Gå til innhold

9 av 10 fullfører aldri spillene sine (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Faktisk er det flest av typen "barnespill" jeg har fullført, ikke såkalte "hardcore" eller "voksenspill". Alle super mario-spillene har jeg fullført på Wii f.eks., inkludert Galaxy 2 og New SMB. LOTR: Aragorns Quest er det eneste spillet noensinne jeg har fullført 2 ganger, en gang alene, en gang i coop. Det er også litt for lett, selv på vanskelige difficulty, og passe langt, 6-7 timer.

 

Mens diverse hardcore-spill som RDR, bayonetta, Castlevania lords of shadow etc er jeg halvveis i og blir aldri ferdig tipper jeg.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fullfører så og si alle spillene mine. Fullførte til og med BO, 6-7 timer møkk.

 

Som noen sa tidligere: Spillene er dårligere enn før, derfor er det også færre som fullfører de.

Achievements/throphies driter jeg i. Det er ikke det som skal gjøre et spill bra.

 

Spillene nå til dags blir generelt kortere, og dummet ned og forenklet alt for mye, en trend jeg IKKE liker!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig i at det kunne vært flere vanskelighetsgrader på en del spill. Men samtidig så opplever jeg at det største problemet er at de fleste nyere spill er myntet på en for stor og uensartet brukergruppe, og dermed egentlig ikke klarer å tilfredsstille noen. Det blir for mange kompromisser i kommersialiseringens tjeneste. Så mange spill som gis ut i dag, så burde de vært mer rettet mot målgrupper og innfri mer opp mot 100% til disse. De store spillselskapene er de verste i klassen, og deres spill får også mest oppmerksomhet. Ikke rart folk går lei og avslutter før fullendt spilletid når en innser at spillet ikke innfrir egne forventninger. Vi vil ha mer kvalitet, ikke mer kommersialisering og mindre originalitet.

Enig. Jeg burde ha utdypet min subjektive mening noe, ser jeg. Noen spill jeg har spilt har vært noe ensformig, og noen som du nevner, prøver å dekke mange målgrupper uten helt å lykkes. Jeg skulle bare ønske at jeg kunne ha klart å fullføre flere spill slik at jeg kunne hatt mer erfaring av "hele" spill :)

Lenke til kommentar

Det er bare Rockstar, Bethesda og Bioware som leverer god kvalitet action. Edit: Dice også-

 

Er nok flere en disse oppskrytte utviklere. Spillene fra de du nevnet er mange av de som har skuffet, deriblant Mass Effect 2, GTA IV

Denne var dagens!

Naughty Dog, Guerilla Games, Santa Monica Studio, Epic Games, Insomniac Games, Square Enix, Konami og Nintendo jeg liker aller best

 

Er desverre en av disse som sliter med å fullføre, men det er ikke at jeg ikke har lyst til å fullføre de, men det er antall spill jeg har i samlingen som stopper at jeg klarer å fullføre spillene mine.

Har sikkert 50 spill jeg ikke har rørt enda eller mer av de ca 350 spillene jeg har i samlinga!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

g yhb,ujt6te5rgyd7yi[]tg4ey5r 6c7yhiko8u 9ø7y9ip8u6t 3we5r0æåqæææææææææ5q36t 48å7y9v6 47n\ån +85r0æ&W bn9+w645 ån9+âª5r7e9ip=ÆWEØ(60+

 

Okey, måtte bare daske tastaturet litt for å vise min frustrasjon...

 

Spill...Jeg elsket dem... men nå?

Stadig kortere, simplere og innholdsfattige spill gjør meg til en ganske så frustrert gamer i disse dager..

Jeg håper på et gjensyn av det vi så på 90 tallet, de gode gamle klassikerne der spill var unike, lange og fulle av små easter eggs og mini games.

At folk ikke har tid til lengre spill er tull, om du har et virkelig bra spill så har du jo kanskje 1 time med morro i en måned eller to.

 

Men til selve saken. De baserer dette på en liste på en side jeg hittil aldri har sett, så mine timer er jo ikke logget, heller ikke alle de andre jeg kjenner som

 

spiller.

 

Det er greit at de lager litt korte spill og, det er jo bare artig. Men må alt bli likt og simpelt? Kan jeg få lov til å spille noe uten gps pil?

Mekanismene i spill blir stadig skrumpet inn, og friheten og kreativiteten sterkt begrenset. Min største frustrasjon var From Dust, som jeg ikke kunne unngå å

 

sammenligne med Black & White. Listen på hva du faktisk kan gjøre i Black & White er lang, fra å lære opp et dyr med en fantastisk AI for sin tid, til alle de små

 

detaljene.

Tenk tilbake på Diablo 2, Sorcress med pil og bue enhanced med fire damage? Kanskje ikke meningen, heller ikke mest effektive, men du kunne gjøre det og det

 

fungerte. Jeg frykter at i Diablo 3 kan de vel ikke en gang ta på noe annet enn en stav.

Historie er en utrolig viktig del for meg, men også dette faller bort til fordel for grafikk. Ikke bare selve hisorien, men også hvordan den blir framført.

