Samsung Nexus eller Motorola Razr? Klare ikke helt å bestemme meg.

Ice Cream på Samsungen eller Støtsikker og delvis vanntett Motorola.

Bedre camera på Motorola, men bedre skjerm vistnok på Samsung.

Motorola har vist også andre ikoner på diverse greier.

 

 

Samsung eller Motorola?? Står mellom de og klarer ikke bestemme meg. Eller Samsung Note kanskje?

Lenke til kommentar

Neida, grunnen til at vi i Norge ikke får telefonen først er at vi er et mindre marked. Alle telefonene som lages til Nordeuropa kommer som regel fra nøyaktig samme produksjonslinje.

 

Det er synd vi stillet med den "ulempen", men det som er merkelig for meg er hvor lang tid det tok før SGS II ble lansert i USA..

 

Absolutt. Men det har nok litt å gjøre med markedet der borte. De har noen rare leverandøravtaler...

Lenke til kommentar

Neida, grunnen til at vi i Norge ikke får telefonen først er at vi er et mindre marked. Alle telefonene som lages til Nordeuropa kommer som regel fra nøyaktig samme produksjonslinje.

 

Så Tyskland som det desidert største landet i europa blir ignorert, mens England får telefonen? Uenig i markedsanalyseteorien din. ;)

Lenke til kommentar

Samsung Nexus eller Motorola Razr? Klare ikke helt å bestemme meg.

Ice Cream på Samsungen eller Støtsikker og delvis vanntett Motorola.

Bedre camera på Motorola, men bedre skjerm vistnok på Samsung.

Motorola har vist også andre ikoner på diverse greier.

 

 

Samsung eller Motorola?? Står mellom de og klarer ikke bestemme meg. Eller Samsung Note kanskje?

 

For meg er spørsmålet Nexus eller Note, selv om jeg heller litt mer mot Nexus for øyeblikket. Om du ikke har ødelagt en telefon før av vann/støt så ser jeg ingen grunn til at du skal trenge vann/støt-sikker mobil. Razer har mindre skjerm, dårligere design, Amobil sier at noen ikoner er vanskelige å forstå og den har (etter min mening) for liten utnytting av overflaten til skjermen.

Lenke til kommentar

Samsung Nexus eller Motorola Razr? Klare ikke helt å bestemme meg.

Ice Cream på Samsungen eller Støtsikker og delvis vanntett Motorola.

Bedre camera på Motorola, men bedre skjerm vistnok på Samsung.

Motorola har vist også andre ikoner på diverse greier.

 

 

Samsung eller Motorola?? Står mellom de og klarer ikke bestemme meg. Eller Samsung Note kanskje?

 

Vel, Razr vil jo også få ICS etter hvert, men hvis du sidestiller kamera og skjerm bruker du nok kameraet LANGT oftere enn de fleste ;)

Lenke til kommentar

Det er ikke uvanlig at England og Nederland får telefonen før alle andre land. Husker at Nederland fikk Deisre Hd først, så kom England rett etter. Tror det har markedsmakt å gjøre. Dem forhandler nok frem avtaler osv. Norge er et ubetydelig lite marked, så jeg skjønner at vi kommer i andre og tredje rekke.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Neida, grunnen til at vi i Norge ikke får telefonen først er at vi er et mindre marked. Alle telefonene som lages til Nordeuropa kommer som regel fra nøyaktig samme produksjonslinje.

 

Så Tyskland som det desidert største landet i europa blir ignorert, mens England får telefonen? Uenig i markedsanalyseteorien din. ;)

 

Jeg sa ingenting om Tyskland, jeg snakket om Norge.

Lenke til kommentar

Neida, grunnen til at vi i Norge ikke får telefonen først er at vi er et mindre marked. Alle telefonene som lages til Nordeuropa kommer som regel fra nøyaktig samme produksjonslinje.

 

Så Tyskland som det desidert største landet i europa blir ignorert, mens England får telefonen? Uenig i markedsanalyseteorien din. ;)

 

Jeg sa ingenting om Tyskland, jeg snakket om Norge.

