Gå til innhold

[Løst] Hest er best som pålegg.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Cookies... Dere vet hva jeg prater om. Jeg er helt målløs over det faktumet at gjeng med trangsynte byråkrater på egen hånd får sette restriksjoner på cookies... Er det virkelig så forbanna vanskelig å konsultere seg med sakkyndige før man slenger inn et forslag som det her? Hva i all verden feiler disse dresskledde lavpanna 40-iq apekattene? Selv for meg, som har lagt den store IT-interessen bak meg for flere år siden, er det helt åpenbart at dette vil sette internett tilbake MANGE år!

 

Hvis det finnes fordeler, vær greie og del dem med meg. Enten har jeg misforstått, hvis ikke er jeg, med min normale intelligens og et stk delvis fullført VGS-vitnemål nok til å gjøre bedre beslutninger enn hva disse 10 millioner/året (eksludert korrupsjonspengene og gavene/verdiene de får på kjøpet) dresshuene klarer... Er det virkelig bare jeg som sliter med å holde følge med all denne dumskapen?? Også på et såpass voldsomt internasjonalt plan???

 

Den eneste fordelen jeg kan se er den ytterligere kontrollen over EU/EØS landenes befolkning...

 

 

 

 

 

 

 

Jævla søplehuer er de.

 

http://www.youtube.com/watch?v=Rs1CgcBTzBM&feature=related

Lenke til kommentar

HVA?!

 

Ikke mer café bakeriets skogsbærdrøm?

 

Hvorfor ikke?!?!?!?

 

Og selvsagt, det viktigste bidraget i debatten:

 

En solid samling vittige og informative Cookies-meldinger som forteller litt om hva cookies faktisk brukes til!

 

http://www.davidnaylor.co.uk/eu-cookies-directive-interactive-guide-to-25th-may-and-what-it-means-for-you.html

 

Noen favoritter så langt:

This site uses cookies to remember whether you agreed on this visit to see any cookies on any future visit. Eh?

 

[___OK___] [ Avbryt ]

 

 

This site uses cookies to track lawyers wanting to leave a comment about how this jokey piece of hokum doesn't necessarily reflect the detailed facts of the actual legislation, which doubtless are harmless enough and are being exaggerated by a ruthless cabal of capitalist running-dogs with an anti-EU, unshackled-free-trade agenda and which will in reality have a minimal effect on users and serve to protect their privacy from unwarranted abuse. Or alternatively this will inevitably become a minefield of unintended consequences and an opportunity for mischievous litigants to tie up the competition in legal knots or shut down some interesting and useful marketing channels because you personally don't happen to like them. Don't you not not not disagree to us not storing this information? Not.

 

[___OK___] [ Avbryt ]

 

This site uses cookies as part of a 'click tracking' system to identify popular navigational elements of the site and will record whereabouts on the page you click as part of our efforts to serve you a better experience and to encourage our web designers to express bafflement as to who in the name of Hell would click *there* anyway as it's clearly not even a button or even a link... I mean, what kind of moron does that? Do you agree to us storing this information?

 

[___OK___] [ Avbryt ]

 

...

 

...

 

...

 

I dag er å klikke "ok" på noen som helst melding på en (((useriøs))) nettside du ikke har besøkt før det samme som å si at du utleverer alle dine private surfedata og gjerne laster ned en trojaner i samme slengen, eller kanskje installerer et lite elendig HTML-spill, og kanskje en ny toolbar til internet explorer, samtidig som du setter standard søkemotor til altavista i stedet for google.

Forandringen til altavista er selvsagt IRREVERSIBEL fordi det lagres i nettleseren sine registration keys i stedet for i instillingene til nettleseren slik at ikke engang en full avinstallasjon får nettleseren din til å fungere igjen uten at du bruker timer på å finne ut hvordan du skal fjerne standardssøket med regedit...

 

...

 

...

 

...

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Ser ikkje problemet med at dem har restreksjoner på Cookies, but you do?

Wicked.

 

Ser ikke problemet med at byråkratene ødelegger internett som vi kjenner det i dag, men siden de er byråkrater så må de vel ha en rett til å ødelegge det?[/sarkasme]

Eller?

