Gå til innhold

Åpne lommeboka for Diablo III (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt usikker på om korrekt informasjon er kommet fram her; i StarCraft 2 er det iallefall slik at man kun trenger å aktivere kontoen sin ved å være på nettet én gang for å spille kampanjen, men om man skal ut og spille multiplayer må man da selvsagt ha nett. Ville overraske meg litt om Diablo 3 ikke gjorde det samme.

 

While Pardo recognizes that people sometimes want or need to play offline (such as internet outages, or playing on a laptop during an airplane flight), he notes that the increased security, plus benefits like the above, outweigh those other concerns. "I want to play Diablo 3 on my laptop in a plane, but, well, there are other games to play for times like that."

 

Ja, jeg setter uendelig pris på "increased security" i min singleplayer-opplevelse. Eller ikke, hva er vitsen med å late som dette er en fordel for brukeren?

 

AtW

Lenke til kommentar
I samme intervju ble det for øvrig nevnt at Diablo III må spilles med tilkobling til Internett, av hensyn til spillernes sikkerhet og for å unngå juks. Alle figurene blir lagret på Blizzards servere, og man kan altså ikke spille enspillerdelen om man ikke er på Internett samtidig.

Dette er ikke bra. Kan ikke se hvordan at noen sitter alene og spiller mot maskinen på noe som helst måte kan påvirke andre spillere. Hvis man tenker på achievments, så er det ikke verre enn at de man får i enspiller, kun er tilgjengelig lokalt. Skal du spille med og sammenligne deg med andre, så må dette gjøres via Battle.net, og da trenger du jo internett uansett. Så argumentet om spillernes sikkerhet og juks holder ikke vann.

 

Så Blizzard følger i Ubisoft sine fotspor?

 

Nei, typisk pisspreik "av hensyn til spillerenes sikkerhet" my ass. Det er latterlig at de i det hele tatt prøver seg med en slik lam unnskyldning. Og hvorfro skal blizzard legge seg opp i om folk jukser i singleplayer?

 

AtW

Si meg, har noen av dere to i det hele tatt spilt Diablo 2? Har dere gjort det skjønner dere rimelig fort hvorfor Blizzard ønsker å ha kontroll på om du jukser i singleplayer.

 

Kanskje det har noe med å gjøre at singleplayer karakteren brukes i multiplayer også? :ermm:

Lenke til kommentar

Misforstår folk hvordan dette auksjonshuset kommer til å fungere? Man kan ikke bare kjøpe hva som helst, noen må ha funnet det, og lagt det ut for salg først. Man kan ikke kjøpe gull eller utstyr uten at en annen spiller har funnet det og lagt det ut for salg. Det er kun to ting dette vil føre til , og det er at Blizzard vil tjene en liten sum per salg, og at spillere faktisk kan ta ut disse pengene og tjene på det. Andre vil være sløsere og tape på det. Det er opp til hver enkelt. Man er ikke tvunget til å bruke dette systemet heller. Det kommer til å finnes et vanlig auksjonshus hvor valutaen er gull. Hvorvidt folk vil være interessert i å bruke det ene eller det andre systemet gjenstår å se. Hvis du ikke vil bruke egne penger på dette kan du alltids farme litt og finne egne ting som du kan selge, deretter bruke det du tjener på det til å kjøpe noe du vil ha. Til gjengjeld får Blizzard ressurser til å gi oss enda mer innhold. De eliminerer en kilde for svindel knyttet til spillene sine, og får kontroll på spillets økonomi samtidig som de tjener en slant på det. Jeg kaller det god business.

 

Jeg stiller meg bak motstanden mot det at de ikke lar oss spille uten å være koblet til internett. Det er unødvendig firkantet. Det er rimelig kjipt at man ikke kan reise på en hyttetur med kompisene og ha et D3 lan. Det skal sies at Blizzard gir oss mer gjennom onlinetjenesten enn andre aktører som innfører lignende krav, men det unnskylder dem ikke.

Lenke til kommentar

Må si jeg er veldig positiv til den nye metoden de tar i bruk.

 

Det er jo som nevnt tidlgiere i tråden, at kunn de itemsa folk finner rundt om kring man kan kjøpe for ekte penger (om de som selger itemet bestemmer at de vil selge det for ekte penger).

