Gå til innhold

Nokia N9 tråden


Slai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, Ovi konto er oppe og står.

 

Bare med Netcom, Chess eller ulåst.

 

Men nå til neste spm! Hvordan synker jeg den med Outlook??? Dette gjorde jo andre Nokia mobiler via Ovi suit..... Som det ser ut til nå finnes det bare en mulighet via Exchange...men jeg bruker ikke det på min private PC og Outlook der.

 

AKIRA

 

Da ble denne og ubrukelig for meg , Gmail er ikke aktuelt overhodet

 

Hei Øyvind,

 

Takk for at du kontaktet Nokia Care kundeservice.

 

Det stemmer at det ikke er noen direkte synkroniseringsmetode mellom telefonen og Outlook.

 

Dette er fordi på N9 satser man på synkronisering via Cloud tjenester. Altså synkronisering opp mot internett baserte løsninger.

 

En alternativ løsning i ditt tilfelle vil da være å synkronisere ditt Outlook innhold til Gmail og så synkronisere Gmail til telefonen.

 

Jeg vil til sist gjøre deg oppmerksom på at dette er logget som feedback til våre utviklere. Det er mulig at det med tid vil komme utvidet support for dette gjennom oppdateringer.

 

Angående Mac support så den programvare som er tilgjengelig for N9 kompatible med Mac. Nokia Link heter programmet og brukes for sikkerhetskopiering, overføring av media og oppdatering av programvare.

Lenke til kommentar

Latterlig!! Selv om den legger opp og tvinger på deg nokia konto synes jeg de kunne beholdt lokal synking, og at de henviser oss til google er jo ikkke bra.

 

Regner med det kommer no ordning på dette straks. De kunne værtfall tilbydd epost med exchange-støtte med den jælva nokiakonton.

 

Edit : Dette gjør meg forbanna, synking lokalt og uten opprettelse av kontoer og enkelt kunne styre med mine private pcer uten av være avhengig av nett er ikke hva jeg ser for meg av åpenhet. Kunne langa ut nå, men skal heller drikke øl og prøve å glemme, at jeg ikke har n9, at posten bruker 20 timer på å levere en pakke 6 mil fra omlastningssentralen, og at nokia har FJERNA lokal sync. Jaja ikke store problemer egentlig. Skål :tease: :tease:

Endret av anordne
Lenke til kommentar

Jepp. håper virkelig det er like god tilgang til å gjøre ting på n9. non-mobile browsing er og noe jeg satt storstor pris på på n900. Brukte aldri facebook app

 

Funker programbehandleren i tilegg til ovi store, eller MÅ man opprette konto for å innstallere apps via menyene.

Endret av anordne
Lenke til kommentar

Nei ble lite facebookapp på sgs2 og n900. Regner med det kommer full desktop browsing på N9 om ikke lenge, om så firefox eller opera. Operafolkene digga jo N900 så mye at de laget en versjon til den fordi alle på kontoret hadde en selv.

 

Selv vil jeg ha litt statusbar-daemons, brightness kanskje, og sikkert flere ting jeg ikke kommer på i farten.

 

Hm... du må ha ovi konto for å bruke Ovi Store ja, men du kan installere deb-filer direkte på telefonen via filbehandler eller terminal såklart.

Lenke til kommentar

Hei

 

Til dere med kartproblemet. Endre språk til Engelsk på tlf og det fungerer sannsynligvis etter at terminalen har restartet. Da ser du hva som er installert og kan installere ytterligere kart (fungerte for meg). (Nokia er informert).

 

Ja, når jeg byttet til Engelsk så fikk jeg lastet ned alle kart jeg ville. Håpet at når jeg byttet til Norsk så kunne jeg fortsette med det...men nei.

 

Så da må tlf være på Engelsk...og sette skrivespråk på Norsk. Ikke ideelt.... Men regner med det kommer en fiks på det.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Kameraet er ikke HELT like bra som N8, men det er et jævla bra kamera. MYE raskere og! Jeg har gitt dama min gamle N8 siden jeg ikke trenger den til kameratelefon lengre.

 

N9 mangler hardware shutterkey da, men det kommer garantert snart noe som gjør at du kan bruke volumerockers eller powerkey til shutter.

Lenke til kommentar

Kameraet er ikke HELT like bra som N8, men det er et jævla bra kamera. MYE raskere og! Jeg har gitt dama min gamle N8 siden jeg ikke trenger den til kameratelefon lengre.

 

N9 mangler hardware shutterkey da, men det kommer garantert snart noe som gjør at du kan bruke volumerockers eller powerkey til shutter.

 

Ikke helt like bra ?? Var det ikke Nokia som sa N9 skulle få bedre kamera enn N8 da ?

Vet den mangler xenon-blitz, men er ikke selve optikken bedre ?

 

Hvordan er utformingen på tastene i forhold til N8 om det blir endret i software ?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om optikken ER bedre. Mener å ha lest en plass at Nokia hadde sagt det ikke var bedre, men mye raskere og ikke langt unna, eller noe.

 

Da stiller vi den diskusjonen død for min del, da aner jeg bare ikke i det hele tatt.

 

Hvilke taster tenker du på?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om optikken ER bedre. Mener å ha lest en plass at Nokia hadde sagt det ikke var bedre, men mye raskere og ikke langt unna, eller noe.

 

Da stiller vi den diskusjonen død for min del, da aner jeg bare ikke i det hele tatt.

 

Hvilke taster tenker du på?

 

De du nevnte:

N9 mangler hardware shutterkey da, men det kommer garantert snart noe som gjør at du kan bruke volumerockers eller powerkey til shutter.

 

Er jo viktig att tastene ikke er for små/knotete osv.. ?

På N8 er de helt perfekt etter min smak :)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

De funker veldig greit. Tenk den leaka Belleversjonen du hjalp meg finne. Noe i den duren.

 

Ok, bra det da, er nemlig mange telefoner hvor selve knappene blir for små og knotete, men Nokia pleier jo ha god fokus på akkuratt dette :thumbup:

 

Ah.., det var deg ja ;) Bra Belle fungerte, jeg har faktisk ikke lagt den inn selv enda, men kommer nok til å gjøre det snart :)

 

Har du fått noe inntrykk av batterikapasiteten til N9 ? (gjerne i forhold til N8)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...