Neida, så. Joa.

 

 

Ahh, ok. En ubeskrivelig sær og meningsløs youtube-lenke. Likte du den nye postcounten din?

 

I dag er å klikke "ok" på noen som helst melding på en (((useriøs))) nettside du ikke har besøkt før det samme som å si at du utleverer alle dine private surfedata og gjerne laster ned en trojaner i samme slengen, eller kanskje installerer et lite elendig HTML-spill, og kanskje en ny toolbar til internet explorer, samtidig som du setter standard søkemotor til altavista i stedet for google.

Forandringen til altavista er selvsagt IRREVERSIBEL fordi det lagres i nettleseren sine registration keys i stedet for i instillingene til nettleseren slik at ikke engang en full avinstallasjon får nettleseren din til å fungere igjen uten at du bruker timer på å finne ut hvordan du skal fjerne standardssøket med regedit...

 

Og poenget ditt er?

 

Herregud for en håpløs håndfull poster. Å faen! Stemmer, detta er politikk og samfunn.... Dumme meg, jeg skulle postet der homo sapiens henger... :(

Lenke til kommentar

Digger den nye postcounten min jeg ;)

Den er kansje sær men ikke meningsløs, det er min mening om deg sunget vakkert av Mel Gibson.

 

Men...... Mel Gibson har vel fortsatt penger nok til å spille inn låter med annet enn brødristere? :(

 

 

EI-BI079_BRUSSE_DV_20110117164327.jpg

 

 

Guilty!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Altså... Vet dere ikke om direktivet eller har jeg gått glipp av noe? :( jeg håpet på en flodbølge av raseri alá "dld kan brenne i hælvete"

Lenke til kommentar

Akkurat den delen er jeg usikker på, men det er ingen hemmelighet at nettsider bruker cookies til å overvåke sine brukere, hva dem gjør, hvor lenge dem er der, hvor dem er ifra osv.

 

Det nye direktivet sier at brukeren må vite på forhånd hva som skal overvåkes, samt retten til å si nei til å bli overvåket.

Lenke til kommentar

Aha. I en artikkel jeg leste ga de kraftig inntrykk for at nettsider ikke fikk lagre cookies i det hele tatt etter direktivet skulle bli satt i kraft.. Og nettsider som ikke får lagre cookies i det hele tatt er ikke akkurat optimalt kan man si. I mitt hode var dette direktivet, kombinert med DLD, katastrofalt ifht. min internett bruk. Derfor en litt... Tja... Opphetet førstepost :p

Lenke til kommentar

Akkurat den delen er jeg usikker på, men det er ingen hemmelighet at nettsider bruker cookies til å overvåke sine brukere, hva dem gjør, hvor lenge dem er der, hvor dem er ifra osv.

 

Joda, men nettsider bruker også cookies for å finne ut hvilken brukerprofil du bruker, hva slags brukerprofilting du bruker, og mye mye mer.

F.eks tillater det at vi sitter bak et NAT med 40-50 forskjellige maskiner og bruker forskjellige profiler på et forum.

 

Så sakens kjerne er: Hvorfor kan ikke poltikerne skaffe seg dugelig assister, for å si at "all overvåking av brukerne via cookies er ulovelig" i stede for å si "vi skal forby cookies"?

Lenke til kommentar

Hører denne tråden til politikk og samfunn?

 

Jeg syns denne høres til "generielt tull" siden jeg syns det er lite fornuftig hele evne og svarene.

 

Skal vi stemme : Nei til tulletråder?

Den gjorde det i utgangspunktet :) Men etter en heller dårlig formulert førstepost i en mindre edru tilstand, der det var litt hissige tendenser rettet mot internasjonale byråkrater, ble all respons ca ekstremt fjollete ;) så blei det bare trollete. Huff, tråd rapporteres til sletting :p

 

u rly mad

Jaja du er ikke interessant, ta deg en tur ut, bli kvitt flesket.

 

 

Sa han som grein om restriksjoner på internet cookies oO

Langt mer interessant enn trangsynte 4chan trollshits ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...