 

Det var å følge logikken din. At størst er først.

Lenke til kommentar

Bruker kamera en go del både sommer som vinter pga jeg er mye på fjellet på turer.

Jobber også som freelance testpilot for ett snøscooterfirma å dær blir det filmet en del utenom photoshoot med mobil kamera. Sommeren blir det tatt en del bilder på fisketurer med mobil kamera siden dagens mobiler har helt akseptable bildekvalitet.

Da kommer også en støt/vann sikker mobil godt med igrunn.

 

Meeeeeeeen Motorola er jo ikke sååå kjent i det norske markedet i forhold til Samsung.

Men med Motorola så har man liksom ikke samme mobilen som kompisen som garantert kjøpte Samsung.

 

Men skjerm teller helt klart.

Kjæresten fikk en førjuls julegave av meg igår i form av en Samsung Galaxy S2.

Og med min LG Optimus 2X så følte jeg meg en aaaaaaaaaaaaanelse sjalu når jeg ser forskjeller i skjerm slikt :)

Lenke til kommentar

Neida, grunnen til at vi i Norge ikke får telefonen først er at vi er et mindre marked. Alle telefonene som lages til Nordeuropa kommer som regel fra nøyaktig samme produksjonslinje.

 

Så Tyskland som det desidert største landet i europa blir ignorert, mens England får telefonen? Uenig i markedsanalyseteorien din. ;)

 

Jeg sa ingenting om Tyskland, jeg snakket om Norge.

 

Det var å følge logikken din. At størst er først.

 

Så du tolket det faktum at Norge er et lite land til å bety at Samsung valgte store land først? Det er en temmelig korkete tolkning, og bør falle på første kriteritum: Har Kina og India fått SGN? Nope. Det er ikke størrelsen på landet, det er størrelsen på MARKEDET! Hvor mange kommer til å kjøpe telefonen.

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar

 

Bruker kamera en go del både sommer som vinter pga jeg er mye på fjellet på turer.

Jobber også som freelance testpilot for ett snøscooterfirma å dær blir det filmet en del utenom photoshoot med mobil kamera. Sommeren blir det tatt en del bilder på fisketurer med mobil kamera siden dagens mobiler har helt akseptable bildekvalitet.

Da kommer også en støt/vann sikker mobil godt med igrunn.

 

Meeeeeeeen Motorola er jo ikke sååå kjent i det norske markedet i forhold til Samsung.

Men med Motorola så har man liksom ikke samme mobilen som kompisen som garantert kjøpte Samsung.

 

Men skjerm teller helt klart.

Kjæresten fikk en førjuls julegave av meg igår i form av en Samsung Galaxy S2.

Og med min LG Optimus 2X så følte jeg meg en aaaaaaaaaaaaanelse sjalu når jeg ser forskjeller i skjerm slikt :)

 

Ifølge engadget (tror jeg) er kameraet på razr en stor skuffelse.. skal se om jeg finner link..

Lenke til kommentar

Leste nettopp på Mobili.no en artikkel om at Nexus blir utterligere forsinket til Norge.

 

Dette er forsinkelsen i november som vi viste om for evigheter siden.. Hvis ikke denne forsinkelsen hadde vært der hadde vi hatt telefonene allerede.

 

Det er nok ikke den forsinkelsen nei..

I dag har de fleste operert med levering rundt 13. desember..

Uke 51 vil si at det er ytterligere en uke forsinkelse.

 

Uke 51 starter med 19. desember..

Lenke til kommentar

Leste nettopp på Mobili.no en artikkel om at Nexus blir utterligere forsinket til Norge.

 

Dette er forsinkelsen i november som vi viste om for evigheter siden.. Hvis ikke denne forsinkelsen hadde vært der hadde vi hatt telefonene allerede.

 

Det er nok ikke den forsinkelsen nei..

I dag har de fleste operert med levering rundt 13. desember..

Uke 51 vil si at det er ytterligere en uke forsinkelse.

 

Uke 51 starter med 19. desember..

 

Var dette jeg fryktet og regnet med, så derfor ligger det en bestilling fra England. Klok av skade :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...