Gå til innhold

Alt om Risen 2! Det (e)neste RPG-spillet med sjel i en stadig fattigere sjanger..


Anbefalte innlegg

RPGFan

Completing the game often feels like a Sisyphean task, as one chore leads to another: beat someone in a swordfight to challenge someone else to a drinking contest to convince the water carriers to carry water to your ship to collect six objects to obtain one of four artifacts. Most of these tasks aren't interesting done once, and yet Risen 2 asks the player to repeat them time and again.

 

Ultimately, Risen 2 feels unfinished. I feel like I played half a game, in terms of both content and quality. Unlike some games with small, but well designed worlds, Risen 2's feels small. Quests, main and side alike, are shallow and repetitive with few decisions for the player to make.

No skal jeg ikke dømme spillet før jeg har prøvd det selv, men dette lover ikke spesielt bra. Det kan virke som om PB prøver å tilfredsstile en betydelig større kundegruppe med dette spillet, og det virker som om det går utover det meste i spillet.

Håper det kommer en demo så jeg kan teste det ut uten å gå på et eventuelt bomkjøp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

6,5/10 - IGN

 

Ser ut til at et av årets største spill ikke er så bra after all..

 

Er vel kanskje akkurat derfor det kan bli bra. Er jo bare casualspill som får bra karakterer nå for tiden, og spesielt innenfor fantasyaction-sjangeren. (Eller hva man skal kalle det, Rollespill er det i alle fall ikke. Mulig dette er det, da!) Det er ingen anmeldere som har noe som helst troverdighet igjen når det gjelder rollespill, bortsett fra RPGCodex da, selv om de ikke anmelder så veldig mye.

 

Ser det er mye klaging på at det ikke er awesomebutton i Risen og at man *gispe* faktisk kan dø.Dag 1-DLC kan man trykke langt ned i halsen på utgiveren, da, og når alt er sagt så kan det jo faktisk hende at Risen 2 ikke er noe bra

 

Man bør vel ikke basere alt på en anmeldelse, men IGN pleier ihvertfall å stort sett være troverdige i mine øyne.

 

 

 

Etter Mass Effect 3 og Dragon Age 2? HAHA

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Interessert i hva folk her vil si om Risen :) Er vel ingen hemmelighet at spill utgitt av Ea får bedre karakterer enn de nødvendigvis fortjener, med det sagt er jo ikke Da2 og Me3 dårlige spill, de er bare ikke hva de kunne ha vært, milevis bedre. Men folket får gi feedback når den tid kommer, nysgjerrig på Risen 2.

Endret av Akrabra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

6,5/10 - IGN

 

Ser ut til at et av årets største spill ikke er så bra after all..

 

Er vel kanskje akkurat derfor det kan bli bra. Er jo bare casualspill som får bra karakterer nå for tiden, og spesielt innenfor fantasyaction-sjangeren. (Eller hva man skal kalle det, Rollespill er det i alle fall ikke. Mulig dette er det, da!) Det er ingen anmeldere som har noe som helst troverdighet igjen når det gjelder rollespill, bortsett fra RPGCodex da, selv om de ikke anmelder så veldig mye.

 

Ser det er mye klaging på at det ikke er awesomebutton i Risen og at man *gispe* faktisk kan dø.Dag 1-DLC kan man trykke langt ned i halsen på utgiveren, da, og når alt er sagt så kan det jo faktisk hende at Risen 2 ikke er noe bra

 

Man bør vel ikke basere alt på en anmeldelse, men IGN pleier ihvertfall å stort sett være troverdige i mine øyne.

 

 

 

Etter Mass Effect 3 og Dragon Age 2? HAHA

 

Hva mener du? IGN ga ME3 9,5/10, snittet er 92 % blant spillanmeldere, så de er tydligvis enig med resten, dvs truffet rett på.

 

Det gjorde de også med dragon age 2. Hva enkelte enhjørninger av mennesker mener kan jo være samme faen i den store sammenhengen.

 

VG gir terningkast 3, det bekrefter tanken om at spillet er årets skuffelse. Dog som VG sier:

"Alt i alt er «Risen 2: Dark Waters» en blandet opplevelse. For til tross for middelmådig historie og enkelte mangler, har jeg også kost meg med spillet."

