Gå til innhold

9 av 10 fullfører aldri spillene sine (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må innrømme ejg er litt overrasket over disse tallene, og at så mange kjenner seg igjen. At ikek alle spill fullføres er jo som forventet, men 90% var et høyere tall enn jeg hadde trodd. Personlig tipper jeg at jeg fullfører kanskje 75% av spillene mine. Dog er det litt vanskelig å bedømme, da feks 30 timer med et spill man liker føles mye mer enn 15 minutt med et bomkjøp man ikke gidder å spille igjen.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjenner meg igjen i dette, får som oftest et nytt spill som er bedre før eg får tid til gjennomføre det gammle. Når det er snakk om hundrevis av spill skal det litt til og få gjennomført alle... Hovedgrunnen er nokk at eg spiller mmorpg`s så går alltid tilbake til disse da ikke singleplayer games ikke kan gi en like god spilleopplevelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke alle spill faller like godt i smak, det er jo klart. Men trodde Red Dead var et spill de fleste skulle gjennomføre. Irriterer meg at mange av de som spiller nå til dags verdsetter online i spill som call of duty, over fantastisk historie i feks. Red Dead Redemption og Mass Effect. Det er der gleden i et spill virkelig ligger. Og hvis noen lurer, jeg er ikke en gammeldags mann. Jeg er en gutt på 16 år. Syns det er utrolig skuffende at nesten ingen av mine venner spiller noe annet enn fps's. Håper bare at utviklere fortsetter med å stifte solide historier inn i spillene sine. (beklager eventuelle skrivefeil, bruker mobil)

Endret av pkStielow
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg må innrømme at eg sjølv har mange spel eg ikkje har fullført, fordi spela var kjedelige eller vart kjedelige etter ei stund, fordi dei vart for einsformige.

 

Eg har fleire "lange" spel eg har fullført fleire ganger, f.eks. GTA 4, Saints row 2 og Red Dead Redemtion tok eg meg tid til å få 100% fullført. Men grunnen til at eg spelte desse mykje var at det var gode spel, ikkje på grunn av lengden eller vanskleghetsgraden.

 

For at eg skal gidde å spele gjennom eit spel er det først og fremst underhaldningsverdien som teller. Er det eit underhaldane spel med ei historie på 6 timar, så er det eit spel som er verdt å spele gjennom. Dersom eit underhaldane spel er på 20-30 timar, så er det fortsatt eit spel eg kommer til å spele gjennom.

Men dersom eg startar eit spel på f.eks. 6 timar og eg ikkje finn det underhaldane, då gidder eg ikkje fullføre det.

 

Om ein ikkje syns eit spel er gøy, da er det sjelden ein gidder å spele gjennom heile spelet.

Sjølv om ein har demoar og anmeldelsar av dei fleste spel, så er det ikkje alltid like lett å kjøpe dei spela ein kommer til å spele mykje og fullføre.

 

Det blei litt langt og rotete, men eg håpar at det fortsatt kommer gode, lange spel, samt gode, korte spel. Fordi det er spelverdien som teller.

Lenke til kommentar

Pff, utviklerne gir vel katta i om vi fullfører spillet eller ikke, vi har jo betalt dem når vi kjøpte spillet. De får ikke noen bonuslønn når du fullfører spillet :p

Her tar du nok grundig feil. Dette gir dem unnskyldning for å lage korte, lineære spill der hovedfous er grafikk og multiplayer.

 

Trist utvikling, og dette har jo vært i gang allerede lenge. Det finnes snart ikke spill lenger med dybde og lang story.

 

Jeg har null interesse for multiplayer og savner gode singelplayer-spill med god story og mange spilletimer. Spill som f.eks. Gothic 1, 2 og 3 + Risen har spillletid på fra ca 30-100 timer og jeg har spilt alle disse spillene flere ganger med alternative avslutninger ettersom hvilke valg jeg har gjort underveis. Her er innlevelsen enorm og du glemmer at du har et liv utenfor spillet. Kanskje ikke helt sunt for familielivet, men det er så langt mellom disse gode utgivelsene at det blir nok tid til familie ellers. Jeg tilhører ikke den gruppen som kjøper en mengde spill mer eller mindre hodeløst og blir derfor også ikke så ofte skuffet.

