Gå til innhold

Bli en «lydløs snikmorder»


Anbefalte innlegg

Minimalt kan det nok være, jeg bare legger frem hvorfor jeg syntes Razer BlackWidow er et stivt priset tastatur med tanke på hva du faktisk for, spesielt med tanke på hva du enkelt kan få levert fra Elitekeyboards.com og Keyboardco.com til noe ala samme pris selv etter frakt og mva. De som først vurderer et mekanisk tastatur burde jo være klar over forskjellen på Cherry MX switchene og vite at Cherry MX Blue generelt blir sett på som dårligere egnet for gaming enn Cherry MX Black og Red før de svir av en tusenlapp+ for et slikt tastatur.

 

Og personlig syntes jeg 2KRO på et mekanisk gaming tastatur rett og slett er sløvt arbeid fra Razer sin side, det er fult mulig det knapt merkes i praksis men at de ikke hvertfall klarer 6KRO som er begrensningen til USB er rett og slett dårlig arbeid, det er nå hvertfall min mening. Normalt på slike tastatur så vil du jo ha mulighet for NKRO ved bruk av PS2 istedenfor USB så da blir 2KRO, om det så knapt er merkbart eller ei (varierer jo fra scenario til scenario) skuffende.

 

 

Er også helt enig at Cherry MX Black blir for stive / tunge, derfor har jeg selv bestilt et Leopold tastatur med Cherry MX Red. Men for all del, alt fra SteelSeries 6Gv2 og 7G, til Razer BlackWidow (uansett utgave), Qpad MK-80, til Flico, Deck, Leopold osv.. vil uansett være langt bedre enn rubbe dome alternativer som Logitech G110, G510 og G19 osv..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trodde dette tastaturet var nesten perfekt for mitt bruk men det var inntil jeg leste om ghosting-problemene.

 

Når jeg spiller alene bruker jeg opptil 5 taster samtidig. Med venner opptil 8 (4 spillere på 1 tastatur).

Jeg kjøpte et razer lycosa en gang men kunne ikke bruke det pga ghostingen så jeg endte opp med å gi det vekk og bruke glad ohlson tastatur til 79 kr som virket langt bedre.

 

Nå bruker jeg et Deck Legend men er ikke helt fornøyd - det har ikke norsk layout men utover det er det perfekt.

 

Et baklyst mekanisk tastatur uten audio tactile feedback og ghosting fins i massevis men jeg har enda ikke kommet over noe i norsk layout.

 

Razer lager gaming tastaturer som ghoster verre enn noe annet jeg har vært borti.. Faktisk måtte det et razer tastatur til før jeg ble oppmerksom på ghosting. Jeg føler meg lurt trill rundt av de, heldigvis hadde jeg et annet tastatur liggende men rader-tastaturet ville jeg ikke engang ha som reservetastatur.

Lenke til kommentar

Da må Razeren virkelig være dårlig, for Sidewinder X6 er det dårligste tastaturet jeg noensinne har eid (av minst 10 forskjellige) og det eneste jeg har returnert 2 eksemplarer av i løpet av 2 uker.

 

Et skikkelig konstruert mekanisk tastatur er derimot en sånn ingen-vei-tilbake-greie. Keyboardco har som tidligere nevnt Filco med forskjellige Cherrybrytere og svensk layout i både fullversjon og Tenkeyless - og det er skikkelig konstruerte mekaniske tastaturer.

Lenke til kommentar

Får man noen mekaniske tastatur med media-taster? Eller er det ingen som leverer dette? Er personlig litt lei av mitt logitech-tastatur, greit i starten, men tåler jo ingenting, taster begynner å bli dårlige raskt, og tåler minimalt med bøss og støv.

 

AtW

Steeplseries 7g har byttet ut den venstre windows-tasten med en Steelseries-knapp (fn-key) som lar F1-F6 være mute, lavere volum, høyere volum, pause, forrige spor og neste spor.

 

Fungerer greit, og ingen bruker den windows-tasten uansett. Litt upraktisk om en har relativt små hender.

Lenke til kommentar

Får man noen mekaniske tastatur med media-taster? Eller er det ingen som leverer dette? Er personlig litt lei av mitt logitech-tastatur, greit i starten, men tåler jo ingenting, taster begynner å bli dårlige raskt, og tåler minimalt med bøss og støv.

 

AtW

Steeplseries 7g har byttet ut den venstre windows-tasten med en Steelseries-knapp (fn-key) som lar F1-F6 være mute, lavere volum, høyere volum, pause, forrige spor og neste spor.

 

Fungerer greit, og ingen bruker den windows-tasten uansett. Litt upraktisk om en har relativt små hender.

