Gå til innhold

Toaster oven i Norge?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er på utkikk etter en "toaster oven". Om dette har et norsk navn er jeg ikke sikker på.. ;)

 

Kort fortalt er dette en bitteliten stekeovn som er utmerket til å lage toast, varme pizza og alt annet.

Kjøpte med meg en når jeg var på ferie i Asia tidligere i år, men den ble dessverre totaltskadd under frakt (måtte sende den til meg selv som pakke).

Jeg har ikke funnet noen butikker som har dette i Norge, og ingen utlenlandske nettbutikker som sender til Norge (og i alle fall ikke 230V-utgaver).

 

Hvis noen vet hvor jeg kan skaffe meg en sånn hadde jeg vært veldig takknemlig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar :)

 

Jeg har sett på mange forskjellige hybelkomfyrer, men ikke funnet noen som kan måle seg med en toaster-ovn til det jeg vil bruke den til. Toasterovnene har en "varmelysrør" oppe og nede, i motsetning til en hybelkomfyr som har vanlig over- og undervarme. Man får en mye bedre grilleffekt av varmerørene i toasterovnene (det heter helt sikkert noe annet, men håper det er forståelig hva jeg mener).

Lenke til kommentar

Takk for tipset!

 

Jeg har ikke svart belte i eBay, går det å sortere på hvor selger (eller mer bestemt varen) kommer fra? Jeg har sett på endel på den linken, og de jeg har sett på er fra USA og 110V-utgave på toasteren. De jeg googlet hadde ikke mulighet for å velge 110/220V såvidt jeg kunne se, og med effekt opp mot 2kW kreves det litt av en regulator hvis man skal ha det utenom.. ;)

Lenke til kommentar

Ser ut til at det er en slik du tenker på:

 

http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/ovn/ADEXI651043/melissa-miniovn

 

http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/ovn/ADEXI651045/melissa-miniovn

 

En mikro med crispfunksjon (Whirlpool) vil gjøre mye av det du nevner samt en del mer, men da må du legg i litt.

 

Micro med crispfunksjon er jalla. Har den dyreste modellen fra whirlpool, mener den kostet 3tusen, er ikke vits å prøve å lage ostesmørbrød i den engang, blir bedre i stekeovn og går like raskt.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-169651

Jeg leter også etter en slik. Noen som har funnet et sted som selger slike? Skal til Japan i sommer og jeg vet de selges på Flyplassen (til turister) der, men skulle gjerne hatt en herfra. I Japan er jo en slik tilstede i ethvert hjem.

 

Kom over denne i en kinesisk nettbutikk. Under 200 kr inklusive porto. Slipper å betale moms og utpressingsgebyr fra tollen også da. http://dx.com/p/220w-toaster-with-mini-oven-220v-ac-29714

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 år senere...

Hadde en toasterovn da jeg var i USA i fjor. hadde sånne hvite tykke varmerør som på bildet i walmart linken. Funket sykt bra og ble varm på 1 minutt. Rart at det ikke finnes i norge, men virker neste som om det bare er i USA og asia de finnes.

http://www.walmart.com/ip/Hamilton-Beach-4-Slice-Toaster-Oven-Stainless-Steel/20863710

 

Fant noe som kan ligne her, men prisen er jo 4-5 ganger prisen i USA. Lurer på om de kanskje er mer av de avanserte typene som elkjøp også selger

http://www.whiteaway.no/product/steba-kb27/

Endret av gunnar453
Lenke til kommentar

Det er akkurat de varmeelementene som er hele greia. Tror det heter quartz-elementer..

Endte opp med å kjøpe meg en enkel bordovn (i praksis en hybelkomfyr uten kokeplater oppå) som gjør nytten til en viss grad, men ikke i nærheten av en skikkelig toaster oven.

Kan ikke forstånat dette ikke er tilgjengelig her på berget.. ;-)

Lenke til kommentar

Hadde smørbrødovn på hybelen for noen år siden, og den var genial, men da den tok kvelden fant jeg ikke ny. Hybelkomfyr er bare en vanlig komfyr, ikke det samme.

 

http://www.cnet.com/products/panasonic-flashxpress-toaster-oven/

 

Ser ut til at dette fortsatt er et felt det utvikles nye produkter innenfor, så jeg tror rett og slett bare det er en type vare som aldri har fått særlig fotfeste i Norge. Egentlig litt rart med tanke på alskens fonduegryter og frityrkokere og drit folk fyller kjøkken og bryllupsgavebord med. Smørbrødovner er jo faktisk gode for noe, hver dag.

 

Kan tenke meg at et godt sted å begynne om man skal spore opp noe slikt her til lands vil være restauranter, storkjøkken, hoteller etc .. Slike steder kan være troende til å bruke obskure redskaper og å vite hvem som eventuelt importerer dem. Det er mye rart som aldri når forbrukermarkedet.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Det er akkurat de varmeelementene som er hele greia. Tror det heter quartz-elementer..

Endte opp med å kjøpe meg en enkel bordovn (i praksis en hybelkomfyr uten kokeplater oppå) som gjør nytten til en viss grad, men ikke i nærheten av en skikkelig toaster oven.

Kan ikke forstånat dette ikke er tilgjengelig her på berget.. ;-)

Takker for quartz-informasjon, vet hva jeg skal lete etter nå.

Kanskje det går an å modifisere ovnene til å gå på 230V. Eksempelvis seriekoble elementene hvis de står i paralell fra før av. Eller kasnkje bytte elementene. Ser det er mulig å kjøpe 230V kquartzelementer på ebay.

Endret av gunnar453
Lenke til kommentar

Har vært inne på tanken, men kan fort komme opp i problemer dersom ovnen skulle forårsake noe skade (som for eksempel at huset brenner ned), selv om ikke modifiseringen er den direkte årsaken.

Jeg skulle derfor gjerne hatt en ovn som er hyllevare, laget for 230V og CE-merket.. :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...