Gå til innhold

Misinformerte om From Dust-DRM (PC)


Anbefalte innlegg

Prinsippsak ja. Den har jeg hørt mange ganger. Står selv i butikk der feil pris i systemet kan forekomme. Folk som blir sure på 5kr og lignende. Alle sier at det er prinsippsak- men i bunn og grunn er det ikke det. Man har betalt mer for ett produkt og skal ha pengene. Er dette ett prinsippsak; si at alle andre skal ha få tilbake pengene. Du driter i det fordi for deg er det bare en prinsippsak, så du blir gla for at feilen ble fikset opp så alle andre fikk pengene igjen pga det samme skjedde dem. Dette gleder pengene dine.

 

Man skal jo egentlig lese DRM'en, ikke bare huke av for lest og godkjenne det.

 

Men, jeg er enig. Ubisoft jugde, de sa at noe var slik det ikke var. Dermed må de stå for det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp spillet, bruk cracket spill. Helt lovlig!

 

PS! Viktig at dere kjøper spillet først...

For min del ligger det mye i hvor patetisk forsøk på en PC-port dette er, også. Hadde jeg visst det, så har jeg ikke kjøpt det.

Forstår. Jeg tenkte mer på det rent juridiske, uten tanke på om dette var et bra spill eller ikke, eller en bra port.

 

Til informasjon (gjelder ikke TCi-svaret) Cracking er lovlig i følge Norsk lov så lenge personen bruker et lovlig innkjøpt produkt (spill). Men, hvis det er en lisens, er man på svakere grunn. Vedr. distribuering har man selvfølgelig et ansvar... Ved et kjøpt produkt som et spill, CD, MP3-fil el.l. har man også mulighet til å distribuere til de nærmeste venner og familie (vedtatt ved dom). Igjen, lisenser kan ha andre betingelser.

 

Vennligst ikke se på dette som om jeg er for piratkopiering, noe jeg definnitivt ikke er (alle spillene jeg eier, det er ikke så fryktelig mange, er alle lovlig kjøpte). Er man ikke enig, må Norsk lov endres. Tenkte bare å nevne det dat jeg tidligere har fått litt pes for lignende kommentar.

Lenke til kommentar

Prinsippsak ja. Den har jeg hørt mange ganger. Står selv i butikk der feil pris i systemet kan forekomme. Folk som blir sure på 5kr og lignende. Alle sier at det er prinsippsak- men i bunn og grunn er det ikke det. Man har betalt mer for ett produkt og skal ha pengene. Er dette ett prinsippsak; si at alle andre skal ha få tilbake pengene. Du driter i det fordi for deg er det bare en prinsippsak, så du blir gla for at feilen ble fikset opp så alle andre fikk pengene igjen pga det samme skjedde dem. Dette gleder pengene dine.

 

Poenget mitt var ganske enkelt å forklare hvorfor jeg gidder bruke tid på dette. Økonomisk sett lønner det seg ikke for en enkeltperson å bruke flere timer på å få tilbake €15, men om de må refundere mange kjøp, vil det merkes hos steam og ubisoft totalt sett.

 

Jeg ser at veldig mange gir opp når de får det copy-paste svaret fra steam, men det er jo et automatisk svar de gir, kanskje i håp om at folk gir opp. Om man får i gang en dialog og med gode argumenter får refundert spillkjøpet, kan man kanskje få inspirert andre og få ballen til å rulle. Det kan komme til å bety at de må bestemme seg for å oppheve kjøpet til alle som spør, og det er en liten seier mot ubisofts villedende markedsføring.

Lenke til kommentar

Prinsippsak ja. Den har jeg hørt mange ganger. Står selv i butikk der feil pris i systemet kan forekomme. Folk som blir sure på 5kr og lignende. Alle sier at det er prinsippsak- men i bunn og grunn er det ikke det. Man har betalt mer for ett produkt og skal ha pengene. Er dette ett prinsippsak; si at alle andre skal ha få tilbake pengene. Du driter i det fordi for deg er det bare en prinsippsak, så du blir gla for at feilen ble fikset opp så alle andre fikk pengene igjen pga det samme skjedde dem. Dette gleder pengene dine.

 

Poenget mitt var ganske enkelt å forklare hvorfor jeg gidder bruke tid på dette. Økonomisk sett lønner det seg ikke for en enkeltperson å bruke flere timer på å få tilbake €15, men om de må refundere mange kjøp, vil det merkes hos steam og ubisoft totalt sett.

 

Jeg ser at veldig mange gir opp når de får det copy-paste svaret fra steam, men det er jo et automatisk svar de gir, kanskje i håp om at folk gir opp. Om man får i gang en dialog og med gode argumenter får refundert spillkjøpet, kan man kanskje få inspirert andre og få ballen til å rulle. Det kan komme til å bety at de må bestemme seg for å oppheve kjøpet til alle som spør, og det er en liten seier mot ubisofts villedende markedsføring.

Hvis mulig, kjøp med Mastercard eller andre norske kredittkort (ikke debetkort). Da har du/dere en særegen trygghet i henhold til Norsk lov. Da trenger du ikke lenger rette kravet mot selgeren, men mot kredittkorttilbyderen, hvis selgeren har vært kontakted med negativt resultat (hvis nødvendig og beviselig dokumentasjon kan fremlegges). Mastercard vil i sin tur kreve pengene fra Ubisoft. Mange nok slike tilfeller og Ubisoft vil få problemer med Mastercard ;) Også nyttig ved kjøp på eBay (Paypal) el.l.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Kjøpere må tilbys fordeler i forhold til de som velger bukta, ikke ulemper. Jeg ignorer derfor produkter fra Ubisoft, uansett plattform. Ubisoft merket er rett og slett en beskjed om å holde seg unna.

Lenke til kommentar

Hvordan er DRMen på konsoll? Har ikke turt å kjøpe noen Ubisoft spill til PS3.

 

Så vidt eg veit er det ikkje DRM på nokon av konsollutgåvene, med mindre du tel med at sjølve konsollen i utgangspunktet er eit lukka system. Om ikkje elendige PC-portar og stadige utsetjingar av PC-versjonar var teikn nok åleine: Det er PC-en Ubisoft vil ha deg vekk frå. :p

Lenke til kommentar

Hvordan er DRMen på konsoll? Har ikke turt å kjøpe noen Ubisoft spill til PS3.

 

Så vidt eg veit er det ikkje DRM på nokon av konsollutgåvene, med mindre du tel med at sjølve konsollen i utgangspunktet er eit lukka system. Om ikkje elendige PC-portar og stadige utsetjingar av PC-versjonar var teikn nok åleine: Det er PC-en Ubisoft vil ha deg vekk frå. :p

 

Ja kan nesten tro at ubisoft behandler pc-kunder som dritt fordi de vil ha folket over på ps3/360 plattformene :ph34r: vedder på at de har en eller annen avtale med sony/microsoft!

Lenke til kommentar

Steam har nå snudd

 

Ubisoft has just announced that they are working on a patch that will eliminate the need for any online authentication for From Dust. The patch will release in approximately two weeks.

 

If you don’t want to wait for the patch or if you haven’t played the game, per Ubisoft’s request, we will issue refunds for this title.

 

If you would still like your purchase of From Dust refunded, please reply to this ticket.

 

Jeg har nå bedt om pengene tilbake.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...