Gå til innhold

Her er Norges billigste nettbutikk


Anbefalte innlegg

Verdsetter god kundeservice mye mer enn et par prosent lavere pris i snitt. For min del er det kombinasjonen lav pris og god kundeservice som gjør at Dustin Home, MPX og Komplett får pengene mine, når jeg skal bygge og bestille en PC fra samme nettbutikk har det alltid vært Dustin Home som kommer best ut.

 

Pixmania har jeg lest så mye dritt om at jeg skjønner ikke at de får være med i konkurransen en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dustin har den desidert beste servicen av alle nettbutikker i Norge, bedre enn komplett. Et eksempel er ved reklamasjon; Hos Komplett må du selv betale frakt for produktet du reklamerer på, mens Dustin sender deg en forhåndsbetalt fraktseddel.

 

De har også veldig god pris på det aller meste. Det er ikke alltid de er billigst, men ofte er de 1-50 kr dyrere enn det billigste alternativet. Prisforskjellen sparer du uansett fort inn på frakten.

Lenke til kommentar

Prisguide suger mildt sagt hardt. Prisjakt, derimot, fungerer strålende.

 

Prisguide er blitt en problemfri tjeneste. Du burde ta en titt - tjenesten kan ikke sammenlignes med det den var i 2010.

 

Javel? Siden du sier det gav jeg det en ny sjangs etter at den nye elendige versjonen kom og jeg forlot makkverket. Søkte opp "Logitech Harmony 600" og kan ikke se at den billigste dukker opp. Det er www.lefdal.com til 295 med gratis frakt. Nei du, den er nok ikke problemfri kan det se ut til. Tilbake til Prisjakt for min del.

 

Edit: Skriveleif

 

Lefdal har ikke levert oss denne prisen. Det er ikke en bug. Det er hva butikkene ønsker å profilere.

 

Anbefaler deg å teste Prisguide litt mer enn som så. Søkefiltere for kategorier har blitt utrolig bra, handlelister har fått et stort løft og vi har som sagt løst feilene som preget Prisguide v2 i 2010.

 

Hardt arbeid i 1,5 år har gitt resultater. Gi Prisguide en -ordentlig- sjanse før du dømmer den nord og ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg ikke får opp laveste pris ser jeg ingen nytte i det. Det er akkurat derfor jeg bruker en slik søkemotor - for å finne absolutt laveste pris i Norge.

 

Så Lefdal har gått inn for å profilere seg på Prisjakt og ikke på Prisguide? Høres merkelig ut.

 

Grunnen kan uansett være den samme. Faktum er at dere ikke viser laveste pris i Norge på den akutelle varen som jeg tenkte å finne laveste pris på akkurat idag.

Lenke til kommentar

Det finnes ingen perfekte søkemotorer. Hvis du leste artikkelen på Aftenposten om hoteller så var tipset: Bruk flere søkemotorer.

 

Så Lefdal har gått inn for å profilere seg på Prisjakt og ikke på Prisguide? Høres merkelig ut.

 

Nei.. vareutvalget. De færreste butikkene sender ut hele sitt vareutvalg - de sender ut varene de tjener bra på og som de tror kan trekke kunder.

Lenke til kommentar

Hva er dette for et utvalg og teste fra? 30 stk! Det er seriøst ikke mulig å basere et utvalg på 30 varer og rangere butikker ut ifra dette. Må i tillegg seg meg enige med andres erfaringer og meninger om Pixmania. Dette kan jo ikke klassifiseres som en norsk nettbutikk.

Totalt har vi sjekket over 2100 prislinjer blant landets totalt 71 nettbutikker som selger minst ett av totalt 30 elektronikkprodukter innenfor alt fra datakomponenter til TV-er – to ganger. Resultatet viser at du raskt kan spare tusenvis av kroner ved å kjøpe varene dine fra riktig nettbutikk.

