Gå til innhold

Åpne lommeboka for Diablo III (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker som Blizzard har gjort knefall for gullselgerne. I stedet for å forby gullfarming, så skal det hele reguleres. Vet ikke om jeg liker dette helt, men Kina har jo flere hundre tusen som lever av dette, utrolig nok. Det vil nok bli enda flere, med dette spillet. Altså en hel haug med folk som sitter og ikke produserer noe som helst, for en syk verden.

Endret av Avien
Lenke til kommentar

....

 

Det er jo ikke lenge siden det var problemer med lag i GSTL?

 

AtW

Hmm... Kan være, det var en kamp som ble pauset uten at jeg husker grunnen. Da er vi oppe i noe sånt som 2 hendelser.

 

Ser ikke problemet som signifikant samme hva...

 

Da er vi oppe i 2 hendelser, som du husker, fra GSL konkret ja. Problemet er mer enn signifikant nok, fordi det er helt unødvendig. Det er lett å fikse, bare å enable LAN-mode.

 

AtW

De to hendelsene hadde ingen betydning what so ever for utfallet av kamper eller lignende...

Lenke til kommentar

 

Det er ikke nevnt i artikkelen, men dette er mulig i Starcraft 2, tror jeg det er mulig at de lager en single-player variant for Diablo 3.

 

 

Det håper jeg sannelig, ellers tror jeg at jeg kanskje finner meg noe annet og bedrive tiden med. For så lenge vi forbrukere finner oss i ting, så går det bare en vei, og det er ikke vår vei.

Lenke til kommentar

 

Det er ikke nevnt i artikkelen, men dette er mulig i Starcraft 2, tror jeg det er mulig at de lager en single-player variant for Diablo 3.

 

 

Det håper jeg sannelig, ellers tror jeg at jeg kanskje finner meg noe annet og bedrive tiden med. For så lenge vi forbrukere finner oss i ting, så går det bare en vei, og det er ikke vår vei.

Tja, denne formen for "DRM" er faktisk en jeg kan leve med. I bytte mot at du må være online for å spille får du igjen den absolutt beste online-tjenesten som er å oppdrive.

 

Etter å ha spillt f.eks Company of Heroes som var et makkverk uten like å få til å fungere på nett så kan jeg se tilbake på Starcraft 1 som kom i 1997 som fortsatt er støttet på battle.net og som fungerer uten noe slags problemer og teknisk fikling.

 

Her vil jeg si det er snakk om å gi og ta, Blizzard gir definitivt utrolig mye tilbake. Jeg vet ikke om noe annet spill hvor spill-serverene fortsatt er oppe, 14 år etterpå.

 

Typen DRM-infesterte spill jeg holder meg unna er de som installerer rootkit og annen dritt på PC-en og gjør både spillene og PC-en ustabil. Her kan det lønne seg å bruke en cracket variant, så man slipper driten. :p

Lenke til kommentar

....

 

Det er jo ikke lenge siden det var problemer med lag i GSTL?

 

AtW

Hmm... Kan være, det var en kamp som ble pauset uten at jeg husker grunnen. Da er vi oppe i noe sånt som 2 hendelser.

 

Ser ikke problemet som signifikant samme hva...

 

Da er vi oppe i 2 hendelser, som du husker, fra GSL konkret ja. Problemet er mer enn signifikant nok, fordi det er helt unødvendig. Det er lett å fikse, bare å enable LAN-mode.

 

AtW

De to hendelsene hadde ingen betydning what so ever for utfallet av kamper eller lignende...

 

Jeg vet ikke hva den første hendelsen du hhusker er, så det kan jeg ikke uttale meg om. Det har betydning for spillerene, det har betydning for publikum. Mangelen på LAN-mode er definitivt en ulempe.

 

AtW

Lenke til kommentar

@blackbrrd:

 

Joda men en plass må man sette grensen syntes jeg. Om jeg mister nettforbindelsen en stund så jeg ikke for spilt, så er det totalt uakseptabelt for meg ihvertfall.

 

Og ikke det at jeg planlegger og være en av dem som er uten nett tilgang, men om jeg var det..... det er altså bare for fjernt, og prinsipielt helt galt i mine øyne.

Hva om jeg må si opp internett for det jeg ikke har råd til tjenesten lenger, og så skal jeg liksom ikke lenger få lov til og spille spillet mitt da.

Endret av AllColor
Lenke til kommentar

@blackbrrd:

 

Joda men en plass må man sette grensen syntes jeg. Om jeg mister nettforbindelsen en stund så jeg ikke for spilt, så er det totalt uakseptabelt for meg ihvertfall.