 

Man kan altid kose seg med et middelmådig spill, men det er forsatt middelmådig..

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter Mass Effect 3 og Dragon Age 2? HAHA

 

Hva mener du? IGN ga ME3 9,5/10, snittet er 92 % blant spillanmeldere, så de er tydligvis enig med resten, dvs truffet rett på.

 

Det han antageligvis mener er at ME3 er et av historiens mest oppskrytte spill, og at det derfor er vanskelig å stole på noen anmeldere i det hele tatt. Flesteparten av rollespillfans er nok heller ute etter å lese en anmeldelse av Risen 2 fra noen som gjennomskuet ME3, og DA2 også forøvrig, men de anmelderne finnes tydeligvis ikke, så derfor må man nesten spille spillet selv, og i 2012 er det ganske trist, siden spill er mer populært en noensinne, og det må da finnes -noen- som ikke trenger casual spill som nesten hører mer hjemme på facebook eller mobilen enn i butikken (Med mindre det dreier seg om indiespill da, for det er jo hipt å hype dem).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Etter Mass Effect 3 og Dragon Age 2? HAHA

 

Hva mener du? IGN ga ME3 9,5/10, snittet er 92 % blant spillanmeldere, så de er tydligvis enig med resten, dvs truffet rett på.

 

Det han antageligvis mener er at ME3 er et av historiens mest oppskrytte spill, og at det derfor er vanskelig å stole på noen anmeldere i det hele tatt. Flesteparten av rollespillfans er nok heller ute etter å lese en anmeldelse av Risen 2 fra noen som gjennomskuet ME3, og DA2 også forøvrig, men de anmelderne finnes tydeligvis ikke, så derfor må man nesten spille spillet selv, og i 2012 er det ganske trist, siden spill er mer populært en noensinne, og det må da finnes -noen- som ikke trenger casual spill som nesten hører mer hjemme på facebook eller mobilen enn i butikken (Med mindre det dreier seg om indiespill da, for det er jo hipt å hype dem).

 

En skal være forsiktig å blande generelle spillere mot den harde kjerne. Kjernen er ganske så liten i forhold til resten ;)

Lenke til kommentar

75 i metascore for interessenter. Når det er sagt, så får det ca samme omtale som alle tidligere PB-spill, og disse har stort sett gitt meg mer underholdning enn det meste annet. Det vil si at intet er sikkert før en selv er noen timer inne.

Aye. 75 metascore basert på 13 anmeldelser (Hvor IGN har gitt den nest-laveste scoren). Mens Risen 1 har 77, og Risen var awesome.

 

Har fremdeles store forhåpninger jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg hadde blitt mye mer skeptisk hvis spillet hadde fått 10/10. Da hadde det sannsynligvis vært et helt ødelagt og neddummet spill. IGN er blant de sidene jeg stoler minst på, de er kjøpt og betalt av de store utgiverselskapene.

 

Når det er sagt, så ser jeg jo at spillet tydeligvis er gjort mer tilgjengelig for større brukermasser. Det betyr nok litt nedtur for "hardcore-fans", men samtidig er det langt fra sikkert at det er dummet ned og casualisert i like stor grad som Skyrim med flere - selv om anmelder har påpekt forenklinger i nettopp dette spillet. De har nemlig for vane å droppe eller tone ned kraftig slik kritikk til spill fra større selskaper samtidig som de gjerne tar det frem som noe ekstremt negativt i spill fra mindre pengesterke utviklere/utgivere.

 

Når det gjelder kampsystem, så var det jo helt tydelig at de ikke forstod systemet i det forrige spillet og dreit seg jo loddrett ut under kritikken av det. Får håpe det samme gjelder denne gangen. Og det skal mye til å gjøre kampsystemet like kjedelig som i de øvrige RPG-spillene vi har fått de siste årene fra andre utviklere.

 

Jeg har forhåndsbestilt spillet til PC, så får med DLC. Personlig er jeg sterkt imot slike forhåndslagede DLCs, men det er en utvikling som allerede er blitt standard i bransjen ser det ut til - så jeg lar ikke det forstyrre gleden over at vi endelig har et nytt PB-spill igjen.

