Gå til innhold

Bli en «lydløs snikmorder»


Anbefalte innlegg

Litt skeptisk til Razer, virker som deres produkter er av dårlig kvalitet og er "cheap". Kjøpte Lycosa tastaturet for et par år siden og det slutta å fungere etter et par dager. Noen taster var det ingen respons på og noen hang seg. Returnerte deg og kjøpte Steelseries 7G isteden.

 

http://steelseries.com/products/keyboards/steelseries-7g

Heller ikke noe jallaknapper, lys og farger på det.

Endret av LNF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2 ting på min kjøpeliste for øyeblikket: Tastatur og Headsett.

 

Ditto. Bare så synd at jeg ikke har fulgt med på markdet for dette siden jeg sist kjøpte for alt for mange år siden :(

Nå er det behov for research helt på nytt igjen.

 

-Stigma

 

Jeg har funnet 2 headsett jeg kommer til å kjøpe, så returnerer jeg bare det jeg ikke vil ha :)

Logitech G930 eller Shure SRH940.

 

Men dette medfører igjen til at jeg må ut med litt ekstra cash til nytt lydkort, så headsett innkjøpet blir dyrt, men sikkert verdt pengene i forhold til det jeg har allerde (steelseries greier).

 

 

 

Men tastaturet skal ut først... :)

Lenke til kommentar

Hmmm - hva betegner "anti-ghosting" i sammenheng med tastatur?

 

"anti-ghosting" blir vel bare brukt på tastaturer markedsført på Gæjmøreh, men det er dette det egentlig heter: https://secure.wikimedia.org/wikipedia/en/wiki/NKRO#n-key_rollover

 

jeg tror ikke blackwidow har full n-key_rollover

 

Så i praksis er det altså bare muligheten til å holde nede masse taster samtidig. Det er jo praktisk. Det jeg bruker nå takler vel ikke mer enn 3(?) muligens 4. Normalt ikke et problem, men i noen så sammenhenger har jeg merket det.

 

Hvis de nbilligere versjonen også har noe lignende så ser den interessant ut.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

2 ting på min kjøpeliste for øyeblikket: Tastatur og Headsett.

 

Ditto. Bare så synd at jeg ikke har fulgt med på markdet for dette siden jeg sist kjøpte for alt for mange år siden :(

Nå er det behov for research helt på nytt igjen.

 

-Stigma

 

Jeg har funnet 2 headsett jeg kommer til å kjøpe, så returnerer jeg bare det jeg ikke vil ha :)

Logitech G930 eller Shure SRH940.

 

Men dette medfører igjen til at jeg må ut med litt ekstra cash til nytt lydkort, så headsett innkjøpet blir dyrt, men sikkert verdt pengene i forhold til det jeg har allerde (steelseries greier).

 

 

 

Men tastaturet skal ut først... :)

 

Takker for forslag.

For min del er det et must med mic på headsettet. Det skal jo brukes mye til gaming tross alt.

 

Er det noen spesiell grunn til at du har satt din elsk på logitech headsettet fremfor andre lignende 7.1 sett? Trådløst er jeg alltid litt skeptisk til - men akkurat for headsettet ville det jo utvolsomt være praktisk (langt mer så enn for mus/tastatur). Så lenge det faktisk fungerer bra og ikke har signifikant delay så høres det ikke dumt ut. Det ser helt forferdelig ut - men det bryr jeg meg egentlig ikke så mye om ;)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Hmmm - hva betegner "anti-ghosting" i sammenheng med tastatur?

 

Jeg liker utseende på tastaturet ihvertfall, og jeg er glad i Razer produktene. Det ser ut osm de har holdt seg til "oldschool" layout på dette keyboardet. Jeg hater HATER tastatur med bare to kolonner i Pageup/Pagedown blokken. Call me old fashioned.

