Gå til innhold

Nokia N9 tråden


Slai

Anbefalte innlegg

Dette var jo i mørke omgivelser så xeon hadde vel en klar fordel. Har bare testet kamera litt og det jeg kan si er at det lynraskt. N9 var vel ikke tenkt som en kamera mobil, og nokia har bestandig differensiert litt på modellene sine. Er jo aldri en telefon som har ALT

 

Helt klart har xenon sin fordel i mørke omgivelser i forhold til LED, ingen tvil. Men her var jo det ene bildet tatt uten blitz på begge mobilene og jeg syns faktisk det var da man tydeligst så forskjellen mellom de..

I dagslys (ute) tar jo de fleste moderne mobiler ganske bra bilder uansett pga der er lysforholdene helt optimale. Desverre er det sånn att de fleste bilder ofte blir tatt inne eller i dårlig beslysning, det er bare sånn det er ;)

 

Ser man på størrelsen på linsen forklarer nok det mye, det er en ganske så stor forskjell på de... (se bildet øverst i testen)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

N kameraene har ikke alltid hatt bedre kamera fra versjon til versjon. Ta feks den som kom før N95, det var noen modeller siden et kamera hadde et i nærheten like bra kamera. Og N97 var ikke spektakulært bra. Eller N900 egentlig.

 

 

Noen tatt med N9, uredigert

 

 

20111005_001.jpg20111005_002.jpg20111005_003.jpg20111005_004.jpg20111005_005.jpg

 

 

 

Noen tatt med N8, redigert på N8

 

 

019%252520-%252520Hamburg.jpg045%252520-%252520Berlin.jpg216%252520-%252520Nice.jpg

 

 

 

 

Edit:

 

N9 sine ser kjipere ut siden de ikke har blitt noe redigert, legger jeg fort merke til. N8 sine har litt økt kontrast og litt saturation fra originalene.

Endret av Slai
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet om det er noen butikker i Oslo-området som selger telefonen med telenorabbonement? Har ikke lyst å vente en hel måned liksom! Liker egentlig ikke å være knyttet til Telenor, men komplett medium- abbonementet passer meg ganske bra, og da blir det billigere totalt å kjøpe telefonen fra dem. Var innom Nokia-store på byporten, men de selger kun med Netcom og Chess-tilknytning, eller uten abbonement til 5500.

Lenke til kommentar

Flantheman: billigste tror jeg fortsatt blir prat 99 og så låse opp telefonen, selv om du kjøper i butikk?

 

Ikke redigert noen bilder på n9 enda, men det kommer et tonn med usermade greier til det snart, regner jeg med. Var en app som var dritbra på det... har glemt av navnet tho... begynte på A... relativt kort navn, type seks bokstaver... jaja det kommer snart.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er noen butikker i Oslo-området som selger telefonen med telenorabbonement? Har ikke lyst å vente en hel måned liksom! Liker egentlig ikke å være knyttet til Telenor, men komplett medium- abbonementet passer meg ganske bra, og da blir det billigere totalt å kjøpe telefonen fra dem. Var innom Nokia-store på byporten, men de selger kun med Netcom og Chess-tilknytning, eller uten abbonement til 5500.

Som Slai sier, så blir det rimligts med Prat99. Totalt litt over 4000 kroner, og uten oprtatørlås.

 

Svar fra tidligere i tråden

 

 

Kjapt spørsmål.Om jeg bestiller fra Telenor sine hjemmesider med kontantkort,åpner telenor telefonen for meg om jeg ringer til kunderservise da?

 

Nei, bare om du kjøper med et fakturert abonnement. Kjøper du med kontantkort er den låst til Telenor i 12 månder.

 

For å få gjort det du ønsker (som er og bruke en annen operatør enn Telenor) må du gjøre følgende:

 

Kjøpe med Prat99, da koster telefonen 2899,- og måndesprisen er 99 i 12 månder.

 

Det gir deg en totalpris på 4087,- (rett under kontantprisen) Og du kan ringe kundeservice og få operatørlåskoden gratis.