Final Fantasy er et glimrende eksempel på hvordan dette kan gjøres, helt fram til 12, og forsovidt X-2 der noe skjedde.

Jeg tror, hadde de bare redusert grafikk budsjettet litt, og lagt in mer små detaljer så hadde de kommet med bedre resultat. Bastion er et fint eksempel på dette =)

Skulle vært litt lenger, men viser at andre ting er mulig og bra.

Og ikke bruk tid og penger på kopispærre...sett heller disse til å lage spillet =) Alle vet alt blir cracket uansett hva, og personlig ville jeg kjøpt et spill om

 

det virkelig var bra.

 

 

Spill pleide også å være ganske vriene før, husker godt å få godt med deng første gang jeg møtte på The Butcher i Diablo 1. I nyere spill kan jeg ikke huske å ha

 

sitti fast eller hatt noe særlig til utforning. Alt skal være så raskt, glatt, flashy og lett.. Jeg tror de glemmer oss gamere som faktisk vil ha mer, vi er da ikke

 

dumme, vi klarer å sette oss inn i litt små kompliserte ting.

 

Men nå er det da penger som styrer dette, så hvis slike spill selger så lager de det. Men kommer ikke disse pengene fra oss?

Så jeg må nesten spørre, er jeg alene om å ville ha mer innhold fremfor siste edge i grafikk?

 

Kom igjen nå grafikkhorer, ikke la kvalitet dø helt ut!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er helt klart en av de 9, har ikke fullført sikkert 95% av spillene mine. Det henger også med at jeg mister interessen, det blir for ensformig, at jeg er for utolmodig hvis jeg kommer til en jævlig hindring. Trohpies er overhode ingen grunn for meg å bruke tid på.

 

De fleste spill går fra å være morro til å være en slags slitsom jobb man strever for å komme igjennom.

Lenke til kommentar

Jeg fullfører alltid mine spill, men det tar ofte lang tid. Det er fordi alt skal oppleves og prøves. Dessuten er jeg achievement-hore. Klarer ikke å legge fra meg et spill før alle achievements er gjort unna. Det er likevel noen unntak:

Tekken 6: Mangler online achievements

Cod-serien: Orker ikke å trøkke gjennom på høyeste vanskelighetsgrad.

NFS Shift 2: Unleashed: For vanskelig mot slutten.

Borderlands. For repetitivt, men holder fortsatt på.

Just Cause 2: Var en stor skuffelse.

Mass Effect 1: Kjedelig.

 

Ellers så har jeg spilt gjennom de fleste spillene mine opp til flere ganger. Har vært gjennom Dragon Age: Origins hele 16 ganger med alle tilleggspakker. Spiller det fortsatt

Lenke til kommentar

Det hjelper lite å være en av de som whiner om at alt var bedre før.

 

Alt var ikke bedre før, men problemet er at man har spilt "alt" før, noe som gjør at man(ihvertfall jeg) går fortere lei ting man har gjort før, som f.eks å skyte folk i et FPS.

 

Min mening er at spill aldri har vært så generelt bra som det er idag, men man unngår alikevel ikke at man har brukt tusenvis av timer på flere FPS, og da blir et nytt FPS ikke morsomt i lengden, muligens.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe problem med å fullføre et spill, så lenge spillet ikke er for vanskelig (game-play eller teknisk som umulig kamera) eller for kjedelig.

 

Lengden på spill har ingenting å gjøre for om jeg fullfører det eller ikke. De beste spillene blir også spilt gjennom mer enn en gang. Så jeg kan enkelt bruke 100+ timer på et bra spill selv om det bare tar 9-10 times å spille gjennom 1 gang.

 

Problemet er at det blir færre og færre spill som krever 10+ timer på førte gjennomgang. Selv innenfor RPG sjangeren som jeg prøver å holde meg til.

Lenke til kommentar

Sier meg enkelt og greit enig med resten av "befolkningen" her inne. Tipper jeg har fullført under 30 spill av 240 her... Dette er litt mitt eget initativ, da jeg elsker starten på ett spill, men så ett par timer uti så "saver" jeg for kvelden og starter ikke spillet opp igjen dagen etterpå... Da er det gjort :p

 

Må også si meg halveis enig med "Chiobe": Jeg har mange timer på ett spill som kan være ferdig på under 10 timer eller mer for den slags skyld. Men jeg gjør meg aldri helt ferdig. :p Ett eksempel er Shogun 2 som jeg har 30+ timer på, men aldri gjort meg halvferdig engang i en Campain runde...

 

Feks i RPG, når man kan velge "Class" sliter jeg ekstremt med å bli ferdig, for 6-8 timer uti så ombestemmer jeg meg og starter det på nytt med en annen Class... :p

 

Ps: til Artikkelen - Gamefaqs funker også bra til å notere om man er ferdig med spillene sine. :)

Ps: Glemte å nevne at Trophies/Achievements gir meg absolutt ingenting, så bryr meg ikke om disse. :p

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...