Gå til innhold

Her er Norges billigste nettbutikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Husker jeg skulle sjekke pris på et skjermkort en gang, Pixmania var billigst, men de tok et gebyr for å være billigst. Da gav jeg faen i å bruke dem, selv om dem var billigere etter gebyret. Dog vet jeg ikke om de fortsatt bruker dette gebyret, men bare det at dem hadde det den gangen har fått meg til å styre langt unna.

 

Hva service angår så har jeg i grunn ingen erfaringer fra noen. Jeg har alltid fått varene innen rimelig tid når jeg har sjekket ut. No fuzz, no hustle.

Jeg vet at Dustin en stund var veldig ivrig her på forumet, og det er jo veldig positivt. Men nå ser det ut til at det er slutt med det. Syns det er dumt i grunn.

Det er ikke noe gebyr på Pixmania. De legger til en "trygghetspakke" på rundt 500 i kassa, men den kan du velge å ikke ta med. Dermed blir prisen du betaler den samme som du ser på oversikten. Pluss frakt da.

 

Nesten litt kjipt at Pixmania får slik publisitet. Virker ikke akkurat som de fortjener flere kunder.

 

Sterkt av Komplett, men kanskje ikke så overraskende - samsvarer godt med egen erfaring.

Jeg har ikke hatt noen problemer med Pixmania. Så langt i det minste.

 

Pixmania er som sagt ikke norsk og jeg regner med at frakt ikke er regnet med i undersøkelsen siden de er svindyre

 

netonnet kan være billig på noe, men utvalget deres suger

 

så disse 2 skulle ikke vært på listen i det hele tatt

 

bruker mest netshop (grei frakt og enormt utvalg) og mpx (hentebu)selv

Nei, frakten på Pixmania er ikke så dyr såvidt jeg kan se. Betalte vel 130-160 kroner for å få et speilreflekskamera levert på døren innen 48 timer.

 

at cdon topper lista under kategorien foto sier vel en del om at denne testen nok kunne vært enda et par hakk grundigere..

Fordi..?

Lenke til kommentar

Prisguide suger mildt sagt hardt. Prisjakt, derimot, fungerer strålende.

 

Prisguide er blitt en problemfri tjeneste. Du burde ta en titt - tjenesten kan ikke sammenlignes med det den var i 2010.

 

Javel? Siden du sier det gav jeg det en ny sjangs etter at den nye elendige versjonen kom og jeg forlot makkverket. Søkte opp "Logitech Harmony 600" og kan ikke se at den billigste dukker opp. Det er www.lefdal.com til 295 med gratis frakt. Nei du, den er nok ikke problemfri kan det se ut til. Tilbake til Prisjakt for min del.

 

Edit: Skriveleif

 

Lefdal har ikke levert oss denne prisen. Det er ikke en bug. Det er hva butikkene ønsker å profilere.

 

Anbefaler deg å teste Prisguide litt mer enn som så. Søkefiltere for kategorier har blitt utrolig bra, handlelister har fått et stort løft og vi har som sagt løst feilene som preget Prisguide v2 i 2010.

 

Hardt arbeid i 1,5 år har gitt resultater. Gi Prisguide en -ordentlig- sjanse før du dømmer den nord og ned.

Men hvorfor viser Prisjakt.no lefdal sine priser da? Gir Lefdal prisen sin til dem men ikke priguide.no?

Lenke til kommentar

Hyggelig å se at Komplett henger med og fortsatt er blant de som har de aller laveste prisene. Har selv handlet hos flere ulike nettbutikker gjennom mange år, men komplett er de jeg totalt sett er aller mest fornøyd med. Fantastisk kundeservice, har flere ganger opplevd å få valget mellom tilsvarende vare eller pengene tilbake for varer som har blitt defekte innenfor reklamasjonstiden på 5 år og hvor eksakt samme vare ikke lenger har vært å oppdrive. Har aldri opplevd noe ubehagelig ved retur av varer til Komplett. Derimot så har jeg hatt problemer ved helt legitim retur av varer til flere andre av de store. Så min lojalitet får Komplett, og selv om en vare skulle koste noen kroner der så foretrekker jeg at pengene mine havner hos et firma som vet å ta vare på kundene sine.

