Gå til innhold

Ubisoft: – Kopisperren er en suksess (Mac, PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DRM bærer ikke frukter. Dette er en påstand Ubisoft trekker ut av lufta. Det er lettere for dem å leve i den boblen de lever i, slik at de slipper å stå fjes til fjes med realiteten. Noe de ikke er nok kompetente til.

 

De kan stikke å legge seg i forhold til Steam m.flere, alt de tjener tjener de på konsollsalg. De trenger virkelig noen nye ledere som ikke er helt strutser.

Lenke til kommentar

DRM bærer ikke frukter. Dette er en påstand Ubisoft trekker ut av lufta. Det er lettere for dem å leve i den boblen de lever i, slik at de slipper å stå fjes til fjes med realiteten. Noe de ikke er nok kompetente til.

 

De kan stikke å legge seg i forhold til Steam m.flere, alt de tjener tjener de på konsollsalg. De trenger virkelig noen nye ledere som ikke er helt strutser.

 

Problemet er at du dessverre tar feil, og at DRM funker. For det første er det profesjonelle forretningsmenn som står bak Ubisoft og sitter på statistikk du ikke har, hvilket gjør deres utspill langt mer troverdige enn dine som ikke bygger på noen ting.

 

For det andre er det bare å ta en titt på denne artikkelen. 90% av de som spilte World of Goo og Machinarium, to spill som ble sluppet uten noen form for DRM i det hele tatt, brukte piratkopier. Slik statistikk taler for seg selv.

 

Forøvrig er det DRM på spill man kjøper på Steam også.

 

Jeg kunne virkelig ønske at du kan motbevise meg, men foreløpig har jeg ikke hørt noe som tyder på at DRM'er ikke øker salgstallene, bortsett fra synsing gjort av enkeltpersoner som ikke bygger på noen kilder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så kopisperren er en suksess bare den fører til mindre piratkopiering? Jeg har en genial idè til UBI. Slutt med å gi ut spill så kommer ingen til å piratkopiere! Personlig derimot så bor jeg på en planet som kalles Jorden (kanskje UBI har hørt om den?) og der er det økt salg som fører til suksess. :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan forstå at det er bedre enn ingen drm. Er jo mulig å brenne en cd til kompisen da. Men er ikke med på at det er bedre en vanlig drm. Lastet ned settlers 7 ikke lenge etter det kom ut. Funket fint (ikke steam nedlasting...), så det stopper ikke den type nedlasting.

 

Ser også på steam sitt forum at mange ikke vil kjøpe ubisoft spill før det er borte. Om disse og er pirater vet jeg ikke. Men jeg kjøper iallefall ikke ubisoft spill lengre.

 

PS. Er kun ubi pirat.

Lenke til kommentar

DRM bærer ikke frukter. Dette er en påstand Ubisoft trekker ut av lufta. Det er lettere for dem å leve i den boblen de lever i, slik at de slipper å stå fjes til fjes med realiteten. Noe de ikke er nok kompetente til.

 

De kan stikke å legge seg i forhold til Steam m.flere, alt de tjener tjener de på konsollsalg. De trenger virkelig noen nye ledere som ikke er helt strutser.

Klart det bærer frukter.. det var jo et sant helvete å piratkopiere AC-II, etter ørten versjoner og forsøk ga jeg opp og kjøpte spillet i stedet for. :p

 

DRM er ekstremt, men hva skal de gjøre? Prisene på pc spill har jo rast de siste årene, pris var jo hovedargumentet til piratene før. Kombinasjonen DRM og lavere priser ser jo ut til å ha funket for ubisoft. At en del nerder som oss kanskje boikotter Ubisoft som en følge av DRM gir jo mikroskopiske utslag til sammenligning med alle de som "tvinges" til å kjøpe spillet.

Lenke til kommentar

 

Problemet er at du dessverre tar feil, og at DRM funker. For det første er det profesjonelle forretningsmenn som står bak Ubisoft og sitter på statistikk du ikke har, hvilket gjør deres utspill langt mer troverdige enn dine som ikke bygger på noen ting.

 

 

The Witcher 2 gjorde det bra selv om det ble lansert uten drm på gog og drmen ble fjernet etter et par uker på retail versjonen. Så jeg vil ikke si at det er nødvendigt med slik drm som ubisoft bruker.

