Gå til innhold

Må man virkelig RINGE Microsoft for å bli kvitt Xbox Live Gold?


Nedward

Anbefalte innlegg

Jeg har fikset meg automatisk fornyelse av Xbox Live, men nå vil jeg ikke ha det lengre. Etter mye leting har jeg kommet fram til at jeg er nødt til å ringe til Microsoft for å få stoppet denne automatiske fornyingen. Stemmer dette virkelig?.

 

Hvis noen vet om en nettside hvor jeg kan stoppe betalingene så setter jeg stor pris på litt hjelp her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svarene. Har prøvd å snakke med dem nå. Dama i telefonen var ganske grei i grunn.

Makan til tullete opplegg skal man lete lenge etter. Kundebehandleren skulle ha i tillegg til gamertag, mitt fulle navn, adresse, registrert telefonnummer, svar på hemmelig spørsmål og de fire siste tallene på visanummeret mitt, samt hvorfor jeg ville si det opp.

Fatter ikke hvorfor de bare ikke kan ha en knapp på nettsiden man må logge seg inn på for å finne telefonnummeret man skal ringe for å fjerne dritten. Eller hvorfor kan man kjøpe dritten på nett, men ikke avbestille den. Hva er greia med det forresten?. Det burde jo være omvendt hvis man tenker på sikkerhet.

 

De personene som har drømt opp og godkjent disse prosedyrene bør absolutt finne seg noe annet å gjøre, for de har overhodet ikke peiling på hva dem driver på med.

Endret av Dj_eLmO
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg kommer aldri mer til å betale for Xbox Live Gold. Uansett hvor god tjenesten er så finner jeg meg ikke i å bli behandlet på den måten. At det koster mer når man bruker direkte trekk samt at man ikke har muligheten til å selv annullere tjenesten er så hinsides dårlig at jeg sliter med å finne ord.

 

Nei, Xbox blir nå bare brukt til en-spiller eller lokal fler-spiller, så får heller PS3 duge når jeg skal spille online.

Lenke til kommentar

Utrolig tungvint ja, men som noen skrev over så er det ganske åpenbart et virkemiddel for å tjene inn ekstra penger. Ingen ubetydelig mengde penger heller vil jeg tro. Er nok mange som er i den tro at abonnementet ikke fornyer seg, og da vil MS ihvertfall få inn en ekstra innbetaling før forbrukeren får summet seg til å avbestille. Ingen som gidder å klage på slikt, og sikkert umulig å få tilbake pengene uansett (det står sikkert i beskrivelsen ett sted når man kjøper).

 

Gi og med at det er løsning som har overlevd hele generasjonen vil jeg nå si at det utifra et business perspektiv også har vært en smart løsning for MS. Irriterende for forbrukere dog...men tydeligvis ikke irriterende nok til å tvinge fram forandring...selv om det fra min side har ført til boikott i et par tre år nå.

Lenke til kommentar

Er vel ikke så fryktelig uvanlig at abbonementer fornyer seg automatisk om man ikke sier fra. Telefon, TV, bredbånd++ .. de fleste steder det blir sendt regning eller man har lagt inn info til automatisk trekk skjer vel dette. Og det blir stort sett informert om dette, om du gidder å lese litt.

 

Men er som regel bare en mail eller en telefon så er mye gjort.

Lenke til kommentar

Takk for svarene. Har prøvd å snakke med dem nå. Dama i telefonen var ganske grei i grunn.

Makan til tullete opplegg skal man lete lenge etter. Kundebehandleren skulle ha i tillegg til gamertag, mitt fulle navn, adresse, registrert telefonnummer, svar på hemmelig spørsmål og de fire siste tallene på visanummeret mitt, samt hvorfor jeg ville si det opp.

Fatter ikke hvorfor de bare ikke kan ha en knapp på nettsiden man må logge seg inn på for å finne telefonnummeret man skal ringe for å fjerne dritten. Eller hvorfor kan man kjøpe dritten på nett, men ikke avbestille den. Hva er greia med det forresten?. Det burde jo være omvendt hvis man tenker på sikkerhet.

 

De personene som har drømt opp og godkjent disse prosedyrene bør absolutt finne seg noe annet å gjøre, for de har overhodet ikke peiling på hva dem driver på med.

Jøss, jeg er også ute etter å stoppe denne tjenesten, men jeg husker verken gamertag eller svar på noe hemmelig spørsmål. I tillegg har jeg flyttet og fått nytt telefonnummer (husker ikke det gamle) siden det ble opprettet. Betyr det at jeg vil slite med å få avsluttet dette?