 

Pixmania burde vært diskvalifisert fra å være med i en slik oversikt. De er en fransk nettbutikk som har oversatt nettsidene sine til norsk. Dette har en rekke ulemper, og det opplyses ikke om dette på nettsidene til Pixmania. Tvert i mot så gir de inntrykk av å være en helt ordinær "norsk" nettbutikk, noe de slett ikke er. Pixmania burde etter mitt syn diskvalifiseres fra å være med i slike kåringer, samt også fra å være med i prisguiden på hardware.no. Eller i det minste så burde det eksplisitt fremgå både i slike kåringer og i prisguiden at dette er en utenlandsk nettbutikk som dermed ikke nødvendigvis alltid følger de lover og regler som gjelder for norske nettbutikker. Varene som selges via Pixmania er ofte heller ikke "nordiske modeller", og det forekommer at både språk i menyer (for produkter som har det)og medfølgende dokumentasjon ikke finnes på norsk eller nordisk.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle teste Pixmania nå, i forbindelse med at de hadde halv pris på høyttalerstativ, og jeg nettopp har kjøpt nye høyttalere (som jeg selvfølgelig ikk kjøpte der).

 

I mailen som kom samtidig som de sa at varene var sendt, stod det:

[skjul]

VIKTIG: Nar du mottar pakken din' date=' anbefaler vi deg a sjekke den ytre

tilstanden og innholdet foran leveringsmannen for du underskriver

kupongen. Vi anbefaler ogsa a apne produktets emballasje selv om

pakken ikke har noen skader.

Dersom pakken eller produktet har spor av apning og/eller skader:

- Anbefaler vi deg a nekte produktet dersom du ikke har underskrevet og

noyaktig beskrevet skaden pa leveringskupongen (« presset pakke », «

odelagt skjerm »): en klar og eksplisitt beskrivelse av skadene er

imperativ for a vare gyldig.

- Dersom du holder pakken eller at pakken ble levert da du ikke var

der, vennligst send en e-post tidligst mulig til Pixmanias Kundeservice

hvor du beskriver skaden eller spolering. Sa vil vi forklare deg

prosedyren for retur av produktet ditt.

Vi onsker ogsa a opplyse deg om at du kan ta bilder av emballasjen,

pakken og produktet men dersom du skriver med forbehold for utpakking

pa leveringskupongen, blir det ikke lenger gyldig ved klage. SE VARE

PRAKTISKE RAD

[http://pan.fotovista.com/dev/gui_web/grafx/SAV%20PIXMANIA/NO.pdf']

Lenke til kommentar

uff, så mye rot før de har sendt pakken (så og si). Dette beviser bare mine tanker om denne butikken. Sist jeg handlet der bestilte jeg meg ei data mus, for det første fikk jeg et annet mønster på musen enn hva jeg valgte men det å sende noe i retur der og komunisere med support var rett og slett for mye arbeid.

 

Var uheldig og musa levde bare 10mnd, men leksen var lært.

 

 

Lenke til kommentar
Pixmania burde vært diskvalifisert fra å være med i en slik oversikt. De er en fransk nettbutikk som har oversatt nettsidene sine til norsk. Dette har en rekke ulemper, og det opplyses ikke om dette på nettsidene til Pixmania. Tvert i mot så gir de inntrykk av å være en helt ordinær "norsk" nettbutikk, noe de slett ikke er. Pixmania burde etter mitt syn diskvalifiseres fra å være med i slike kåringer, samt også fra å være med i prisguiden på hardware.no. Eller i det minste så burde det eksplisitt fremgå både i slike kåringer og i prisguiden at dette er en utenlandsk nettbutikk som dermed ikke nødvendigvis alltid følger de lover og regler som gjelder for norske nettbutikker. Varene som selges via Pixmania er ofte heller ikke "nordiske modeller", og det forekommer at både språk i menyer (for produkter som har det)og medfølgende dokumentasjon ikke finnes på norsk eller nordisk.

Hvis du går inn på pixmania.com får du et kart der det fremgår veldig tydelig at de ikke er norske. Du må spesifikt klikke deg inn på Norge.

 

Mener du forresten også at Dustin Home også bør fjernes, siden det ikke står et enormt svært banner på siden med "vi er svenske"?

 

Tenkte jeg skulle teste Pixmania nå, i forbindelse med at de hadde halv pris på høyttalerstativ, og jeg nettopp har kjøpt nye høyttalere (som jeg selvfølgelig ikk kjøpte der).

