Gå til innhold

[Løst] Xbox 360 Eller Ps3? Hvilken kjøper jeg!?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men snart kommer det jo dyrere Live, pluss DLC som skal presse folk for enda mer penger. De kan designe det spillet de vil ha, men de fleste legger ikke ved ideene etter en lang utviklingstid, dermed oppstår DLC som skal ytterligere ta noen penger av kundene. Det skjer med alt, og det er surt når spill kan nå 599kr uten DLC.

 

Men viss jeg skulle anbefalt deg en maskin, så hadde jeg valgt PS3.

Mye pga den støyer mindre en min X360 Slim, gratis online, lettere betalingsvalg, slipper MS Points som er lagt opp til du har alltid noen Points igjen liggende, Blu-Ray, sette i større harddisk (500Gb er vel maks pr idag), Bluetooth,flerfoldige eksklusiver

 

Men jeg klarte ikke med kun en X360 når jeg kjøpte den på lanseringsdagen, måtte ha alle!

 

Dyrere Live, når da? Dessuten at noen fortsatt maser om at XBL koster mye penger er beyond me. Altså seriøst, jeg kan ikke komme på en eneste ting jeg bruker mindre penger på i året enn XBL. Kr.250-300 spenn i året er ingenting selv for en fattigmann. Tror jeg bruker mere penger på støvsugerposer.. "Jeg vil ikke betale for online spilling av prinsipp!", hører jeg noen griner om. Av alle prinsipp man kan ha her i livet er det altså noen som velger dette!!?

 

DLC velger man jo selv om man vil laste ned, og dette er ikke et Microsoftproblem men et bransjeproblem. Det samme gjelder på Playstation.

 

Min Xbox slim bråker mindre enn min PS3 slim. Og enda mindre igjen da man har muligheten til å installere spillene på HDD. Man trenger ikke å bare betale med points lengre. Man kan betale direkte med kredittkort eller sågar med Paypal om man vil.

 

Jeg hadde planer om å sette inn større disk i PS3'n min, men hvor skulle jeg egentlig det? Man kan jo ikke installere spillene på den bortsett fra noen små nedlastbare. Men de tar ikke noe stor plass. Å legge inn musikk og filmer på den er fullstendig waste da man heller kan streame eller koble på ekstern HDD.

 

Bluetooth er ikke noe argument for å kjøpe PS3, ei heller "flerfoldige" ekslusiver da det samme kan sies om Xbox 360. Det bunner jo bare ut i hva man liker å spille.

 

Forøvrig får man standalone Bluray spiller til under 600 spenn nå om dagen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

jeg kan ikke komme på en eneste ting jeg bruker mindre penger på i året enn XBL. Kr.250-300 spenn i året er ingenting selv for en fattigmann. Tror jeg bruker mere penger på støvsugerposer.. "Jeg vil ikke betale for online spilling av prinsipp!", hører jeg noen griner om. Av alle prinsipp man kan ha her i livet er det altså noen som velger dette!!?

 

Man trenger ikke å bare betale med points lengre. Man kan betale direkte med kredittkort eller sågar med Paypal om man vil.

 

Det handler jo å betale ekstramatriell.

Jeg syns det er litt idiotisk å betale 250 kr i året for å prøve ut demoversjoner.

I følge biit.no kunne man fint fått 2 Xbox 360 spill isteden.

 

Microsoft er så sleipe at 3 månedens gratis perioden forutsetter at du skriver kredittkortnummer og blir belastet helt til man sier opp.

 

Jeg hadde planer om å sette inn større disk i PS3'n min, men hvor skulle jeg egentlig det?

 

40 GB jeg hadde i utgangspunktet hadde jeg brukt opp på 2 timer.

Husk de fleste spillene, man kjøper på nett tar plass, og spillene lagrer oppdateringer og hvor langt du har kommmet i spillet inkludert annet informasjon.

 

Så hvis du ikke ønsker å slette ting hjelper det med stor harddisk f.eks 320 GB.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

1. Det handler jo å betale ekstramatriell.

Jeg syns det er litt idiotisk å betale 250 kr i året for å prøve ut demoversjoner.

I følge biit.no kunne man fint fått 2 Xbox 360 spill isteden.

 

2. Microsoft er så sleipe at 3 månedens gratis perioden forutsetter at du skriver kredittkortnummer og blir belastet helt til man sier opp.

1. Er DLC gratis på PS3? Wow. Må kjøpe meg ein med ein gong eg då! Elles, så får du demoar utan å betale for XBOX live. Litt greit at du veit kva du pratar om før du velger å uttale deg. At folk som velger å gå for XBOX live gold får tilgong til ymse materiale før sølv medlemmane er ganske naturleg.

 

2. Hadde du lest EULA (end user licence agreement) hadde du sett at abbonemanget er løpande. Det er akkurat likt på FHM abbonemanget mitt. Eg skumlas berre EULA til XBL, og såg kjapt at avtalen var løpande.

 

At det kostar 250 kroner å spele online per år, er eit so kalla 'ikkje-argument'. Sjølv om du syklar rundt og sel VG på døra til folk, har du råd til 250kr året. Eg brukar meir pengar på øl når eg skal på fest.

 

Å nei! Eg las ikkje avtalen eg godtok! Dei svindlar meg jo!