 

Edit: jeg klarte det! Var ikke lett, men jeg klarte å gjette riktig (2. forsøk) både gamertag og svar på hemmelig spørsmål, og når jeg da i tillegg hadde de 4 siste sifrene på kredittkortet mitt så gikk det bra.

Endret av SKT
Lenke til kommentar

Hvor dumme er dere egentlig? Selvsagt så må dere ha gamertag, passord osv. Hvis ikke så kunne jo enhver kødd ringt inn og sagt opp abbonenentet til folk.

 

Og det med at Live er dyrt med kort er bare tull. Det er samme pris eller billigere enn i norske butikker.

 

Det at man kan få tak i billigere Live kort fra UTLANDET er helt uvesentlig. Alt er billigere i utlandet.

 

Selv fikk jeg 1år live med kort rett fra boksen til 299kr sist. Så det er ikke alltid det er dyrere heller. Har man ikke gold så dukker det opp bra tilbud rett som det er.

Lenke til kommentar

Hvor dumme er dere egentlig? Selvsagt så må dere ha gamertag, passord osv. Hvis ikke så kunne jo enhver kødd ringt inn og sagt opp abbonenentet til folk.

 

Det er vel egentlig ikke det som er poenget her. Poenget mitt var at man ikke kan avbestille fra nettstedet, men er nødt til å ringe. Det er et helt idiotisk opplegg. Jeg har ALDRI vært borti en tjeneste som kan kjøpes på nett men som kun kan avbestilles via telefon.

 

Åpenbart at microsoft bryter forbrukerkjøpsloven på flere punkter, og det har de gjort i årevis. På tide noen tar dette videre til forbrukermyndighetene?

Kronglete og irriterende som opplegget er så tviler jeg faktisk på at det er imot forbukerkjøpsloven, hvis man ser bort i fra at dem har trekt kortet mitt nesten to uker etter at jeg fikk bekreftelsen på avbestilling. Jeg har bare ikke orket å bruke tid på det i dag, min første fridag på en stund. Ikke faen om jeg kaster den bort på å krangle med MS-kundeservice.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Er det ikkje ganske normalt å oppsigelse skjer via telefon, e-post eller brev på diverse abonnement i dag? Eg ser ikkje heilt det store problemet. Sa sjølv opp for nokre år tilbake, det tok kanskje eit par minuttar.

 

Det står sikkert noko i retningslinjene angåande når oppsigelsen trer i kraft. Blir det trekt etterpå må ein sjølvsagt kontakte Microsoft.

Lenke til kommentar

For å si det sånn, Microsoft har denne typen oppsigelse for å tjene penger, ergo det er noe forbrukerne taper på det.

 

Og de som (i mine øyne) gir kritikk til de som faktisk setter spørsmål på denne typen markedsføring å tjene penger på, burde tenke seg to ganger om før de kaller andre idioter.

 

Det er forsåvidt rimelig normalt å ha en type oppsigelse på disse typer kontoer, som omhandler online-gaming. Alt skjer på nettet, både spillingen, skrivet om rettighetene leser man på nettet, laging av konto etc. men når man skal si opp abonomentet, så må man ringe.

 

Latterlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor dumme er dere egentlig? Selvsagt så må dere ha gamertag, passord osv. Hvis ikke så kunne jo enhver kødd ringt inn og sagt opp abbonenentet til folk.

 

Så lenge man har kortinformasjonen på det kortet som faktisk betaler for tjenesten så burde det være nok. Det at Microsoft skal ha svar på hemmelig spørsmål etc. er bare trenering og totalt unødvendig.

 

Hvis noen har tilgang til kortinformasjonen din er problemet med kansellert xbox live gold konto ditt minste problem...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ikkje ganske normalt å oppsigelse skjer via telefon, e-post eller brev på diverse abonnement i dag? Eg ser ikkje heilt det store problemet. Sa sjølv opp for nokre år tilbake, det tok kanskje eit par minuttar.

 

Det står sikkert noko i retningslinjene angåande når oppsigelsen trer i kraft. Blir det trekt etterpå må ein sjølvsagt kontakte Microsoft.

 

 

Det er ikke et problem. Det er irriterende. Hvorfor holder det ikke å logge inn på hvadetnåheter-live å bare fjerne en hake? Jeg kan ikke huske å ha vært borti noen nettbaserte tjenester som krever at du bruker noe annet enn internett for å si den opp. Det er paradoksalt at man skal bruke noe annet enn internett til å administrere en tjeneste som er intetnettbasert. Men det er nå bare meg.

 

Jeg får vel finlese på retningslinjene før jeg eventuelt ringer å klager til dem. I grunn regner jeg med at de har sitt på det tørre.

Endret av Dj_eLmO
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...