 

Og ikke det at jeg planlegger og være en av dem som er uten nett tilgang, men om jeg var det..... det er altså bare for fjernt, og prinsipielt helt galt i mine øyne.

Hva om jeg må si opp internett for det jeg ikke har råd til tjenesten lenger, og så skal jeg liksom ikke lenger få lov til og spille spillet mitt da.

Personlig så hadde jeg sagt opp alt annet før jeg hadde tatt internett, men det er meg da. ;)

 

Som sagt tror jeg at du kan spille en offline-character i single player, men du vil ikke kunne spille online-characterene uten nett. Det er slik de har løst det i SC2.

Lenke til kommentar

 

Personlig så hadde jeg sagt opp alt annet før jeg hadde tatt internett, men det er meg da. ;)

 

Som sagt tror jeg at du kan spille en offline-character i single player, men du vil ikke kunne spille online-characterene uten nett. Det er slik de har løst det i SC2.

 

Ja jeg får jo abstinenser når jeg sitter uten nett hehe så jeg er enig med deg, satt nettopp uten i 2 dager. Men nå var det slik for en tid tilbake at jeg til og med måtte selge noen møbler bare for å få råd til mat, og eneste grunn jeg er ut på nett her nå og skriver er på grunn av naboens wifi som jeg bruker (og han vet om det) Men plagiert med ustabilitet og dårlig dekning, akkurat som routeren lever sitt eget liv eller noe, derfor jeg nettopp satt uten i 2 dager. :ermm: Er fin dekning en stund men så etter en stund så synker alltid dekningen, da må vi flytte på routeren til dekningen går opp igjen....rinse & repeat med jevne mellomrom. Galskap.

 

Og ja, håper på offline character. (bør vær)

Endret av AllColor
Lenke til kommentar

Som sagt tror jeg at du kan spille en offline-character i single player, men du vil ikke kunne spille online-characterene uten nett. Det er slik de har løst det i SC2.

Og ja, håper på offline character. (bør vær)

 

Basert på dette sitatet (se side 1)

While Pardo recognizes that people sometimes want or need to play offline (such as internet outages, or playing on a laptop during an airplane flight), he notes that the increased security, plus benefits like the above, outweigh those other concerns. "I want to play Diablo 3 on my laptop in a plane, but, well, there are other games to play for times like that."

Så er det ikke mulig å spille D3 offline. Men spillet er jo ikke lansert enda, så vi får håpe på en endring, men dette lukter DRM/kopi beskyttelse lang vei. Så den sikkerheten han snakker om er nok for Blizzard og ikke oss spillere.

Lenke til kommentar

Kan si det samme jeg sa i den andre tråden:

 

Hovedpoengene hans er gode, nemlig at dette er en dårlig unnskyldning for å håve inn cash, online hele tiden er dritt, og at ingen modding er dritt, og også at folk må slutte å late som alt Blizzard gjør er supert. Men han har endel bipoeng jeg er uenig i.

 

- At grinding er så viktig i diablo, og det nå fjernes for de som kjøper - er det så galt å ha mindre grinding, grinding er kjedelig.

- At det er mere moro å finne items selv enn å kjøpe de - muligens, men folk får spille som de vil, det er frivillig å kjøpe ting.

- At man risikerer å legge ut noe, og ikke få solgt, fordi andrelegger det ut bare litt billigere - igjen, hva så? Slik er det om man vil selge.

- At det ikke blir skillbasert når man kan kjøpe items - er det virkelig mer skllbasert når den som har grindet lengst vinner istedet?

- At det får folk til å drive med "slave labour". - Jobben er ikke noe værre enn mange andre, og i prinsippet frivillig.

 

AtW

Lenke til kommentar

"- At grinding er så viktig i diablo, og det nå fjernes for de som kjøper - er det så galt å ha mindre grinding, grinding er kjedelig."

Tjah, grindingen i Diablo 2 er i høyeste grad frivillig. Man kommer seg ca til level 80 uten å ha grindet. Vanligvis har jeg spillt Diablo 2 til jeg har blitt lei, gjerne med en character på level 70 og en på level 50 eller så. Har da ikke hatt i nærheten så bra items som det er mulig å få tak i. Har faktisk aldri kommet meg igjennom Hell heller, bare Normal/Nightmare.

 

Diablo 2 er noe jeg spiller for å slappe av, det er ikke noe jag for å bli "ferdig" med spillet. Faktisk så liker jeg et spill hvor man ikke føler seg snytt uten å ha "rundet" det. Misliker spill hvor man er "ferdig" etter 12 timer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...