 

Dette vil jeg kalle et godt utgangspunkt for å finne priser på produkter og for å kunne vurdere hvilken nettbutikk som er billigst.

Endret av Aalton
Lenke til kommentar

Er veldig fornøyd med Komplett.no, har handlet der for ca. 40,000 og det uten at jeg har blitt misfornøyd med noe.

Jeg har bla. sendt varer i retur og fått erstattet varen.

Noen har brukt mitt navn/adresse for å kjøpe varer på oppkrav (!), dette fikset de.

Det skjedde også en feil i deres systemer som gjorde at jeg ikke fikk avbestilt produktene og varene kom, retur av varene fikset de, uten at jeg har måttet betale. VELDIG fornøyd med Komplett.no

Lenke til kommentar

Det hjelper ikke hvor lav pris de har, jeg handler konsekvent hos DustinHome uansett. Makan til service er det ingen andre som kan stille opp med.

Det hender jeg bruker NetOnNet, men det er ikke ofte. Da skal de ha en del rimeligere pris på produktet om jeg skal velge dem over DustinHome, men det hender da det skjer.

 

Prøvd Komplett??!?!? IMO ikke billigste, det er nok Dustin, ihvertfall det jeg kjøper :p Komplett har sykeste servicen, syntes ihvertfall jeg :D

Lenke til kommentar
Det eneste pixmania er gode på, er pris. Resten er ganske rass.

Jaha? Jeg har ikke handlet der mer en et par ganger, men jeg har aldri hatt noen problemer.

 

Med PixMania kan du jo ikke stole på du får det du bestiller. Som oftest er det annen farge, annen modell eller så mottar du aldri noe.

Men NetOnNet og Komplett.no er jeg enig i!

Hvor mange ganger har du bestilt fr Pixmania, og hvor mange ganger har du fått feil?

Lenke til kommentar

Har utelukkende positive erfaringer med Pixmania: rask levering, og veldig god retur-service. Senest i dag måtte jeg returnere en defekt LaCie disk. Veldig hyggelig dame som ordnet med alle returpapirer og pickup-service mens vi snakket i telefonen.

Har du testet responstiden på mail og?

Men dette virker jo bra, da kan det hende de HAR skjerpet seg for alvor. Men var harddisken innenfor eller utenfor produsentens egen garantiperiode?

 

 

Jaha? Jeg har ikke handlet der mer en et par ganger, men jeg har aldri hatt noen problemer.

Det er fantastisk uinteressant hvor mange ganger du har handlet der. Det er hvor mange ganger du har hatt behv for service etterpå (mottat feil vare, varen fungerer ikke, varen slutter å fungere (reklamasjon) o.l.) og hvordan den har vært. Spesielt saker der prosuktet er innenfor norsk reklamasjonsfrist, men utenfor produentens garantiperiode. Da er det nettbutikken selv som må ta tapet, og det er gjerne da de er som vanskeligst.
Lenke til kommentar
Har sluttet å handle hos NetOnNet for en enkel grunn.. DE HAR IKKE medlem sider! Altså du KAN IKKE SE din ordre historikk, retur status eller noe slikt. Her gjelder det å ta vare på papir kvitteringen godt eller si farvel til garantien. :thumbdown::thumbdown: For min del: Komplett/MPX på topp (bor i lørenskog så praktisk med hente muligheter). PS data.. de har gode tilbud innimellom. Pixmania, er billige selv etter frakt og service er ikke så dårlig.

Man får da mail fra NON med ordernr. og div. detaljer?

Lenke til kommentar
Overraskende å se Komplett så hlyt på listen ja. De har jo tradisjonelt vært det bedre (kundeservice) men dyrere alternativet. (Før DustinHome kom og var like gode på service, og etter min erfaring stort sett bedre på pris).

 

Må være virkelig tøft å være Amentio, om de ikke skal kunne konkurrere på prisnivå heller. :p

Jeg synes ikke Komplett er så dyre. Som regel virker det som de ligger blant de laveste i pris når jeg skal kjøpe meg noe.

