Gå til innhold

Kommentar: Hvem er det egentlig som spiller?


Anbefalte innlegg

Fantastisk!

 

Jeg vurderer å introdusere bestefaren min for simulatorspill. Han er tidligere elektroingeniør og holder seg klar i toppen ved å putle rundt med datamaskinen sin. Han gikk for eksempel i månedsvis og gledet seg til Windows 7 skulle komme, for det var han SÅ spent på. Som enkemann med mye tid til overs burde han jo absolutt være en kandidat for en simulator eller tre...

Det bør du! Faren min begynte å spille da han var rundt 55. Refleksene er ikke på topp, men han har kjempet seg gjennom Halo, Half Life, med mer.

 

 

Veldig artig når sønn, far og farfar spiller de samme spillene! :)

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, Lars Erik 23 år, Øl og spillelsker.

 

Husker egentlig ikke hvor gammel jeg var når jeg begynte å spille, tror jeg var 4, men det var C64 som var starten med Rambo som har festet seg veldig godt, husker fortsatt første brettet :)

 

Har vært PC gamer i mange år og er det fortsatt men, går også mye i Xbox om dagen.

Vel mye og mye, spiller når jeg får lyst.

 

Artig å lese innleggene her.

Lenke til kommentar

Kjempeflott artikkel!

 

Jeg heter Terje, er 23,5år. Elsker samboeren min, Cola og spill. Kan spille hva som helst så lenge jeg finner det interessant. Favorittsjangeren er dog uten tvil rollespill. Har vært en "gamer" hværtfall siden jeg var 10år om ikke yngre og vil ikke si at interessen har sunket med tiden, men økt kraftig. 95% av min ledige tid mellom jobb, soving, trening og kvalitetstid med min kjære, brukes ved pc`n eller tv`n/Ps3`n og jeg trives enormt med det. Foreløbig ser jeg ut til å fortsette som dedikert spillfantast i mange mange år fremover.

Endret av NrNine
Lenke til kommentar

Henrik, 19 år, begynte å spille Super Mario på N64 og bevegde meg senere til PS1 med Tomb Raider, deretter PS2 hvor jeg fant ut at jeg var lei konsoll og kjøpte meg en stasjonær PC, holdt meg til PC siden.

 

Spiller for det meste FPS (Battlefield-serien, Counter-Strike spillene), men også spill som WoW, Assassins Creed og League of Legends. Bruker ikke så mye tid til spill nå lenger men det blir nå viet en time på kvelden om jeg er opplagt nok. Ellers blir det til helgene.

Lenke til kommentar

Jeg har en onkel på over 50 som er diehard flight simulator-spiller. Han tjener bra, og har et skikkelig oppsett med simulert flightstikke og separat gass-spake som ser ut som de på ordentlige fly med haugevis av knotter på. Han spiller bare MS Flight Simulator da..men jeg tror han har alle utvidelsespakkene.

 

Pappa eller mamma derimot kan såvidt sjekke email. Og mamma skriver på facebook.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

spilling er gøy. WoW og eve online er moro tidsfordriv i helgene (lite med tid i ukene, har så mye annet på tapetet de dagene).

mine foreldre på hhv. 51 og 53 skulle ha seg blue-ray spiller for en stund tilbake.. de gikk for en PS3. nå ett år etter har foreldrene mine mer spill enn blue-ray filmer... og hvem sitter forran tv'en og spiller etter 9-nyhetene?... jo, min far.... ikke kom å si at det bare er jyplinger som sitter å spiller:P

Lenke til kommentar

Fantastisk!

 

Jeg vurderer å introdusere bestefaren min for simulatorspill. Han er tidligere elektroingeniør og holder seg klar i toppen ved å putle rundt med datamaskinen sin. Han gikk for eksempel i månedsvis og gledet seg til Windows 7 skulle komme, for det var han SÅ spent på. Som enkemann med mye tid til overs burde han jo absolutt være en kandidat for en simulator eller tre...

 

Må dele spilling med de eldre :) Sims 4, Starcraft og Warcraft er jo kjekke "rolige" spill for eldre og yngre for all del. FPS er kansje vanskelig å komme inn i for førstegangsspillere. Mye bra å velge mellom.

 

Åja, går mye i Cola, diverse iste (grønn og hvit), men kongen av gaming drikkene er Mt. Dew når det er å oppdrive.

