Gå til innhold

Nikon-kjøpere er mest fornøyde med speilrefleksen sin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klart det :new_woot:

ingeniører hos Nikon vs marketing hos Canon.

Å hælvete - det er ikke rart ting går til hundene hos Canon når det er PR-folk som må ta seg av engineering hos Canon. Ei heller ikke rart at de er ineffektive per yen :ohmy:

 

 

Jeg forstår du troller, men klarer bare ikke å la være å nevne at Canon har en anelse høyere R&D-kostnader enn Nikon i 2010 (218 mill. yen vs. 60 mill. yen).

 

Mvh. Canon fanboy, som ikke har noe problem med Nikon utover at de gjør ting bakvendt, og fordummer de billigere modellene sine (visualisert blender, ftw!) :whistle:

Endret av ze5400
Lenke til kommentar
Canon har en anelse høyere R&D-kostnader enn Nikon i 2010 (218 mill. yen vs. 60 mill. yen).

Gjelder det hele Canon-konsernet eller bare foto-avdelingen? Nikon driver jo kun med foto mens canon leverer skrivere, scannere, videokamera, webkamera m.m.

 

Har forøvrig skiftet til Nikon fra Canon og erfaringene mine er at istedet for å finne små bagateller som irriterer meg finner jeg små bagateller som imponerer meg :) Som i dag da jeg oppdaget Auto-hvitbalanse-modus som beholder varme farger i innendørs belysning blandt annet, noe som har "irritert" meg lenge :)*, Istedet for å oppdage en auto-ISO funksjon som bare velger mellom ISO 400 og 800!**

Veldig smak og behag, stort sett er jo dette ting som ikke har noen betydning når du bruker manuell modus (som jeg også ofte gjør) men auto skal være auto, har da en kone også :)

 

 

*d7000

** 40D

Endret av shakudu
Lenke til kommentar

Apropos spørreundersøkelser. 4500 er mer enn nok. Lærte av markedsføringslæreren at 3000 er det perfekte tallet. Bare du bruker et representativt utvalg er 3000 person nok til å representere kina så vel som Oslo.

Jeg tviler ikke på at 4500 er mer enn nok. Problemet er bvare hvilke 4500 du spør. Spør du en gruppe satt sammen av vilkårlige mmensker, eller en gruppe utvalgte som passer til det du ønsker å undersøke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klart det :new_woot:

ingeniører hos Nikon vs marketing hos Canon.

Å hælvete - det er ikke rart ting går til hundene hos Canon når det er PR-folk som må ta seg av engineering hos Canon. Ei heller ikke rart at de er ineffektive per yen :ohmy:

 

 

Jeg forstår du troller, men klarer bare ikke å la være å nevne at Canon har en anelse høyere R&D-kostnader enn Nikon i 2010 (218 mill. yen vs. 60 mill. yen).

 

Mvh. Canon fanboy, som ikke har noe problem med Nikon utover at de gjør ting bakvendt, og fordummer de billigere modellene sine (visualisert blender, ftw!) :whistle:

 

Høyre kostnader og værre resultat?.. valget er enkel for meg :)

Lenke til kommentar

Bare litt flisespikkeri, men Nikon driver visserligen med mere enn bare foto.... :http://www.nikon.no/no_NO/products/category_pages/sport_optics/category_sport_optics.page?sParamValueLbl=Sport%20Optics&ParamValue=Sport+Optics&Subnav1Param=0&Subnav2Param=0&Subnav3Param=0&RunQuery=l3&ID=0

Lenke til kommentar

Høyre kostnader og værre resultat?.. valget er enkel for meg :)

Tja, jeg vil vel påstå at Canon gjør det en god del bedre enn Nikon for tiden - iallefall om man ser på salgstall (ref. akam-artikler om markedsandeler i kameramarkedet).

 

Sånn rent teknisk er Nikon litt flinkere på høy ISO, mens Canon er bedre på video og høy oppløsning på denne siden av en god bruktbil. Ganske gjevnbyrdige sett under ett etter min mening.

Lenke til kommentar

Høyre kostnader og værre resultat?.. valget er enkel for meg :)

Tja, jeg vil vel påstå at Canon gjør det en god del bedre enn Nikon for tiden - iallefall om man ser på salgstall (ref. akam-artikler om markedsandeler i kameramarkedet).

 

Sånn rent teknisk er Nikon litt flinkere på høy ISO, mens Canon er bedre på video og høy oppløsning på denne siden av en god bruktbil. Ganske gjevnbyrdige sett under ett etter min mening.

 

Joda, men så er Canon betydelig større selskap enn Nikon. Med tanke på kapital størrelse/antall produsert/solgt kamera er Canon uten tvil større enn Nikon. Husker ikke helt hvor mye større, men tror vi snakker x-antall ganger større.

