Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Leste nettopp på Mobili.no en artikkel om at Nexus blir utterligere forsinket til Norge.

 

Dette er forsinkelsen i november som vi viste om for evigheter siden.. Hvis ikke denne forsinkelsen hadde vært der hadde vi hatt telefonene allerede.

 

 

Skjønner ikke hva hensikten er, er Google virkelig så glad i fragmentering? Nexus S var også forskjellig fra USA til Europe og nå også Galaxy. :thumbdown:

 

Dette er ikke android fragmenteringen det er snakk om... Forskjellige versjoner av 3g/lte/sdkort/ledig plass gjør null og niks i forhold til fragmentering problematikken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det de ihvertfall gjør er å lage all tekst på boksen og instruksjonsmanualer etc tilpasset de nordiske landene da.. jippi :)

 

Det er forskjell på norsk språkdrakt i systemet/menyene (som man finner i internasjonale versjoner av telefonen også) og norsk ordbok i stock tastatur som man får på den nordiske versjonen... spørsmålet er hvorfor det må være sånn.. kunne vært en nedlasting fra market.

 

Og den artikkelen sier visst uke 51.. og begrenset antall... og enda ikke noe om 32GB.. ingen journalister som spør om det?

Endret av frediko
Lenke til kommentar

 

Da har jeg tatt noen bilder med mobilen, kameraet er ikke helt sinnsykt, men mer enn bra nok. jeg liker veldig godt redigeringsmulighetene som er innebygget her! disse bildene er uredigerte.

 

 

post-191504-0-00988500-1322235300_thumb.jpgpost-191504-0-10806800-1322235366_thumb.jpgpost-191504-0-69235800-1322235373_thumb.jpg

 

 

Bildene ser fine ut for mitt bruk. Ser den lapper litt dårlig ved stolpen/livbøyen på panorama dog..

 

Hvordan er batteritiden, har du noen erfaringer på den du kan dele?

 

Kan si at batteriet går unna når jeg fikler med telefonen nesten hele tiden :p

Legger ved en skjermdump av batteriet når den lå uten lading i natt.

post-191504-0-50829400-1322306788_thumb.png

Må forsvare mitt panoramabilde :p

Det ble tatt i all hast mens det blåste, men synes det ble ganske bra likevel ;)

Lenke til kommentar

 

Da har jeg tatt noen bilder med mobilen, kameraet er ikke helt sinnsykt, men mer enn bra nok. jeg liker veldig godt redigeringsmulighetene som er innebygget her! disse bildene er uredigerte.

 

 

post-191504-0-00988500-1322235300_thumb.jpgpost-191504-0-10806800-1322235366_thumb.jpgpost-191504-0-69235800-1322235373_thumb.jpg

 

 

Bildene ser fine ut for mitt bruk. Ser den lapper litt dårlig ved stolpen/livbøyen på panorama dog..

 

Hvordan er batteritiden, har du noen erfaringer på den du kan dele?

 

Kan si at batteriet går unna når jeg fikler med telefonen nesten hele tiden :p

Legger ved en skjermdump av batteriet når den lå uten lading i natt.

post-191504-0-50829400-1322306788_thumb.png

Må forsvare mitt panoramabilde :p

Det ble tatt i all hast mens det blåste, men synes det ble ganske bra likevel ;)

 

 

To dager med Nexus - noe du savner / liker svært godt? :)

Lenke til kommentar

Da har jeg en bestilling inne hos unlocked-mobiles.com. Håper ingen kommer her og sier at de er useriøse nå :p

De var de eneste som hadde noen på lager som jeg kunne finne. Men de får dessverre ikke sendt den før til uka uansett. Jeg hadde jo håpet de skulle sende den på fredag...

Blir dyrt med ups i tillegg, så håper tlf er verdt det :)

Lenke til kommentar

unlocked mobiles er grei side det. Venter selv med å bestille. Prisen er nå 4775,- med frakt hos dustin og der har dem flyttet datoen fra 15. desember til 6. desember. Det kan jeg leve med. Det er to uker. Sparer da 700-800,-

Passer egentlig godt da ny mobil midt eksamenstiden er ikke noen god combo.