Selv om jeg bare kan nevne ett spill er The Witcher 2 det perfekte eksempelet på hva ubisoft burde gjøre istedenfor konstant internett tilgang.

Har selv dettet ut av AC2 midt i et oppdrag pga ustabil server på deres ende.

Endret av Argor606
Lenke til kommentar

 

Problemet er at du dessverre tar feil, og at DRM funker. For det første er det profesjonelle forretningsmenn som står bak Ubisoft og sitter på statistikk du ikke har, hvilket gjør deres utspill langt mer troverdige enn dine som ikke bygger på noen ting.

 

 

The Witcher 2 gjorde det bra selv om det ble lansert uten drm på gog og drmen ble fjernet etter et par uker på retail versjonen. Så jeg vil ikke si at det er nødvendigt med slik drm som ubisoft bruker.

Selv om jeg bare kan nevne ett spill er The Witcher 2 det perfekte eksempelet på hva ubisoft burde gjøre istedenfor konstant internett tilgang.

Har selv dettet ut av AC2 midt i et oppdrag pga ustabil server på deres ende.

 

at spillet gjorde det bra uten DRM er jo ikke relevant, det som er spørsmålet er om spillet hadde solgt feks 20% mer med kraftig "ubisoft-drm".. Er kostnaden med DRM høyere enn inntektsøkningen eller ikke..? Profittmaksimering.

 

Det vet ikke jeg noe om, men Ubisoft har tydligvis tro på at økningen i salg er så stor at det er lønnsomt for dem å ha kraftig DRM-beskyttelse.

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Det vet ikke jeg noe om, men Ubisoft har tydligvis tro på at økningen i salg er så stor at det er lønnsomt for dem å ha kraftig DRM-beskyttelse.

 

Her må man ha tungen beint i munnen, og det er bra Gamer.no har gjengitt sitatet slik det ble fremsatt, nemlig at i forhold til målsetningen om å redusere antall privatkopier så er det en suksess. Faktisk er sitatet framsatt på en slik måte at man lett kan trekke motsatt slutning: "Ubisoft vil ikke påstå at forbrukerfiendtlig DRM øker salg eller inntjening" - sitatet nevner nemlig kun (og spesifikt) at målet med å redusere privatkopiering har vært en suksess.

 

Den typen DRM Ubisoft har valgt har derimot mange negative sider:

* En vesentlig dårligere opplevelse for kundene deres

* Ingen indikasjoner på *økt antall solgte kopier*, bare færre ikke-kjøpte kopier / redusert privatkopiering

* Ingen påstand om økt inntjening

 

Totalt kan man lett mene at prosjektet som en helhet er en fiasko. Å nå én av mange mål er ingen suksess i seg selv, men privatkopiering skaper jo overskrifter.

 

Undres om utviklerne under Ubi er enige med mamma, eller om de har andre meninger om dette.

Med mindre man utvikler DRM-systemer så har jeg fortsatt tilgode å møte utviklere som synes DRM er en god ting. Utviklere != utgivere.

Endret av zegenie
Lenke til kommentar

Det er jo vanskelig/umulig for Ubisoft å vite om spillet hadde solgt mer/mindre uten DRM, men de har nok gode antagelser. Vi får jo håpe at ubisoft ikke har noen indikasjoner på økt salg. Uten økt salg vil jo drm'en forsvinne før eller siden. Ubisoft gidder ikke å finansiere en "crusade" mot piratkopiering om de ikke mener det er lønnsomt.

 

MEN det at de nå skal bruke det i Driver tyder jo på at de tror at DRMen slår positivt ut på salget...

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

no shit... krav at cd/dvd'en skal stå i spilleren for at det skal funke??? har fint lite å gjøre med kopiering, men alt med å gjøre at folk må kjøpe nye cd'er når de en har er raspa opp av spilleren. og selvsagt, man kan ikke ta kopi av disse diskene heller for kopierte disker funker ikke... (i norge er loven klar.. man har lov å ta kopi til eget bruk sålenge man også eier originalen)

dette funker ikke på en del spill, spesielt fra ubisoft. det var også et problem med heroes serien fra 3DO. har mista tellinga på hvor mange heroes3 og SOD cd'er jeg har raspa oppigjennom årene... takke faen for at en får de billig.... å måtte cracke spillet bare fordi en heller vil ødelegge en kopi i spilleren enn en original er helt bak mål. DRM er bare tull. det er dritlett å komme rundt det. DRM og krav at disken skal være i spilleren mens man spiller er ting som ikke hører hjemme. tenk bare på de som spiller på en nettbook eller på en macbook air... drasse på en ekstern cd spiller fordi en vil spille???? håpløst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

