Gå til innhold

Nokia N9 tråden


Slai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvordan er det med skjermbeskyttelse til denne? ser den har buet skjerm, vil vel være vanskelig å få satt den pent på eller? noen som har satt på?

Skal ikke være problem selv om klasset er kurvet.

på min n8 trodde jeg at jeg ikke trengte, men det blei en liten ripe gitt,så siden da har jeg brukt display film.

Ripefrie ting finnes ikke. :)

Lenke til kommentar

jeg driter i skjermbeskyttelse selv, men mener invisibleshield skal ha alt, ellers kommer det nok snart.

 

Enig!

Har selv hatt min N8 i 1 år nå og den har jaggu vært med på mye rart, men har enda ikke en ripe i den, hverken på skjerm eller fotolinsen :thumbup:

Gorilla-glass er ikke ripefritt men det skal utrolig mye til for å få ripe i det.... ;)

Knusing ved fall ifra stor høyde er nok mer utsatt...

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

jeg driter i skjermbeskyttelse selv, men mener invisibleshield skal ha alt, ellers kommer det nok snart.

 

Enig!

Har selv hatt min N8 i 1 år nå og den har jaggu vært med på mye rart, men har enda ikke en ripe i den, hverken på skjerm eller fotolinsen :thumbup:

Gorilla-glass er ikke ripefritt men det skal utrolig mye til for å få ripe i det.... ;)

Knusing ved fall ifra stor høyde er nok mer utsatt...

trur egentlig ikke det er fare for å knuse glasset, men fare for riper. har brukt min n8 på jobb i et år, og den tåler det utruligste(er snekker så den har fått kjørt seg) vet ikke hva det var som laget ripen jeg fikk,mulig sand/stein,men har ikke fått flere.

liker ikke de invisible shield greiene,dem e så klebrig, liker de som er glatt. da legger du egentlig ikke merke til de,og kan bytte når du har mye riper...

Lenke til kommentar

who cares. kjøp prat99 fra telenor og kast simkortet,lås opp tlf hratis og sett inn ditt vanlige simkort.

 

ca kr 4000.

 

ikkenoe hårreisende.

 

 

Det var det jeg gjorde, og det funker som smurt.

(hadde jeg bare visst det fra starten:-)

 

Har nå hatt mobilen siden mandag og har følgende observasjoner:

 

+Helt rå skjerm. Både i oppløsninge og utførelse (selve glasset).

+Swipe var noe uvant til å begynne med, men det fungerer superbra. At ingen andre har bygd opp operativsystemet slik tidligere er helt utrolig. Genialt!

+Den føles som a million dollars. kvalitet.

 

- Batteri. Er litt usikker på hvor bra batteriet er da jeg har gått tom ganske raskt noen ganger, men har nå brukt telefonen veldig mye de siste dagene. I tillegg har det blitt litt dårlig med lading. (mye plugget til pc etc)

- Hoster av og til, men ikke noe i nærheten av hva Nokia N8 gjør. (henger seg litt)

- Lit dårlig utvalg med apps foreløpig. Nå har ikke telefonen vært lenge ute på markedet, så det kommer til å bli MYE bedre.

 

 

I tillegg sliter jeg med et annet problem, men det kan skyldes min egen uvitenhet. Har synket mot Mail For Exchange på jobb, noe som gjør at mobilen ber meg om å slå inn passordet hvis den har vært innaktiv i 15 min (ikke ordinær MFE passord). Valgte i tillegg et ganske vanskelig passord, og nå finner jeg ikke ut av hvor jeg skal få endret denne. Forsøkte å slette kontoen fra mobilen, men det hjalp ingenting. Ved installering av mailkonto gang nummer to, så spurte den meg ikke om passord lenger. Den forrige ble valgt automatisk.

Gå inn på kontoer - mail for exchange - endre passord.

Anbefaler å velge bare tall, da får du enklere opplåsingsdisplay.

Lenke til kommentar

Har hatt min N9 i en stund nå og har litt blandede følelser. Er veldig spent på om noen klarer å få Android på denne, da er den (nesten) perfekt i mine øyne.

 

Til dere som roser skjermen opp i skyene. Den er god, men siden den er pentile, så er det et stykke opp til det beste på markedet, dessverre.

syntes ikke skjermen var såå fryktelig god, litt sånn uklar blurrete overgang mot bakgrunnen, ser også noe jeg ikke likte,det at man må ha lokket til ladingen oppe når man lader/kobler til pc. ser ganske lett ut å knekke den :p

Lenke til kommentar

Har hatt min N9 i en stund nå og har litt blandede følelser. Er veldig spent på om noen klarer å få Android på denne, da er den (nesten) perfekt i mine øyne.

 

Til dere som roser skjermen opp i skyene. Den er god, men siden den er pentile, så er det et stykke opp til det beste på markedet, dessverre.

 

Kjøper ikke en nokia( eller andre merker) for å ødelegge den med android...

Lenke til kommentar

Dinside.no har publisert en test. Noen tanker fra dere som har telefonen? Selv tenkte jeg å kjøpe denne, men etter denne testen ble jeg usikker på om jeg istedet skal avvente utbedringer av Meego/prisfall, evt vente på "Sea ray/Sun" .

 

Har N9 selv, og den passer meg utmerket. klart det er ting som kan forbedres, men noe av det han skriver i testen er bullshit! Har både hatt iphone og tlf med android, men har ikke vært fornøyd med disse. Min siste tlf var SE X10i, og med den tlf'en har det blitt en del bannskap.

Men over til N9.