 

Kommer til å spille spillet helt ufarget av anmeldelser og vil dømme nådeløst om jeg finner at de har gått for langt i å smiske med de store grå masser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne anmeldelsen så mer matnyttig ut ja. Og stemmer mer med min egen magefølelse ut fra hva jeg har samlet av informasjon fra før. Jeg har gjort meg noen tanker om hva jeg vil utelate eller bruke minst mulig i spillet.

 

Muskett dropper jeg trolig helt. Mulig jeg pruker pistol en sjelden gang. Kompanjonger vil bli minst mulig brukt (har aldri likt slikt i noe spill, og når jeg leser at det ofte gjør spillet for lett - så er det akkurat som jeg opplevde det i Skyrim og andre spill også, hvilket igjen bare er en bekreftelse på at det er best å gå mest alene).

 

Jeg likte muligheten for å slå av animasjoner for "finishing-moves" i kampscener. Veldig smart, da slikt er utrolig irriterende i lengden (selv om det ser litt kult ut i starten).

Lenke til kommentar

Og det skal mye til å gjøre kampsystemet like kjedelig som i de øvrige RPG-spillene vi har fått de siste årene fra andre utviklere.

For meg var kampsystemet i Risen utrolig statisk og kjedelig. Target lock-in er rett og slett fullstendig skivebom for min del. Det er vekslende meninger om kampsystemet i Risen 2, men får se når jeg får prøvd spillet selv.

Lenke til kommentar

Lol, må nesten le litt når jeg leser alle kommentarene her. Når man skriver hvor "neddummet" skyrim er, og at 10/10 spill ofte er dårlige, og flere her ikke stoler på anmeldelser fra de store sidene.

 

Vel guess what, det er ikke pressen eller de spillene det er noe galt med, det er dere som er del av den 10 % av befolkningen som mener det motsatte av det resten befolkningen og pressen gjør. "Jeg hadde blitt mye mer skeptisk hvis spillet fikk 10/10", lol det sier jo alt om dere. Sånnsett har dere kanskje årets spill.

 

 

----------------

 

Alt jeg har lest hittil stemmer ihvertfall med videoene jeg har sett. Spesielt kampsystemet:

 

"Kampene er ikke fullt like solid bygget opp. Velger du å bruke sverdet, er den beste måten å ta knekken på slemmingene å venstre-klikke for harde livet. Skytevåpen er hakket bedre, men fortsatt ikke noe som imponerer." - VG

 

Stemmer pent overens med denne videoen:

 

http://www.youtube.com/watch?v=KEVgBatKfvw&feature=fvwrel

Endret av MrLG
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, MrLG. 10/10-spill er ofte blockbustere uten dybde. Dårlige spill, som selger pga grafikken.

 

Ikke noe sjokk at skyrim får 9,5. Selv om det aldri i livet fortjener den scoren, så kom den ikke som noen overraskelse.

 

Det er en kjent sak at det er mer lønnsomt for anmeldere å gi høy score. Folk kjøper heller bladet når neste spill i favorittserien dems får 9/10 eller 10/10. Det har også vært mange skandaler hvor det har kommet for dagen at redaktører har tvunget anmeldere til å gi høy score på et dårlig spill, fordi utviklerene av spillet reklamerer i bladet dems/på siden dems. Anmeldere har null kredibilitet hos meg, fordi jeg er uenig med anmeldelsen 90% av gangene jeg leser en.

 

 

Forresten, siden når ble 7,5 en dårlig score?

Endret av Skurupu
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nei, MrLG. 10/10-spill er ofte blockbustere uten dybde. Dårlige spill, som selger pga grafikken.

 

Ikke noe sjokk at skyrim får 9,5. Selv om det aldri i livet fortjener den scoren, så kom den ikke som noen overraskelse.

 

Det er en kjent sak at det er mer lønnsomt for anmeldere å gi høy score. Folk kjøper heller bladet når neste spill i favorittserien dems får 9/10 eller 10/10. Det har også vært mange skandaler hvor det har kommet for dagen at redaktører har tvunget anmeldere til å gi høy score på et dårlig spill, fordi utviklerene av spillet reklamerer i bladet dems/på siden dems. Anmeldere har null kredibilitet hos meg, fordi jeg er uenig med anmeldelsen 90% av gangene jeg leser en.

 

 

Forresten, siden når ble 7,5 en dårlig score?

 

Kan du ikke bare isteden si at du er blant dem 10% da? Enklere for alle parter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...