Gå til innhold

Kommentar: Hvem er det egentlig som spiller?


Anbefalte innlegg

morsom artikkel å lese :)

 

Fredrik 20 år, Urge og spillelsker :D går mest i Strategi og FPS , men er også veldig glad i simulator games . Wings og prey eks , fantatisk eller så har jeg noe ennå mer sært kansje railworks 2 :D har alltid hatt interesse for tog siden jeg fikk mitt første togsett i en alder av 4 år ( beste julen EVER ! ) . har jo spilt wow også men savner classic så naaa ikke mye av det lengre.

 

men det er veldig gøy å se utvikligen fra at alle de vennene man har som spiller , var hjemme hos deg på pokemon lan :p . Og ser nå at man velger det man liker best og blir god i det . man har allefall en eksepert på vær plattform . jeg er allefall Strategi mestern blant spillgjergen , vel jeg håper at jeg har et talent i det XD . og andre blir jo den klassiske cod spillern " FFFFUUUU NOOBTUBE " ragequit.

 

Også er det veldig synd at ikke flere jenter spiller spill , er at de ikke vil nevne det . fordi det er jo en hobby som man liker å slappe av med . jeg ville si at det er sexy rett og slett om jente kunne ha gitt meg sykt juling i RUSE , eller eide i cod . plus jeg tror at jenter / kvinner kunne har gitt mye frisk pust in til en bransje som jeg synes har skuffa mye i det siste året . men kanskje dette året blir bra . BF 3 , Skyrim , RO 2 :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jens, 26, liker en god whisky og spilling. Spill med god historie er alltid favoritter; oblivion, mass effect, fallout 3, osv. FPS online spill er også blant favoritter. Populære onlinespill, som bf bc2 og cs, virker miljøet veldig ungt og der kan jeg faktisk til tider føle meg "gammel".

Lenke til kommentar

Alexander. 21. kaffelsker of spiller. favorittgenre er CRPG. og jeg syns det er morsomt når folk sier at man er "nørd" fordi man spiller dataspill, når nær samtlige av disse mobberne sannsynligvis spiller langt mer enn jeg har tid til. forskjellen er bare at de spiller ikke en par timer i strekk, men heller 5-15 hver halvtime, med disse dårlige Facebook-spilla deres.

Lenke til kommentar

Philbert Desanex. Vortesvin, 41 år. Liker kaffe, øl, Neil Gaiman + alle tekniske gadgets.

 

Startet med "Pong" på hjemmekonsoll rundt 1977. Spilte bl.a. Monstermaze3D på ZX81 rundt 1981. Div C64 spill utover 80 tallet. (laget selv noen enkle plattformspill i BASIC og maskinkode). Spilte veldig mye Doom2, Descent, Duke Nukem 3D etc på 90-tallet. Lang pause når jeg begynte å jobbe. Kjøpte Wii til barna, noe som fikk meg på kjøret igjen...

 

Yndlingsspill gjennom alle tider må nesten være Descent, men sånt har med nostalgi å gjøre. Har vært mest opptatt av plattform de siste årene. Sniker meg til fps når ingen ser det.

 

Puh. Noen eldre?

Lenke til kommentar

Vil egentlig tro den største andelen gamere er de over 20, rundt 30, som har jobb og kapital til å kjøpe spillene vi vil ha.

Ikke trenger å snu på hundrelappen og vurdere om man har råd denne måneden eller må tigge mamma og gjøre ekstra husarbeid ei uke for å få et nytt spill.

Lenke til kommentar

Utrolig artig tråd å lese: plutselig blir det liksom mennesker bak nickene. :)

 

Jeg heter Kent William, 28 år, spilt videospill siden jeg var 7. Favorittspillene mine er Thief og Outcast, men det er nok kanskje mest fordi jeg spilte dem tidlig. Man bli jo litt mindre enkel å imponere jo eldre man blir.

 

En ting jeg savner er et kritisk perspektiv på hva ESA forsøker å oppnå med disse tallene og hvordan de er vinklet. Det er tross alt en bransjeorganisasjon det er snakk om her, så de kan jo tenkes å ha visse baktanker eller ønsker om å fremstille ting på en viss måte.

Endret av oerhört
Lenke til kommentar

Kjekt å lese sånt...

 

Eric her. 39 år, trebarnsfar og gamer til det fulle.

 

Startet det hele med en ZX Spectrum (etter hvert med Microdrive(!)), og hadde også min første nettverksspille-opplevelse med denne (sammenkobling via RS232 med min fem å eldre bror). Mener å huske at det var en form for flyspill.

 

Sliter med å få tiden til å strekke til med krevende jobb i tillegg. Det går gjerne i WoW, men elsker å se mine kjære byer i Sim City vokse seg større samt ta en strategisk en (helst Starcraft 2). Går fort lei av skytespill, men prøver dem gjerne. Merker nok alderen i form av redusert reaksjonsevne, og ikke minst redusert kapasitet til å ta til meg ny kunnskap om spillene jeg spiller (meg i en PUG gruppe = mareritt).