 

I mailen som kom samtidig som de sa at varene var sendt, stod det:

[skjul]

VIKTIG: Nar du mottar pakken din' date=' anbefaler vi deg a sjekke den ytre

tilstanden og innholdet foran leveringsmannen for du underskriver

kupongen. Vi anbefaler ogsa a apne produktets emballasje selv om

pakken ikke har noen skader.

Dersom pakken eller produktet har spor av apning og/eller skader:

- Anbefaler vi deg a nekte produktet dersom du ikke har underskrevet og

noyaktig beskrevet skaden pa leveringskupongen (« presset pakke », «

odelagt skjerm »): en klar og eksplisitt beskrivelse av skadene er

imperativ for a vare gyldig.

- Dersom du holder pakken eller at pakken ble levert da du ikke var

der, vennligst send en e-post tidligst mulig til Pixmanias Kundeservice

hvor du beskriver skaden eller spolering. Sa vil vi forklare deg

prosedyren for retur av produktet ditt.

Vi onsker ogsa a opplyse deg om at du kan ta bilder av emballasjen,

pakken og produktet men dersom du skriver “med forbehold for utpakking”

pa leveringskupongen, blir det ikke lenger gyldig ved klage. SE VARE

PRAKTISKE RAD

[http://pan.fotovista.com/dev/gui_web/grafx/SAV%20PIXMANIA/NO.pdf']

Ikke helt greit å skjønne hva det siste betyr, men det som står der er i hvert fall piss, dersom det skal forstås slik at du ikke kan klage dersom du har tattt imot pakken uten å skrive på hentelappen at den var skadet. I tillegg har de allerede sendt meg et nyhetsbrev, selv om jeg ikke samtykket til å motta det, i strid med norsk markedsføringslov. De sendte også mail om at pakken var sendt på søndag. Litt spesielt, spesielt med tanke på at transportøren fortsatt ikke har mottatt pakken, men bar melding om den, i følge sporingslinken.

 

Så jeg er fortsatt av den oppfatning at det er en butikk man kun bruker til "ufarlige" kjøp der man sparer mye penger. De gir ikke det intrykket en butikk jeg handler for over en tusenlapp hos bør gi.

Da jeg bestilte fra Pixmania på en lørdag fikk jeg ikke beskjed om at pakken var sendt før mandagen eller tirsdagen, så det der var merkelig. Dessuten fikk jeg en telefon for å verifisere identiteten min.

 

Og jeg skjønner ikke hvorfor du får inntrykket av at du kun bruker butikken til "ufarlige" kjøp. Ingenting av det du skriver tilsier det.

 

uff, så mye rot før de har sendt pakken (så og si). Dette beviser bare mine tanker om denne butikken. Sist jeg handlet der bestilte jeg meg ei data mus, for det første fikk jeg et annet mønster på musen enn hva jeg valgte men det å sende noe i retur der og komunisere med support var rett og slett for mye arbeid.

 

Var uheldig og musa levde bare 10mnd, men leksen var lært.

Hva slags rot?

Lenke til kommentar

Og jeg skjønner ikke hvorfor du får inntrykket av at du kun bruker butikken til "ufarlige" kjøp. Ingenting av det du skriver tilsier det.

1: De har allerede brutt norsk markedsføringslovgivning, hvor nøy er de med forbrukerkjøpslovginingen da?

2: De viser jo klart at de lyver om den også, da sier at man ikke kan klage på produkter som er ødelagt, med mindre man har skrevet dette på henteseddelen da man hentet pakken. I tillegg sier de at man skal åpne pakken på Posten før man gdtar den - noe som ikke er mulig med Posten i Norge. De aner altså heller ikke hvordan spedisjonsselskapet de bruker faktisk opererer eller fungerer i praksis.

3: Mailen er åpenbart oversatt av en åtteåring.

 

Nok for meg. :)

Lenke til kommentar

Og jeg skjønner ikke hvorfor du får inntrykket av at du kun bruker butikken til "ufarlige" kjøp. Ingenting av det du skriver tilsier det.

1: De har allerede brutt norsk markedsføringslovgivning, hvor nøy er de med forbrukerkjøpslovginingen da?