 

Jeg bruker windows-taten ganske ofte, det er jo uansett en meningsløs utbytting, da jeg like gjerne kan gjøre det selv med ett hotkeyprogram. Det jeg er på utikk etter er dedikerte media-keys, noe som faktisk er veldig nyttig (spesielt når man spiller), er det virkelig ingen mekaniske keyboards som har det?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Jeg bruker windows-taten ganske ofte, det er jo uansett en meningsløs utbytting, da jeg like gjerne kan gjøre det selv med ett hotkeyprogram. Det jeg er på utikk etter er dedikerte media-keys, noe som faktisk er veldig nyttig (spesielt når man spiller), er det virkelig ingen mekaniske keyboards som har det?

 

AtW

Har alltids en windows-key på høyre side, som jeg liker bedre. Selv ser jeg ikke problemet med å trykke to knapper istedet for en. Venstre lillefinger på fn og tommel/pekefinger til mediaknappene. Men hver til sin egen :) .

 

Kan se ut som Xarmor sine tastaturer har dedikerte mediaknapper, utifra et lite søk.

Lenke til kommentar
– Det første Razer BlackWidow-tastaturet kan sammenliknes med en barbar som pløyde seg gjennom fiender, mens den nye Stealth-versjonen av det mekaniske tastaturet er mer som en ninja som sniker seg opp på fienden, og tar dem ned uten en lyd, forteller Robert Krakoff, sjefen i Razer USA.

 

Haha, dummeste jeg har hørt. Ser ut som et bra tastatur dog.

Lenke til kommentar

Ser ikke hvordan dette skal konkurrere med Logitech G-serie? Vell først og fremst så danker nesten samtlige mekaniske tastatur rubber dome tastaturer som Logitech sin G-serie ut av støvlene. Utfordringen er jo at mesteparten av kundene er uvitende om hva de faktisk kjøper, og her selger nok Logitech med bling, bling, liten skjerm, bøttevis med overfladiske knapper osv bedre enn et tastatur som ser temmelig ordinært ut men som under panseret er et langt bedre tastatur.. Dessverre.

 

Personlig syntes jeg Logitech G19 er et latterlig dårlig tastatur til prisen, men jeg vant det i en konkurranse så bruker det inntil mitt Leopold mekaniske tastatur ankommer fra USA, men tastene på G19 er ikke mye å skryte av og den innebygde USB-hubben bugger så mye at den er ubrukelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og vekten på keyboardet har mye og si fordi ? :ph34r:

Husk på at 90% av målgruppen for dette tastaturet er gamere som skal til Hamar. Ettusenfemhundre gram er en enorm belastning for stakkars hardcore gamer-skuldre og biceps.

 

Jeg tviler på at målgruppen for dette tastaturet er fjortisser som skal til Hamar. De som har råd til spillutstyr i denne prisklassen er voksne folk med jobb, hus, bil, kjæreste og i mange tilfeller barn. Et tungt tastatur flytter seg heller ikke så lett under en hektisk spill økt.

Lenke til kommentar

Nå har faktisk Corsair lansert noen veldig interessante mekaniske tastatur! Her oppgir de både rollover, de oppgir switchtype, kommer med egne dedikerte multimediataster og finnes i egen utgave med bøttevis av mekaniske macro-taster!

Virker i bunn og grunn veldig solid av Corsair, og alle svakhetene som har blitt listet rundt Razer BlackWidow tastaturene ser ut ifra spesifikasjonene til å ikke eksistere med Corsair sine mekaniske tastaturer.

 

20-key rollover burde være nok for de fleste, men dette betyr nok også at ved bruk av USB --> PS/2-adapter så har du nok full NKRO. Cherry MX Red er etter min mening perfekt til spilling, men noen kan finne den litt for "lett" (for lite motstand i tastene), derfor baserer endel spill seg på Cherry MX Black (som jeg personlig føler blir alt for tunge). Selv har jeg Leopold mekanisk tastatur med Cherry MX Red og er kjempefornøyd! Fungerer utmerket til både spilling og skriving, selv om null tactile feedback kan føles noe merkelig om du skriver mye.

 

 

Nesten så jeg angrer litt på at jeg gikk for Leopold tastaturet om denne kommer med norsk / skandinavisk / nordisk layout, med tanke på at det har dedikerte multimediataster, macro-taster, baklys og alt én egentlig kunne ønske seg. Eneste jeg har å utsette er at jeg syntes tastaturet i seg selv ser noe stygt ut, men det er egentlig det siste jeg bryr meg om. Er spent på tester og det kan være at det blir et slikt på meg, så går Leopold tastaturet til en venn eller kjæresten, eller på Finn.no.

 

Men først vil jeg altså vite litt om byggekvaliteten og kvalitetskontrollen til Corsair på disse tastaturene, her har det vært mye ymse fra Razer og endel andre og her vet jeg at Leopold, Filco, Deck, Topre osv .. er knallgode og leverer kvalitet fra a til å.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...