 

Gleder meg som en unge til Diablo 3.

Lenke til kommentar

Kan damer som sitter på jobb og spiller FarmVille kalles gamere? De burde jo det, siden de tross alt bruker utallige timer på å plukke høy og groome åkeren og dyra sine. Et par i 40-årene på jobb sitter alltid med Farmville i bakgrunnen mens de jobber. De er jo også gamere, selv om spillene ikke er anerkjent som "hardcore games".

 

Dette er folk som aldri har hørt om Diablo, eller Gears of War eller andre kjente spillserier. De spiller bare det som er tilgjengelig på facebook eller andre java/flash-spill.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg er Lars. Også kjent som L4r5, L4r5man og et lite dusin av andre kallenavn.

Jeg er 30 år og spiller alt fra turbasert strategi til førstepersonskytere. Av all time favorites må jeg nevne Colonization, Civilization-serien og ikke minst Fallout-serien. Jeg er ingen hardcore-spiller, men anser meg mer som en casual som spiller når jeg har tid og lyst. Jeg bruker likevel mye mer penger på spill nå enn da jeg var i den stereotypiske gamer-alderen. Hvorfor? Fordi nå har jeg råd til det. Som tenåring var det bare så langt pengene strakk til. Av folk på min egen alder tror jeg nesten ikke jeg kjenner folk som ikke spiller.

Jeg nyter gjerne en mørk rom eller en årgangswhisky mens jeg kræsjer rundt på banene i GT5 og humrer over hvor godt jeg forstår promillelovene.

Spiller både på PC og PS3. Har kjøpt meg en Dingoo A-320 som jeg bruker til å spille gamle klassikere på. Bare last inn ROM-en og spill til krampa tar deg. Fordelen med en slik emulator er at du faktisk kan legge fra deg spillet og lagre. Det kunne man ikke før. Husker jeg hadde sliti meg til siste boss på Truxton på Sega Mega Drive en kveld på 90-tallet. Satte spillet på pause og tenkte å fortsette kampen etter skolen dagen etter. Da jeg kom hjem hadde min kjære mor slått av spillet. Det var jo ikke noen vits i at det sto på når TV-en var av.

Kunne lastet en emulator på HTC-en min, men den har ikke fysiske knapper og sluker strøm i forhold til Dingoo-en.

Endret av L4r5
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er skikkelig moro å lese alle innspillene deres i denne tråden. Ikke bare får vi et innblikk i hvem som befinner seg bak skjermen, men vi får også bevist at vi spillere langt fra er en ensartet gruppe.

 

Slikt varmer et spilljournalisthjerte. :love:

Innspillene kommer av at du, igjen, leverer en kvalitetsartikkel vi kan relatere oss til. Fortsett slik.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er Lars. Også kjent som L4r5, L4r5man og et lite dusin av andre kallenavn.

Jeg er 30 år og spiller alt fra turbasert strategi til førstepersonskytere. Av all time favorites må jeg nevne Colonization, Civilization-serien og ikke minst Fallout-serien. Jeg er ingen hardcore-spiller, men anser meg mer som en casual som spiller når jeg har tid og lyst. Jeg bruker likevel mye mer penger på spill nå enn da jeg var i den stereotypiske gamer-alderen. Hvorfor? Fordi nå har jeg råd til det. Som tenåring var det bare så langt pengene strakk til. Av folk på min egen alder tror jeg nesten ikke jeg kjenner folk som ikke spiller.

Jeg nyter gjerne en mørk rom eller en årgangswhisky mens jeg kræsjer rundt på banene i GT5 og humrer over hvor godt jeg forstår promillelovene.

Spiller både på PC og PS3. Har kjøpt meg en Dingoo A-320 som jeg bruker til å spille gamle klassikere på. Bare last inn ROM-en og spill til krampa tar deg. Fordelen med en slik emulator er at du faktisk kan legge fra deg spillet og lagre. Det kunne man ikke før. Husker jeg hadde sliti meg til siste boss på Truxton på Sega Mega Drive en kveld på 90-tallet. Satte spillet på pause og tenkte å fortsette kampen etter skolen dagen etter. Da jeg kom hjem hadde min kjære mor slått av spillet. Det var jo ikke noen vits i at det sto på når TV-en var av.

Kunne lastet en emulator på HTC-en min, men den har ikke fysiske knapper og sluker strøm i forhold til Dingoo-en.

 

Hah, den der er typisk. Jeg var kommet dritlangt i Fist 2 på C64, og lot maskinen stå på så jeg kunne fortsette dagen etter. Og tror du pokker meg ikke den hadde kræsja imens, så jeg måtte starte pånytt likevel.