2: De viser jo klart at de lyver om den også, da sier at man ikke kan klage på produkter som er ødelagt, med mindre man har skrevet dette på henteseddelen da man hentet pakken. I tillegg sier de at man skal åpne pakken på Posten før man gdtar den - noe som ikke er mulig med Posten i Norge. De aner altså heller ikke hvordan spedisjonsselskapet de bruker faktisk opererer eller fungerer i praksis.

3: Mailen er åpenbart oversatt av en åtteåring.

 

Nok for meg. :)

Jeg kan ikke se at det står noe sted at du ikke kaln klage på ødelagte produkter. Kan du vise meg sitatet?

 

Jeg kan ikke se det bevist at de har brutt noen lover.

Lenke til kommentar

Har allerede forklart deg hvordan de har brutt markedsføringsloven. Angående å klage på ødelagte produkter, postet jeg mailen i stad med din tolkning, uten at du kunne tilby noen alternativ tolkning av

 

"- Anbefaler vi deg a nekte produktet dersom du ikke har underskrevet og

noyaktig beskrevet skaden pa leveringskupongen (« presset pakke », «

odelagt skjerm »): en klar og eksplisitt beskrivelse av skadene er

imperativ for a vare gyldig."

Mao: Har du ikke skrevet en klar og eksplisitt beskrivelse av skadene, vil en klage IKKE være gyldig.

 

"Vi onsker ogsa a opplyse deg om at du kan ta bilder av emballasjen,

pakken og produktet men dersom du skriver med forbehold for utpakking

pa leveringskupongen, blir det ikke lenger gyldig ved klage."

Mao dersom du tar "forbehold for utpakking"(??) er en klage på skaden ikke gyldig.

 

Igjen, mtp at de har fått en syvåring til å oversette de engelske vilkårene, er det ikke helt greit å være 100% sikker på hva de egentlig prøver å utrykke...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

NetOnNet: 3/6

Bestiller du på NetOnNet får du veldig lite info etter bestilling, ingen sporing eller meldinger om at pakken er sendt (i hvert fall sist jeg bestilte derfra, noen mnd siden). Retur kan kanskje være litt mer knotete enn nødvendig også. De har imidlertid veldig gunstige priser på mye, og som regel ganske billig frakt.

 

NetOnNet har full 'støtte' for pakkesporingen til posten nå. Bestille laptop derfra igår, og fikk en mail med direkte link inn til sporingsiden for pakken på posten.no :) Men fraktkostnad på 29,- for brevpost, 79,- for mindre tunge varer og 99,- for alt under 35kg, så er de vel også billigere en dustin home på det omerådet?

Endret av epqr
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

NetOnNet: 3/6

Bestiller du på NetOnNet får du veldig lite info etter bestilling, ingen sporing eller meldinger om at pakken er sendt (i hvert fall sist jeg bestilte derfra, noen mnd siden). Retur kan kanskje være litt mer knotete enn nødvendig også. De har imidlertid veldig gunstige priser på mye, og som regel ganske billig frakt.

 

NetOnNet har full 'støtte' for pakkesporingen til posten nå. Bestille laptop derfra igår, og fikk en mail med direkte link inn til sporingsiden for pakken på posten.no :) Men fraktkostnad på 29,- for brevpost, 79,- for mindre tunge varer og 99,- for alt under 35kg, så er de vel også billigere en dustin home på det omerådet?

Utenom for studenter som bestiller for over 2000 kr. De får gratis frakt.

Lenke til kommentar

Netonet er ihvertfall utrolig nazi på på garanti og retur.. på et skjermkort som plutselig fikk masse artifacts etter noen måneder så måtte jeg betale testgebyr fordi jeg liksom hadde ødelagt det selv....

 

Takk for informasjonen, jeg holder meg til DustinHome takk :) Jeg vil helst ikke bli behandlet som en banditt når jeg er så uheldig å få en dårlig brikke. Skulle tro slik service er særnorsk eller noe, fordi DustinHome er vel svensk :p

Lenke til kommentar

Jeg ser svarene deres, og merker meg at mye av det er kunder som klager uten grunn.

Jeg la merke til at det var et klipp-og.lim standardsvar med tidvis god dag mann økeseskaft-takter (flere av dem ganske gode/grove eksempler), selv der kunden helt klart hadde beskrevet hvordan Pixmania hade håndtert saken allerede.

 

De beklager og ber om ordrenummeret, selv der det er helt meningsløst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...