 

Det er ihvertfall på tide å se seg om etter nytt tastatur tror jeg. Det forrige har jeg brukt så mye at svette og friksjon faktisk har spist seg gjennom fargen på plastikken på det, og det ser ut som et H****** =P

 

-Stigma

Fra en Stig til en annen:

 

Hvis du er på leting etter et godt spilltastatur med lave taster, vil jeg anbefalle Razer Lycosa på det sterkeste. Veldig gode taster, bråker ikke mye og er opplyst med blå LED-lys. Har du derimot lyst på store taster, er Logitech G110 verdt en titt. Billig og bra! Samme kvalitet som de dyreste spilltastaturene til Logitech, bare uten all dilldall du ikke har bruk for (bla. LCD-skjerm).

 

Hvis du er interessert i hodesett beregnet for spillere, det vil si med innebygget mikrofon, vil jeg anbefalle Sennheiser PC 360 eller 350. 360 regnes som det beste hodesettet for spilling med fantastisk lyd, både til spill, musikk og film. Jeg har testet det en del nå og alle lovordene er sanne. Det er en åpen løsning, slik at lyden blir mer naturlig, men hvis du ikke liker at du kan høre ting rundt deg ved lavt volum, kan du heller se på PC 350. De har ikke like god lyd, men er lydisolerende. Alle hodesettene for spillere jeg har hatt fra Roccat, Koss, Creative og Logitech kan gå i skammekroken. De har ikke god nok lyd til at prislappene kan rettferdiggjøres.

 

IKKE kjøp hodesett som lover surroundlyd. Det er bare tull! Kjøp heller et godt lydkort som emulerer surround. USB-hodesett som bla. Creative Surround-settene og Logitech G-serien har stusselige lydkort integrert i enden av ledningen som gjør emulasjonen. Hodesett med "ekte" surround-lyd, altså flere høyttalerelementer satt opp omtrent som et hjemmeannlegg, får ikke rom nok til at lyden blir god. Surround-hodesett er mest en gimmick for å lure godtroende spillere. Det er sikkert mange som blir sure nå, men les litt om temaet, og dere vil innse at dere har blitt lurt.

 

ER du interessert i lydkort vil jeg enbefalle Creative Soundblaster X-Fi Titanium HD, som regnes som det beste kortet for spill, grunnet alle spillspesifikke egenskaper som er støttet med hardware. Lydkort fra ASUS har kun software-støtte som ikke er like bra.

Endret av Stigtrix
Lenke til kommentar

Enig i mye av det du skriver, spesielt det rundt headsett. Men kan ikke si meg enig med at Logitech G110 er noe godt tastatur, hele G-serien til Logitech er temmelig labre saker spesielt sammenlignet med mekaniske tastatur som diskuteres her.

Lydkort blir en helt annen sak og til prisen av Creative X-Fi Titanium HD kan du likså greit plukke opp et Auzentech lydkort til samme prisen som er et langt bedre lydkort med de samme Creative spillspesifikke egenskapene, men disse er uansett lite verdt anno 2011 da nesten alle spill har godt over til software og ikke hardware lyd.

Lenke til kommentar

Black Widow Ultimate fikk ganske bra review på Toms.

 

http://www.tomshardware.com/reviews/mechanical-switch-keyboard,2955.html

 

Har denne selv, svært fornøyd. Men MX blue støyer en del, kan se for meg hvordan dette ikke er så populært ellers. 1,5 kg er verdt det og det ligger også svært bra på pulten. Er sikkert mange andre gode mekaniske tastaturer med bedre kvalitet, men den funker bra.

 

 

Lenke til kommentar

Når det kommer til lyd i spill har ikke Auzentech alle de egenskapene som Creative har å by på ;)Støtten og kvaliteten på surrounden i spill er visstnok bedre med Creative (har ikke prøvd selv, men flere sider skriver det).

Lydkvaliteten generelt er bedre med Auzentech, men når vi snakker high-end er forskjellene mindre merkbare enn high-end VS mid eller low-end.

Endret av Stigtrix
Lenke til kommentar

Da snakker du om Auzentech lydkort som bruker oxygen lydprosessor, Auzentech Prelude, Forte og Home Theater HD bruker akkurat samme lydprosessor som blant annet Creative Titanium HD og har derfor nøyaktig den samme hardware støtten bare Auzentech bruker langt bedre komponenter og er generelt langt bedre enn Creative når det kommer til å skru sammen lydkort.. Men dette blir fryktelig off-topic.