Lenke til kommentar

raymond 26 år, drikker kaffe og vann(!), er tidligere hardcore gamer, men har i de senere år gått over til å spille mindre. spiller mest av rts spill og spill med middelalder tema, foretrekker spill som age of empires. ^^ men liker andre spill som mario(etc...) og tekken også.

 

hm, når jeg først hørte om at jenter spilte spill og at de kunne være bedre enn meg i spillene ble jeg nokså forferdet... :o men har siden da lagt merke til jenters interesse for det og føler nå at det er helt naturlig. har også møtt kvinnelige mekanikere og ingeniører som også kan virke sprøtt, hvertfall for menn. =p men jeg tror svaret på dette er at samfunnet har akseptert gjennom de siste 20-30(kansje mer) årene at kvinner kan gjøre mannlige ting og menn gjøre kvinnelige ting. og at dette stammer fra tidligere da kvinner var hjemme og passet på barna, gjorde husarbeid og laget mat, mens mannen var ute å jobbet, sånn fungerer ikke samfunnet i dag lengre.. =p

Lenke til kommentar

Hvor er neste AA møte?

 

Jeg er Håkon, spillelsker av natur. Blir kalt robot av de fleste vennene mine da jeg blir ferdig med de fleste spill innen ultrakort tid og er som regel best på multiplayerdelen. Jeg er straks 22 år men kan ikke helt bestemme meg om min mentale alder er 70 eller 15. Jeg liker det meste av spill, fps, strategi, rpg, "mass-effect-ish"-rpgtyper og mer :)

 

Min kjære samboer er også en gamer, men hun spiller da CoD og liker å sitte stille :p Men jeg skal ikke klage, jeg kunne finni en fisefin bærte og klort ut hjernen min også. ^^

 

Oj, glemte nesten at alle skrev hva de likte å drikke; Nestea Iste ^^ Ikke akkuratt gamer-drikk. Men det går da i cola også ;)

Lenke til kommentar

Jeg er 26 og startet min spillkarriere for nå 20 år siden i Filippinene der en onkel hadde nettopp vært i Japan og kjøpt med seg en Famicom. Første spill livet mitt gikk slik: Hopper rett opp, går fremover og hopper en gang til, dør på første goomba. Spiller nå ALT som er verdt å spille og som kansje ikke er verdt å spille på alt siden Nintendo sine dager, har alle konsollene. Nå bygges kino/gaming rom med skikkelig hifi som kan gjøre spillingen enda enklere å leve seg inn i.

 

Faren min spilte mye når Nintendo og Super Nintendo hadde sine glansdager da var han rundt 35-40år, så gikk han over til PC spilling, men til mer "seriøse" og tyngre spill som Myst, Baldurs Gate osv. og kun denne typen spill frem til midten av 40 årene så ga han seg litt. Nå nylig så la jeg igjen Starcraft hjemme hos han og han reiser offshore på jobb. Etter noen dager så ringer han direkte til meg mens jeg sitter med noen venner (han pleier altid å ringe hjem til mora mi, stort sett aldri direkte til min mobil), spør hvordan jeg har det, hva som skjer.... og hvordan han fikk lufttransport for Zerg jeg forklarer dette kjapt og sier farvell. Vennene mine spør om det var lillebror og ler seg skakk når jeg sier det var pappa som nå er nærmere 60.

Lenke til kommentar

Jeg er Hans Petter, 45 år, drikker vann, melk, Gin tonic og Cola og har spilt siden Pong kom ut på 70 tallet.

 

Spiller mest fps (BF2), men også andre spill (FSX, Trackmania, etc.). Har PS3 også, men det er mest guttungen som bruker den. Faren min på 70 spiller også fps. Gøy!! :)

 

Det blir mest BF2. Har vært hekta på Battlefieldserien siden BF1942. Er med i en klan, men spiller ikke aktivt. Med turnusjobbing og familie er det håpløst å delta på treninger.. Blir mest kosespilling.

 

Var på totenlan med guttungen i sommer og ser fram til neste års lan. :D

 

Har forhåndsbestilt BF3 og venter i spenning!!! :dribble:

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Nå nylig så la jeg igjen Starcraft hjemme hos han og han reiser offshore på jobb. Etter noen dager så ringer han direkte til meg mens jeg sitter med noen venner (han pleier altid å ringe hjem til mora mi, stort sett aldri direkte til min mobil), spør hvordan jeg har det, hva som skjer.... og hvordan han fikk lufttransport for Zerg jeg forklarer dette kjapt og sier farvell. Vennene mine spør om det var lillebror og ler seg skakk når jeg sier det var pappa som nå er nærmere 60.

 

Fantastisk!

 

Jeg vurderer å introdusere bestefaren min for simulatorspill. Han er tidligere elektroingeniør og holder seg klar i toppen ved å putle rundt med datamaskinen sin. Han gikk for eksempel i månedsvis og gledet seg til Windows 7 skulle komme, for det var han SÅ spent på. Som enkemann med mye tid til overs burde han jo absolutt være en kandidat for en simulator eller tre...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...