 

Ulempen er at du må betale 99 kroner til Telenor de neste 12 måndene. (husk efaktura for å slippe faktura gebyr på 35,-)

 

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er noen butikker i Oslo-området som selger telefonen med telenorabbonement? Har ikke lyst å vente en hel måned liksom! Liker egentlig ikke å være knyttet til Telenor, men komplett medium- abbonementet passer meg ganske bra, og da blir det billigere totalt å kjøpe telefonen fra dem. Var innom Nokia-store på byporten, men de selger kun med Netcom og Chess-tilknytning, eller uten abbonement til 5500.

euronics?? der kosta den 399,-med komplett m

mot 999,- hos telenor med komplett m

 

dvs at jeg som har komplett m fra før,så hadde telefonen kostet meg 2799kr

Endret av n900
Lenke til kommentar

Noen som vet om det er noen butikker i Oslo-området som selger telefonen med telenorabbonement? Har ikke lyst å vente en hel måned liksom! Liker egentlig ikke å være knyttet til Telenor, men komplett medium- abbonementet passer meg ganske bra, og da blir det billigere totalt å kjøpe telefonen fra dem. Var innom Nokia-store på byporten, men de selger kun med Netcom og Chess-tilknytning, eller uten abbonement til 5500.

Som Slai sier, så blir det rimligts med Prat99. Totalt litt over 4000 kroner, og uten oprtatørlås.

 

Svar fra tidligere i tråden

 

 

Kjapt spørsmål.Om jeg bestiller fra Telenor sine hjemmesider med kontantkort,åpner telenor telefonen for meg om jeg ringer til kunderservise da?

 

Nei, bare om du kjøper med et fakturert abonnement. Kjøper du med kontantkort er den låst til Telenor i 12 månder.

 

For å få gjort det du ønsker (som er og bruke en annen operatør enn Telenor) må du gjøre følgende:

 

Kjøpe med Prat99, da koster telefonen 2899,- og måndesprisen er 99 i 12 månder.

 

Det gir deg en totalpris på 4087,- (rett under kontantprisen) Og du kan ringe kundeservice og få operatørlåskoden gratis.

 

Ulempen er at du må betale 99 kroner til Telenor de neste 12 måndene. (husk efaktura for å slippe faktura gebyr på 35,-)

 

 

Ja har tenkt tanken, men jeg må uansett ha et abbonement. Jeg har nå Chess flex og betaler rundt 200 kr/mnd. Totalpris 12 mnd for telefonen (med prat99) + 2400kr (chessflex i et år) blir 6487 kr. Telefon + 12 mnd med komplett medium ligger på 5889 kr. 999 for telefonen + 200 kr avbetaling x 12mnd + 249 x 12 mnd for abbonementet. Selve telefonen kommer vel da på rundt 3500 kr. Hvis ikke jeg har regnet helt feil da. Ble litt rotete her gitt.

 

Men noen som vet om det er noen butikker som har den inne? Utenom Nokia store som kun selger med chess/netcom/uten abb.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er noen butikker i Oslo-området som selger telefonen med telenorabbonement? Har ikke lyst å vente en hel måned liksom! Liker egentlig ikke å være knyttet til Telenor, men komplett medium- abbonementet passer meg ganske bra, og da blir det billigere totalt å kjøpe telefonen fra dem. Var innom Nokia-store på byporten, men de selger kun med Netcom og Chess-tilknytning, eller uten abbonement til 5500.

Det kommer straks nye partier til våre kanaler, men om du vil ha en allerede i morgen ville jeg sjekket med Elkjøp eller Spaceworld (mulig noen av de andre kjedene nedenfor også har noe).

Ps! Elkjøp selger ikke låste terminaler via nettbutikken så derfor ser du den nok ikke på deres web. Ellers er det mange som vil ha denne fremover, Telekiosken, Nordialog, Spaceworld, Elkjøp, Euronics, Telering, Mobildata, Expert for å nevne noen.

Endret av Terminal
Lenke til kommentar

Fant en sort 16gb på telekiosken (Harstad).

Vistnok den eneste de hadde fått inn!

Klarte selvfølgelig ikke å motstå den :blush:

Har ikke fått testet så mye men det ser jo veeeldi bra ut.

 

Etter snart 2 år med n900 ser det ut til at jeg trenger litt tilvenning :yes:

Det gjelder både skjerm og tastatur.Har flere ganger fomlet etter stylusen,uten hell(he he)

Uansett..n9 er en nydelig tlf.Gleder meg til fortsettelsen :D

Lenke til kommentar

At Nokia N9 kun kan kjøpes med Telenor abo her til lands er helt hårreisende spør du meg.

 

At en så dyr telefon er operatørlåst er for meg rimelig tullete. Alle telefoner over en viss sum (i mine øyne, 2500,-) skal være åpne for forbrukeren. Skjønner kontantkort, men N9 selges ikke med kontantkort...

 

For resten som gjerne vil ha Nokia N9 og ikke ønsker telenor abo, så kan den plukkes opp på Nokia Conseptstore på Byporten i Oslo. Med NetCom.