Lenke til kommentar

Fin artikkel.

Gamer tag skuffx (Kristoffer) 22 År. Fast jobb som mediegrafiker i Harstad, elsker også kaffe og har hobby spill , fjelltur, musikk, Anime (Naruto+++, Bleach, +MASSE mer), Bil, venner, Foto og alcohol :).

Har spillt alt fra Pc, Xbox, GB, Sega, Nintendo og Playstation1,2,3.

Spiller nesten alt mulig spill untatt fotball, golf og sport spill ikke helt min ting.

Fått Ny maskin te helga så blir nok noe age of conan med venner i en go stund =) framover

Lenke til kommentar

Interessant kommentar.

 

Jeg er Gamer.no-follower, 35 år og har eid både Commodore 64 og dens "forgjenger" VIC 20. De som kjenner sistnevnte vet at her snakker vi virkelig om basic "pling plong" spill. Begge maskinene ble alvorlig demolisert i pur nysgjerrighet og ikke rent lite glede over å få ødelegge. Glemmer ikke Ninja-spillet til C64 som tok over 200 laaangsomme tellerskritt å loade i "kassettspilleren", og så døde man etter kort tid. Ny laaaaangsom loading osv. Blues Brothers (Amiga ?) husker jeg også.

 

Strategi (helst ikke RTS, men TBS), RPG crossover til action er min greie, og enkelte småspill (xeno tactic 1 og 2, plants vs zombies) har gitt meg mye gøy og litt frustrasjon.

 

De siste årene har jeg LEST mer anmeldelser (f. eks her på Gamer) enn jeg har SPILT spill. M & M Heroes VI virker interessant...

 

Håper alle tar seg tid til å drive litt fysisk aktivitet innimellom slagene! Er ikke sunt å bruke FOR mye tid med glassøynene klistra i flimrekassa, fingrene nedi ostepopen - suttendes på ei cola. En sunn balanse mellom det virkelige og virtuelle liv er tingen - real virtuality.

Lenke til kommentar

Jeg er Amir, 21 år, begynte å spille i tidlig alder på 4/5, første spillet var Mario på NES.

Jeg liker best RPG og shooters (første/tredje person), og i det siste har jeg kost meg veldig med strategi spill. MMOs er gøy, men tar ofte for mye tid, for tross til dette skal jeg prøve Star Wars MMO.

 

Har for tiden Spill PC, PS3, 360 og Wii, alt dette skaffet jeg iløpet av 4,5 år.

Jeg er student ^^

 

Har en mor som elsker platform og gitar hero spill.

Min far spiller kun buzz med oss, han har prøvd en gang et snowboard, og singstar spill, han likte ikke det.

 

Edit: jeg elsker horror spill ^^

Endret av amir90
Lenke til kommentar

Mann på 45 år, har spilt siden sønnene mine var små. Vi begynte med Sega, deretter Playstation 1 og 2, samt pc. De beste øyeblikkene hadde vi med Age of Empires 2 oss 3 på hver vår pc, eller de hadde noen kamerater på besøk og vi var 5-6 stk med hjemme-lan. Når de ble eldre sluttet de å spille og ble helt dedikert til musikk, mens far selv fortsatt spiller som aldri før.

 

Jeg er mest glad i singelplayer RPGs som spesielt Gothic 1, 2 og 3, Risen og Morrowind. Venter med stor spenning på Risen 2 som kommer i 2012!! Rollespill i denne sjangeren er en herlig avveksling i forhold til vår litt kjedelige tidsperiode der hver krik av jordkloden er utforsket og det meste av mystikken er borte både av den grunn og at vitenskapen og teknologien har fjernet mytene og romantikken med det ukjente på nær sagt alle plan.

 

FPS-spill er det blitt mindre og mindre av, da jeg rett og slett blir lei av lydene og at de gjerne er veldig lineære, og har kort og dårlig singelplayer-del. Noen hederlige unntak her er S.T.A.L.K.E.R-spillene, Far Cry 1 og Deus Ex 1, og det ser ut til at også nye Deus Ex 3 kan være et veldig bra spill (som jeg antar jeg kjøper snarest).