Endret av Optimus Trasti
Lenke til kommentar

Men snart kommer det jo dyrere Live, pluss DLC som skal presse folk for enda mer penger. De kan designe det spillet de vil ha, men de fleste legger ikke ved ideene etter en lang utviklingstid, dermed oppstår DLC som skal ytterligere ta noen penger av kundene. Det skjer med alt, og det er surt når spill kan nå 599kr uten DLC.

 

Men viss jeg skulle anbefalt deg en maskin, så hadde jeg valgt PS3.

Mye pga den støyer mindre en min X360 Slim, gratis online, lettere betalingsvalg, slipper MS Points som er lagt opp til du har alltid noen Points igjen liggende, Blu-Ray, sette i større harddisk (500Gb er vel maks pr idag), Bluetooth,flerfoldige eksklusiver

 

Men jeg klarte ikke med kun en X360 når jeg kjøpte den på lanseringsdagen, måtte ha alle!

 

Dyrere Live, når da? Dessuten at noen fortsatt maser om at XBL koster mye penger er beyond me. Altså seriøst, jeg kan ikke komme på en eneste ting jeg bruker mindre penger på i året enn XBL. Kr.250-300 spenn i året er ingenting selv for en fattigmann. Tror jeg bruker mere penger på støvsugerposer.. "Jeg vil ikke betale for online spilling av prinsipp!", hører jeg noen griner om. Av alle prinsipp man kan ha her i livet er det altså noen som velger dette!!?

 

DLC velger man jo selv om man vil laste ned, og dette er ikke et Microsoftproblem men et bransjeproblem. Det samme gjelder på Playstation.

 

Min Xbox slim bråker mindre enn min PS3 slim. Og enda mindre igjen da man har muligheten til å installere spillene på HDD. Man trenger ikke å bare betale med points lengre. Man kan betale direkte med kredittkort eller sågar med Paypal om man vil.

 

Jeg hadde planer om å sette inn større disk i PS3'n min, men hvor skulle jeg egentlig det? Man kan jo ikke installere spillene på den bortsett fra noen små nedlastbare. Men de tar ikke noe stor plass. Å legge inn musikk og filmer på den er fullstendig waste da man heller kan streame eller koble på ekstern HDD.

 

Bluetooth er ikke noe argument for å kjøpe PS3, ei heller "flerfoldige" ekslusiver da det samme kan sies om Xbox 360. Det bunner jo bare ut i hva man liker å spille.

 

Forøvrig får man standalone Bluray spiller til under 600 spenn nå om dagen.

 

Jeg har lagt inn nesten 900 sanger på PS3en.

Og legge inn musikk og filmer er mye lettere via PS3 en 360. Har prøvd å legge inn musikk via minnepenn og det går ikke på 360. Man kan også brenne ut en cd fra PC der jeg fyller opp til 120 sanger, fortsatt så kan jeg legge inn disse på PS3 men ikke 360. Xbox Live party chat er eneste grunnen jeg har Gold.

 

Men som sagt så er disse vennene jeg har på 360 verdt den gold party alene, resten på friendslista mi er falske og hater meg :). Tror jeg skal ta en skikkelig opprydding av de som hater meg bare fordi jeg sitter med alle maskinene og liker best PS3.

 

Da må jo jeg få lov til å elske min PS3 med overlegne eksklusiver og gratis online multiplayer. Og med ditt innlegg så bunner det ikke i hva man liker å spille. Du bare endret mitt innlegg sånn du counter-attack mot PS3.

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Argumentering om kva som er den "beste" konsollen har de sikkert andre trådar til.

 

Når ein brukar spør etter kva han bør kjøpe er det greiaste å legge fram fakta og la han velge sjølv.

 

Uansett kvar de diskuterer så er aldri personangrep og den slags tillatt. Rapporter innlegg de meiner strider med retningslinjene.

Lenke til kommentar

hvis man vil ha "Mest" for pengene, kjøper man en Ps3.

er man ute etter Call Of Duty kjøper man en 360.

 

synes jeg at Xbox Live gull medlemskap er verdt det? Nei.

Får jeg noe ut av xbox live som ikke PSN har? kun party chat og private voice chat.

er PSN mer brukervennlig sammenliknet med Live? For min del er PSN mye mer brukervennlig, man kan for eksempel legge til ehm ja 90Kr på PSN men man kan ikke legge til 1200 Live points på xbox live? når de fleste xbox classic spillene koster 1200 live points? latterlig spør du meg.

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar

Noen moderatorer her som kan stenge tråden? Dette ble bare tull.

 

 

 

PS3 Er bra på sin måte, som en mediaspiller for blu-ray, eller en konsoll for sandbox spill og bilspill. PS3 har også bedre cpu enn xbox.

 

Xbox har et litt kraftigere skjermkort, og derfor kjører black ops og flere andre spill med liknende grafikk, xbox er også en konsoll for masse arkade spill.

 

Jeg kjøper en xbox fordi jeg liker å spille spill som kan være vanskelige for en PS3 å håndtere. <---(Ikke kommenter) Pluss at jeg liker menyen på xbox bedre, føler at den er litt raskere enn PS3.

 

Edit: XBOX er 500 kroner billigere også på butikkene i dag.

Endret av wApz0r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...