drm er unødvendig. holder meg til at en registrerer seg for å spille online. og hvis de absolutt vil bruke penger på det.. drm er irrelevant. lag gode spill, så kjøper folk de uansett... det ser finere ut i hylla med en original boks enn ei mappe med dvd-r's (spesiellt collector's editions ser sykt flott ut i hylla). liker å installere spillet, og døtte disken innigjen i boksen og sette den i hylla til neste gang pc'en tryner og reinstall trengs.

Lenke til kommentar

DRM bærer ikke frukter. Dette er en påstand Ubisoft trekker ut av lufta. Det er lettere for dem å leve i den boblen de lever i, slik at de slipper å stå fjes til fjes med realiteten. Noe de ikke er nok kompetente til.

 

De kan stikke å legge seg i forhold til Steam m.flere, alt de tjener tjener de på konsollsalg. De trenger virkelig noen nye ledere som ikke er helt strutser.

 

Problemet er at du dessverre tar feil, og at DRM funker. For det første er det profesjonelle forretningsmenn som står bak Ubisoft og sitter på statistikk du ikke har, hvilket gjør deres utspill langt mer troverdige enn dine som ikke bygger på noen ting.

 

For det andre er det bare å ta en titt på denne artikkelen. 90% av de som spilte World of Goo og Machinarium, to spill som ble sluppet uten noen form for DRM i det hele tatt, brukte piratkopier. Slik statistikk taler for seg selv.

 

Forøvrig er det DRM på spill man kjøper på Steam også.

 

Jeg kunne virkelig ønske at du kan motbevise meg, men foreløpig har jeg ikke hørt noe som tyder på at DRM'er ikke øker salgstallene, bortsett fra synsing gjort av enkeltpersoner som ikke bygger på noen kilder.

 

Den artikkelen har jo bare hentet ut det den ønsket fra WoG-devsa... Her er artikkelen den er basert på: http://2dboy.com/2008/11/13/90/

 

one thing that really jumped out at me was his estimate that preventing 1000 piracy attempts results in only a single additional sale. this supports our intuitive assessment that people who pirate our game aren’t people who would have purchased it had they not been able to get it without paying.

 

in our case, we might have even converted more than 1 in a 1000 pirates into legit purchases. either way, ricochet shipped with DRM, world of goo shipped without it, and there seems to be no difference in the outcomes. we can’t draw any conclusions based on two data points, but i’m hoping that others will release information about piracy rates so that everyone could see if DRM is the waste of time and money that we think it is.

Lenke til kommentar

hahahahhahahaha

"puste" HAHAHAHA....DAGENS

 

DRM iden deirast har bare lagd kaos for dei som kjøpte spillet. kjenner ingen pirater som hadde problemer med noen av spillene og hjalp folk som kjøpte spillet med crack slik at det funket perfect etter tid, for dei brukte fleire timer til at det skulle funke eller sereveren var nede (settlers 7 release)

 

SKIDROW, på under 2 veker så var DRM cracked og før der var bare lage clone hamachi for og spille "online" der du var serveren så kunne man spilleoffline. DRM er bare ein dum ide for spill/film/musikk industrien som prinsipet "Utopia"

 

synd egentlig tanke på dei lager bra spill, men dei som gjør avgjørelsen med DRM og support (ufordraglig support som ba meg ikkje spøre support når nøkkelen min til settlers 7 ikkje virket og etter mye fram og tilbake så avslutet de med at dei ikkje vill se på saken meir)

Endret av RoaRawR
Lenke til kommentar

... (i norge er loven klar.. man har lov å ta kopi til eget bruk sålenge man også eier originalen)......

 

Si meg hvor dette står er du snill. Du har etter det jeg vet ikke lov å bryte kopibeskyttelse, så om spillet ikke har noen form for kopibeskyttelse kan du lage en kopi til deg selv. Jeg tror du egentlig bare snakker utav rykter du har hørt, men gjerne motbevis meg, hadde vært veldig kjekt om det du sier faktisk er sant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...