 

De av dere som ikke vil bruke ekte penger på virtuelle ting, kan jo enkelt bare finne items\kjøpe for ingame valuta, så evt selge for ekte penger, så 'bygge' opp en liten bank med ekte penger som dere kan handle videre med :tease:

 

Det er rimelig kjipt at man ikke kan reise på en hyttetur med kompisene og ha et D3 lan.

Sant nok, men man kan vel bare bruke mobilt bredbånd, eller telefonen. Alt avhengig om man må være tilkoblet internet heletiden, eller kunn når man skal logge inn.

 

Uansett, så er jeg veldig spent på hvordan dette blir til slutt. Håper virkelig de får rutta med de goldspammerene. Evt setter inn et chat filter som man selv kan legge til ord som skal blokkeres.

Lenke til kommentar

Det er rimelig kjipt at man ikke kan reise på en hyttetur med kompisene og ha et D3 lan.

Sant nok, men man kan vel bare bruke mobilt bredbånd, eller telefonen. Alt avhengig om man må være tilkoblet internet heletiden, eller kunn når man skal logge inn.

 

 

Tja, det gjenstår jo å se. Men jeg tviler, typisk hyttedekning slik jeg er vant til det tillater ikke en jevn tilkobling om du får noe liv i det i det hele tatt. Unntaket er naturligvis de sentrale hyttestedene, men det er langt i fra alle som er så heldige å ha en hytte på Hemsedal eller lignende. Hvis det bare var for en verifikasjon når du starter spillet hadde det ikke vært så pes, men jeg tror de krever konstant tilkobling denne gangen, alle karakterer lagres og oppdateres utelukkende på serverne til Blizzard. Jeg hadde ikke hatt noe i mot en separat offlinedel med karakterer som ikke kan brukes på lukket battle.net, som de hadde i D2.

Lenke til kommentar
I samme intervju ble det for øvrig nevnt at Diablo III må spilles med tilkobling til Internett, av hensyn til spillernes sikkerhet og for å unngå juks. Alle figurene blir lagret på Blizzards servere, og man kan altså ikke spille enspillerdelen om man ikke er på Internett samtidig.

Dette er ikke bra. Kan ikke se hvordan at noen sitter alene og spiller mot maskinen på noe som helst måte kan påvirke andre spillere. Hvis man tenker på achievments, så er det ikke verre enn at de man får i enspiller, kun er tilgjengelig lokalt. Skal du spille med og sammenligne deg med andre, så må dette gjøres via Battle.net, og da trenger du jo internett uansett. Så argumentet om spillernes sikkerhet og juks holder ikke vann.

 

Så Blizzard følger i Ubisoft sine fotspor?

 

Nei, typisk pisspreik "av hensyn til spillerenes sikkerhet" my ass. Det er latterlig at de i det hele tatt prøver seg med en slik lam unnskyldning. Og hvorfro skal blizzard legge seg opp i om folk jukser i singleplayer?

 

AtW

Si meg, har noen av dere to i det hele tatt spilt Diablo 2? Har dere gjort det skjønner dere rimelig fort hvorfor Blizzard ønsker å ha kontroll på om du jukser i singleplayer.

 

Kanskje det har noe med å gjøre at singleplayer karakteren brukes i multiplayer også? :ermm:

 

Hva så? Hvem bryr seg om noen har levlet på ærlig vis eller ikke? De kan jo bare låne en save fra noen andre uansett. Ellers kan de gjøre det så en SP-karakter du har jukset med ikke kan brukes i MP, eller i verste fall kan de ha det slik at offline-karakterer kun kan brukes i singleplayer.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er rimelig kjipt at man ikke kan reise på en hyttetur med kompisene og ha et D3 lan.

Sant nok, men man kan vel bare bruke mobilt bredbånd, eller telefonen. Alt avhengig om man må være tilkoblet internet heletiden, eller kunn når man skal logge inn.

 

 

Tja, det gjenstår jo å se. Men jeg tviler, typisk hyttedekning slik jeg er vant til det tillater ikke en jevn tilkobling om du får noe liv i det i det hele tatt. Unntaket er naturligvis de sentrale hyttestedene, men det er langt i fra alle som er så heldige å ha en hytte på Hemsedal eller lignende. Hvis det bare var for en verifikasjon når du starter spillet hadde det ikke vært så pes, men jeg tror de krever konstant tilkobling denne gangen, alle karakterer lagres og oppdateres utelukkende på serverne til Blizzard. Jeg hadde ikke hatt noe i mot en separat offlinedel med karakterer som ikke kan brukes på lukket battle.net, som de hadde i D2.