Lenke til kommentar

Black Widow Ultimate fikk ganske bra review på Toms.

 

http://www.tomshardw...board,2955.html

 

Har denne selv, svært fornøyd. Men MX blue støyer en del, kan se for meg hvordan dette ikke er så populært ellers. 1,5 kg er verdt det og det ligger også svært bra på pulten. Er sikkert mange andre gode mekaniske tastaturer med bedre kvalitet, men den funker bra.

 

 

 

Nokså gjennomgående test det der som de fleste som vurderer mekanisk tastatur virkelig burde lese, samt alle som seriøst vurderer burde også ta seg en tur innom tastatur biten på Overlock.net, der finner du bøttevis med informasjon, tester og alt mulig.

Testen tar jo for seg endel av problemene med BlackWidow også, du kan jo selv lese den store begrensingen med at BlackWidow bare har 2-key rollover 2KRO som det refereres til i testen og det generelle faktum at Cherry MX Blue ikke er sett på som noen a-typsik gaming switch ettersom tactile feedback kan være plagsomt og forhindrende ved rask "dobbeltapping".

 

Razer BlackWidows (uansett versjon) vil uansett blåse stort sett alt av rubber dome, scissor switch og andre ikke mekaniske tastaturer ut av vannet uansett, så noe dårlig valg er det ikke. Men du kan som sagt få deg tastatur av høyere kvalitet importert fra elitekeyboards.com og keyboardco.com til så godt som samme pris etter frakt og mva som gjør at BlackWidow koster litt mer enn hva det faktisk smaker. Også har vi jo reelle alternativer som SteelSeries 6Gv2 som også er tilgjengelig i Norge som bruker Cherry MX Black switcher som blir sett på som mer rettet mot nettopp gaming.

Lenke til kommentar

Syntes prisen er noe stiv med tanke på hva du får. Du kan jo fint bestille og importere fra både Elitekeyboards.com og fra Keyboardco.com til noe ala samme prisen selv etter frakt og mva. Hovedforskjellen er at du kan velge og vrake mellom utallige forskjellige modeller, med og uten numpad og du kan selv velge tastatur med Cherry MX Black, Blue, Brown eller Topre switch alt ettersom hva du ønsker og er ute etter. Må du ha baklys så er jo Deck Legend som du kan bestille direkte fra Deck sine nettsider et flott alternativ hvor du kan velge mellom forskjellige farge kombinasjoner og mellom Cherry MX Black og Cherry MX Clear.

Takk for tips, ser dog ut som disse i hovedsak kommer uten media-taster?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Nå vet jeg ikke hvordan det er med BlackWidow Stealth Edition, bortsett fra at de har gått over til Cherry MX Brown så er det fint lite som er kjent enda?

Det positive er at tastaturet har baklys og du kan få tastaturet med skandinavisk / nordisk / norsk tastaturlayout, skal du importere så er det vell stort sett bare Flico som du kan få med svensk / nordisk / skandinavisk tastaturlayout.

 

Det er vel korrekt at det er en av de få mekaniske (dvs. med Cherry-switcher) du får med skando-layout, men Topre leverer jo mekaniske tastatur (uten Cherry, men med kapasitiv teknologi) med svensk layout.

Lenke til kommentar

...

Testen tar jo for seg endel av problemene med BlackWidow også, du kan jo selv lese den store begrensingen med at BlackWidow bare har 2-key rollover 2KRO som det refereres til i testen og det generelle faktum at Cherry MX Blue ikke er sett på som noen a-typsik gaming switch ettersom tactile feedback kan være plagsomt og forhindrende ved rask "dobbeltapping".

...

2KRO problemet med Blackwidow er veldig minimalt, 'ZXC' kombinasjonen er den nærmste i WASD området. Til spilling, går det helt greit med Blue switchene, selv i høytempo spill som Team Fortress 2, selv om Brown og Red er bedre egnet. Fra rubberdome til Cherry MX Blue, var det kanskje en dag tilvenning.

 

Hadde jeg spilt med de harde Black switchene, ville jeg fått senebetennelse symptomer i håndleddet etter en halvtime.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...