 

Og når mindre selskap skårer VS større selskap er det alltid + i min bok.

 

Personlig tror jeg Canon taper enn del med sin markedsføring - "våre kamera kan gjøre alt", "we are #1", etc. Høye forventninger gir større rom for skuffelse.

Nikon er mye flinkere og åpen om begrensninger i sine kamera (og det er enn del). Også på hvordan f.eks. service representanter (NPS) fra Nikon "selger inn" produktet.

Lenke til kommentar

Apropos spørreundersøkelser. 4500 er mer enn nok. Lærte av markedsføringslæreren at 3000 er det perfekte tallet. Bare du bruker et representativt utvalg er 3000 person nok til å representere kina så vel som Oslo.

Jeg tviler ikke på at 4500 er mer enn nok. Problemet er bvare hvilke 4500 du spør. Spør du en gruppe satt sammen av vilkårlige mmensker, eller en gruppe utvalgte som passer til det du ønsker å undersøke?

 

Kan også ta med at fremstilling/utforming av skjemaet samt hvem som betaler for undersøkelsen ofte fremprovoserer et vis avkryssingsmønster blant testkaninene.

Lenke til kommentar

Apropos spørreundersøkelser. 4500 er mer enn nok. Lærte av markedsføringslæreren at 3000 er det perfekte tallet. Bare du bruker et representativt utvalg er 3000 person nok til å representere kina så vel som Oslo.

Jeg tviler ikke på at 4500 er mer enn nok. Problemet er bvare hvilke 4500 du spør. Spør du en gruppe satt sammen av vilkårlige mmensker, eller en gruppe utvalgte som passer til det du ønsker å undersøke?

Man driver ikke markedsundersøkelser for å avdekke kundetilfredshet uten å spre utvalget til forskjellige kundesegmenter. Da skyter man seg selv i foten.

Lenke til kommentar

Apropos spørreundersøkelser. 4500 er mer enn nok. Lærte av markedsføringslæreren at 3000 er det perfekte tallet. Bare du bruker et representativt utvalg er 3000 person nok til å representere kina så vel som Oslo.

Jeg tviler ikke på at 4500 er mer enn nok. Problemet er bvare hvilke 4500 du spør. Spør du en gruppe satt sammen av vilkårlige mmensker, eller en gruppe utvalgte som passer til det du ønsker å undersøke?

Nikon scorer 0,5% bedre på en test, og vi begynner å dra frem konspirasjonsteoriene?

Er det virkelig så utenkelig at brukere av Nikons proffkameraer er 0,5% (jeg gjentar, en halv prosent!) mer fornøyd?

 

Om testen var rigget, og bare Nikon-fanboys fikk være med, tror jeg forskjellene hadde vært større ;)

Endret av ovrebekk
Lenke til kommentar

Digger Nikon jeg, men holder meg til Canon fordi jeg alltid har hatt det merket tilgjengelig noe som gjør at jeg kan menyene og knappene godt. Det jeg liker spesiellt med Nikon kontra Canon er at grepet er kraftigere og lukkelyden er mer... vet ikke, den er bare digg. (Profesjonell kommentar på høgt nivå)

Lenke til kommentar

lukkelyden er mer... vet ikke, den er bare digg.

 

Mandig er vel ordet du leter etter, det er en av grunnene til at det er så veldig få gjenlevende krigs-fotografer som bruker Nikon, det utgjør en større risiko og ta bilder med Nikon, lyden kan sammenlignes med et ladegrep :p

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Slike "fornøyd"- tester sier (som regel) mer om produktenes markedsplassering enn om produktenes faktiske egenskaper. Det måler altså, i all vesentlighet, suksessen til markedsavdelingen og ikke hva ingeniørene får til.

Lenke til kommentar

Var jo folk her som spurte etter D7000 erstatter før den nådde butikkhyllene så er skremmende hvor fantastisk det neste store nye kommer til å bli, og hvor elendig det de har nå plutselig ble. En gang i tida tok noen genialt bra bilder med D70 og hvordan det er teknisk mulig i dag kan man bare lure på.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nåja, Canon er vel den eneste av de to som utvikler og lager sensorer selv... Nikon modifiserer vel bare eksisterende Sony-design.

 

Nei, det stemmer ikke lenger. Nikon utvikler egne sensorer, og jeg tror at de kommer til å gjøre det for alle sine DSLRer etter hvert. At Nikon outsourcer produksjonen er greit, det har ikke noe med ingeniører eller utviklingskunnskap å gjøre.

 

Apple for å ta et råttent eksempel er vel største kunde hos Samsung...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...