Mitt tips er å holde seg unna de mest opphausa titlene fra de største selskapene, det er de som skuffer mest og er mest kommersialisert og har nok derfor også medført at mange spill ikke blir fullført. Akkurat som med den mest kommersielle musikken, som er kul med en gang og som du blir drittlei etter å hørt et par ganger. Gå for kvalitet, og dere vil oppdage at dere fullfører - gjerne opptil flere ganger :thumbup: .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke alle spill faller like godt i smak, det er jo klart. Men trodde Red Dead var et spill de fleste skulle gjennomføre. Irriterer meg at mange av de som spiller nå til dags verdsetter online i spill som call of duty, over fantastisk historie i feks. Red Dead Redemption og Mass Effect. Det er der gleden i et spill virkelig ligger. Og hvis noen lurer, jeg er ikke en gammeldags mann. Jeg er en gutt på 16 år. Syns det er utrolig skuffende at nesten ingen av mine venner spiller noe annet enn fps's. Håper bare at utviklere fortsetter med å stifte solide historier inn i spillene sine. (beklager eventuelle skrivefeil, bruker mobil)

 

Nå skal jeg ikke snakke for andre men jeg ga meg i RDR ikke pga det var en dårlig historie..den var noe av det bedre og med en atmosfære du kunne ta å føle på! Men spillet ville jo aldri bli ferdig...og med for mange like oppdrag så ble det mer en jobb å komme seg til slutten en kos. Og da går spillet i hylla for å samle støv for min del.... :(

 

Hjelper lite med utrolige historier om gleden av å spille spillet forsvinner og det blir slitsomt og lang drygelig.. Personlig mener jeg utviklere går i den samme fella gang på gang, dem lager lange dype historier men glemmer lange dype gameplay opplevelser.

 

Du kan dra en strikk ganske langt før den ryker.....men endel utviklere forstår tydeligvis ikke kundene sine og strikken ryker for 9 av 10 kunder.

Lenke til kommentar

Er vel mere all den tomme ørkenen og all ridinga hit og dit som får folk til å gi seg lenge før storyen er ferdig. Jeg har prøvd 2 ganger. Nå er det vel et halvt år siden sist jeg spilte det igjen.

 

Det blir litt som om GTA-spillene bare inneholdt tomrom mellom alle oppdragene. Moroa med GTA er jo å bare drite i missions og gjøre alt som skjer rundt deg i byene, gå berserk med bazooka midt i gatene og stikke fra politihelikoptrene, etc.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Er vel mere all den tomme ørkenen og all ridinga hit og dit som får folk til å gi seg lenge før storyen er ferdig. Jeg har prøvd 2 ganger. Nå er det vel et halvt år siden sist jeg spilte det igjen.

 

Det blir litt som om GTA-spillene bare inneholdt tomrom mellom alle oppdragene. Moroa med GTA er jo å bare drite i missions og gjøre alt som skjer rundt deg i byene, gå berserk med bazooka midt i gatene og stikke fra politihelikoptrene, etc.

 

Du MÅ jo ikke ri igjennom hele greia, selv om det for min del gjorde stemninge i spillet. Du kan jo auto-travle som faen.

Lenke til kommentar

jeg pleier å fullføre en del spill. bare de siste par åra har jeg runda red dead redemtion, fallout 3, gta 4, alan wake, crysis 2, starcraft 2, duke nukem forever, mafia 2, warhammer 2, chaos rising og retribution.

 

i tillegg har jeg runda alle dlcene til disse spillene, og en del andre spill jeg ikke har kjøpt lovlig :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...