Gå til innhold

Noe å tenke på


  

19 stemmer

  1. 1. Var dette en tankevekker for deg?

    • Ja
      1
    • Nei, jeg er satanist
      18


Anbefalte innlegg

"I Wonder what would happen if we treated our BIBLE like we treated our CELL PHONE? We CARRIED it everywhere. We flipped through it throughout the day. We went home to get it if we FORGOT it. We RECEIVED messages from the text. We couldn't live WITHOUT it. We GAVE it to KIDS as gifts. We used it in case of emergency. One more thing, it would NEVER be disconnected, JESUS has already paid the bill."

 

Dette var virkelig en tankevekker for meg, og jeg syntes jeg måtte dele den med dere.

Endret av ☭ FTW ☭
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var virkelig en tankevekker for meg, og jeg syntes jeg måtte dele den med dere.

Veit ikkje om eg vil seia nett tankevekkjar for min del, for dette er då nett slik eg i alle år har handsama Bibelen. Jamt over ligg han nærare meg enn mobiltelefonen, sjølv om ingen av delane er så langt frå meg til vanleg. Måtte eg velja ein av delane, Bibel eller mobiltelefon, ville ikkje valet vorte mobiltelefonen, for å seia det slik. Og sjølvsagt fekk då borna Bibel i gåve lenge før dei fekk mobiltelefon.

Lenke til kommentar

En mobil telefon formidler ingen påstand, så dette blir bare teit. Er klar over at en del kristne GJERNE skulle sett at kristendommen ble formiddlet som indoktrinering i vårt samfunn og da gjerne med tvang på de som ikke umiddelbart rullet over på rygg og godtok påstandene som sannhet, men jeg tror faktisk ikke, når de tenker seg om, at dette ville vært et samfunn de ville vært så veldig stolte av..

 

"Jesus have paid the bill".. Påstås det ja, som det påstås at jesus levde og sto opp igjen og som det påstås at det egentlig bare var gud som moret seg litt i et av sine mest sinnsvake forsøk på å få menneskeheten til å følge de sinnsvake reglene han har utstedt isteden for den naturen han påståelig har skapt dem med.... Bibelen er full av påstander og er det virkelig noe å ta med seg hver dag? Ikke for meg og mine ihvertfall...

 

Stemmingen her er en vits, for enten så er du for å ta med deg påstandene i bibelen overalt (og dermed en god person) ellers så er du en satanist... Så enkelt liksom... :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stemmingen her er en vits, for enten så er du for å ta med deg påstandene i bibelen overalt (og dermed en god person) ellers så er du en satanist... Så enkelt liksom... :roll:

Tja, veit ikkje det? Du finn då temmeleg mykje av det motsette her på forumet: "Anten så er du for at vitskapen er heilag, ufeibarleg og sit på ALL sanning i verda - ellers er du idiot som ikkje burde få lov til å gå laus, og slett ikkje opna munnen og fortelja andre om denne idiotien kalla "religion"".

 

Skal me då slå fast at desse røystingane er nett like mykje vits, eller var EIGENTLEG haldninga "sidan EG er usamd i problemstillinga, er dette ein vits"?

Lenke til kommentar

Dette var virkelig en tankevekker for meg, og jeg syntes jeg måtte dele den med dere.

Veit ikkje om eg vil seia nett tankevekkjar for min del, for dette er då nett slik eg i alle år har handsama Bibelen. Jamt over ligg han nærare meg enn mobiltelefonen, sjølv om ingen av delane er så langt frå meg til vanleg. Måtte eg velja ein av delane, Bibel eller mobiltelefon, ville ikkje valet vorte mobiltelefonen, for å seia det slik. Og sjølvsagt fekk då borna Bibel i gåve lenge før dei fekk mobiltelefon.

 

"Tankevekkeren" her ville kanskje vært når de bibelsvingende barna dine fikk et medisinsk nødtilfelle og pappa (mamma?) ikke kunne ringe 112 med bibelen sin (dog - du kunne jo bedd en bønn, noe som ville vært nesten like bra som å ønske seg til at barnet ble bedre).

 

Edit: la ikke merke til valgalternativene før nå...

 

*ler på en litt trist måte*

 

Poe's lov?

Endret av soulless
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tankevekker? Nei. Bibelen vil ikke redde noen som helst.

 

Det eneste som kan redde deg, er deg selv. Å stole på noen som ikke vil gjøre noe som helst for å hjelpe deg i en nødssituasjon er bare å rømme fra virkeligheten.

 

Men, for å være ærlig er det ikke noe nytt fra religiøse fanatikere. Selve IDEÉN bak religion er ikke dårlig. Det er oss dødelige som ikke vil akseptere at det finnes andre mennesker med andre verdier her på planeten. Vi drar religion for langt. Eller, dere, blir det vel, siden jeg ikke tilhører noen religion.

Lenke til kommentar

"Tankevekkeren" her ville kanskje vært når de bibelsvingende barna dine fikk et medisinsk nødtilfelle og pappa (mamma?) ikke kunne ringe 112 med bibelen sin (dog - du kunne jo bedd en bønn, noe som ville vært nesten like bra som å ønske seg til at barnet ble bedre).

Tja, mine røynsler med bøn er no heilt andre enn dine ser ut til å vera (eg gjer meg tankar om kvifor og, men dei har eg ikkje tenkt å dela offentleg), men ellers: Eg ser ikkje på bøna og lækjarhanda som to ting som står i nokon form for motsetnad til kvarandre, men på to ting som utfyller kvarandre, og eg veit godt at Gud mykje oftare nyttar lækjarhanda til å lækja enn han nyttar under, uforståelege for menneskjehjernen (men Han KAN altså nytta båe vegane, og det er no Han som styrer lækjarhanda og, same kva lækjaren sjølv måtte meina om den saka).

 

Like lite ser eg på Bibelen som noko "hakkespettbok" slik ho framstår i Donald-teikneseriane, altså som noko universalverkty som er beste tenlege i absolutt alle livssituasjonar. Difor har eg no for vane å nytta vegkart eller GPS når eg skal køyra frå punkt A til pkt B på planeten Tellus og minst eit av punkta er ukjende, ordlista når eg treng sjekka stavinga på/bøyinga av eit ord og ordboka når eg treng forklaring av sjølve omgrepet. Difor sa eg heller ikkje at Bibelen og mobiltelefonen ERSTATTAR kvarandre, men dei utfyller kvarandre. Og dei har altså klår likskap på mange punkt, slik sitatet du referete syner. Dei har likevel på ingen måte presis same bruksområdet - kvifor skulle det då verta eit val mellom Bibel eller mobiltelefon, slik eg skreiv om i fyrste innlegget mitt på tråden.

Lenke til kommentar

Innlegget mitt var mer ment å illustrere hvor ufattelig liten praktisk bruksverdi en bibel/koran har i forhold til en mobiltlf.

 

For all del, jeg er sympatisk til tanken at jeg nødig ville vært foruten min kindle og/eller en bok som betyr mye for meg, men å (rent hypotetisk) velge en bok fremfor et potensielt livreddende redskap virker for meg en smule idiotisk.

Lenke til kommentar

"I Wonder what would happen if we treated our BIBLE like we treated our CELL PHONE? We CARRIED it everywhere. We flipped through it throughout the day. We went home to get it if we FORGOT it. We RECEIVED messages from the text. We couldn't live WITHOUT it. We GAVE it to KIDS as gifts. We used it in case of emergency. One more thing, it would NEVER be disconnected, JESUS has already paid the bill."

 

Og du kan bruke den til å terrorisere andre med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...