Lenke til kommentar

unlocked mobiles er grei side det. Venter selv med å bestille. Prisen er nå 4775,- med frakt hos dustin og der har dem flyttet datoen fra 15. desember til 6. desember. Det kan jeg leve med. Det er to uker. Sparer da 700-800,-

Passer egentlig godt da ny mobil midt eksamenstiden er ikke noen god combo.

 

Nei det har du vel egentlig helt rett i. Har selv eksamen, innlevering og fremføring i disse dager.. Men får bare være disiplinert :)

Når komplett har ubekreftet 13. desember, så frykter jeg det blir ytterligere utsatt. Har fort en tendens til det. Så da måtte jeg bare bestille fra utlandet. Da fikk det bare koste 600 kr ekstra kontra komplett.

Lenke til kommentar

unlocked mobiles er grei side det. Venter selv med å bestille. Prisen er nå 4775,- med frakt hos dustin og der har dem flyttet datoen fra 15. desember til 6. desember. Det kan jeg leve med. Det er to uker. Sparer da 700-800,-

Passer egentlig godt da ny mobil midt eksamenstiden er ikke noen god combo.

 

Nei det har du vel egentlig helt rett i. Har selv eksamen, innlevering og fremføring i disse dager.. Men får bare være disiplinert :)

Når komplett har ubekreftet 13. desember, så frykter jeg det blir ytterligere utsatt. Har fort en tendens til det. Så da måtte jeg bare bestille fra utlandet. Da fikk det bare koste 600 kr ekstra kontra komplett.

Hehe, lesesal + ny mobil er en farlig kombinasjon. I hvert fall når en har en egen mobillader i sekken :p

 

Tror Dustin kjøper inn fra andre leverandører enn komplett osv, og når dem i tillegg flytter levering frem i tid så krysser jeg fingrene på at den stemmer. Er ennå ikke helt overbevist om jeg skal ha nexus eller note, og da er det greit å sende den tilbake for fri frakt på angrefristen om jeg heller vil ha noten.

 

Har egentlig kjøpt telefonen på ebay fra en amerikansk selger for 599$ for 32gb :p Har hele tiden kalkulert med at det er større kjangs for jeg ikke får den enn motsatt. Selgeren har ikke svart på mail de siste to ukene så nå har jeg opprettet buyer protection sak, og regner med å få pengene tilbake i løpet av uka. Har aldri benyttet meg av dette på ebay, så blir greit å få testet ut det også. Ser det er ca 27 andre enn meg som også har gått på den "feilen". Dollarkursen har steget i perioden så har vell heller tjent en 50-lapp på å bli lurt :p

 

640 x (6 - 5,59) ~ 260,- i profitt for å bli svindlet :D

Endret av Teac
Lenke til kommentar

To dager med Nexus - noe du savner / liker svært godt? :)

Liker: skjermen og hastigheten på enheten.

savner: flash støtte. (men det kommer etterhvert)

 

Hvordan er videorecording da? Det er veldig viktig for meg. Filmer lillegutt mye og da er det greit at kvaliteten er god. Den var bra på min optimus 2x helt til jeg har fucka det litt opp med cyanogenmod, endring av kernel, baseband etc :p

 

Ja det er skummelt Teac :) Får håpe det ordner seg med den ebay saken da! Og at du faktisk tjener på det ja, det hadde jo vært det beste :)

Endret av geirbergmann
Lenke til kommentar

Strømkabel...?

 

Og det er jo heller ikke noe problem, da det er lett å skaffe. Uorginalt vel å merke :)

 

Men er vel også kanskje den norske forbruksloven. Jeg har ikke peiling på slikt, men den vil jo ikke fungere vil jeg tro da varen ikke er kjøpt i Norge. Men 1 års garanti har man vel uansett. Bare litt mer tungvindt å sende ting til England.

Lenke til kommentar

Strømkabel...?

Betyr absolutt ingenting for min del. Har sikkert 10 ladere til telefonen.

 

Om du vurderer å bestille et eksemplar fra utlandet er det for øvrig greit å vite at disse ikke vil kunne oppgraderes til nordisk språk.

Er det menyspråk dem snakker om da. Synes selv at det er bedre å telefonen på engelsk. Blir liksom litt lettere å forstå.

 

Edit.

 

Synes dog at norske butikker burde ta inn både norsk og "engelsk" utgave.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...