+ flott design

+ flott skjerm

+ meego. et os som jeg liker godt

+ ok kamera. finnes bedre mobilkamera der ute, men dette funker helt greit.

+ Bra batteri. lengre levetid enn mobilene jeg har hatt i det siste, så det er et pluss

 

- radio og fm-sender. er på tlf'en. kommer sikkert programvare om en stund.

- litt lite med apps, ikke nødvendigvis et minus. da det meste av apps på appstore/android market er søppel.

- litt dyr.

 

Hvis du er usikker på denne tlf'en, så test den ut før du kjøper. Se om den fungerer til ditt bruk. kommer oppdateringer, og flere apps. Er vell lite info om nokias kommende mobiler?

For meg er Nokia N9 gull. Men smaken er som baken, den er delt.

Lenke til kommentar

Skjønner absolutt ståstedet til dinside.no da de trossalt er mer rettet mot den alminnelige brukeren. Et nytt OS som har blitt forlatt med det samme er mye å svelge for folk flest, noe som er forståelig. Denne gamle slageren ringer jo en bjelle, "Nobody ever got fired for buying IBM".

 

Men, min kommer i morgen og jeg gleder meg!

Lenke til kommentar

mye pissprat.

 

nokia har hatt maemo på flere modeller.

 

meego til n9 er ikke meego men maemo6 eller meego harmattan. forskjellige saker.

 

pointet med meego er ikke å jemge mens du kjeder deg. den er designet for å brukes og puttes vekk. derfor ingen widgets og "ordentlig hjemmeskjerm", noe jeg sjelden tremgte på sgs2.

 

syntes ikke meego ser ut som gamle ideer, men har fokus på funksjonalitet.

 

du får og snarveier til bokmerker på startsiden av nettleseren.

 

sutring over stock epostleser er greit. men det er stock epostleser. nye kommer, og modifikasjoner til stock og.

 

innboksen er slått sammen.

 

markere tekst funker bra i messaging osv. ikke browseren. stock browseren. umodifisert.

 

ordlisten er ganske bra, nesten som swiftkey x.

 

 

null problemer med mobildatanettverket. sykt raskt faktisk. bruker kun gsm selv, for det er lynraskt.

 

har ikke hatt en app som ikke lar seg lukke fra toppen.

 

aldri blitt bedt om sikkerhetskode.

 

fm sendet kommer straks noen er ferdig å lage programmet.

 

tv ut er via jacken, som vanlig...

 

de har tydeligvis heller ikke hørt om tmo... mtp apps.

 

kjernen blir å lage apps for n9. end of.

 

nokia slipper fw i oktober sist jeg sjekket. og som med maemo5 er det fullt mulig å utvikle community fw updates.

 

masse gode tips og hjelp på tmo.

 

 

 

jeg lurer på om de har noen anelse hva de driver med.

Lenke til kommentar

trur egentlig ikke det er fare for å knuse glasset, men fare for riper. har brukt min n8 på jobb i et år, og den tåler det utruligste(er snekker så den har fått kjørt seg) vet ikke hva det var som laget ripen jeg fikk,mulig sand/stein,men har ikke fått flere.

liker ikke de invisible shield greiene,dem e så klebrig, liker de som er glatt. da legger du egentlig ikke merke til de,og kan bytte når du har mye riper...

 

Å joda, gorilla glass lar seg knuse det også, google det så ser du mange eksempler på det ;) Men det skal litt til da..

Jeg har iallfall ikke greidd å lage riper på min N8, like fin som når den var ny :)

Lenke til kommentar

Dinside.no har publisert en test. Noen tanker fra dere som har telefonen? Selv tenkte jeg å kjøpe denne, men etter denne testen ble jeg usikker på om jeg istedet skal avvente utbedringer av Meego/prisfall, evt vente på "Sea ray/Sun" .

 

Må ærlig si att jeg ikke har mye tillit til dinside når det gjelder mobiltester :no:

Husker når N8 kom også, den fikk 4 på terningen, skjønte ingenting... Så gikk det noen dager til Amobil kom med sin test, da ble det en sterk 5èr, ikke langt fra 6èren... Så nei, dinside har noen rare meninger om diverse mobiler ;)

 

Tipper andre nettaviser kommer til å gi N9 også bedre karakter :)

Lenke til kommentar

Har denne et slikt varslingslys for tapt anrop, sms, mms, mail ?

Å gorilla glass får og riper dessverre :-(

Det reffereres mye til n8 her, etter å ha prøvd den og har venner som har den kunne jeg aldri hatt en så " dårlig' telefon

Håper virkelig n9 overkjører n8, tenker ikke på ka,era og slikt men krefter og brukeropplevelse

Lenke til kommentar

Har denne et slikt varslingslys for tapt anrop, sms, mms, mail ?

Å gorilla glass får og riper dessverre :-(

Det reffereres mye til n8 her, etter å ha prøvd den og har venner som har den kunne jeg aldri hatt en så " dårlig' telefon

Håper virkelig n9 overkjører n8, tenker ikke på ka,era og slikt men krefter og brukeropplevelse

 

Enig, som jeg skrev i mitt tidligere innlegg er det ingen glass som er ripefrie, desverre..

Jøss, da har du vært uheldig.. Jeg har bare gode erfaringer med N8, men alle mobiler har sine svake sider, selvsagt ;)

 

Poenget mitt var uansett att dinside har en tendens til å ha noen merkelige konklusjoner på mobiler, tror derfor N9 får mye bedre karakter andre steder enn 3èr :) N8 var kun ett eksempel på testen dinside hadde vs den Amobil gjorde, finnes sikkert flere eks. ;)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...