Det er ikke nevnt i artikkelen, men dette er mulig i Starcraft 2, tror jeg det er mulig at de lager en single-player variant for Diablo 3.

 

Samtidig tror jeg ikke du får spilt multiplayer uten internett.

 

Det var utrolig mye klaging på mangel av lan-mode i SC2 til å begynne med, men etter å ha sett det direktesendt fra Korea i snart ett år, så er det svært få negative hendelser pga battle.net.

 

Min konklusjon: at Diablo 3 multiplayer kun er mulig over internett er noe som overhodet ikke plager meg.

Lenke til kommentar

 

Det var utrolig mye klaging på mangel av lan-mode i SC2 til å begynne med, men etter å ha sett det direktesendt fra Korea i snart ett år, så er det svært få negative hendelser pga battle.net.

 

Min konklusjon: at Diablo 3 multiplayer kun er mulig over internett er noe som overhodet ikke plager meg.

 

Javel? Personlig synes jeg nettproblemer er overraskende vanlig i turneringer, det har skjedd endel ganger. En unødvendig feilkilde hvis eneste rolle er å skap bry.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Det var utrolig mye klaging på mangel av lan-mode i SC2 til å begynne med, men etter å ha sett det direktesendt fra Korea i snart ett år, så er det svært få negative hendelser pga battle.net.

 

Min konklusjon: at Diablo 3 multiplayer kun er mulig over internett er noe som overhodet ikke plager meg.

 

Javel? Personlig synes jeg nettproblemer er overraskende vanlig i turneringer, det har skjedd endel ganger. En unødvendig feilkilde hvis eneste rolle er å skap bry.

 

AtW

Ja, faktisk, har fulgt med på GSL som har blitt sendt mer eller mindre kontiuerlig siden august 2010, med 2-4 kamper på 3-5 sett sort sett alle hverdager. Jeg tror det har vært en gang hvor de hadde noe problemer pga battle.net, resten har vært keyboard/mus problemer (noe det er problemer med relativt ofte).

 

Det har til og med vært store turneringer som TSL http://www.pokerstrategytsl3.com/ med 34.000 USD i førstepremie og 100.000 USD totalt i premier som har gått online. De hadde litt problemer pga lagg på tvers av kontinenter. Utenom det fungerte det veldig bra.

Lenke til kommentar

 

Det var utrolig mye klaging på mangel av lan-mode i SC2 til å begynne med, men etter å ha sett det direktesendt fra Korea i snart ett år, så er det svært få negative hendelser pga battle.net.

 

Min konklusjon: at Diablo 3 multiplayer kun er mulig over internett er noe som overhodet ikke plager meg.

 

Javel? Personlig synes jeg nettproblemer er overraskende vanlig i turneringer, det har skjedd endel ganger. En unødvendig feilkilde hvis eneste rolle er å skap bry.

 

AtW

Ja, faktisk, har fulgt med på GSL som har blitt sendt mer eller mindre kontiuerlig siden august 2010, med 2-4 kamper på 3-5 sett sort sett alle hverdager. Jeg tror det har vært en gang hvor de hadde noe problemer pga battle.net, resten har vært keyboard/mus problemer (noe det er problemer med relativt ofte).

 

Det er jo ikke lenge siden det var problemer med lag i GSTL?

 

AtW

Lenke til kommentar

Tja, ser ut som man må være tilkoblet heletiden mens man spiller alene eller med andre.

As part of Blizzard's plan to provide a secure trading environment, Diablo III will require a constant online connection whether you're playing alone, with friends or competing in player-versus-player matches. Your characters will all be stored on Blizzard's servers to ensure there isn't any hacking going on, ideally maintaining a safe, secure environmen

 

Man må også betale en fixed fee(avgift) om man legger ut ting på auction house, som ikke blir solgt.

Lenke til kommentar
I samme intervju ble det for øvrig nevnt at Diablo III må spilles med tilkobling til Internett, av hensyn til spillernes sikkerhet og for å unngå juks. Alle figurene blir lagret på Blizzards servere, og man kan altså ikke spille enspillerdelen om man ikke er på Internett samtidig.

Dette er ikke bra. Kan ikke se hvordan at noen sitter alene og spiller mot maskinen på noe som helst måte kan påvirke andre spillere. Hvis man tenker på achievments, så er det ikke verre enn at de man får i enspiller, kun er tilgjengelig lokalt. Skal du spille med og sammenligne deg med andre, så må dette gjøres via Battle.net, og da trenger du jo internett uansett. Så argumentet om spillernes sikkerhet og juks holder ikke vann.