 

Velg selv :)

Lenke til kommentar

At Nokia N9 kun kan kjøpes med Telenor abo her til lands er helt hårreisende spør du meg.

 

At en så dyr telefon er operatørlåst er for meg rimelig tullete. Alle telefoner over en viss sum (i mine øyne, 2500,-) skal være åpne for forbrukeren. Skjønner kontantkort, men N9 selges ikke med kontantkort...

 

For resten som gjerne vil ha Nokia N9 og ikke ønsker telenor abo, så kan den plukkes opp på Nokia Conseptstore på Byporten i Oslo. Med NetCom.

 

Velg selv :)

 

Er du sikker på att de virkelig er operatørlåst ??

Eks. Net-on-Net, CDON og Netshop skriver ingenting på nettsiden om att de er låst.. Om de isåfall er låst vil jeg tro du kan kreve att selger låser de opp da dette ikke er opplyst om i salgsannonsen ;)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

At Nokia N9 kun kan kjøpes med Telenor abo her til lands er helt hårreisende spør du meg.

 

At en så dyr telefon er operatørlåst er for meg rimelig tullete. Alle telefoner over en viss sum (i mine øyne, 2500,-) skal være åpne for forbrukeren. Skjønner kontantkort, men N9 selges ikke med kontantkort...

 

For resten som gjerne vil ha Nokia N9 og ikke ønsker telenor abo, så kan den plukkes opp på Nokia Conseptstore på Byporten i Oslo. Med NetCom.

 

Velg selv :)

 

Er du sikker på att de virkelig er operatørlåst ??

Eks. Net-on-Net, CDON og Netshop skriver ingenting på nettsiden om att de er låst.. Om de isåfall er låst vil jeg tro du kan kreve att selger låser de opp da dette ikke er opplyst om i salgsannonsen ;)

 

Nei, 100% sikker er jeg ikke og jeg ser at telefoner/apparater selges med operatørlås, selv om de ikke er låst. Det er vel mer signalet f.eks Telenor gir ut når de sier at den er bundet til Telenor...

 

Uansett, står det ikke noe om operatørlås, så er det heller ingen operatørlås. For meg virker det rart om det i det hele tatt er en N9 som er operatørlåst. At Nokia velger Telenor ekslusivt for å selge N9 er for meg veldig rart. Vitterlig måtte de bite i det sure eplet ettersom ConseptStore har kontraktsfestet at de skal ha toppmodeller.. og de er jo NetCom.

 

Merkelig strategi..

Lenke til kommentar

who cares. kjøp prat99 fra telenor og kast simkortet,lås opp tlf hratis og sett inn ditt vanlige simkort.

 

ca kr 4000.

 

ikkenoe hårreisende.

 

 

Det var det jeg gjorde, og det funker som smurt.

(hadde jeg bare visst det fra starten:-)

 

Har nå hatt mobilen siden mandag og har følgende observasjoner:

 

+Helt rå skjerm. Både i oppløsninge og utførelse (selve glasset).

+Swipe var noe uvant til å begynne med, men det fungerer superbra. At ingen andre har bygd opp operativsystemet slik tidligere er helt utrolig. Genialt!

+Den føles som a million dollars. kvalitet.

 

- Batteri. Er litt usikker på hvor bra batteriet er da jeg har gått tom ganske raskt noen ganger, men har nå brukt telefonen veldig mye de siste dagene. I tillegg har det blitt litt dårlig med lading. (mye plugget til pc etc)

- Hoster av og til, men ikke noe i nærheten av hva Nokia N8 gjør. (henger seg litt)

- Lit dårlig utvalg med apps foreløpig. Nå har ikke telefonen vært lenge ute på markedet, så det kommer til å bli MYE bedre.

 

 

I tillegg sliter jeg med et annet problem, men det kan skyldes min egen uvitenhet. Har synket mot Mail For Exchange på jobb, noe som gjør at mobilen ber meg om å slå inn passordet hvis den har vært innaktiv i 15 min (ikke ordinær MFE passord). Valgte i tillegg et ganske vanskelig passord, og nå finner jeg ikke ut av hvor jeg skal få endret denne. Forsøkte å slette kontoen fra mobilen, men det hjalp ingenting. Ved installering av mailkonto gang nummer to, så spurte den meg ikke om passord lenger. Den forrige ble valgt automatisk.

Endret av spineshank00
Lenke til kommentar

hvordan er det med skjermbeskyttelse til denne? ser den har buet skjerm, vil vel være vanskelig å få satt den pent på eller? noen som har satt på?

på min n8 trodde jeg at jeg ikke trengte, men det blei en liten ripe gitt,så siden da har jeg brukt display film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...