 

Spiller noe mindre enn før. Ikke fordi jeg er blitt eldre, men fordi jeg er blitt mer kvalitetsbevisst og ikke minst at spillene stadig blir simplere for å bli mer mainstream (og dermed også blir kjedeligere og mindre utfordrende).

 

Håper på at denne trenden vil endre seg og at spillene blir litt mer målgrupperettet. La oss som er gamle nok til å ta et glass vin få mulighet til å spille noe som er engasjerende og utfordrende :dribble:

Endret av casemodd
Lenke til kommentar

Hei! Dag Eirik, 24 år her!

 

Har spillt siden jeg var rundt 6 år. Min første egne konsoll var Sega mega drive. Jobber med reklame. Kaffe, vann og snus er vel 'spilloppskriften' min ;p

 

Vil si jeg ble en gamer rett før konfen, da jeg fikk låne penger til egen PC. Da gikk det i Age of Empires, Starcraft, men mest Counter-Strike og Warcraft 3. Senere ble WoW favoritten, det spillte jeg i ca 3 år. Nå spiller jeg Heroes of Newerth, og venter på DotA 2 :)

Lenke til kommentar

Heisann. Jeg er 22 år og student. Elsker kaffe, lefse og er ikke kjent for å si nei til en iskald CB.

 

Spilling ble jeg introdusert for da jeg bare var noen få år gammel da en Amiga plutselig dukket opp hjemme. Foreldrene mine skjønte ikke helt vitsen med en slik maskin, men de visste at det var fremtiden og at det gjaldt å lære seg det tidlig. Her koste jeg meg med mange gode spill, som feks Pang, Rodland og Vroom.

 

Litt senere dukket det opp en pc med Windows 3.11, og jeg lærte tidlig at moroa der lå i DOS. Rick Dangerous I og II, og The Adventures of Robin Hood underholdt meg i årevis - og den dag idag.

 

Senere kom Windows 95 med Championchip Manager 97/98 og Theme Hospital.

 

Derifra gikk turen over til konsollverdenen. Final Fantasy VII gave meg den største spillopplevelsen i mitt liv, og helgene gikk med til turnering i GoldenEye 64.

 

PlayStation 2 ble kjøpt for konfirmasjonspenger, og her tok virkelig lidenskapen for spill. Den ene klassikeren etter den andre. Det første spillet jeg kjøpte var Final Fantasy X, og sirkelen ble fullført da FF XII var mitt siste kjøp til denne konsollen..

 

Da jeg reiste inn i millitæret, var min bestevenn en søt Nintendo DS Lite. Noen måneder senere kjøpte eg en 17" laptop for gaming - om vi virkelig kan kalle en laptop for spillemaskin. Likevel ble noen kvelder brukt på lan i Battlefield 2 og Manchester United i FM 07/08.

 

En Wii ble kjøpt inn på tilbud etter jeg hadde dimmet, og en PSP ble også inkludert i samlingen av en eneste grunn: Crisis Core: Final Fantasy VII.

 

Det gikk et halvt år før jeg innså at en Wii bare kunne vært et supliment for en gamer, og en sort brødboks var den maskinen som måtte til. Det er denne maskinen som brukes mest tid på per dags dato.

 

Jeg har altså vært gamer så lenge jeg kan huske, og har ingen planer om å slutte å game :)

Lenke til kommentar

Jeg er Daniel 30 år, snuselsker og spill-entusiast. Har 'gamet' siden Amiga 2600 og holder det fortsatt gående, for det meste i allskens Co-op spill. Stolt eier av to heftige gaming PC'er, PS3, Xbox 360, Wii, PSP og iPod 4 64gb.

 

Ser nok ikke ut som en "vanlig" gamer, da jeg har langt bukkeskjegg og har blitt beskrevet som en "biker, uten sykkel" av kompiser. Spilling er noe for alle, uansett alder eller opphav. Kommer nok til å spille helt til jeg tar kvelden, eller så lenge helsa holder.

Lenke til kommentar

Øystein, 19. Har spilt siden rundt 1998. Det første spillet jeg kan huske er et spill som heter Helicops, og ble spilt mye på familiens PC med Windows 95. Kan også huske Commandos: Behind Enemy Lines som et flittig brukt spill. ;)

 

Har vært eier av PS1, PS2 og PS3, samtidig som jeg er veldig glad i PC-spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...