Gå til innhold

Å kjøpe HTC Sensation kan bety trøbbel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt min HTC Sensation i tre uker og trykkskjermen min har ved flere anledninger ikke reagert når jeg trykker på den. Dette gjelder særlig når jeg skal låse opp skjermen og den ikke registrerer mønsteret jeg tegner inn. I tillegg har telefonen slått seg av uten noe forvarsel et par ganger. Håper HTC fikser dette ved en systemoppdatering, og at det ikke er en teknisk feil ved telefonen.

Lenke til kommentar

Jeg måtte angre kjøpet av min HTC Sensation pga. WIFI problemer. Hadde kontakt bare på ca. 5 meters avstand, samt at den brukte en del tid på å finne nettverk og det gikk heller ikke å få fram en bug-rapport og det at det ikke er bekreftet noen dato for oppdatering av software som skulle fikse problemene med HTC Sensation.

 

Tidligere hadde jeg en HTC Desire, denne telefonen var jeg svært fornøyd med.

 

Nå har jeg bestit en HTC EVO 3D og håper problemene som var tidligere er ordnet på denne modellen selv om det ikke er kommet noen oppdatering for Sensation. For det er slik jeg har forstått det slik at disse to har samme innmaten, bortsett fra 3D og slik jeg tror skyldes noen av problemene bakdekselet som ble benyttet.

Lenke til kommentar

Hvis du hadde så dårlig WiFi, var det noe feil med det eksemplaret du hadde. Tipper det ikke var skikkelig kontakt mellom innmaten og deksetlet der antenna sitter. Min tlf har ingen dekningsproblemer, selv med murvegg mellom tlf og router. Får faktisk inn nettet på minst 30 m avstand uten fri sikt.

Endret av teitur
Lenke til kommentar

Er glad jeg har kjøpt meg en Samsung Galaxy 2....

 

Fikk en SGS II og det er ikke en dag jeg ikke ønsker det var en Sensation. Men gidder ikke kjøpe en ny enda, får holde ut til neste toppmodell fra HTC kommer ut. Eller noen slipper en Sense ROM for SGSII... :)

Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke hatt noen av disse problemene.Er veldig fornøyd med min Sensation og har nå installert[ROM][Aug 03.11]-=Virtuous Sensation v.1.0.2=- [1.35.401.1][OC Kernel: UNITY V3] og er enda mer fornøyd :)Snart kommer Android 2.3.5 også og det gledes til å få testet det på min fantastiske SENSATION :D

Lenke til kommentar

Desire HD har ikke akkurat vært feilfri den heller, med bl.a gps- og dekningsproblemer pga dårlig kontakt mellom antennene i plastdekslene og hovedkortet. -For ikke å glemme sw-problemene. Først hadde vi init-buggen, så feilene som kom med oppdateringen før jul, der sms-varsling var ødelagt og htc sense synkronusering brukte 100% CPU og tømte batteriet på no time.

Men det ble vel aldri noe oppslag av det som jeg kan huske...

Endret av teitur
Lenke til kommentar

Er sånn midt på treet fornøyd med min, nå er den unlocked og kjører custom firmware. Kameraet har banding issues, skjermen blir lett ripete, dårlig wifi deking, gpsen min fungerer ikke i det hele tatt ( skal sende den inn) Og batteriet er dårlig.

 

Når det skal sies så er den vanvittig kjapp på 1,7 ghz! :)

 

KJøpte også et chichitek 1900mah batteri fra ebay, to stykk med lader for 25 usd, og disse batteriene er syke! får ca 6-7 lengre levetid med disse, absolutt anbefalt! :)

Lenke til kommentar

Personlig har jeg hatt Wifi problemer. Min HTC hero klarte seg helt fint steder hvor Sensation dør. Jeg har en rimelig nice ruter med 3 antenner og ganske så bra dekning. Sensation detter ut konstant på steder hvor Hero hadde lav, men stabil dekning.

 

Dette er da i vertikal modus. I LANSCAPE derimot, er den helt fjern. Fikk beskjed fra HTC om at jeg holdt telefonen i merkelig posisjon. Dette er noe jeg kaller reint bullshit, fordi det går ikke ann å holde telefonen annerledes siden den er nok så stor. Jeg holder telefonen med begge hendene og støtter den med tommelen og pekefingeren på hver hånd. Problemet her er da at venstre håndflate berører der hvor power-knappen er, og det er visstnok i dette området Wifi-antennen er. Du fåååår såååå syk dropp i dB på signalet at det er nesten latterlig.

 

Kan ikke de designe ordentlige antenner? Herregud, sånn som det er nå så går jeg gjerne tilbake til tider hvor antenna stakk litt ut på toppen. Det hadde vært bedre dekning iaff.

 

Heldigvis så er Sensation min jobbtelefon, så jeg skal forske litt på LG Optimus 3D og se hvordan den er. Om alt "checks out", så blir det min privat tlf.

 

PS: Batterilevetiden økte betraktelig i det jeg slo av Wifi og brukte 3G istedet.

Lenke til kommentar

Har man så store wifi problemer ville jeg reklamert den.

Min Sensation har ingen problemer med wifi i det hele tatt, så det er ikke noe galt med designen til antennene, det er et problem med den telefonen.

 

litt rart da, siden et kjapt søk på google og "sensation death grip" vil raskt vise at det er riiimelig mange som sliter med det samme.

 

Det er i så fall rimelig stor feilrate på Sensation.

Lenke til kommentar

Det er vel sikkert noe høy feilrate, men så selges det ganske så mange eksemplarer av telefonen også.

Alle de mest solgte telefonene kan man finne rimelig mange som klager over feil og problemer med om man søker på google, det vil ikke dermed si at alle har disse problemene, heller ganske få om man tar salgstallene med i beregningen.

 

Har man problemer med sin telefon så bytt/reparer den, verre er det jo ikke..

Som sagt har jeg ingen av disse problemene som folk klager over at telefonen skal ha, så at det er noe med designen som da ville lagd problemer på alle telefonene er det ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-L3jP3xfT

Min begynte å slå seg av i går. Hendte et par ganger med kort mellomrom, og en gang i dag (så langt) da den lå i lommen min.

Har også problemer med at WIFI'n slår seg av da den ligger rolig en stund. Etter at jeg löfter den opp og åpner den, kommer WIFI tilbake. Andre med samme problem? Kom en stor oppdatering for et par dager siden. Kan det ha noe med den å gjöre at den har begynt å slå seg av? Ellers veldig fornöyd med telefonen..

Lenke til kommentar

Min begynte å slå seg av i går. Hendte et par ganger med kort mellomrom, og en gang i dag (så langt) da den lå i lommen min.

Har også problemer med at WIFI'n slår seg av da den ligger rolig en stund. Etter at jeg löfter den opp og åpner den, kommer WIFI tilbake. Andre med samme problem? Kom en stor oppdatering for et par dager siden. Kan det ha noe med den å gjöre at den har begynt å slå seg av? Ellers veldig fornöyd med telefonen..

 

Har hatt akkurat samme problemet som deg med at den slo seg av i tide og utide. I tillegg fikk jeg opp endel feilmeldinger og at apps avsluttet pga feil. Dette varte i ca 2 uker før telefonen ble "frisk" igjen. Uvisst hva som forårsaket det.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...