Gå til innhold

Hva vet vi om Anders Behring Breivik? Om manifest, videoer og personlig ideologi?


Anbefalte innlegg

Jeg har lest denne lenken nå:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10080781

 

Jeg tror egentlig ikke at han har noen vrangforestilling om at det er tortur i fengselet, jeg tror han er fullt klar over det. De fleste som mener det han mener, mener jo fengsel er et luxushotell, så jeg tror det var svært ironisk ment, i denne situasjonen hvor han helt sikkert mener at dødsstraff og tortur burde vært gjort, ikke slik som nå, hvor han sikkert mener at han ikke får noen "straff" i det hele tatt... Det er jo det alle høyreradikale mener om norske fengsler...

 

Han var jo medlem i Frp, og det ser ut til at de fleste Frpere mener at det er for høy standard i de norske fengseler. Kilde for påstand

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ABB mener jo at revolusjonen skal være ferdig i 2083, at dette bare er starten, at ABB nå har åpnet for reformasjonen ved å åpne øynene til alle.

 

Jeg tror han er stormannsgal, han tror planen er så bra at den kommer til å funke etterhvert. Dette er bare starten. Han mener også at han vil bli en helt om 50-60 år, og folk vil se tilbake på det sm skjedde som en heltegjering i Europas frigjøring fra Islam.

 

Er vel trolig at han tenker at det blir voldsomme reaksjoner nå, men at over tid så vil folk forstå og hans ideologi bli en realitet.

Har det noen gang skjedd i historien at en massemorder/morder generelt etterhvert blir hyllet som en helt?

Adolf Hitler?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ABB mener jo at revolusjonen skal være ferdig i 2083, at dette bare er starten, at ABB nå har åpnet for reformasjonen ved å åpne øynene til alle.

 

Jeg tror han er stormannsgal, han tror planen er så bra at den kommer til å funke etterhvert. Dette er bare starten. Han mener også at han vil bli en helt om 50-60 år, og folk vil se tilbake på det sm skjedde som en heltegjering i Europas frigjøring fra Islam.

 

Er vel trolig at han tenker at det blir voldsomme reaksjoner nå, men at over tid så vil folk forstå og hans ideologi bli en realitet.

Har det noen gang skjedd i historien at en massemorder/morder generelt etterhvert blir hyllet som en helt?

Adolf Hitler?

Nei, ikke i den skalaen ABB forestiller seg. Hitler er helt for noen få grupperinger og mennesker ift hvca ABB regner med at han skal bli.

Lenke til kommentar

ABB mener jo at revolusjonen skal være ferdig i 2083, at dette bare er starten, at ABB nå har åpnet for reformasjonen ved å åpne øynene til alle.

 

Jeg tror han er stormannsgal, han tror planen er så bra at den kommer til å funke etterhvert. Dette er bare starten. Han mener også at han vil bli en helt om 50-60 år, og folk vil se tilbake på det sm skjedde som en heltegjering i Europas frigjøring fra Islam.

 

Er vel trolig at han tenker at det blir voldsomme reaksjoner nå, men at over tid så vil folk forstå og hans ideologi bli en realitet.

Har det noen gang skjedd i historien at en massemorder/morder generelt etterhvert blir hyllet som en helt?

Adolf Hitler?

 

Che Guevara

Lenke til kommentar

Fox News, hva skal man si?

Hva er egentlig greia med at Fox News er så dårlig? Ser på foxnews.com nå, og den ser hverken bedre eller dårligere ut enn cnn.com eller abcnews.com.

 

Det er klart at show som "The O'Reilli Factor" er i drøyeste laget, men fortsatt?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Såklart er det mange som mener han er inne på noe, bare her på forumet er det jo en hel drøss som deler hans synspunkter på Norge som et multikulturelt land og Islamineringen.

Lenke til kommentar

 

Fyttegrisen! Er det mulig? Jeg er overbevist over at svært mange høyreorienterte velgere (folk som stemmer Høyre og Frp, for eksempel, eller "Høyrefolk generelt (ikke partiet) også i utlandet, har ganske feilaktige forestillinger om sosialisme og sosialistiske partier, og så videre... Jeg kan jo ta feil, men jeg ser mange steder ( i de fleste aviser som har åpnet opp for leserkommentarer) at veldig mange ikke forstår hva denne politikken handler om...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De vil nok få en del nye sympatisører, spesielt med all den skjulte reklamen i rosebildene som florer på facebook, og alle bilder i media. Men de som er i utgangspunktet litt tvilende til AP, vil forhåpentlig trekke seg enda lenger unna når de ser hva de styrende holder på med, som når Arbeiderpartiet rustet ned det Norske forsvaret i årene før annen verdenskrig, slik at tyskerne bare kunne spasere inn og ta over, mens regjering og kongehus rømte.

 

Hadde vi hatt et skikkelig forsvar, et politi som er skikkelig utrustet, politihelikopter som ikke har 4 UKER SOMMERFERIE, så hadde de tatt han lenge før. Men men, det er jo ikke så viktig, er jo bare lille Norge, her er jo alt så trygt. Trenger ikke forsvar vi.

 

Historien viser desverre gang på gang at det må en "ulykke" til før utfører forbedrende tiltak. Jeg tror at selvom AP kommer til å få mange sympatisører, må de også bevise at de fører den rette politikken for å minimere sannsynligheten for at noe slik kan skje igjen

Endret av Prosessoren
Lenke til kommentar

Forkastelig!

 

Alt Glenn Beck sier er forkastelig. At media i det hele tatt gir mannen oppmerksomhet er et mysterium i seg selv.

 

Ytringsfrihet er bra, men bare for folk som sier det du vil høre?

- Foruroligende

- Det var skyting på en politisk leir, som minner litt om Hitlerjugend. Jeg mener, hvem har en sommerleir for ungdommer som bare handler om politikk? Det er foruroligende, sa Beck.

 

Ja, hvem har sommerleire for ungdoms som handler om politikk?

Dette er vanlig i Norge, tydelig at Beck ikke har satt seg inn i dette.

Endret av McHalvorsen
Lenke til kommentar

Ytringsfrihet er bra, men bare for folk som sier det du vil høre?

 

Glenn Beck sin agenda er å skape overskrifter, ikke nødvendigvis ytre sine meninger. Om han selv er enig i halvparten av det som kommer ut av kjeften hans så hadde jeg blitt overrasket.

 

Er heller ikke imot at han får ytre seg, så ser ikke helt hva du vil frem til.

Lenke til kommentar

Fox News, hva skal man si?

Hva er egentlig greia med at Fox News er så dårlig? Ser på foxnews.com nå, og den ser hverken bedre eller dårligere ut enn cnn.com eller abcnews.com.

 

Det er klart at show som "The O'Reilli Factor" er i drøyeste laget, men fortsatt?

O'Reilly er vel blant de mest fornuftige på Fox News. (som ikke sier så mye) Det er vel ikke det skriftlige materialet som er det verste, selv om de er kjent for å kjøre en svært subjektiv right-wing agenda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...