Lenke til kommentar
Ærlig talt, bare ved å besøke pixmania.com ser man at dette er en side man aldri bør bestille fra. Føler jeg er tilbake på 90-tallet og at animerte GIF-filer vil hoppe ut av skjermen rundt neste hjørne.

 

De bør bli diskvalifisert fra disse testene uten tvil fra min side.

Du lar være å bestille basert på utseendet på nettbutikken?

Lenke til kommentar

Du lar være å bestille basert på utseendet på nettbutikken?

Altså, nå bruker jeg prisjakt/guide og handler mest på advance/netshop uansett siden de støtter paypal og postoppkrav, men nei, jeg bestiller ikke basert på utseendet - det var et forsøk på å være litt morsom :p

 

Jeg har handlet fra Pixmania en gang, og det gikk veldig dårlig, så da handler jeg ikke der igjen.

Lenke til kommentar

Husker jeg skulle sjekke pris på et skjermkort en gang, Pixmania var billigst, men de tok et gebyr for å være billigst. Da gav jeg faen i å bruke dem, selv om dem var billigere etter gebyret. Dog vet jeg ikke om de fortsatt bruker dette gebyret, men bare det at dem hadde det den gangen har fått meg til å styre langt unna.

 

Hva service angår så har jeg i grunn ingen erfaringer fra noen. Jeg har alltid fått varene innen rimelig tid når jeg har sjekket ut. No fuzz, no hustle.

Jeg vet at Dustin en stund var veldig ivrig her på forumet, og det er jo veldig positivt. Men nå ser det ut til at det er slutt med det. Syns det er dumt i grunn.

Lenke til kommentar

Har sluttet å handle hos NetOnNet for en enkel grunn.. DE HAR IKKE medlem sider! Altså du KAN IKKE SE din ordre historikk, retur status eller noe slikt. Her gjelder det å ta vare på papir kvitteringen godt eller si farvel til garantien. :thumbdown::thumbdown: For min del: Komplett/MPX på topp (bor i lørenskog så praktisk med hente muligheter). PS data.. de har gode tilbud innimellom. Pixmania, er billige selv etter frakt og service er ikke så dårlig.

 

Jeg er helt enig i at det er for dårlig.

Det sagt - om du noen gang finner deg i en slik situasjon så kan du som regel bare gå tilbake i bakhistorikken din og finne betalingen for produktet (hvilket ikke er så vanskelig så lenge du husker enten hvem du bestillte fra, eller omtrent når og hvor mye du betalte). Dette har jeg brukt før i lignende situasjoner - og da kan selskapet sjekke dette mot egen referansedatabase. Selv om du ikke har tilgang til ordrehistorikken så har de selvfølkgleig en slik oversikt selv - og kan da ikke nekte for et kjøp du har gjort om du kan peke til betalingen.

 

EDIT: feilstaving - jeg mente selvfølgelig BANKhistorikken

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Har utelukkende positive erfaringer med Pixmania: rask levering, og veldig god retur-service. Senest i dag måtte jeg returnere en defekt LaCie disk. Veldig hyggelig dame som ordnet med alle returpapirer og pickup-service mens vi snakket i telefonen.

Det stemmer at man ved retur også må fylle ut en proforma-faktura, men det skyldes at Norge ikke er EU-medlem og alle varer må gjennom et "middelaldersk" tollvesen.

 

Trenger ikke å gjøre noe sånt tull når man f.eks. returnerer til Dustin, som har lager i Sverige, som er et EU-land.

 

Og hver gang jeg har handlet hos Dustinhome har alle varene vært på lager eller "1-3 dager" og den tidsfristen har de alltid holdt. Virker som de har god dekning på det meste, men selvsagt må man huske at en del nye varer legges ut før de kommer til landet generelt, for å få forhåndssalg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...