Gå til innhold

Misinformerte om From Dust-DRM (PC)


Anbefalte innlegg

Dette burde slås hardt ned på siden det er villedende markedsføring - i tillegg til at det er kjip kundebehandling i utgangspunktet.

 

Nå er ikke Ubisoft de eneste da, alt i alt begynner jeg å bli mer og mer grinete for hvert spill jeg installerer som krever stadig mer systemovervåkning og drit. Hadde håpet ting skulle bli litt bedre etter rootkit-skandalen, men det baller jo bare på seg, og tilsynelatende uten at noe gaming-selskap har en unse av respekt for sine kunder eller deres sikkerhet.

 

Jeg føler faktisk at min personlige sikkerhet er kompromittert fordi jeg bruker samme maskin til kontor- og netthandel-greier som til gaming. Gi slike firma min kredittkort-info? Kødder de?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kvifor anglisismen i overskrifta? Feilinformerte, eller desinformerte om de må ha det som verb.

 

Om ein kjøpte dette på Steam i vanvare basert på feilinformasjon, så kan ein få det refundert (kjelde). Verdt å merkje seg at PC-portinga er nokså dårleg òg, så kvifor dei trengte ein ekstra måned.. ? Kven veit. Kjøp Bastion eller Space Pirates and Zombies i staden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden jeg mistet lysten på å spille from dust, kjøpte jeg bastion isteden, og det er en helt fantastisk perle som anbefales til alle!

 

Sender avgårde en mail og ber om å få det refundert nå, takk for tipset zealuu.

 

Edit: Poster resultatet på forespørselen her så snart jeg får svar.

Endret av Nudel
Lenke til kommentar

Bare å boikotte dette folkens

Hvis få nok kjøper det,så MÅ de gi seg.

 

Syntes det begynner å ta litt vel av nå.Hvor er respekten for forbrukerne?Tror de det blir mindre piratkopiering av slikt?

Nei selvsagt ikke.Folk skaffer seg cracka versjoner av den enkle grunn at det er lettere å få spilt,alså ikke pga pris.

 

Dette er bare så idiotisk at jeg ikke forstår at det er mulig.

Lenke til kommentar

Opplevde selv at menyen ikke lasta inn første gangen, men det fungerte andre gangen. Etter det har jeg igrunn ikke hatt noen rent tekniske problemer. Men PC-versjonen har jeg i alle fall ikke noe godt inntrykk av når det kommer til kontrolloppsettet og den irriterende måten spillet gir tilbakemeldinger på. Ellers er jo selve grunnideen veldig god, men måten man beveger seg rundt på kartene gjør at det for min del ikke til noen topp opplevelse. Mens konsollversjonen muligens fortjener 9/10 synes jeg PC-versjonen får nøye seg med 6/10.

Lenke til kommentar

Steam tilbyr ikke tilbakebetaling, dessverre.

 

Hello,

 

Thank you for contacting Steam Support.

 

As with most software products, we do not offer refunds or exchanges on games, DLC or in-game items purchased on our website or through the Steam Client.

 

Please review Section 4 of the Steam Subscriber Agreement for more information.

http://www.steampowered.com/index.php?area=subscriber_agreement

 

We will make an exception and refund preorders as long as the request is received prior to the release of the game. This only applies to preorders purchased from your account, preordered titles received or sent through the Steam Trading system cannot be refunded.

 

Jeg kommer til å sende en klage til Ubisoft litt senere i dag.

 

 

Lenke til kommentar
Etter å ha sett litt på TPB så virker det som at de har klart å cracke spillet.

Selvsagt. DRM stopper ikke piratkopiering, det er bare til for å irritere de lovlydige kundene mest mulig. I tillegg er det en fin måte å gjøre den lovlige versjonen dårligere enn den du laster ned gratis.

 

Ubisoft selv mener det funker kjempefint for å stoppe piratkopiering. Enten må de være mentalt forstyrret hele gjengen, eller så sitter de og røyker et eller annet sterkt på møtene.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde også å få pengene tilbake til ingen nytte, men det var heldigvis ikke så dyrt, og jeg er nå en lærdom rikere.

 

Når jeg hører at et spill, som selv en 10-åring forstår burde vært et overlegent spill på PC kontra konsoll, er en elendig konsollport, da er jeg nesten ikke trist for å ikke få spille spillet engang.

 

Skulle tro det eneste de hadde brukt den måneden spillet kom senere ut på PC var å legge en DRM oppå en allerede eksisterende DRM.

Lenke til kommentar

Har selv gått igjennom dette spillet nå og med min pc og konstant nett ser jeg ikke dette som et stort problem, men de kunne i allefall brukt mer tid på selve spillet enn å prøve å motarbeide cracks... Det mangler mye innhold, og man kan ikke unngå å sammenligne det med Black and White, som har så utrolig mye mer innhold og glede enn dette hadde.

Forventet mer...

Lenke til kommentar

Samme her styple, jeg fikk også standard copy-paste svar alle andre har fått, men lar dem ikke slippe unna med det.

 

Kan vi kan henvise til norsk lov her? Steam skal jo være mva-registrert (forenklet sådan) for å selge i norge nå, så da gjelder norsk lov eller? Hvis ikke fins det lignende lover i usa, om noen vet hvor man skal lete.

 

Dersom de stiller seg helt på bakbeina sender jeg gjerne saken videre til forbrukerrådet, hadde vært interessant å se om det er mulig.

 

Og nei, dette er ikke for pengenes skyld, men av prinsipp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...