 

Så Blizzard følger i Ubisoft sine fotspor?

 

Nei, typisk pisspreik "av hensyn til spillerenes sikkerhet" my ass. Det er latterlig at de i det hele tatt prøver seg med en slik lam unnskyldning. Og hvorfro skal blizzard legge seg opp i om folk jukser i singleplayer?

 

AtW

Si meg, har noen av dere to i det hele tatt spilt Diablo 2? Har dere gjort det skjønner dere rimelig fort hvorfor Blizzard ønsker å ha kontroll på om du jukser i singleplayer.

 

Kanskje det har noe med å gjøre at singleplayer karakteren brukes i multiplayer også? :ermm:

 

Hva så? Hvem bryr seg om noen har levlet på ærlig vis eller ikke? De kan jo bare låne en save fra noen andre uansett. Ellers kan de gjøre det så en SP-karakter du har jukset med ikke kan brukes i MP, eller i verste fall kan de ha det slik at offline-karakterer kun kan brukes i singleplayer.

 

AtW

Nei man vil ikke bare kunne låne en save fra noen andre i Diablo 3, iom at karakterinfoen lagres online.

Lenke til kommentar

post-107732-0-03626900-1312210986_thumb.png

Diablo 3: Pay to Win - Deluxe Edition (Free Mount Included!) 69.99 EUR

 

Blizzard, ta dere ei jævla bolle.

Du er klar over at man ikke kan kjøpe items fra Blizzard?

Det er vanlige folk som finner itemsa, som de kan velge om de vil selge for ingame valuta eller ekte penger.

 

Om de ikke hadde hatt med en "ekte penger" auksjon, så hadde 'folk' bare kjøpt ingame penger fra gold farmere, som de igjen hadde kjøpt items ingame med. Nå slipper man forhåpentligvis spammerene ingame også.

 

Er jo egentlig win win for begge parter dette :cool:

Lenke til kommentar

post-107732-0-03626900-1312210986_thumb.png

Diablo 3: Pay to Win - Deluxe Edition (Free Mount Included!) 69.99 EUR

 

Vær nå greie og les artikkelen, man kjøper ikke ting som Blizzard henter ut av løse luften. Dette er omtrent det samme som CCP har gjort (om de kontrollerer deler av RMT-segmentet selv, blir det mindre attraktivt med botting og scamming) - og da var det jo kjempesmart og revolusjonerende...

 

Ingen som har fått med seg at de ikke tenker å tillate modding av Diablo 3? Det er jo vel så store nyheter, med tanke på hvor mod-vennlig SC2 er. Det var tredje del av trekløveret med litt rare nyheter om D3 i dag.

Lenke til kommentar

....

 

Det er jo ikke lenge siden det var problemer med lag i GSTL?

 

AtW

Hmm... Kan være, det var en kamp som ble pauset uten at jeg husker grunnen. Da er vi oppe i noe sånt som 2 hendelser.

 

Ser ikke problemet som signifikant samme hva...

 

Da er vi oppe i 2 hendelser, som du husker, fra GSL konkret ja. Problemet er mer enn signifikant nok, fordi det er helt unødvendig. Det er lett å fikse, bare å enable LAN-mode.

 

AtW

Lenke til kommentar

Tja, ser ut som man må være tilkoblet heletiden mens man spiller alene eller med andre.

As part of Blizzard's plan to provide a secure trading environment, Diablo III will require a constant online connection whether you're playing alone, with friends or competing in player-versus-player matches. Your characters will all be stored on Blizzard's servers to ensure there isn't any hacking going on, ideally maintaining a safe, secure environmen

 

Man må også betale en fixed fee(avgift) om man legger ut ting på auction house, som ikke blir solgt. Om ikke annet reduserer det rotet på AH.

 

Man får et visst antall gratisauksjoner hver uke, utover det blir det en fast pris for å liste det. I tillegg blir det en fast sum for det som blir solgt. Slik unngår man store mengder med søppel som folk typisk ikke er interessert i. Eller tullet med å dele alle mulige ting opp i enkeltdeler istedenfor fulle stacks.

 

I tillegg vil det forhåpentligvis redusere ting som ligger ute med usaklige priser.

Endret av starkr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...